Podle mě to není úplně černobílé a záleží na štěstí a konkrétním kusu, jedna větší oprava může situaci obrátit. Doma máme Outback 3,0R MY05 (251 tis. km) a S-max 1.8 TDCi MY07 (132 tis. km), oba kupovány jako nové. Když porovnám servisní náklady, tak běžný servis na 30 tis. km u 3,0R byl v autorizáku za 15 tis. Kč (2 prohlídky po 15 tis. km za 5 a 10 tis. Kč), u S-maxu 7,5 tis. Kč (prohlídka po 20 tis. km za 5 tis. Kč), tak zhruba, tedy ten základní servis, větší servisy při větších nájezdech už si nepamatuju, ale u 3,0R toho s ohledem na rozvody řetězem nikdy nebylo moc navíc, krom oleje v převodovce.outback píše:Hele chlapi to nejde tak srovnávat...vy si měníte ledacos sami, víte kam co dát spravit a rozhodně nejste reprezentativní vzorek. Neříkejte mi, že čtyři svíčky třeba na Mondeu třetí generace nebo i na BH 2.5 stojí stejně jako 6 svíček na H6, neříkejte mi, že H6 nemá víc oleje než Mondeo nebo BH 2.5l, neříkejte mi, že těsnění pod hlavou na Mondeu se mění stejně často a stejně komplikovaně jako na H6, neříkejte mi, že na Mondeu repasujete kardan a měníte olej v diferenciálech, neříkejte mi, že na Mondeu seřizujete ventily.
Ono to možná na H6 proti …
Jediná větší oprava na 3,0R byly při 205 tis. km těsnění pod hlavou, za 35 tis. Kč v autorizáku. Na S-maxu jsme teď dělali řízení (servo, hřeben a pár dalších věcí) za 33 tis. Kč v autorizáku, v cca 130 000 km. Ale třeba spojka (tu jsme zatím nedělali) se setrvákem je taky za cca 30 tis., kdežto 5AT v 3,0R s dvojnásobným nájezdem nejeví známky únavy, jen se mění olej.
Zkrátka si dovedu představit, že jestli někdo dobře koupí 3,0R, poměrně dlouho bude měnit jen oleje, možná nějaké manžety a silentbloky, brzdy a tak, a někdo může koupit S-max a slušně v tom zahučet za pár věcí a tu běžnou údržbu bude muset dělat taky, ačkoliv jí je míň, než u AWD. Takže pokud si někdo auto koupí na 2 roky a 50 tis. km, může ho S-max stát na údržbě víc.
Osobně bych jako větší mínus pro 3,0R viděl spotřebu, protože zatímco servisní náklady mohou být o náhodě, spotřeba je dána. A když srovnám zmíněný S-max a 3,0R, tak je to tak + 1,50 Kč/km v neprospěch 3,0R, takže za těch 50 tis. km projede 3,0R na palivu o 75 tis. Kč víc. Samozřejmě srovnáváme nesrovnatelné 245k 3,0l H6 AT AWD benzín vs 125k 1,8l I4 MT FWD nafta.