Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spatne?
Napsal: sob kvě 30, 2015 1:55 pm
Preji pekny den. Jak se rika vic hlav vic vi, tak bych se rad poptal, zda nekoho nenapadne, kde by mohla byt pricina nize popsaneho problemu. Zaroven budu rad, kdyz nekdo znaly elektriky navrhne, jak by dal postupoval ... ja se zivim jako "urednik" a elektrine nerozumim
Auto jsem mel v servisu (popis ukonu viz nize) a po vraceni jsem okamzite identifikoval vyrazne zhorseny prijem autoradia. Ne ze by byl driv prijem excelentni, ale v principu jsem nemel zadny vazny problem. Stanice sly vetsinou ciste (bez sumeni). Alespon za jizdy jsem si niceho nevsiml (obcas na semaforu musel clovek popojet metr, aby se prijem zlepsil) a obecne se da rici, ze prijem zacal vyrazne (dlouhodobe) sumet az priblizne v momente, kdy uz radio zaclo preladovat a hledat alternativu stejne stanice. Jenze ted mi nejde zadna stanice bez sumu. Pokud auto stoji, par stanic naladi (min nez driv) a nektere i nesumi. Jenze jakmile se auto da do pohybu, kazda stanice vice ci mene sumi a praska. A to i ta nejsilnejsi. Uz jsem s autem najel asi 500km (zajizdim motor) a v mistech, ke jsem drive chytal bez problemu CR radiozurnal, beat nebo rockzone ted proste nechytnu nic. Ci presneji, i kdyz dane stanice chytnu (vetsinou pri manualnim zadani frekvence), tak vypadavaji a takrka neustale sumi. Sum bych prirovnal ladeni na starem (koleckovem) radiu, kdybych si s vetsi a mensi frekvenci (a vetsim a mensim vykyvem) jezdil kolem jedne stanice. Jelikoz jezdim vicemene porad sam a autoradio je muj verny spolecnik na cestach (teda bylo), zacinam uz z toho silet. Nestastny jsem o to vic, ze moc nevim, co s tim dal (krome toho, ze to zase zkusim dat do servisu, ale ty se na to take moc netvarili a snazili se me presvedcit, ze prijem je obecne horsi a u kazdeho subaru ruzny ... jenze ja s tim pred 5 let nemel zadny problem!). Na googlu jsem nasel toto:
http://www.subaruoutback.org/forums/69- ... ption.html
z toho jsme pochopil, ze legacy IV/outback III maji problem s levym krkem v zadnich dverich, kde casem dojde k poruseni kabelu. Vetsina diskutujicich prijde o prijem radia zcela, ale jeden, dva meli "jen" zhorseny prijem. Vcera jsem tuto teorii nadhodil v servisu a evidentne problem znali. Jenze pak mi rekli, ze v mem pripade je vse v poradku, jelikoz napajeni na zesilovaci namerili. Nevedeli si s tim rady, tak mi na zkousku vymenili zesilovac, ale prijem se nijak nevylepsil.
V aute se mi na zacatku dubna odporucel motor, takze mesic cekalo na vyjadreni dovozce a pak se delal novy motor (to znamena i opakovane zapojovani a odpojovani baterky). Krome toho se delalo neco malo na podvozku, coz na 99.99% nemohlo zpusobit nic. Take se menilo celni sklo. Kdyz jsem se zeptal, zda nahodou nemohlo dojit k nejakemu uskripnuti (ci tak neco) kabelu v levem celnim sloupku, kde nejspis kabely vedou, byl jsem ubezpecen, ze nikoliv (ze vedou v samostatnem krku a ven se vyvadi jen napajeni vyhrivani celnioho skla). Nemuzu se zbavit dojmu, ze je az prilis velka nahoda, ze se prijem zhorsil prave po vyse uvedenem "servisu", ale pravdou je, ze (az na to celni sklo, kde me servis ubezpecuje, ze to nemuze s tim souviset) me nenapada, jak by "servisni ukony" mohly ovlivnit prijem radia.
Nenapada vas prosim neco? A jak dal postupovat, co v jakem poradi zmerit, overit, aby clovek zjistil pricinu?
Auto jsem mel v servisu (popis ukonu viz nize) a po vraceni jsem okamzite identifikoval vyrazne zhorseny prijem autoradia. Ne ze by byl driv prijem excelentni, ale v principu jsem nemel zadny vazny problem. Stanice sly vetsinou ciste (bez sumeni). Alespon za jizdy jsem si niceho nevsiml (obcas na semaforu musel clovek popojet metr, aby se prijem zlepsil) a obecne se da rici, ze prijem zacal vyrazne (dlouhodobe) sumet az priblizne v momente, kdy uz radio zaclo preladovat a hledat alternativu stejne stanice. Jenze ted mi nejde zadna stanice bez sumu. Pokud auto stoji, par stanic naladi (min nez driv) a nektere i nesumi. Jenze jakmile se auto da do pohybu, kazda stanice vice ci mene sumi a praska. A to i ta nejsilnejsi. Uz jsem s autem najel asi 500km (zajizdim motor) a v mistech, ke jsem drive chytal bez problemu CR radiozurnal, beat nebo rockzone ted proste nechytnu nic. Ci presneji, i kdyz dane stanice chytnu (vetsinou pri manualnim zadani frekvence), tak vypadavaji a takrka neustale sumi. Sum bych prirovnal ladeni na starem (koleckovem) radiu, kdybych si s vetsi a mensi frekvenci (a vetsim a mensim vykyvem) jezdil kolem jedne stanice. Jelikoz jezdim vicemene porad sam a autoradio je muj verny spolecnik na cestach (teda bylo), zacinam uz z toho silet. Nestastny jsem o to vic, ze moc nevim, co s tim dal (krome toho, ze to zase zkusim dat do servisu, ale ty se na to take moc netvarili a snazili se me presvedcit, ze prijem je obecne horsi a u kazdeho subaru ruzny ... jenze ja s tim pred 5 let nemel zadny problem!). Na googlu jsem nasel toto:
http://www.subaruoutback.org/forums/69- ... ption.html
z toho jsme pochopil, ze legacy IV/outback III maji problem s levym krkem v zadnich dverich, kde casem dojde k poruseni kabelu. Vetsina diskutujicich prijde o prijem radia zcela, ale jeden, dva meli "jen" zhorseny prijem. Vcera jsem tuto teorii nadhodil v servisu a evidentne problem znali. Jenze pak mi rekli, ze v mem pripade je vse v poradku, jelikoz napajeni na zesilovaci namerili. Nevedeli si s tim rady, tak mi na zkousku vymenili zesilovac, ale prijem se nijak nevylepsil.
V aute se mi na zacatku dubna odporucel motor, takze mesic cekalo na vyjadreni dovozce a pak se delal novy motor (to znamena i opakovane zapojovani a odpojovani baterky). Krome toho se delalo neco malo na podvozku, coz na 99.99% nemohlo zpusobit nic. Take se menilo celni sklo. Kdyz jsem se zeptal, zda nahodou nemohlo dojit k nejakemu uskripnuti (ci tak neco) kabelu v levem celnim sloupku, kde nejspis kabely vedou, byl jsem ubezpecen, ze nikoliv (ze vedou v samostatnem krku a ven se vyvadi jen napajeni vyhrivani celnioho skla). Nemuzu se zbavit dojmu, ze je az prilis velka nahoda, ze se prijem zhorsil prave po vyse uvedenem "servisu", ale pravdou je, ze (az na to celni sklo, kde me servis ubezpecuje, ze to nemuze s tim souviset) me nenapada, jak by "servisni ukony" mohly ovlivnit prijem radia.
Nenapada vas prosim neco? A jak dal postupovat, co v jakem poradi zmerit, overit, aby clovek zjistil pricinu?