Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

Kromě toho má vyšší výkon, ale ve vyšších otáčkách. Prostě je to nahoněný na vyšší výkon, ovšem na úkor životnosti.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak to to dělám dobře, že nejezdím. Ještě bych si ten nahoněnej agregát vojezdil. 🤣🤣🤣

Fakt sorry, ale pojem nahoněnej si představím fakt u něčeho jinýho. Třeba u 1.6 s 200 kW.

Tady ten případ je zejména posazením charakteristiky do vyšších otáček, což si mohli dovolit zejména optimalizací proudění vzduchu, potažmo směsi, potažmo splodin skrz motor. Na čemž hraje roli i to variabilní časování. Variabilní zdvih je spíš ekofíčura, která při nízkých otáčkách podporuje víření ve spalovacím prostoru a umožňuje lépe nasát směs a zlepšuje její homogenitu, tedy i zápalnost. 3 porty výfukových kanálů rovnou z hlavy a lepší tvarování svodů zlepšují zase výfuk z válců.

V neposlední řadě se zlepšilo řízení motoru, měření různých veličin atd., dá se tedy motor řídit přesněji. Throttle by wire umožňuje odstínit chyby obsluhy, takže se motor nedostává do nepředvídatelných stavů.

A určitě se o tom dá po internetech načíst spoustu dalších více, či méně přesných informací.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od spm »

Proto mám u všech trotlů baj vájr pocit, že to neřídím, ono se to řídí samo :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19169
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od hamoun »

nebylo nad lanko od plynu ke karbecu, co? ... a jak pri techto mrazech zatuhavalo a pedal bylo treba vracet nohou ...
a pri studenem startu se nevratil pedal a uchlastalo se to ..
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od spm »

Karbec tam být nemusí, ale tak nějak mi přijde, že se všema autama s lankem (moje H6 ho třeba má) se jezdí o hodně líp a pokud je to v manuálu, tak tuplem... A pedál mi na žádném nijak nezatuhl :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
gerda
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2247
Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
Jméno a příjmení: Michal Gerych
Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od gerda »

VDC píše: úte led 09, 2024 9:14 am Kromě toho má vyšší výkon, ale ve vyšších otáčkách. Prostě je to nahoněný na vyšší výkon, ovšem na úkor životnosti.
VDC píše: úte led 09, 2024 5:45 am ... Stačí si vybrat správnej agregát a vydrží půl milionu, ani nemrkne. Může bejt i foukanej, jen to musí bejt jenom trošku. Proto bych nikdy nechtěl ani H6 180 kW, natož 3,6, protože to jsou právě ty nahoněný agregáty, kterým chybí životnost. ...

Tome, to není diesel =)(= Navíc sis s těmi vyššími otáčkami trochu naběhl ^_~|^_^ Dokonce 3.63 má oproti 3.0 (154 kW) nejvyšší výkon o 400 ot/min níž.

3.0 - 154 kW
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 154 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 282 / 4400

3.0 - 180 kW
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 297 / 4200

3.63 - 191 kW
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 191 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 4400
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.

Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2622
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Chorche »

já taky hlasuju za lanko a karbes :-) Jednou u cháčka mi lanko ruplo někde po cestě z Varů, nahradil sem ho prováskem a tahal krs stažený vokýnko.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19169
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od hamoun »

ja tahal vevnitř .. na lanko jsem uvazal kus klacku .. a vytahl to tunelem nahoru .. to byla jizda :-D

(uz to nepotrebuju zazivat ... a ted uz se jen usmivam ... :) )
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od spm »

No jen počkej, až se ti posere ten senzor v elektronickym pedálu... :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19169
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od hamoun »

jj ... a az se mi posere elektricke stahovani okynek, oslavuj švihadla :-DDD
škoda superb
ex WRX 2008
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2622
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Chorche »

hamoune, velká prdel v -15° z Kašperek aš do Prahy se schořenym motorkem ve stahovačce a voknem na půl žerdi... vodmarodil sem to... :-D
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10654
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Mira »

Chorche píše: úte led 09, 2024 1:05 pm já taky hlasuju za lanko a karbes :-) Jednou u cháčka mi lanko ruplo někde po cestě z Varů, nahradil sem ho prováskem a tahal krs stažený vokýnko.
No já to tahal ve Š105 jako spolujezdec vzadu, měli jsme krátkej špagát.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19169
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od hamoun »

no kdo by to nechtel?? :-DDD
škoda superb
ex WRX 2008
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2622
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Chorche »

jak je to přísloví? "každej chvilku tahá špagátek plynu" :-D
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2176
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od parabolD »

Ještě k těm 154/180/191 - jsou to vzásadě stejný mrdky - těsnění čeká všechny... Zbytek je tak nějak už jedno - jedněm se vysype klasické servo, jiným odchází elektrický posilovač atd..., brzdy jsou cimprlich...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Odpovědět

Zpět na „Motor“