POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
- Dušan
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1377
- Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šindel
- Bydliště: Ostrava
POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Předpověď počasí pro Czenstochowou na 3.-5. října byla letních 22°C se sluníčkem a modrou oblohou po celé 3 dny. Škoda nevyužít takovou příležitost.
Rozhodnutí o výletě padlo na poslední chvíli a zavedlo nás do Polska, do oblasti borovicových lesů, písku, bílých skalisek a orlích hnízd. Orlími hnízdy jsou v tomto případě středověké hrady a obranné tvrze na vápencových skalách v pásu nazývaném Jura Krakowsko – Czestochowska. Spojuje je Stezka Orlích Hnízd, polsky Szlak Orlich Gniazd. Pěší stezka mezi Czestochowou a Krakowem má 163 km a existuje i cyklistická varianta. V off-průvodci „Przewodnik 4x4 po Polsce“ je jedna z uvedených tras nazvána právě Jura Krakowsko Czestochowska s podtitulem „Hrady a hodně písku“. Vede z městečka Ogrodzieniec (Podzamcze) do Olsztyna, je 61 km dlouhá a počítá s návštěvou některých zajímavých míst a hradů na Orlí stezce. O průvodci jsme už diskutovali v tématu "Výlety mimo asfalt", trasy byly sestaveny a projety Škodou Yeti. Já se s kamarádem vydal na výlet moji Toykou a měl jsem z googlu vybrány i jiné cíle, takže jsme průvodce 4x4 ignorovali a jezdili si podle svého. V merku jsem měl nějaké pískovny a kamenolomy, pak poušť a teprve třetí den na zpáteční cestě i skály a hradní ruiny. Jezdil jsem podle turistické mapy JURA KRAKOVSKO-CZESTOCHOWSKA v měřítku 1:50 000, vydání 2013, ve které jsem měl zájmové body zaznačeny už z domu. Mapa je dobrá, až na jednu nebo dvě výjimky vždy odpovídala skutečnosti. Garmina jsem používal jen málo, spíš na delší přejezdy.
Hlavním účelem výletu bylo poježdění v písku. A musím potvrdit, že podtitul off-průvodce nelže. Skutečně moc a moc písku. S Forestrem jsem si v písku už něco užil, ale za celá ta léta zdaleka ne tolik rozmanitých terénů a situací, jako teď za 3 dny s Toykou. S ní jsem jel do písku poprvé a potřeboval si ověřit, jak se chová, co zvládne a jak s ní zacházet. Nejen že nezklamala, ale obstála na 1*. Technika jízdy v písku má spoustu úplně odlišných zásad než jízda po šotolině nebo jakémkoliv jiném pevném povrchu. Něco jsem znal, něco ještě narychlo před odjezdem teoreticky naštudoval, ale stejně není nad praktickou vlastní zkušenost. A k tomu jsou v navštívené oblasti úplně ideální podmínky. Jeli jsme jen jedno auto, takže výbava pro případ uvíznutí v písku byla bohatá, jen originál sandplechy nevlastním, tak jsem vezl kousky fošen a pásy Jekoru, což je taková tuhá podlahová kobercovina (starší ročníky pamatují- vyráběl se za minulého režimu). Nic z vyprošťovací výbavy jsem nepoužil, ani třeba jen lopatu. Toyka si vždy vystačila sama.
Sobota - Offroad Biskupice
Plán: Ostrava > offroadový areál Biskupice. Nájezd na dálnici ve Svinově, hrbolatý úsek kolem Ostravy s omezením na 60 km/hod, za polskou hranicí kvalitní povrch, zčásti 3 proudy v jednom směru, po cca 100 km dálnice ještě asi 50 km po okreskách. První zastávka u jezera Poraj. Měl jsem tam vyhlídnuta nějaká místa k táboření. Ne pro tentokrát, ale pro případný příští výlet. Ověřeno – dá se, jen v létě bude u vody asi husto. Od Poraje do města Žarki – dle průvodců se na okraji města v části „Stodoly“ pořádají každou středu a sobotu obří trhy. Normální tržiště by mě nezajímalo, ale měl tam být i dobytčí trh a na ten jsem byl zvědavý. Trh tam je skutečně ohromný, my neměli času zrovna nazbyt, takže jsme jej bez zastávky jen v rychlosti proletěli, ale nenarazili nikde ani na živou slepici, natož na prodej dobytka nebo na koňské handlíře. Fakt je ten, že jsme ho zdaleka nestačili projít celý, takže kdo ví …?
Z Žarek už do Biskupic, do největšího offroadového areálu v Polsku (jak hlásá plakát). Stará pískovna o rozloze 34 ha, z toho 20 ha zalesněných, vše protkáno údajně 30 km tras. Ne všechno se dá projet autem, některé části jsou sjízdné jen pro quady a motorky. Otevřeno o sobotách a nedělích a svátcích. Od 10:00 do setmění! V týdnu po domluvě. Vstupné na celý den za pakatel: Koszt wjazdu na obiekt własnym pojazdem: 20 zł.
Podjeli jsme otevřenou závoru a byli uvnitř. Z personálu nikde nikdo. Po chvilce hledání jsem objevil dva chlapíky, které jsem tipnul na správce a začal se vyptávat na podmínky ježdění. Jenže debata se nesla v takovém tom „polském“ duchu: Kde si můžeme zajezdit s Toyotou Land Cruiser? Kde chcete. Všude? Všude. V celém areálu? V celém. A je to označené, v kterém směru můžeme jezdit? Není, v kterém chcete. Do kolika můžem zůstat? Do tmy. Kolik budeme platit? 20 zl. ….. strčil dvacku do kapsy a vyřízeno. Můžem jet. Očekával jsem nějaké řeči o bezpečnosti, zapsání SPZ a podpisu do protokolu že jezdím na vlastní nebezpečí, ale nic takového nevyžadovali.
Abych byl spravedlivý … starší ze správců zahulákal na svého syna, ať nás provede tou základní trasou. Objevil se malý 10-tiletý klučina, sedl na čtyřkolku a že máme jet za ním. Před hlubokým pískem jsme zastavili, abych si snížil tlak v pneu a pak vyrazili na trasu. Základní trasa není dlouhá ani obtížná. Přes centrální pískovnu vede stoupáním v hlubokém písku nahoru do lesa, tam houpavým písčitým okruhem mezi borovicemi a zpět. Klučina na quadu uháněl jak ďas, s Toykou jsem mu na houpačkách nestačil, tak musel občas zpomalit. Když jsme dojeli zpátky, zastavil u auta zakrytého modrou plachtou a že mám vystoupit. Musíte jezdit opatrně, nechcete přece, aby se vám stalo toto: poodhrnul plachtu, pod ní starý nazvedaný Jeep s pokrčenou střechou a zbytky skel v oknech. To je moje auto, půjčil jsem ho tátovi a ten se s ním převrátil. Nelhal. Jeho otec mi to později potvrdil. I věk syna. Jeepa skutečně koupil a dal synovi na řádění v areálu. Nedávno si ho od syna půjčil a při prudkém sjezdu v pískovně se zapích a hodil dvojitou budku. Napřed přes čenich a pak ještě jednu otočku bokem. Jeden pohled na Jeepa a dvouminutová historka k tomu, na mne zapůsobily víc než kdovíjaké bezpečnostní školení. Hned jsem získal větší respekt z hlubokého písku na svazích pískovny.
Kluk u toho Jeepa pod plachtou pak pokračoval: já umím jezdit se všemi auty, i s vaší Toyotou. Odpověděl jsem, že nedosáhne na pedály. Já si poradím, chcete vidět? Trochu jsem zariskoval a svolil. Vylezl do Toyky, zadkem napůl ve stoje se opíral o přední hranu sedáku, nastartoval, zařadil a vyjeli jsme. Napoprvé to trochu škublo, pak už ani jednou. Utrousil : aha, spojka zabírá hned dole. Projel celou základní trasu ….. pomalu, opatrně a bez chyby. Jen jednou v zatáčce s náklonem zastavil, vycouval a najel trochu jinak. Prý měl strach, že by se v náklonu střecha mohla opřít o strom. Moc šikovný klučík. Ten se ve světě neztratí.
No a my potom v areálu strávili ještě asi 4 hodiny. Zpočátku bylo prázdno, ale po obědě tak mezi 2 a 3 hodinou to začalo houstnout. Samé čtyřkolky a motorky, s teréňákem jsme tam byli jen my. Okolo ½ 4 jsme skončili, otec toho kluka nám kompresorem dofoukl kola, pochválil moje pneu Cooper STT - že to je ideální dezén i do písku, popovídali jsme si o autech a o životě, a pak už jsme vyrazili na další cestu. Míříme na poušť.
Rozhodnutí o výletě padlo na poslední chvíli a zavedlo nás do Polska, do oblasti borovicových lesů, písku, bílých skalisek a orlích hnízd. Orlími hnízdy jsou v tomto případě středověké hrady a obranné tvrze na vápencových skalách v pásu nazývaném Jura Krakowsko – Czestochowska. Spojuje je Stezka Orlích Hnízd, polsky Szlak Orlich Gniazd. Pěší stezka mezi Czestochowou a Krakowem má 163 km a existuje i cyklistická varianta. V off-průvodci „Przewodnik 4x4 po Polsce“ je jedna z uvedených tras nazvána právě Jura Krakowsko Czestochowska s podtitulem „Hrady a hodně písku“. Vede z městečka Ogrodzieniec (Podzamcze) do Olsztyna, je 61 km dlouhá a počítá s návštěvou některých zajímavých míst a hradů na Orlí stezce. O průvodci jsme už diskutovali v tématu "Výlety mimo asfalt", trasy byly sestaveny a projety Škodou Yeti. Já se s kamarádem vydal na výlet moji Toykou a měl jsem z googlu vybrány i jiné cíle, takže jsme průvodce 4x4 ignorovali a jezdili si podle svého. V merku jsem měl nějaké pískovny a kamenolomy, pak poušť a teprve třetí den na zpáteční cestě i skály a hradní ruiny. Jezdil jsem podle turistické mapy JURA KRAKOVSKO-CZESTOCHOWSKA v měřítku 1:50 000, vydání 2013, ve které jsem měl zájmové body zaznačeny už z domu. Mapa je dobrá, až na jednu nebo dvě výjimky vždy odpovídala skutečnosti. Garmina jsem používal jen málo, spíš na delší přejezdy.
Hlavním účelem výletu bylo poježdění v písku. A musím potvrdit, že podtitul off-průvodce nelže. Skutečně moc a moc písku. S Forestrem jsem si v písku už něco užil, ale za celá ta léta zdaleka ne tolik rozmanitých terénů a situací, jako teď za 3 dny s Toykou. S ní jsem jel do písku poprvé a potřeboval si ověřit, jak se chová, co zvládne a jak s ní zacházet. Nejen že nezklamala, ale obstála na 1*. Technika jízdy v písku má spoustu úplně odlišných zásad než jízda po šotolině nebo jakémkoliv jiném pevném povrchu. Něco jsem znal, něco ještě narychlo před odjezdem teoreticky naštudoval, ale stejně není nad praktickou vlastní zkušenost. A k tomu jsou v navštívené oblasti úplně ideální podmínky. Jeli jsme jen jedno auto, takže výbava pro případ uvíznutí v písku byla bohatá, jen originál sandplechy nevlastním, tak jsem vezl kousky fošen a pásy Jekoru, což je taková tuhá podlahová kobercovina (starší ročníky pamatují- vyráběl se za minulého režimu). Nic z vyprošťovací výbavy jsem nepoužil, ani třeba jen lopatu. Toyka si vždy vystačila sama.
Sobota - Offroad Biskupice
Plán: Ostrava > offroadový areál Biskupice. Nájezd na dálnici ve Svinově, hrbolatý úsek kolem Ostravy s omezením na 60 km/hod, za polskou hranicí kvalitní povrch, zčásti 3 proudy v jednom směru, po cca 100 km dálnice ještě asi 50 km po okreskách. První zastávka u jezera Poraj. Měl jsem tam vyhlídnuta nějaká místa k táboření. Ne pro tentokrát, ale pro případný příští výlet. Ověřeno – dá se, jen v létě bude u vody asi husto. Od Poraje do města Žarki – dle průvodců se na okraji města v části „Stodoly“ pořádají každou středu a sobotu obří trhy. Normální tržiště by mě nezajímalo, ale měl tam být i dobytčí trh a na ten jsem byl zvědavý. Trh tam je skutečně ohromný, my neměli času zrovna nazbyt, takže jsme jej bez zastávky jen v rychlosti proletěli, ale nenarazili nikde ani na živou slepici, natož na prodej dobytka nebo na koňské handlíře. Fakt je ten, že jsme ho zdaleka nestačili projít celý, takže kdo ví …?
Z Žarek už do Biskupic, do největšího offroadového areálu v Polsku (jak hlásá plakát). Stará pískovna o rozloze 34 ha, z toho 20 ha zalesněných, vše protkáno údajně 30 km tras. Ne všechno se dá projet autem, některé části jsou sjízdné jen pro quady a motorky. Otevřeno o sobotách a nedělích a svátcích. Od 10:00 do setmění! V týdnu po domluvě. Vstupné na celý den za pakatel: Koszt wjazdu na obiekt własnym pojazdem: 20 zł.
Podjeli jsme otevřenou závoru a byli uvnitř. Z personálu nikde nikdo. Po chvilce hledání jsem objevil dva chlapíky, které jsem tipnul na správce a začal se vyptávat na podmínky ježdění. Jenže debata se nesla v takovém tom „polském“ duchu: Kde si můžeme zajezdit s Toyotou Land Cruiser? Kde chcete. Všude? Všude. V celém areálu? V celém. A je to označené, v kterém směru můžeme jezdit? Není, v kterém chcete. Do kolika můžem zůstat? Do tmy. Kolik budeme platit? 20 zl. ….. strčil dvacku do kapsy a vyřízeno. Můžem jet. Očekával jsem nějaké řeči o bezpečnosti, zapsání SPZ a podpisu do protokolu že jezdím na vlastní nebezpečí, ale nic takového nevyžadovali.
Abych byl spravedlivý … starší ze správců zahulákal na svého syna, ať nás provede tou základní trasou. Objevil se malý 10-tiletý klučina, sedl na čtyřkolku a že máme jet za ním. Před hlubokým pískem jsme zastavili, abych si snížil tlak v pneu a pak vyrazili na trasu. Základní trasa není dlouhá ani obtížná. Přes centrální pískovnu vede stoupáním v hlubokém písku nahoru do lesa, tam houpavým písčitým okruhem mezi borovicemi a zpět. Klučina na quadu uháněl jak ďas, s Toykou jsem mu na houpačkách nestačil, tak musel občas zpomalit. Když jsme dojeli zpátky, zastavil u auta zakrytého modrou plachtou a že mám vystoupit. Musíte jezdit opatrně, nechcete přece, aby se vám stalo toto: poodhrnul plachtu, pod ní starý nazvedaný Jeep s pokrčenou střechou a zbytky skel v oknech. To je moje auto, půjčil jsem ho tátovi a ten se s ním převrátil. Nelhal. Jeho otec mi to později potvrdil. I věk syna. Jeepa skutečně koupil a dal synovi na řádění v areálu. Nedávno si ho od syna půjčil a při prudkém sjezdu v pískovně se zapích a hodil dvojitou budku. Napřed přes čenich a pak ještě jednu otočku bokem. Jeden pohled na Jeepa a dvouminutová historka k tomu, na mne zapůsobily víc než kdovíjaké bezpečnostní školení. Hned jsem získal větší respekt z hlubokého písku na svazích pískovny.
Kluk u toho Jeepa pod plachtou pak pokračoval: já umím jezdit se všemi auty, i s vaší Toyotou. Odpověděl jsem, že nedosáhne na pedály. Já si poradím, chcete vidět? Trochu jsem zariskoval a svolil. Vylezl do Toyky, zadkem napůl ve stoje se opíral o přední hranu sedáku, nastartoval, zařadil a vyjeli jsme. Napoprvé to trochu škublo, pak už ani jednou. Utrousil : aha, spojka zabírá hned dole. Projel celou základní trasu ….. pomalu, opatrně a bez chyby. Jen jednou v zatáčce s náklonem zastavil, vycouval a najel trochu jinak. Prý měl strach, že by se v náklonu střecha mohla opřít o strom. Moc šikovný klučík. Ten se ve světě neztratí.
No a my potom v areálu strávili ještě asi 4 hodiny. Zpočátku bylo prázdno, ale po obědě tak mezi 2 a 3 hodinou to začalo houstnout. Samé čtyřkolky a motorky, s teréňákem jsme tam byli jen my. Okolo ½ 4 jsme skončili, otec toho kluka nám kompresorem dofoukl kola, pochválil moje pneu Cooper STT - že to je ideální dezén i do písku, popovídali jsme si o autech a o životě, a pak už jsme vyrazili na další cestu. Míříme na poušť.
Tam je jakoby cesta .....
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2593
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Hezký!
Těším se na další info - ten pás hradů mne taky zajímá (písek jako zábava pro tatínka a hrady jako zabavka pro děti).
Těším se na další info - ten pás hradů mne taky zajímá (písek jako zábava pro tatínka a hrady jako zabavka pro děti).
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1066
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Super ,doufám že se tam taky podívám ....
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
- Tiger
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1206
- Registrován: úte črc 16, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš V
- Bydliště: Praha
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Dušane :supeer: :supeer: tam musíme vyrazit taky . Něco jsem o ježdění v písku v Polsku vyčetl taky, ale díky za to žes to vyzkoušel a takhle pěkně popsal :826:
Subaru XV 1.6 84kW CVT MY20 Comfort
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
- Dušan
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1377
- Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šindel
- Bydliště: Ostrava
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Ještě budu pokračovat, jsou tam fakt netušené možnosti k vyřádění se.
Jen to chce všecko zmapovat kde. Já se s kamarádem 3 dny snažil a něco objevil, ale až tam někdo pojede, tak se rád zase přidám. A když ne, tak tam pojedu sám, protože to opravdu stojí za to.
Jen to chce všecko zmapovat kde. Já se s kamarádem 3 dny snažil a něco objevil, ale až tam někdo pojede, tak se rád zase přidám. A když ne, tak tam pojedu sám, protože to opravdu stojí za to.
Tam je jakoby cesta .....
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
- Tiger
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1206
- Registrován: úte črc 16, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš V
- Bydliště: Praha
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Jakej si jezdil tlak a na kolik by se mohl ufukovat Forestr, aby to přežily gumy?Dušan píše:. A když ne, tak tam pojedu sám, protože to opravdu stojí za to.
Subaru XV 1.6 84kW CVT MY20 Comfort
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Díky Dušane za úžasný popis :826: Hned mě to nadchlo. Yetiho průvodce Polskem jsem stáhnul na jaře, ale pak na něj zapomněl. Už v něm zase listuju, a doufám, že mi to ještě letos vyjde. :diky:
Subaru Outback 2.0D, r.v. 2011 MY2012
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1066
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Kdyby někdo jel zkuste hodit nějaký datum .....Kdyby to šlo rád bych se třeba přidal ....
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
- Dušan
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1377
- Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šindel
- Bydliště: Ostrava
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Tome > takové základní obecně platné pravidlo je: do měkkého písku snížit tlak na polovinu tlaku předepsaného pro jízdu na silnici. A protože většina aut má předepsaný tlak +- 2,0 atm (pokud není plně zatížené), tak do písku snížit na 1,0 atm. Tím se nedá nic pokazit a pneumatiky to v pohodě přežijí jak u toyoty, tak u forestra i všech dalších značek. Samozřejmě se v určitých situacích snižuje i víc, např. na 0,8 nebo i 0,6 , ale to už vyžaduje daleko větší specifika pro způsob jízdy než ta 1 atm. Já snižoval na 1,0 a ten malý klučina mi potvrdil, že pro takové auto je to ten správný tlak k běžnému ježdění v jejich pískovně. 1 atm je jakýsi universální kompromis pro amatéry mého/našeho typu.
Někdy se třeba o těch specifikách jízdy v písku rozepíšu podrobněji. Platí tam určité zásady a jejich nedodržení písek a hlavně pískové svahy neodpouštějí.
Někdy se třeba o těch specifikách jízdy v písku rozepíšu podrobněji. Platí tam určité zásady a jejich nedodržení písek a hlavně pískové svahy neodpouštějí.
Tam je jakoby cesta .....
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4047
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Taky bych se přidal :657: ...vypadá to zajímavě
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Dušan
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1377
- Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šindel
- Bydliště: Ostrava
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Sobota - Offroad Biskupice – další fotky
Snímky nejsou kvalitní, ale pro představu musí stačit.
Snímky nejsou kvalitní, ale pro představu musí stačit.
Tam je jakoby cesta .....
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49333
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Snímky jsou dost kvalitní pro představu. Parádní !!!
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Dušan
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1377
- Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šindel
- Bydliště: Ostrava
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Neděle - Pustynia Siedlecka / Siedlecká poušť
Siedlecká poušť je bývalé mořské dno z kteréhosi geologického období. Vlastně z období jury (Jura Krakowsko- Czeztochowska). Žádná Sahara to zdaleka není, má jen 25 ha holé plochy s čistým světlým pískem. Kdysi byla větší, před 50 léty jí kus zalesnili. Poušť tady není rovná jako deska, je mírně zvlněná a dokonce je tu údajně 30 m vysoká duna. Přitom nejvyšším místem nezalesněné části je písčitý kopec se stožárem vysokého napětí a ten se dá jen těžko nazvat dunou. A 30 m výšky podle mého taky nemá. Jenže nic vyššího na poušti není, takže asi tomu kopci říkají duna. Zajímavostí Siedlecké pouště je, že i tady se čas od času nad rozpáleným pískem vyskytne optický klam fata morgány. My, když jsme se vynořili z lesa na jejím okraji a viděli před sebou tolik písku, taky jsme mysleli, že jde o přelud. Ale fata morgána to naštěstí nebyla. Pustynia Siedlecka je nádherné a fascinující místo. Aspoň na nás tak zapůsobila.
Potěšitelné je, že tuto malou poušť si pro sebe ještě neuzurpovaly ekologické a ochranářské organizace. Okolní obce zatím očividně zastávají názor, že poušť je pro všechny a doslovně uvádějí, že i pro vyznavače 4x4. (Kdo ví, jak dlouho to tak zůstane)
Z Biskupic jsme se k poušti přesunuli ještě v sobotu před večerem. Jednak jsme chtěli najít nějaké pěkné tábořiště na noc, jednak jsme chtěli poušť předem vidět, ať víme, co nás čeká v neděli. Nenajížděl jsem k ní obvyklou přístupovou cestou. Z asfaltky jsem zahlídnul pískoviště tak 50x100 m, najel přímo na něj a pak ve směru, kde jsem tušil poušť ještě necelý 1 km cestičkou lesem až k jejímu okraji. Už ta lesní cesta stála za to. Jemný měkký písek a hluboké koleje. Pneumatiky byly dofouknuté po Biskupicích na plný tlak a hodně jsem se bořil. Po okraji kolem pouště a v přilehlých lesích je několik cestiček, kde se dá taky pěkně vydovádět. Vše na ploše asi 1 x 1,5 km. Zákazy jsem nikde neviděl.
V sobotu měli na poušti sraz majitelé Land Roverů, všechno byly Diskošky I a II a nebylo jich moc, jen kolem 8 vozů. V písku jezdila jen polovina z nich a kromě toho 2 čtyřkolky. Asi 20 minut jsme pozorovali, jak se Diska snaží vyjet ke stožáru. Čtyřkolky vyjížděly naprosto lehce, Diskošku jsme ten večer neviděli vyjet až nahoru ani jednu. Všechny se zahrabávaly tak v 1/3 výjezdu. Se soumrakem komplet všichni zmizeli a byl naprostý klid. My si mezitím našli perfektní místečko na stanování.
V neděli dopoledne jsme měli celou poušť jen pro sebe. V tu dobu jsou zřejmě všichni Poláci v kostele. Až kolem oběda se objevili dva motorkáři a pak už nikdo. A že jsme si to v písku užili ….. jako nikdy předtím. Kola jsem měl upuštěné na 1,1 at, a Toyka neměla problém ani uprostřed pouště, ani na jejích zvlněných okrajích, ani na cestičkách mezi borovicemi po obvodu. Ve srovnání s Biskupicemi se mi tady zdál písek měkčí – takový jemnější a více sypký, víc se bořil. Přesto jsem na kopec ke stožáru s přehledem lehce vyjížděl. Tím levým stoupákem. Teda kromě prvního pokusu, kdy jsem si výjezd napřed jen „ohmatával“ a zahrabal se kousek před vrškem. Na prudké výjezdy, kterými včera vyjížděly 4kolky, Toyka ale nemá.
Více už fotky
Siedlecká poušť je bývalé mořské dno z kteréhosi geologického období. Vlastně z období jury (Jura Krakowsko- Czeztochowska). Žádná Sahara to zdaleka není, má jen 25 ha holé plochy s čistým světlým pískem. Kdysi byla větší, před 50 léty jí kus zalesnili. Poušť tady není rovná jako deska, je mírně zvlněná a dokonce je tu údajně 30 m vysoká duna. Přitom nejvyšším místem nezalesněné části je písčitý kopec se stožárem vysokého napětí a ten se dá jen těžko nazvat dunou. A 30 m výšky podle mého taky nemá. Jenže nic vyššího na poušti není, takže asi tomu kopci říkají duna. Zajímavostí Siedlecké pouště je, že i tady se čas od času nad rozpáleným pískem vyskytne optický klam fata morgány. My, když jsme se vynořili z lesa na jejím okraji a viděli před sebou tolik písku, taky jsme mysleli, že jde o přelud. Ale fata morgána to naštěstí nebyla. Pustynia Siedlecka je nádherné a fascinující místo. Aspoň na nás tak zapůsobila.
Potěšitelné je, že tuto malou poušť si pro sebe ještě neuzurpovaly ekologické a ochranářské organizace. Okolní obce zatím očividně zastávají názor, že poušť je pro všechny a doslovně uvádějí, že i pro vyznavače 4x4. (Kdo ví, jak dlouho to tak zůstane)
Z Biskupic jsme se k poušti přesunuli ještě v sobotu před večerem. Jednak jsme chtěli najít nějaké pěkné tábořiště na noc, jednak jsme chtěli poušť předem vidět, ať víme, co nás čeká v neděli. Nenajížděl jsem k ní obvyklou přístupovou cestou. Z asfaltky jsem zahlídnul pískoviště tak 50x100 m, najel přímo na něj a pak ve směru, kde jsem tušil poušť ještě necelý 1 km cestičkou lesem až k jejímu okraji. Už ta lesní cesta stála za to. Jemný měkký písek a hluboké koleje. Pneumatiky byly dofouknuté po Biskupicích na plný tlak a hodně jsem se bořil. Po okraji kolem pouště a v přilehlých lesích je několik cestiček, kde se dá taky pěkně vydovádět. Vše na ploše asi 1 x 1,5 km. Zákazy jsem nikde neviděl.
V sobotu měli na poušti sraz majitelé Land Roverů, všechno byly Diskošky I a II a nebylo jich moc, jen kolem 8 vozů. V písku jezdila jen polovina z nich a kromě toho 2 čtyřkolky. Asi 20 minut jsme pozorovali, jak se Diska snaží vyjet ke stožáru. Čtyřkolky vyjížděly naprosto lehce, Diskošku jsme ten večer neviděli vyjet až nahoru ani jednu. Všechny se zahrabávaly tak v 1/3 výjezdu. Se soumrakem komplet všichni zmizeli a byl naprostý klid. My si mezitím našli perfektní místečko na stanování.
V neděli dopoledne jsme měli celou poušť jen pro sebe. V tu dobu jsou zřejmě všichni Poláci v kostele. Až kolem oběda se objevili dva motorkáři a pak už nikdo. A že jsme si to v písku užili ….. jako nikdy předtím. Kola jsem měl upuštěné na 1,1 at, a Toyka neměla problém ani uprostřed pouště, ani na jejích zvlněných okrajích, ani na cestičkách mezi borovicemi po obvodu. Ve srovnání s Biskupicemi se mi tady zdál písek měkčí – takový jemnější a více sypký, víc se bořil. Přesto jsem na kopec ke stožáru s přehledem lehce vyjížděl. Tím levým stoupákem. Teda kromě prvního pokusu, kdy jsem si výjezd napřed jen „ohmatával“ a zahrabal se kousek před vrškem. Na prudké výjezdy, kterými včera vyjížděly 4kolky, Toyka ale nemá.
Více už fotky
Tam je jakoby cesta .....
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
- Dušan
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1377
- Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šindel
- Bydliště: Ostrava
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Neděle - Pustynia Siedlecka / Siedlecká poušť - fotky pokračování
Tam je jakoby cesta .....
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Re: POLSKO off-areál, poušť a Orlí hnízda
Vypadá to skvěle, a relativně kousek od baráku!!!
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series