Spojka a setrvačník

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18906
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od hamoun »

ja mel info, ze sachsem nahradit valeo nejde. ani komplet.
sachs se totiz nesere a je naporad ...

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
vodi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: čtv úno 08, 2018 3:35 pm
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od vodi »

Sachsem nahradit Valeo nejde. Podle e-shopů je to jak píše pietro: 230mm vs 240mm. Ale samotná spojka 230mm Valeo musí jít vyměnit za 230mm Sachs. Měl jsem to venku vedle sebe a jsou stejné.
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18906
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od hamoun »

.. nojo ... jen je problem .. ze ten valeo setrvak za 20-25 penez vydrzi 20tkm, nez zacne zase piskat pri kazdem razeni .. nicemu to nevadi .. ale jako by clovek vozil v aute mysi :)


Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
vodi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: čtv úno 08, 2018 3:35 pm
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od vodi »

ten sachs setrvák 240mm od pietra použít nejde. A sachs setrvák 230mm (2294701001) ale musí jít použít místo valea. Podle obrázků musí být stejné. A po FL když začali dávat sachsy, tak se přece na motoru a na převodovce změnit nic nemohlo, aby nešel použít...
Přílohy
sachs.jpg
sachs.jpg (19.4 KiB) Zobrazeno 4250 x
valeo.jpg
valeo.jpg (30.88 KiB) Zobrazeno 4250 x
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18906
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od hamoun »

hele ... jak jsem nakoupil, tak prodavam ... absolvoval jsem tech vymen nekolik a snazil se najit reseni ... to bylo nakonec v podobe setrvaku z forestera ... jine reseni dle vsech, kde jsem se ptal, nebylo ..


jak pises, ze po FL se nic nemenilo ...
2.0R treba po FL vubec nebylo ... byly jen 2.5l ... ale netusim rozdily. jsem jen ridic :)
škoda superb
ex WRX 2008
vodi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: čtv úno 08, 2018 3:35 pm
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od vodi »

Pozjistim jakej setrvák z forestera potřebuju a půjdu do tý jednohmoty. Už se s tim zabývám nějak dlouho.

Já měl za to, že 2.0R právě bylo jenom po FL.
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Tapan »

2.0R předFL rozhodně bylo.
Setrvák z Forestera SG na 2.0R 121 kW pasoval. A o té vidličce, jak píše dethroned, mechanik taky tenkrát mluvil, ale podrobnosti už nevím.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
vodi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: čtv úno 08, 2018 3:35 pm
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od vodi »

Tak po ročním bádání už mám taky :-) Suprový rozjezdy..už žádný cukání...
2020-11-08-1744.jpg
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Pavlas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Pavlas »

Zdravim vespolek,
před 2 měsíci jsem koupil Outbacka 07 s najetými 146 000 km. Auto jede krásně. Ale oproti Impreze pozoruju 2 zásadní rozdíly. S Oťákem neni vůbec jednoduchý se rozjet jenom na spojku. V Boxeru mi řekli, že je to vlastnost dvouhmoty. U Imprezy jsem byl zvyklý, že nebyl problém se při LOuce rozjet na spojku i v prudšim kopci. To tady nepřipadá v úvahu a člověk si s tim musí hodně hrát. Ale na to už jsem si zvyk. Hold přidám víc plynu. Ale čeho si teďka všímám, že se auto při rozjezdu dokáže roztřást jak drahej pes. Když se rozjedu svižněji a otáčky neklesnou pod 1500, tak je to úplně v pohodě. Ale když se rozjíždim pomalejc a trochu to na spojce podržim a k tomu klesnou otáčky pod těch 1500, tak se to celý roztřese. Vlastně teda nevim, jestli to dělá od začátku nebo až teď, ale víc se na to soustředim. Protože když na to nemyslim, tak se rozjíždim normálně ;-D (vlastně to je řešení - nemyslet a jezdit ;-D) Je fakt, že i Impreza se v určitých situacích dala roztřást stejně.
Původní majitel dělal před pár lety spojku (LUK) a prý i dvouhmota "cvrlikala". Ale po výměně spojky a vyčištění byl klid, který přetrvává doteď. Auto v ostatních situacích jede krásně, nevibruje a řadí normálně (teda standard Subaru). Takže co vim, dvouhmota zůstala a je tam dělaná jenom spojka. Tušim, že i s ložiskem. Poctivě jsem tady pročet celé téma, ale vlastně výsledku jsem se úplně nedopátral ;-D Mám to brát jako vlastnost, neřešit to a jezdit?
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07 Obrázek
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18906
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od hamoun »

jak to popisujes, zni to jako vlastnost ...
1500 neni moc ... jezdi nad to a neres to... ty rozjezdy na volnobeh to moc nedava ...
jen pro jistotu, mas predFL , zejo?

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Pavlas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Pavlas »

Díky. Je to facelift, ale co jsem tady vyčet, tak tam Sachs ještě neni (až od 08?) a je tam Valeo. Jestli se ptáš na toto...
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07 Obrázek
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18906
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od hamoun »

jj .. ptal jsem se presne na to ...
.. ja teda myslel, ze Sachs se vaze na FL ... :)

fakt si myslim, ze se mi predFL choval podobne .. navic to piskalo ... (popiskovalo .. jak to "tlumilo") ... :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Tapan »

Co popisuješ bude spíš vlastnost než chyba (jakkoliv bez vyzkoušení takhle na dálku se těžko cokoliv potvrzuje). Že se umí auto rozjet "přes spojku" bez plynu, tedy na volnoběžné otáčky, neznamená, že je to tak správně. Nedělá se to tak ani u TDi, u japonských točivých motorů tuplem ne.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od spm »

Zajimavy, presne tohle chovani (jak nemoznost rozjezdu, tak skubani) mi dela ta korejska i20ka, ktera dvouhmotu skoro urcite nema (a taky me to dost sere :-D). Naproti tomu jsem mel pujceneho naftoveho forestra a ten se bez plynu rozjel snad i s 2t vlekem. (A u koncernoveho tdi to teda bez plynu taky nejde, pravda).

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Mira »

U mě to de, pokud zacházím citlivě se spojkou. Zejména se studeným motorem na zvýšený otáčky úplně v poho. Ale impreza třeba cukala, páč ten výkon a krouťák je holt jinde.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“