Pomoc s výběrem
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49285
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s výběrem
Jo, to je pravda, že Legacy má oproti Outbacku jinou střechu, zvýšenou, jiný mlhovky, protože je jinak tvarovanej nárazník a podobně. Ale základ toho auta je stejnej. Takže karosářský prvky, jako haupna, dveře, okna a podobně jsou záměnný. Samozřejmě nemluvím o US versus JPN verzi. Tam je těch rozdílů víc.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Pomoc s výběrem
Téda díky za vyčerpávající povídání....
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Re: Pomoc s výběrem
Mám plyn mimo provoz, takže můžu bohužel srovnat spotřebu jen plyn a jen benzín: plyn 13 nebo víc, benzín 10 nebo víc (2.5l). Servisní náklady spíš vyšší, protože na boxeru je skoro všude blbej přístup, hlavně ventily - nemá hydroštely, ventily jsem naposledy řešil na Š120 a teď u Subaru. Taky měníš navíc olej ve dvou diferenciálech (když je máš). Tipnul bych nahrubo, že starat se o benzín boxer čtyřválec Subaru je cenově jako starat se o V6 jiné značky, a boxer diesel nebo benzín šestiválec H6 atd. pak odpovídá servisním nákladům Gripenu.
Takže o úvodních servisních nákladech si nedělej iluze. Ale nenech se odradit, je to super svezení.
EDIT: sakra teď jsem zjistil, že reaguju na prastarej dotaz
Takže o úvodních servisních nákladech si nedělej iluze. Ale nenech se odradit, je to super svezení.
EDIT: sakra teď jsem zjistil, že reaguju na prastarej dotaz
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Pomoc s výběrem
Ani s tými dielmi to nie je také ružové, kapota Outbacku má dve "boule", použiť samozrejme ide aj na Legacy ale skúsené oko vie že je s Outbacku, dvere + blatníky to isté, vlastne ešte horšie. Tie lemy a lišty sú na klipsoch a teda sú tam vysekané otvory
Samozrejme nie je problém kúpiť blatník pre to auto ktoré mám
Samozrejme nie je problém kúpiť blatník pre to auto ktoré mám
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Pomoc s výběrem
Vláďo s tim Gripenem jsi mě rozesmál
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49285
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s výběrem
Asi mám jiný auto než vy, protože náklady jako u Gripenu mi nějak unikají. Moje náklady na provoz káry s třema kilama na krku jsou adekvátní nájezdu toho auta a způsobu, jakým to auto používám. Nevšiml jsem si, že by mě to auto stálo byť jen o korunu víc, než jiný značky, který jsem doposud měl . Ano, mám ho pouze 44000 km a koupil jsem ho od člověka, který se o něj špičkově staral, tak uvidíme, jak se to bude dál vyvíjet. Ale zatím zvýšené náklady na servis považuji za mýtus.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Pomoc s výběrem
Souhlas,H6 nestojí víc než něco jinýho...tedy srovnatelny se 4 válci co se servisu tyce...
- SCOOTER
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2999
- Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
- Jméno a příjmení: Miloš Tůma
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s výběrem
No nebudeme si nic nalhávat...ale ono u té H6 to není žádný med, je tam o dost víc nákladných komponentů než u H4 - 3 x katalyzátor , 3 x lambda sonda, 6 x zapalovací cívka, 6 vstřiků, vyšší spotřeba ,ale na druhou stranu je to radost se s tím svézt!!!.
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Re: Pomoc s výběrem
Hele chlapi to nejde tak srovnávat...vy si měníte ledacos sami, víte kam co dát spravit a rozhodně nejste reprezentativní vzorek. Neříkejte mi, že čtyři svíčky třeba na Mondeu třetí generace nebo i na BH 2.5 stojí stejně jako 6 svíček na H6, neříkejte mi, že H6 nemá víc oleje než Mondeo nebo BH 2.5l, neříkejte mi, že těsnění pod hlavou na Mondeu se mění stejně často a stejně komplikovaně jako na H6, neříkejte mi, že na Mondeu repasujete kardan a měníte olej v diferenciálech, neříkejte mi, že na Mondeu seřizujete ventily.
Ono to možná na H6 proti čtyřválci nebude o tolik horší, protože i čtyřválec má spoustu věcí pěkně drahejch, a nejen na motoru.
Jasně že někdo má štěstí, koupil auto po velkém servisu a moc toho dělat nemusí. Ale to není reprezentativní vzorek. Vezměte dvacet Mondisů a dvacet H6 s podobným nájezdem a stavem, natočte na každým autě dalších 150 000km, nedělejte na tom nic sami a dávejte to servisovat do neznačkového servisu, a pak z toho zprůměrujte náklady na kilometr. Plus řekněme jedna nehoda na 300 000 km - blatník, nárazník, haubna, světlo, mlhovka, blinkr...A vsadil bych se, že ten rozdíl bude hodně velkej - jak BH čtyřválec versus Mondeo čtyřválec, tak H6 versus Mondeo V6, i 2.5 oproti H6. Že ty Subaru za ty vyšší náklady stojí, o tom žádná, ale nerad bych, aby si někdo myslel, že zaplatí za servis H6 stejně jako za servis Fabie.
Ono to možná na H6 proti čtyřválci nebude o tolik horší, protože i čtyřválec má spoustu věcí pěkně drahejch, a nejen na motoru.
Jasně že někdo má štěstí, koupil auto po velkém servisu a moc toho dělat nemusí. Ale to není reprezentativní vzorek. Vezměte dvacet Mondisů a dvacet H6 s podobným nájezdem a stavem, natočte na každým autě dalších 150 000km, nedělejte na tom nic sami a dávejte to servisovat do neznačkového servisu, a pak z toho zprůměrujte náklady na kilometr. Plus řekněme jedna nehoda na 300 000 km - blatník, nárazník, haubna, světlo, mlhovka, blinkr...A vsadil bych se, že ten rozdíl bude hodně velkej - jak BH čtyřválec versus Mondeo čtyřválec, tak H6 versus Mondeo V6, i 2.5 oproti H6. Že ty Subaru za ty vyšší náklady stojí, o tom žádná, ale nerad bych, aby si někdo myslel, že zaplatí za servis H6 stejně jako za servis Fabie.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Pomoc s výběrem
Záleží kde sa servisuje, rozvody na 2.5i vídu materiálovo cca 200€ (3x kladka po 20€ + hydraulický napínak 50€ + remen 30€ +vodná pumpa 50€) + práca. Ak človek ide do autorizáku tak za material nechá cca 600€ + práca
Potom sa niet čomu čudovať že niekto povie drahá údržba
Ja sa rozhodne nesťažujem na servisné náklady a to mám auto skoro 6 rokov a natočil som takmer 100tkm. Teraz som riešil hučanie zadku, mal som podozrenie na diferák - nič mu nie je, potom som objednal zadný náboj cca 75€ ale mám ho doma v krabici a mám pocit že to bude predsa kardan. Náboj mi ostane do budúcna. Keby som ho šiel kúpiť do autorizáku tak by ma stál nie 75€ ale 190€
Repas kardanu vychádza ako kde +-200-300€, ale momentálne som to vyriešil tak že som z PL Allegra objednal druhý použitý kardan (zatial je na ceste ku mne) za 35€ vrátane poštovného a pri troche šťastia bude v lepšom stave ako ten môj, respektíve ho nechám zrepasovať a následne vymením.
Prípadne ho zrepasujem doma sám, čo som pozeral tak nové kríže stoja 12€ kus (mali by tam byť 22x57.5), stredové ložisko 70€ a dám ho len vyvážiť.
Ale tiež je možnosť kúpiť nový kardan za 900€
PS: ten servis stojí podla toho ako si to vie človek zariadiť
Potom sa niet čomu čudovať že niekto povie drahá údržba
Ja sa rozhodne nesťažujem na servisné náklady a to mám auto skoro 6 rokov a natočil som takmer 100tkm. Teraz som riešil hučanie zadku, mal som podozrenie na diferák - nič mu nie je, potom som objednal zadný náboj cca 75€ ale mám ho doma v krabici a mám pocit že to bude predsa kardan. Náboj mi ostane do budúcna. Keby som ho šiel kúpiť do autorizáku tak by ma stál nie 75€ ale 190€
Repas kardanu vychádza ako kde +-200-300€, ale momentálne som to vyriešil tak že som z PL Allegra objednal druhý použitý kardan (zatial je na ceste ku mne) za 35€ vrátane poštovného a pri troche šťastia bude v lepšom stave ako ten môj, respektíve ho nechám zrepasovať a následne vymením.
Prípadne ho zrepasujem doma sám, čo som pozeral tak nové kríže stoja 12€ kus (mali by tam byť 22x57.5), stredové ložisko 70€ a dám ho len vyvážiť.
Ale tiež je možnosť kúpiť nový kardan za 900€
PS: ten servis stojí podla toho ako si to vie človek zariadiť
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22810
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Pomoc s výběrem
Tak katalyzátory snad "jenom" dva Svíčky jsou zrovna záležitosti za sto koruny, takže že tam jsou dvě navíc, to už člověka nevytrhne... U mě zatím nejdražší sranda byla výměna těsnění pod hlavou (respektive vůbec přetěsnění motoru) - ale tam si nemyslím, že by čtyřválec z toho vyšel nějak dramaticky líp, protože nejvíc stojí stejně ta práce, pač je to oser. Stejně tak by se dalo nadávat na AT, pač tam náklady na servis jsou taky o dost vyšší a když se to rozbije, tak repase taky nebude nijak levná.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49285
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s výběrem
Láďo jasně, že když se to takhle srovná, tak z toho Subaru vyjde dráž. Jasně, že když máme 3 diferáky, spotřebujeme víc oleje, než auto s jedním diferákem. Když máme kardan, musíme ho jednou za pár set tisíc km vyměnit, což se u auta s předním náhonem nemusí. Ono to srovnání nebude úpně objektivní nikdy.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Pomoc s výběrem
proti chozeni pesky to subaru vyjde taky o dost draz... nevim, uz bych si to nekoupil
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16159
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s výběrem
Podle mne je potřeba porovnávat stejně ročníky aut a hlavně podobný HW. Není možné porovnávat 4kolku a predokolku.
Když porovnám svoje náklady na Octavii 1.9 TDI combi a dehtoveho forestika při nájezdu 200. 000 km, tak náklady byly u Octavie vyšší.
Když porovnám svoje náklady na Octavii 1.9 TDI combi a dehtoveho forestika při nájezdu 200. 000 km, tak náklady byly u Octavie vyšší.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Pomoc s výběrem
u-geen píše:proti chozeni pesky to subaru vyjde taky o dost draz... nevim, uz bych si to nekoupil