Baterie

Diskuse týkající se elektrické výbavy vozidla a osvětlení exteriéru i interiéru, žárovky, Led osvětlení atd.
Odpovědět
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Baterie

Příspěvek od outback »

AGM má vyšší dobíjecí napětí a pak by tedy bylo třeba nějak v autě nastavit typ baterie. To nevím jak se dělá a nejsem si jistý, jestli to vůbec jde.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od mnov »

AGM má povoleno vyšší nabíjecí napětí. To neznamená, že je ho potřeba využívat a nabije se do plna i při 14 V.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
vita1kulisek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2281
Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
Bydliště: Město Touškov 330 33

Re: Baterie

Příspěvek od vita1kulisek »

Píchl jsem prostě digitální voltmetr na póly baterie při nabíjení. Nedělám z toho žádné vědy jak měřit, co a kdy. Zajímalo mne, zda to tam CTEK cpe. A cpal dobře. Už je nabito, všech sedm diod svítilo. Nikdy v životě jsem nabíjet nepotřeboval, páč jsem jezdil do práce 10km tam a to samé zpět. Pak ještě soukromé cesty, dovča a baterie vždy v pohodě a držela mi šet let. Teď jedu jednou za 14 dní 20 km a Otík se pak fláká na parkingu. Tak jsem jej dobil i program RECOND. Čas trvání cca 10 hodin. Povedlo se a mám radost. A AGM se může použít, ptal jsem se. Otík dobíjí běžně 14,6V. Mám ukazatel napětí palubní sítě v antiradaru, tak pilně sleduji, jak to tam alternátor tluče. Toť vše. 🙂
Víťa Kulíšek
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
[WINNER]
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Baterie

Příspěvek od spm »

Recond rezim bych teda bez odpojeni baterky od auta nepouzival, to taky neco v tom aute pak nemusi prezit... (a obecne rikaji pouzit to tak 1x rocne, takze pustit to na uplne nove auto je taky spis zbytecne...)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
vita1kulisek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2281
Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
Bydliště: Město Touškov 330 33

Re: Baterie

Příspěvek od vita1kulisek »

Ano, slyšel jsem o tom. Ale po konzultaci tohoto problému s dealerem značky, který Recond používá bez odpojení AKU u všech aut v předprodejním servisu a vždy bez problémů. Údajně zdotazováno i s technickým ředitelem Subaru v Č.R.
Ani v manuálu nabíječky není sebemenší pokyn k odpojení baterie při nabíjení RECOND. Použil jsem jen teď, dále až za rok. Teď jen běžné dobíjení. Vyzkoušeno, startuje a jezdí.
Baterie byla opravdu hodně podbitá, tak proto, dle obecních plašičů už by měla být na Sběrném dvoře. 😛 Ale není!!!
Víťa Kulíšek
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
[WINNER]
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od seatik »

vita1kulisek píše: pát lis 25, 2022 7:47 am Ano, slyšel jsem o tom. Ale po konzultaci tohoto problému s dealerem značky, který Recond používá bez odpojení AKU u všech aut v předprodejním servisu a vždy bez problémů. Údajně zdotazováno i s technickým ředitelem Subaru v Č.R.
Ani v manuálu nabíječky není sebemenší pokyn k odpojení baterie při nabíjení RECOND. Použil jsem jen teď, dále až za rok. Teď jen běžné dobíjení. Vyzkoušeno, startuje a jezdí.
Baterie byla opravdu hodně podbitá, tak proto, dle obecních plašičů už by měla být na Sběrném dvoře. 😛 Ale není!!!
Víťa Kulíšek
Jen pro info Víťo, ale jak si někde pal, že 2 x do roka necháš auto nabíjet nabíječkou, tak počítej s tvoji skladbou cest 1 x za 14 dní pár km, že tu nabíječku budeš muset použít pro dobro baterie každých 14-21 dní nejízdy. Aspoň já to takto dělám a nemám problém. A nabíječka si vážně zapracuje, takže je vidět, že při stání i tak jí něco žere.

Na nějakém subaru foru sem se i dočetl, že je dobré pro autobaterii hned po nastartování zapnout nějaký spotřebič, ať už světla, klima, nebo vyhřívání, aby začala baterie se dobíjet. Pokud se nastartuje a poté jede bez nějaké zátěže, tak baterie se nedobíjí nebo minimálně, kdy si řeší pouze nějaké své algoritmy.
Co je na tom pravda nevím, zde píšu jen co sem se dočetl na US foru, když měly hromadné problémy s předčasně vybitýma a ko baterkama u modelu BS, tak to berte co sem napsal s rezervou.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
vita1kulisek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2281
Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
Bydliště: Město Touškov 330 33

Re: Baterie

Příspěvek od vita1kulisek »

Jasně Vašku, tomu rozumím. Ale mám tu svou zkušenost, že pokud je baterka víc vybitá, vypne se inteligentní nabíjení a začne to tlouct hned doplna. Když jsem Otíka v květnu letos přebíral u Lišků, byl plný energie a měl nacvaklý AKU, to má na starosti Lukáš s Cetek. To mi napětí navyšovalo opravdu jen při brždění či jízdě bez tahu motoru, alias plachtění, jak tomu říká Vaculík na YouTube. Postupně začlo nabíjet 14,6V kopec nekopec a U= 11,6V zastudena po stání, dle obecních věrozvěstů a guru pravdy by AKU měl být již po smrti, ale on není, on stále žije jim navzdory! A o nabíjení AKU Cetekem 1-2x ročně jsem psal v souvislosti s programem RECOND. Jinak na běžný program (autíčko) budu muset dobíjet asi častěji. To jsem dosud neznal. Taky máš CTEK nabíječku? A zkušenosti? Já nabíjel včera prvně a to i za celou svou řidičskou kariéru. Viz přehled mých aut dole v podpisu.
Víťa Kulíšek 5*****
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
[WINNER]
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Baterie

Příspěvek od podvlada »

spm píše: pát lis 25, 2022 6:53 am Recond rezim bych teda bez odpojeni baterky od auta nepouzival, to taky neco v tom aute pak nemusi prezit... (a obecne rikaji pouzit to tak 1x rocne, takze pustit to na uplne nove auto je taky spis zbytecne...)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Ten "recondition" režim asi nebude vysokofrekvenční desulfatace, to by žádnej střízlivej technik na baterce zapojený v autě nepoužil :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
vita1kulisek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2281
Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
Bydliště: Město Touškov 330 33

Re: Baterie

Příspěvek od vita1kulisek »

KROK 6 RECOND Volbou programu Recond přidáte krok rekondice k procesu nabíjení. Při rekondici se zvýší napětí, aby se akumulátor kontrolovaně zaplynil. Při zaplynění se promíchá kyselina v akumulátoru, který tím obnoví svou energii. Citace z manuálu.
Napětí se zvýší opakovaně na max. 15,6V a to krátkodobě.
Takže plašit netřeba a o nějakých VF ani slechu ani vidu, dada 🙂
KROK 1 DESULPHATiON Zjistí sulfataci akumulátorů. Pulsováním proudu a napětí se odstraní sulfáty z plechů vidlice akumulátoru a obnoví se kapacita akumulátoru.
Tohle opět citace z manuálu CTEK MXS 5.0 new. Je to hned první krok a to pro všechny programy, nejen tedy Recond.
Víťa Kulíšek
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
[WINNER]
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Baterie

Příspěvek od spm »

No ta frekvence bude to pulsování, žejo :-) Ale jasně, po nový auto po ty 2 roky v záruce to přežije a pak má servis alespoň na čem vydělávat :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Baterie

Příspěvek od Tapan »

Víťo, a těch 11,6 V měříš opravdu na baterce, nebo nějakým čínským bazmekem ve zdířce zapalovače? Věrohodnou hodnotu napětí změříš jen přímo na baterii, a to bez zátěže (tzn. na odpojené baterii). 11,6 nemusí znamenat mrtvou baterku, ony snesou docela dost, ale každopádně dobře jí takové napětí nedělá.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Baterie

Příspěvek od podvlada »

Hm, tak záleží jak moc to pulzuje. Mam dojem, že když jsem někde o desulfataci četl, šlo snad o kHz? Toho bych se na zapojený baterce v autě bál, ale pokud to jsou jednotky Hz, tak to asi ničemu nevadí.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Baterie

Příspěvek od spm »

Plus tam je pořád napětí přes 15V, což by sice ta elektronika zvládnout měla, ale je to mimo běžnou specifikaci, co v tom autě za provozu je...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Baterie

Příspěvek od podvlada »

A nemůže se stát, že tam je i o mnohem víc, než 15 V (oproti 12 V), třeba při startu auta? Nějaký špičky z altíku? Chápu, že to je jen krátkodobě a bez pulzů jednou při startu, oproti cílenýmu nabíjení který může trvat dlouho, ale pořád bych čekal, že většina elektroniky, nebo snad doufam i všechna, co je v autě, by mohla bejt chráněná proti přepětí. Samozřejmě je otázka jak dlouho a jak spolehlivě to dokáže. Taky to může bejt 99x v pohodě a po stý problém. Tenkej led :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
vita1kulisek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2281
Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
Bydliště: Město Touškov 330 33

Re: Baterie

Příspěvek od vita1kulisek »

Měřeno na baterce čínským bazmegem. Start ani zapnutí jen přístrojů během nabíjení nepoužívám, takže žádné špičky alternátoru. Nic tam nepulzuje. CTEK je snad nejlepší inteligentní nabíječka na světě, tak si myslím, že to mají dobře ošéfované. I dle vyjádření technické sekce Subaru.cz Žádná China, ale Made in Sweden. Tak nefabulujte černými scénáři, auto teď vyzkoušeno, vše funguje, na AKU po noci 13,6V. Jsem rád a neničte mne přes mého Otíka. Přes jiné levné nabíjedlo bych si to netroufl!!! Je to můj vymazlenec a dost jsem si o tom zjišťoval. Víťa Kulíšek
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
[WINNER]
Odpovědět

Zpět na „Elektrická výbava auta a osvětlení“