Spojka a setrvačník
- Pavlas
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 195
- Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: Spojka a setrvačník
Jo se studenym motorem a zvýšený otáčky, to jde taky v pohodě. No nic, zkusim si toho nevšímat
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
Ahoj, mám podobné auto jako ty, BP 2008, 2,5i, jediný rozdíl je, že já už mám jednohmotu.. najeto má auto 277 tkm. Zkoušel jsem se rozjíždět se zahřátým motorem pouze se spojkou a výsledek je na videu zde: https://youtu.be/Fye2OobvQvc
Prostě poklesnou otáčky k 500-600 ot/min a začnou lehké vibrace v kabině, jde to i slyšet na videu, ale rozjede se. Jinak zkoušel jsem i lehce s plynem s 1000ot/min a bylo to naprosto hladké.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prostě poklesnou otáčky k 500-600 ot/min a začnou lehké vibrace v kabině, jde to i slyšet na videu, ale rozjede se. Jinak zkoušel jsem i lehce s plynem s 1000ot/min a bylo to naprosto hladké.
Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- Pavlas
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 195
- Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: Spojka a setrvačník
Já se na spojku taky takhle rozjedu. Musim bejt sice opatrnější v záběru než u Imprezy, ale jinak to jde normálně. A zachvění, když klesnou otáčky, než si auto samo přidá, jsou normální. A klidně pak můžu popojíždět v koloně jenom na spojku nebo lehce přidávat a držet to třeba okolo 1000 otáček.
Tomu většímu chvění dochází jenom při rozjezdu s plynem, když otáčky klesnou pod 1500 (udělat to cíleně na 1000 otáček jsem nezkoušel, zkusim o víkendu) a když budu držet spojku v záběru. Prostě se to chvěje, jak kdyby těch 1500 bylo na rozjezd málo. Jo, neni to moc. Ale jak se spojka sepne, je klid a můžu jet na jakýkoliv otáčky.
Tomu většímu chvění dochází jenom při rozjezdu s plynem, když otáčky klesnou pod 1500 (udělat to cíleně na 1000 otáček jsem nezkoušel, zkusim o víkendu) a když budu držet spojku v záběru. Prostě se to chvěje, jak kdyby těch 1500 bylo na rozjezd málo. Jo, neni to moc. Ale jak se spojka sepne, je klid a můžu jet na jakýkoliv otáčky.
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
Asi bych to neřešil a při další výměně spojky bych nahradil dvouhmotu jednohmotou
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- Pavlas
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 195
- Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: Spojka a setrvačník
Jo, asi to řešit zatim nebudu. A ty jsi dával jednohmotu proč? Tam už byl ten údajně dobrej Sachs nebo ne?
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
Ta jednohmota už je tam přes 10 let, dával ji tam ještě první majitel, netuším proč. Tuším, že je z Forestera. Víc bohužel nevím.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14844
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Spojka a setrvačník
Já tuším proč - dvojhmota byla předpokládám v nevyhovujícím stavu a nová stojí přes dvacku, jednohmota je nesmrtelná a starší se pořídí za 2-3 tisíce
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
To je dost možné.Tapan píše:Já tuším proč - dvojhmota byla předpokládám v nevyhovujícím stavu a nová stojí přes dvacku, jednohmota je nesmrtelná a starší se pořídí za 2-3 tisíce
díky.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Spojka a setrvačník
Ahoj subaristi
Dovoluji si využít toto téma a požádat Vás o radu týkající se klouzající spojky.
Mám Forestera SG manuál, rok 2006, 310tkm. Pokud se na jedničku rozjedu trochu svižněji / případně se rozjíždím do strmého kopce a pustím spojku kolem 4000-5000 ot, tak spojka poměrně dlouho klouže. Klouže tak dlouho, dokud se auto nerozjede, nebo já neuberu plyn. Pokud se rozjíždím na redukci, tak problém se spojkou není tak znát. Jedu-li na 4 nebo 5 rychlostní stupeň a dám plnej, tak potom spojka taky neklouže. Z toho soudím, že spojka ještě není opotřebena. Spíše se domnívám, že se spojka pomalu vrací.
Pokračuji dále V létě jsem měl problémy s rozjezdy do kopce, brzdil mne hillholder. Než jsem zjistil, že je to hillholderem (a pověsil ho na gumicuk), tak jsem s klukem několikrát odvzdušňoval spojku. Stalo se nám párkrát, že se prošlápnutý pedál spojky (po odvzdušnění / odpuštění brzdové kapaliny) nechtěl vrátit do původní polohy. Bylo třeba jej zvednout nohou a pak pomalu začal okruh nasávat novou brzdovou kapalinu.
Myslíte si, že by to mohlo mít souvislost a co mám hledat ? Ucpanou hadičku, vadná pomocný válec nebo ještě něco jiného.
Jak lze zkontrolovat stav spojky bez její demontáže ? Díky
Ivan
Dovoluji si využít toto téma a požádat Vás o radu týkající se klouzající spojky.
Mám Forestera SG manuál, rok 2006, 310tkm. Pokud se na jedničku rozjedu trochu svižněji / případně se rozjíždím do strmého kopce a pustím spojku kolem 4000-5000 ot, tak spojka poměrně dlouho klouže. Klouže tak dlouho, dokud se auto nerozjede, nebo já neuberu plyn. Pokud se rozjíždím na redukci, tak problém se spojkou není tak znát. Jedu-li na 4 nebo 5 rychlostní stupeň a dám plnej, tak potom spojka taky neklouže. Z toho soudím, že spojka ještě není opotřebena. Spíše se domnívám, že se spojka pomalu vrací.
Pokračuji dále V létě jsem měl problémy s rozjezdy do kopce, brzdil mne hillholder. Než jsem zjistil, že je to hillholderem (a pověsil ho na gumicuk), tak jsem s klukem několikrát odvzdušňoval spojku. Stalo se nám párkrát, že se prošlápnutý pedál spojky (po odvzdušnění / odpuštění brzdové kapaliny) nechtěl vrátit do původní polohy. Bylo třeba jej zvednout nohou a pak pomalu začal okruh nasávat novou brzdovou kapalinu.
Myslíte si, že by to mohlo mít souvislost a co mám hledat ? Ucpanou hadičku, vadná pomocný válec nebo ještě něco jiného.
Jak lze zkontrolovat stav spojky bez její demontáže ? Díky
Ivan
Subaru FORESTER 2.0x SG 116kW MT 2006 LPG
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
Ahoj,
z toho, jak popisuješ chování spojky mi poravdu přijde, že spojka už pomalu končí a dochází jí obložení. Mechanický stav spojky se bez sundání převodovky zjistit nedá, tam už se když tak děje rovnou její výměna.
Pedál se mi taky nevracel do původní polohy, měl jsem zavdzušněný systém, který jsem si nedokázal odvzdušnit sám, tak jsem to poslal do Subaru, kde to udělali. Když jsem to měl zavzdušněné, tak to zkrátka spojku nevypínalo... nebylo tam něco mezi. Buď jsem zařadil nebo ne, On nebo Off.
Svůj problém jsem popisoval ve svém vlákně: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 83#p546183
z toho, jak popisuješ chování spojky mi poravdu přijde, že spojka už pomalu končí a dochází jí obložení. Mechanický stav spojky se bez sundání převodovky zjistit nedá, tam už se když tak děje rovnou její výměna.
Pedál se mi taky nevracel do původní polohy, měl jsem zavdzušněný systém, který jsem si nedokázal odvzdušnit sám, tak jsem to poslal do Subaru, kde to udělali. Když jsem to měl zavzdušněné, tak to zkrátka spojku nevypínalo... nebylo tam něco mezi. Buď jsem zařadil nebo ne, On nebo Off.
Svůj problém jsem popisoval ve svém vlákně: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 83#p546183
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Spojka a setrvačník
To bych byl rád, že spojka takto dlouho vydržela.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Spojka a setrvačník
Nájezd by napovídal, že je čas tak na 3. spojku. Aspoň u městskýho auta určitě.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Spojka a setrvačník
Mám původní spojku, najeto 192 000 km. Ježděno minimálně od 110000 km nedálkové trasy. Ale teda při 310 000 km a ročníku 2006 a pokud je spojka původní, to nevíme, tak už bych se jen smál řečem o nevýdrži subaru spojce a spojku vyměnil
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Spojka a setrvačník
Auto je dovoz z IT se 140tkm. Od té doby s ním jezdím jen já a občas manželka. Provoz všeobecný od meziměsta, města , s vozejkem kolem baráku a off pro zábavu, prostě kde je potřeba Předpokládám že spojka bude původní.
Myslel jsem, že klouzání spojky se projeví nejprve na nejvyšší rychlostní stupně.
Jak je cca finančně náročná výměna spojky na jednohmotu, případně nemáte někdo čísla dílů ? Díky
Myslel jsem, že klouzání spojky se projeví nejprve na nejvyšší rychlostní stupně.
Jak je cca finančně náročná výměna spojky na jednohmotu, případně nemáte někdo čísla dílů ? Díky
Subaru FORESTER 2.0x SG 116kW MT 2006 LPG
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14844
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Spojka a setrvačník
Jestli se pořád ještě bavíme o Foresteru, tak tam je jednohmota, pokud vím.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12