Motorový olej - nikdy nekončící téma
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 78
- Registrován: úte čer 23, 2015 11:08 pm
- Jméno a příjmení: Karel Šubrt
- Bydliště: Plzeň-sever
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
V dané situaci (nyní avizovaná spotřeba oleje 5w-30 C2) v tom žádný problém nevidím, pokud dané auto nemá filtr pevných částic, tak nevidím důvod proč trvat na oleji Cx a přechod na 5W-40 A3 by mohl pomoci. Ale určitě to bude chtít spotřebu oleje dál sledovat.
Impreza 2.0 RX combi, 85 kW, 1995
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak já si tu také odložím svůj příspěvek se zkušeností s motorovým olejem. K Forestru co vlastním mám kompletní faktury cca od 65000km, celou dobu byl servisován v AWD a celou dobu do něj lejou 10W60, dříve Shell ale od cca 100 000km Motul 8100, v čemž pokračuji i já a jelikož mě teď čeká výměna, tak jsem si uvědomil, že jsem za celých těch 15 000km (teď mám najeto necelých 205 000km) mezi výměnou nemusel dolít ani kapku (leju po max rysku a pořád jsem v horních 2/3), takže za mě zkušenost s tímto typem oleje dobrá...
Asi se to tu v tématu probíralo, ale od jaké fitmy berete aftermarket filtry? Jsem přesvědčen, že většina lidí tu asi bere originál subaru, ale já si můžu sehnat aftermarket filtry za tak směšné částky, že by byla škoda toho nevyužít :D Při předchozí výměně jsem koupil Bosch, ale olejový filtr byl o něco menší než originál (kratší na výšku), teď jsem vzal Mahle a ten by měl mít rozměry shodné s originálem
Asi se to tu v tématu probíralo, ale od jaké fitmy berete aftermarket filtry? Jsem přesvědčen, že většina lidí tu asi bere originál subaru, ale já si můžu sehnat aftermarket filtry za tak směšné částky, že by byla škoda toho nevyužít :D Při předchozí výměně jsem koupil Bosch, ale olejový filtr byl o něco menší než originál (kratší na výšku), teď jsem vzal Mahle a ten by měl mít rozměry shodné s originálem
Forester SG 2006 2.0X
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Myslím, že zvlášť do starších Subaru se nikdo s origo filtry neobtěžuje, já a spousta dalších bere Mann, ale určitě se najdou i další.
Určitě už se to řešilo, 10W60 pro běžný použití mi přijde moc. Bejt to STI, který pořádně ohřeješ, dáš mu nažrat a dochladíš, ok, ale u běžný káry... Běžně lidi jezdí 5W40 nebo 5W50, pokud k tomu není důvod, z 5W bych na 10W nechodil To, že to olej nežere neznamená, že se dobře maže!
Určitě už se to řešilo, 10W60 pro běžný použití mi přijde moc. Bejt to STI, který pořádně ohřeješ, dáš mu nažrat a dochladíš, ok, ale u běžný káry... Běžně lidi jezdí 5W40 nebo 5W50, pokud k tomu není důvod, z 5W bych na 10W nechodil To, že to olej nežere neznamená, že se dobře maže!
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Přesně! Žraní oleje není jediný identifikátor, že je něco špatně. Naopak, to je identifikátor, že je použita příliš nízká viskozita. Při příliš vysoké viskozitě může být ukazatel například množství usazenin v motoru - stačí sundat ventilové víko. Pokud je motor často v provozu s olejem pod provozní teplotou, tak vznikají právě usazeniny.
Ale je to opravdu nekonečný téma, takže jsem fakt dalek někoho přesvědčovat, že používá špatnej olej a má používat jinej. Každopádně používat 10W60 do auta na běžnej provoz je v našich klimatických podmínkách prostě blbost.
Filtry používám taky třeba Mann.
Ale je to opravdu nekonečný téma, takže jsem fakt dalek někoho přesvědčovat, že používá špatnej olej a má používat jinej. Každopádně používat 10W60 do auta na běžnej provoz je v našich klimatických podmínkách prostě blbost.
Filtry používám taky třeba Mann.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Taky se opět přidám do nekonečné diskuze. Před koupí byl Outback servisován taky většinu času v AWD a neustále se tam lilo 10W-60, což mi přijde nešťastné pro denní ježdění. Domnívám se, že z faktur jsem vyčetl, že se čistily ventilová víka, asi to mělo nějaký důvod Na 10W-60 měl tehdy údajně spotřebu 1 - 2 litry na 10 tkm.
Po únorové koupě auta jsem přešel na 10W-40 od Shellu a spotřeba je zatím 1l na cca 4000 km, ale stále to pečlivě sleduji. Ono hodně záleží na tom, jestli jezdím dálnice, nebo ne. Najeto mám teď 270tkm, při koupi auta jsem měl 260tkm. Myslím si, že kdybych přešel na 5W, žralo by to už dost.
Za pár km mě čeká další výměna, zkusím poprvé Millers Trident 10W-40 a uvidíme, je o cca 80 Kč/litr dražší oproti Shell Helix, ale pořád v pohodě. Filtr beru Mann.
Po únorové koupě auta jsem přešel na 10W-40 od Shellu a spotřeba je zatím 1l na cca 4000 km, ale stále to pečlivě sleduji. Ono hodně záleží na tom, jestli jezdím dálnice, nebo ne. Najeto mám teď 270tkm, při koupi auta jsem měl 260tkm. Myslím si, že kdybych přešel na 5W, žralo by to už dost.
Za pár km mě čeká další výměna, zkusím poprvé Millers Trident 10W-40 a uvidíme, je o cca 80 Kč/litr dražší oproti Shell Helix, ale pořád v pohodě. Filtr beru Mann.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Jak jsem řekl, problém bych viděl hlavně ve spodním čísle, ne v horním... Když jsem se naposledy bavil s Alešem, říkal, že i on sám si dává 5W50 do všech svých aut, s horním číslem problém není, jen zvyšuje odolnost proti "přepálení", a právě to typický "žraní" po svižnějším dálničním přesunu. Ale že čerpatelnost za studena mají stejnou jako 5W40.
Jestli ti to žere 10W tak je možný že by to 5W žralo ještě víc, ale nevím, co je lepší, jestli to, aby to nežralo nebo nemazalo tak dobře
Edit: Millers má i 5W50, asi ho příště zkusím. Tedy až dojezdím tu zásobu 5W40 co tu mám.
Edit2: Honza mě níže opravil, žravost nesouvisí se zimním číslem.
Jestli ti to žere 10W tak je možný že by to 5W žralo ještě víc, ale nevím, co je lepší, jestli to, aby to nežralo nebo nemazalo tak dobře
Edit: Millers má i 5W50, asi ho příště zkusím. Tedy až dojezdím tu zásobu 5W40 co tu mám.
Edit2: Honza mě níže opravil, žravost nesouvisí se zimním číslem.
Naposledy upravil(a) podvlada dne čtv črc 22, 2021 12:36 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19176
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
pisete o sviznejsim dalnicnim tempu, ale teplota oleje na okresce nebo pri jezdeni po meste je stejna nebo vyssi nez na dalnici, pokud jezdite placnu do 160 ... (to, ze nekoho "preskocim" ve 190 a zase zpomalim, se nepocita)
olej se na dalnici zacne poradne hrat az po nekolikaminutove trvale vysoke zatezi motoru ...
staci ubrat plyn a teplota ihned klesa ... a klesne za 15s o teplotu, kterou jste nahoru "tlacili" 5min ...
fakt jezdite na te dalnici tak, aby se olej opravdu hřál?
nebo .. zajimaji me vase zkusenosti s teplotou oleje v provozu.
olej se na dalnici zacne poradne hrat az po nekolikaminutove trvale vysoke zatezi motoru ...
staci ubrat plyn a teplota ihned klesa ... a klesne za 15s o teplotu, kterou jste nahoru "tlacili" 5min ...
fakt jezdite na te dalnici tak, aby se olej opravdu hřál?
nebo .. zajimaji me vase zkusenosti s teplotou oleje v provozu.
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
To s tebou, Vláďo, nemůžu souhlasit.
Pokud se bavíme o tom, jak motor maže a kolik ho to případně žere za provozní teploty, tak nás zajímá letní číslo.
Zimní číslo indikuje vlastnosti oleje za studena, takže to ovlivní chování při startech, jak rychle je motor po startu dostatečně mazán a podobně.
V podstatě úplně jednoduše řečeno - zimní číslo by mělo zaručovat, že olej při nějaký teplotě bude dostatečně čerpatelnej, bude mít tedy dostatečně nízkou viskozitu a letní číslo by mělo zaručovat, že při vysoký teplotě bude olej tvořit dostatečně silný a celistvý mazací film, tedy bude mít dostatečně vysokou viskozitu.
Takže letní číslo nezvyšuje jenom odolnost proti přepálení, ale určuje v podstatě rozsah provozních teplot.
Pokud dám moc vysoký letní číslo a budu jezdit jako pan klobouk, tak prostě olej bude mít moc vysokou viskozitu, bude dělat silnej mazací film, což sníží výkon motoru a navíc se budou tvořit usazeniny.
Na druhou stranu pokud dám moc nízký letní číslo, olej bude mít nízkou viskozitu, může se při vyšší zátěži začít trhat mazací film, může ho to začít žrát, ale při přiměřené zátěži motor poběží lehčeji.
Pokud dám moc vysoký zimní číslo, tak při studených startech za nizkých teplot hrozí, že olej bude mít moc vysokou viskozitu a bude trvat dlouho, klidně i několik vteřin, než ho čerpadlo natlačí na potřebná místa, kde má mazat.
Pokud dám moc nízký zimní číslo, tak mě moc nenapadá, čemu by to mohlo vadit. Snad jenom, že samozřejmě rozsah schopností olejů není neomezený, takže příliš nízké zimní číslo může negativně ovlivnit vlastnosti oleje při vysokých teplotách. Proto se nedělá nic jako 0W-50 nebo dokonce 0W-60, teda je to asi otázka času, ale zatím jsem o tom neslyšel. Ty viskózní indexy by měly garantovat nějaký parametry, čili to není jenom nějaký označení, který si může výrobce vymyslet.
Pokud se bavíme o tom, jak motor maže a kolik ho to případně žere za provozní teploty, tak nás zajímá letní číslo.
Zimní číslo indikuje vlastnosti oleje za studena, takže to ovlivní chování při startech, jak rychle je motor po startu dostatečně mazán a podobně.
V podstatě úplně jednoduše řečeno - zimní číslo by mělo zaručovat, že olej při nějaký teplotě bude dostatečně čerpatelnej, bude mít tedy dostatečně nízkou viskozitu a letní číslo by mělo zaručovat, že při vysoký teplotě bude olej tvořit dostatečně silný a celistvý mazací film, tedy bude mít dostatečně vysokou viskozitu.
Takže letní číslo nezvyšuje jenom odolnost proti přepálení, ale určuje v podstatě rozsah provozních teplot.
Pokud dám moc vysoký letní číslo a budu jezdit jako pan klobouk, tak prostě olej bude mít moc vysokou viskozitu, bude dělat silnej mazací film, což sníží výkon motoru a navíc se budou tvořit usazeniny.
Na druhou stranu pokud dám moc nízký letní číslo, olej bude mít nízkou viskozitu, může se při vyšší zátěži začít trhat mazací film, může ho to začít žrát, ale při přiměřené zátěži motor poběží lehčeji.
Pokud dám moc vysoký zimní číslo, tak při studených startech za nizkých teplot hrozí, že olej bude mít moc vysokou viskozitu a bude trvat dlouho, klidně i několik vteřin, než ho čerpadlo natlačí na potřebná místa, kde má mazat.
Pokud dám moc nízký zimní číslo, tak mě moc nenapadá, čemu by to mohlo vadit. Snad jenom, že samozřejmě rozsah schopností olejů není neomezený, takže příliš nízké zimní číslo může negativně ovlivnit vlastnosti oleje při vysokých teplotách. Proto se nedělá nic jako 0W-50 nebo dokonce 0W-60, teda je to asi otázka času, ale zatím jsem o tom neslyšel. Ty viskózní indexy by měly garantovat nějaký parametry, čili to není jenom nějaký označení, který si může výrobce vymyslet.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Ano, bavíme se o dlouhých dálničních přesunech. Třeba když to drtíš celou cestu z Prahy do Ústí 180. Nejde o nějaký poskočení nebo jízdu rychlostí 140.hamoun píše:pisete o sviznejsim dalnicnim tempu, ale teplota oleje na okresce nebo pri jezdeni po meste je stejna nebo vyssi nez na dalnici, pokud jezdite placnu do 160 ... (to, ze nekoho "preskocim" ve 190 a zase zpomalim, se nepocita)
olej se na dalnici zacne poradne hrat az po nekolikaminutove trvale vysoke zatezi motoru ...
staci ubrat plyn a teplota ihned klesa ... a klesne za 15s o teplotu, kterou jste nahoru "tlacili" 5min ...
fakt jezdite na te dalnici tak, aby se olej opravdu hřál?
nebo .. zajimaji me vase zkusenosti s teplotou oleje v provozu.
Taky si uvědom, že tepelná zátěž motoru se odvíjí od jeho efektivnosti a turbomotor pracuje efektivněji a v případě tvýho korábu je to moderní motor, kterej určitě při těch 180 nežere 12+ L / 100. To teplo, který ohřejvá ten motor, potažmo olej, se musí někde brát. Taky se může lišit způsob chlazení oleje. Nedá se to říct úplně obecně.
Ale já to mám prakticky vyzkoušený a potvrzený - na 5W40 mi to při takovýchto dálničních přesunech ten olej žralo, jako fakt žralo... to bylo vidět na měrce třeba na 100 km, kolik ho to sežralo, takže třeba 1-2 dcl / 100 km. Já vím, pro VW nic zásadního, když v normě mají 1 L / 1000 km jako ještě pohoda. Ale mě to trochu iritovalo. Tak jsem zkusil z BH9 osvědčený 5W50 a najednou ho to nežralo. Tak asi divný, ne? Takže zřejmě to bude ta hranice, kdy ten 40 je už na hranici svých možností a 50 je ještě v pohodě.
Jinak se přiznám, že teplotu jsem nezkoumal, protože ačkoliv jí to měří, tak jí to nikde pohodlně neukazuje, takže zatím netuším. Jedině je vidět na jednom mým onboard videu, ale tam zase není dlouhodobý dálniční přesun 150+ - https://www.youtube.com/watch?v=qZlT8Hsv1Fc
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Je to jak říkáte, každopádně zůstanu u toho, co už tam je, má zkušenost je taková, že změna oleje obvykle vede k horším výsledkům... krátké trasy bez ohřátí motoru nejezdím a nakouknutí do útrob motoru endoskopem žádné úsady neobjevilo, je pravda, že já ani pedchozí majitel jsme krátké trasy nejezdili a už vůbec ne se studeným motorem... Moje zkušenost třeba u Fordu byla taková, že potřebovaly specifikaci 0W nebo 5W a to hlavně kvůli hydroštělům, kam se při vyšší viskozitní specifikaci nedostal za studena olej, problém byl pak vyšší nájezd kilometrů kdy odešly stírací kroužky na pístu a bez 10W jste dolévali klidně 1l/1000km, to chvíli funguje, ale pak odejdou i ty hydroštely a oleje to pálí, že už to neprojde ani emisema :D
Myslím, že starší subaru na tohle tak náchylné není, protože má ještě "manuální" nastavení ventilové vůle a problém s mazáním za vyších teplot je u subaru naopak probírané téma, viz. i tady téma o chlazení 4.válce nebo spousty youtube videí (pravda tam jde většinou o XT nebo STi :D)
Myslím, že starší subaru na tohle tak náchylné není, protože má ještě "manuální" nastavení ventilové vůle a problém s mazáním za vyších teplot je u subaru naopak probírané téma, viz. i tady téma o chlazení 4.válce nebo spousty youtube videí (pravda tam jde většinou o XT nebo STi :D)
Forester SG 2006 2.0X
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19176
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Honzo, ty sis s tim popisem dal praci . to by se melo nekde umistit at to je trvale dostupne
moc pekne napsane !
(to vysvetleni letni a zimni znaceni)
moc pekne napsane !
(to vysvetleni letni a zimni znaceni)
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
To by si měl každej nastudovat a znát to z hlavy, ne to někam umisťovat
EDIT: Ale teda dík za pochvalu, i když jsem se to vůbec nesnažil psát nějak pěkně.
EDIT: Ale teda dík za pochvalu, i když jsem se to vůbec nesnažil psát nějak pěkně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19176
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
okok ... ty treba beres "drtit 180" ... ja vim, ze budu za kokota,ale to neni drceni .. nebo .. je to podle konretniho auta.HonzaCZ píše:Ano, bavíme se o dlouhých dálničních přesunech. Třeba když to drtíš celou cestu z Prahy do Ústí 180. Nejde o nějaký poskočení nebo jízdu rychlostí 140.
Taky si uvědom, že tepelná zátěž motoru se odvíjí od jeho efektivnosti a turbomotor pracuje efektivněji a v případě tvýho korábu je to moderní motor, kterej určitě při těch 180 nežere 12+ L / 100. To teplo, který ohřejvá ten motor, potažmo olej, se musí někde brát. Taky se může lišit způsob chlazení oleje. Nedá se to říct úplně obecně.
Ale já to mám prakticky vyzkoušený a potvrzený - na 5W40 mi to při …
chapu, ze ma kazdy motor jinou konstrukci a funguje jinak .. ale ani pri 180, pokud je auto schopno jet 210, nedochazi k vyraznejsimu zahrati oleje na nejake silene hodnoty ...
ALE treba to maji outbacky jinak a hreji se vice .. to samozrejme muze byt. zajimalo by me prave, jake teploty maji pri beznem a sviznem (rychlem, ne rychlejsim) provozu ...
a konkretne mam opravdu zkusenost s teplotama jen u koncernu (dieslu) ... a na dalnicich dlouhodobe jen u 5W30. drceni bylo v noci za olomouci treba celou cestu plny plyn (vic to nejelo) ...
nebo celou cestu (op-cb (400km) s prumerem nad 130 s dodrzovanim rychlosti v obcich)
jo a muj moderni diesel zral na dalsnici pri mem zpusobu jizdy 12l .. takze az tak efektivni na hranici svych moznosti pak nebyl.
samozrejme, mesto, okresky a zuzeni a zpomaleni tu spotrebu sundavaly dolu ... k prumeru nekde kolem 10l ... bavim se o relativne volne ceste ... umel i za 5 a prumer za neco pres 8 ....
nebavim se o spotrebe oleje ... bavim se o teplotach.
(ja za tech 230tkm nedolil pri svem zpusobu jezdeni s 5W30 ani deci - vymeny po 30tkm)
treba jsem nedolival prave proto, ze ty teploty byly normlani .. nevim ... zajima me, co napise s teplotama pri provozu nekdo jiny ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22768
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Já bych to vyřešil jednoduše