Spojka a setrvačník

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pavlas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Pavlas »

Jo se studenym motorem a zvýšený otáčky, to jde taky v pohodě. No nic, zkusim si toho nevšímat ;-D
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07 Obrázek
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 868
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od samvaculik »

Ahoj, mám podobné auto jako ty, BP 2008, 2,5i, jediný rozdíl je, že já už mám jednohmotu.. najeto má auto 277 tkm. Zkoušel jsem se rozjíždět se zahřátým motorem pouze se spojkou a výsledek je na videu zde: https://youtu.be/Fye2OobvQvc

Prostě poklesnou otáčky k 500-600 ot/min a začnou lehké vibrace v kabině, jde to i slyšet na videu, ale rozjede se. Jinak zkoušel jsem i lehce s plynem s 1000ot/min a bylo to naprosto hladké.


Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
Pavlas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Pavlas »

Já se na spojku taky takhle rozjedu. Musim bejt sice opatrnější v záběru než u Imprezy, ale jinak to jde normálně. A zachvění, když klesnou otáčky, než si auto samo přidá, jsou normální. A klidně pak můžu popojíždět v koloně jenom na spojku nebo lehce přidávat a držet to třeba okolo 1000 otáček.
Tomu většímu chvění dochází jenom při rozjezdu s plynem, když otáčky klesnou pod 1500 (udělat to cíleně na 1000 otáček jsem nezkoušel, zkusim o víkendu) a když budu držet spojku v záběru. Prostě se to chvěje, jak kdyby těch 1500 bylo na rozjezd málo. Jo, neni to moc. Ale jak se spojka sepne, je klid a můžu jet na jakýkoliv otáčky.
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07 Obrázek
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 868
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od samvaculik »

Asi bych to neřešil a při další výměně spojky bych nahradil dvouhmotu jednohmotou :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
Pavlas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Pavlas »

Jo, asi to řešit zatim nebudu. A ty jsi dával jednohmotu proč? Tam už byl ten údajně dobrej Sachs nebo ne?
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07 Obrázek
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 868
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od samvaculik »

Ta jednohmota už je tam přes 10 let, dával ji tam ještě první majitel, netuším proč. Tuším, že je z Forestera. Víc bohužel nevím.


Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Tapan »

Já tuším proč - dvojhmota byla předpokládám v nevyhovujícím stavu a nová stojí přes dvacku, jednohmota je nesmrtelná a starší se pořídí za 2-3 tisíce :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 868
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od samvaculik »

Tapan píše:Já tuším proč - dvojhmota byla předpokládám v nevyhovujícím stavu a nová stojí přes dvacku, jednohmota je nesmrtelná a starší se pořídí za 2-3 tisíce
To je dost možné. =)

díky.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Ivca
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: čtv zář 19, 2013 1:07 pm
Jméno a příjmení: Ivan Málek

Spojka a setrvačník

Příspěvek od Ivca »

Ahoj subaristi

Dovoluji si využít toto téma a požádat Vás o radu týkající se klouzající spojky.
Mám Forestera SG manuál, rok 2006, 310tkm. Pokud se na jedničku rozjedu trochu svižněji / případně se rozjíždím do strmého kopce a pustím spojku kolem 4000-5000 ot, tak spojka poměrně dlouho klouže. Klouže tak dlouho, dokud se auto nerozjede, nebo já neuberu plyn. Pokud se rozjíždím na redukci, tak problém se spojkou není tak znát. Jedu-li na 4 nebo 5 rychlostní stupeň a dám plnej, tak potom spojka taky neklouže. Z toho soudím, že spojka ještě není opotřebena. Spíše se domnívám, že se spojka pomalu vrací.
Pokračuji dále :-) V létě jsem měl problémy s rozjezdy do kopce, brzdil mne hillholder. Než jsem zjistil, že je to hillholderem (a pověsil ho na gumicuk), tak jsem s klukem několikrát odvzdušňoval spojku. Stalo se nám párkrát, že se prošlápnutý pedál spojky (po odvzdušnění / odpuštění brzdové kapaliny) nechtěl vrátit do původní polohy. Bylo třeba jej zvednout nohou a pak pomalu začal okruh nasávat novou brzdovou kapalinu.

Myslíte si, že by to mohlo mít souvislost a co mám hledat ? Ucpanou hadičku, vadná pomocný válec nebo ještě něco jiného.
Jak lze zkontrolovat stav spojky bez její demontáže ? Díky

Ivan
Subaru FORESTER 2.0x SG 116kW MT 2006 LPG
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 868
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od samvaculik »

Ahoj,

z toho, jak popisuješ chování spojky mi poravdu přijde, že spojka už pomalu končí a dochází jí obložení. Mechanický stav spojky se bez sundání převodovky zjistit nedá, tam už se když tak děje rovnou její výměna.

Pedál se mi taky nevracel do původní polohy, měl jsem zavdzušněný systém, který jsem si nedokázal odvzdušnit sám, tak jsem to poslal do Subaru, kde to udělali. Když jsem to měl zavzdušněné, tak to zkrátka spojku nevypínalo... nebylo tam něco mezi. Buď jsem zařadil nebo ne, On nebo Off.

Svůj problém jsem popisoval ve svém vlákně: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 83#p546183
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od mnov »

Ivca píše: čtv úno 03, 2022 2:50 pm Mám Forestera SG manuál, rok 2006, 310tkm.
To bych byl rád, že spojka takto dlouho vydržela. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Mira »

Nájezd by napovídal, že je čas tak na 3. spojku. Aspoň u městskýho auta určitě.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od sima »

Mám původní spojku, najeto 192 000 km. Ježděno minimálně od 110000 km nedálkové trasy. Ale teda při 310 000 km a ročníku 2006 a pokud je spojka původní, to nevíme, tak už bych se jen smál řečem o nevýdrži subaru spojce a spojku vyměnil :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Ivca
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: čtv zář 19, 2013 1:07 pm
Jméno a příjmení: Ivan Málek

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Ivca »

Auto je dovoz z IT se 140tkm. Od té doby s ním jezdím jen já a občas manželka. Provoz všeobecný od meziměsta, města , s vozejkem kolem baráku a off pro zábavu, prostě kde je potřeba :-) Předpokládám že spojka bude původní.
Myslel jsem, že klouzání spojky se projeví nejprve na nejvyšší rychlostní stupně.
Jak je cca finančně náročná výměna spojky na jednohmotu, případně nemáte někdo čísla dílů ? Díky
Subaru FORESTER 2.0x SG 116kW MT 2006 LPG
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Tapan »

Jestli se pořád ještě bavíme o Foresteru, tak tam je jednohmota, pokud vím.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“