Motorový olej - nikdy nekončící téma
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49469
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Kromě toho má vyšší výkon, ale ve vyšších otáčkách. Prostě je to nahoněný na vyšší výkon, ovšem na úkor životnosti.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak to to dělám dobře, že nejezdím. Ještě bych si ten nahoněnej agregát vojezdil.
Fakt sorry, ale pojem nahoněnej si představím fakt u něčeho jinýho. Třeba u 1.6 s 200 kW.
Tady ten případ je zejména posazením charakteristiky do vyšších otáček, což si mohli dovolit zejména optimalizací proudění vzduchu, potažmo směsi, potažmo splodin skrz motor. Na čemž hraje roli i to variabilní časování. Variabilní zdvih je spíš ekofíčura, která při nízkých otáčkách podporuje víření ve spalovacím prostoru a umožňuje lépe nasát směs a zlepšuje její homogenitu, tedy i zápalnost. 3 porty výfukových kanálů rovnou z hlavy a lepší tvarování svodů zlepšují zase výfuk z válců.
V neposlední řadě se zlepšilo řízení motoru, měření různých veličin atd., dá se tedy motor řídit přesněji. Throttle by wire umožňuje odstínit chyby obsluhy, takže se motor nedostává do nepředvídatelných stavů.
A určitě se o tom dá po internetech načíst spoustu dalších více, či méně přesných informací.
Fakt sorry, ale pojem nahoněnej si představím fakt u něčeho jinýho. Třeba u 1.6 s 200 kW.
Tady ten případ je zejména posazením charakteristiky do vyšších otáček, což si mohli dovolit zejména optimalizací proudění vzduchu, potažmo směsi, potažmo splodin skrz motor. Na čemž hraje roli i to variabilní časování. Variabilní zdvih je spíš ekofíčura, která při nízkých otáčkách podporuje víření ve spalovacím prostoru a umožňuje lépe nasát směs a zlepšuje její homogenitu, tedy i zápalnost. 3 porty výfukových kanálů rovnou z hlavy a lepší tvarování svodů zlepšují zase výfuk z válců.
V neposlední řadě se zlepšilo řízení motoru, měření různých veličin atd., dá se tedy motor řídit přesněji. Throttle by wire umožňuje odstínit chyby obsluhy, takže se motor nedostává do nepředvídatelných stavů.
A určitě se o tom dá po internetech načíst spoustu dalších více, či méně přesných informací.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22956
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Proto mám u všech trotlů baj vájr pocit, že to neřídím, ono se to řídí samo
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19532
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
nebylo nad lanko od plynu ke karbecu, co? ... a jak pri techto mrazech zatuhavalo a pedal bylo treba vracet nohou ...
a pri studenem startu se nevratil pedal a uchlastalo se to ..
a pri studenem startu se nevratil pedal a uchlastalo se to ..
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22956
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Karbec tam být nemusí, ale tak nějak mi přijde, že se všema autama s lankem (moje H6 ho třeba má) se jezdí o hodně líp a pokud je to v manuálu, tak tuplem... A pedál mi na žádném nijak nezatuhl
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tome, to není diesel Navíc sis s těmi vyššími otáčkami trochu naběhl Dokonce 3.63 má oproti 3.0 (154 kW) nejvyšší výkon o 400 ot/min níž.
3.0 - 154 kW
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 154 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 282 / 4400
3.0 - 180 kW
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 297 / 4200
3.63 - 191 kW
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 191 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 4400
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
já taky hlasuju za lanko a karbes Jednou u cháčka mi lanko ruplo někde po cestě z Varů, nahradil sem ho prováskem a tahal krs stažený vokýnko.
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19532
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
ja tahal vevnitř .. na lanko jsem uvazal kus klacku .. a vytahl to tunelem nahoru .. to byla jizda
(uz to nepotrebuju zazivat ... a ted uz se jen usmivam ... )
(uz to nepotrebuju zazivat ... a ted uz se jen usmivam ... )
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22956
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
No jen počkej, až se ti posere ten senzor v elektronickym pedálu...
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19532
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
jj ... a az se mi posere elektricke stahovani okynek, oslavuj švihadla
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
hamoune, velká prdel v -15° z Kašperek aš do Prahy se schořenym motorkem ve stahovačce a voknem na půl žerdi... vodmarodil sem to...
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10668
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
No já to tahal ve Š105 jako spolujezdec vzadu, měli jsme krátkej špagát.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
jak je to přísloví? "každej chvilku tahá špagátek plynu"
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2183
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Ještě k těm 154/180/191 - jsou to vzásadě stejný mrdky - těsnění čeká všechny... Zbytek je tak nějak už jedno - jedněm se vysype klasické servo, jiným odchází elektrický posilovač atd..., brzdy jsou cimprlich...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back