Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od pufko »

Na bývalej Impreze 2.0i GD, sme mali podobný problém že tiež auto "otupelo" a akoby nereagovalo na plynový pedál a ostalo to také zakusnuté okolo 80km/h a potom sa to po pár sekundách prebralo a išlo normálne, nič sme nemenili a samé to prestalo, auto sa užívalo ešte 2-3 roky a potom sa predalo dalej.

Druhý taký problém mal "kamoš" s Outbackom 2.5i BH, auto normálne štartovalo, aj malo ťah ale len po určité otáčky a bol problém ísť vôbec 50km/h, lebo AT dalej nepreradil. Ale on tam dorobil samodomo LPG na čierno a teda to že to blblo ma neprekvapuje

To že sa tebe ozýva ten knock senzor je podla mna dôsledok niečoho, nie porucha samotného senzora
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
marek9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Lászlo
Bydliště: Nitra

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od marek9 »

TRJC píše: ned lis 27, 2022 1:44 pm
Moje skromná dedukce je tato:
Jde o reakci na klepání při vyšší zátěži motoru s rychlým velkým úhlem změny vaček prostřednictvím AVCS a zvýšení množství vstřikovaného paliva a současně v otáčkách někde mezi 2000-2500 (v jednom případě jsem to měl někde kolem 2200-3000).
Bylo by snad možné se zbavit tohoto problému upravenou mapou pro vyšší zátěž právě v této oblasti otáček? Je možné, že právě toto provádí ten, kterého zmiňuji výše.
Áno píšu, že to môže byť cvakanie AVCS, a to by mohlo byť viditeľné na dátach z ECU- cez RomRaider si viem nalogovať natočenie pravej a ľavej vačky a hľadám niečo podivné... Ak tam niečo je, tak skúsiť vymeniť medzi sebou ovládacie ventily, ak sa anomália presunie, tak je to ventilom. Ak nie, tak buď tie sitká v holendroch čo idú k ventilom (k ľavému sa len tak nedostaneš), alebo samotné AVCS členy. Dajú sa rozobrať, vyčistiť, môžu tam byť drobné kovové piliny, ale výsledok je neistý, oplatí sa o tom uvažovať len ak si to vieš urobiť sám (nájdi si video). Ak to má robiť servis, dal by som to rovno vymeniť.
O tom rusovi viem ale čo presne robí nikto nevie... Ja by som išiel cestou - ak to robí AVCS tak vyriešiť AVCS a ak nie, tak zariadiť, aby Knochsensor reagoval iba na skutočné klepanie...
Karlforester
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: úte pro 14, 2021 5:32 pm
Bydliště: Kamenice nad Lipou

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od Karlforester »

marek9 píše: ned lis 20, 2022 7:26 pm Tak som zakúpil VAG KKL kábel za pár €, nainštaloval RomRaider a vidím všetko... super! :-) Mimochodom, po pár stovkách najazdených kilometrov s odstaveným Knock senzorom keď motor chodí ako má aj v otáčkach kde predtým po pridaní plynu robil len húúúú- húúúú- húúúúúú som si všimol jeden zvuk, ktorý sa mi celkom nezdá. Možno je to normálny zvuk boxeru, možno rozpadnutý kat, neviem to posúdiť, asi na jar zhodím výfuk a pozriem doň...
Chcel som tým povedať, že odstaviť Knock senzor môže byť užitočné pri hľadaní príčiny problému.

ALE.. rád by som sa vrátil k hlavnej otázke dňa: AKO nebezpečné je jazdiť bez snímača klepania motora???
Už som najazdil asi 1000 km, z toho asi polovicu na 95 benzín (predtým 100) a stále som nezaregistroval nič, čo by som mohol považovať za klepanie motora. Jazdím tak nejak s citom, motor netrápim v malých otáčkach (aj keď aj to som skúšal- 2000 ot a plný či sa niečo neozve), ani netočím do 7000, ale žiadny klepot som nezaznamenal.
Je to fakt tým, že ten motor pri normálnom používaní a 95 benzíne neklepe? Že klapanie je len výnimočná udalosť napriek trochu väčšiemu predstihu? Alebo je to tým že je zima? Alebo zle počúvam??? Klepanie motora som naposledy počul koncom minulého storočia na tatkovej Škode 105 na 4-ke do kopca, tak nie som si istý, či to bude to isté :-D :-D :-D
Ahoj jezdíš stále bez čidla klepání nahrazeneho odporem? Jak to jezdí? A jak přesně jsi připojil odpor místo čidla? Moc díky za odpověď 💪
marek9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Lászlo
Bydliště: Nitra

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od marek9 »

.
Naposledy upravil(a) marek9 dne stř dub 12, 2023 5:42 pm, celkem upraveno 1 x.
marek9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Lászlo
Bydliště: Nitra

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od marek9 »

Ahoj, stále jazdím bez čidla, auto jazdí "jako víno..." Žiadne cukanie, žiadne vynechávanie, spotreba 8,5l bez snahy šetriť, plná spokojnosť.
Odpor som zapojil namiesto čidla- normálne čidlo von a namiesto neho som do konektora pichol odpor. Opatlal som to tavným lepidlom, aby sa tam nedostal bordel, vlhkosť a aby sa to niekde neoprelo a hotovo.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od mnov »

No on Karlforester to čidlo také už nahradil odporem a jezdí s tím. Nicméně minulý pátek byl u nás a zalogoval jsem kousek jízdy.
Co jsem si všiml v logu, že mu krátkodobě vynechává signál ze snímače polohy škrtící klapky. Prostě to na okamžik přepne celé na volnoběh bez ohledu na polohu pedálu plynu.
Myslím, že to mohlo vyvolat tu chybu čidla klepání?
Log se zvýrazněním výpadků v Listu1 je zde: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ue&sd=true
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
marek9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Lászlo
Bydliště: Nitra

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od marek9 »

No, ak je to skutočne bez ohľadu na polohu plynového pedálu tak by to mohol byť problém snímača škrtiacej klapky. Ale polohu pedálu v tých dátach nevidím. Mohla by to byť aj reakcia na ubratie plynu do stavu, kedy "brzdíš motorom"... Ale to už fakt skôr špekulujem než že by som "vedel".
A spojitosť so snímačom klepania- to nech sa vyjadria odborníci na SUBARU, tam som maličký... ;-D
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od vasco »

Pozerám, že podobné symptómy majú Subaru modely nie zriedka, takže nejaký spoločný zádrhel tam bude, ale čo som prechádzal témy, tak nikto to nevyriešil úplne a jednoznačne to identifikoval.

U mňa poslednú dobu im motor (92 kW, 2,0 l, SG5) poškubával a nechcel ísť do otáčok v rozmedzí od 1000-2000 ot pri záťaží (denne jazdím trasu kde je z rovinky pravouhlá zakruta a hneď stúpanie 10%). Motor výraznejšie začne zaberať až pri cca 2200 ot. Urobil som nastavenie ventilovej vôle (273 340 km) po cca 50 000 km, jazdim na lpg.
Po nastavení problém pretrváva, skôr sa to zhoršilo pri špecifickej situácii (tam sa vôbec nadostavalo do otáčok). Bol som sa previesť v danom úseku. Výsledok: pri jazde na lpg motor v špecifickom prípade sa dusí, neide do otáčok. Pri iným štandardných podmienkach (plynulé rozbiehanie bez záťaže) je to v poriadku. Pri jazde na benzín, auto plynule zvyšovalo otáčky aj na špecifickom úseku.

Dosť sa mi pozdáva úvaha o zdrojoch hluku, ktoré môžu ovplyvniť Knock Sensor od "marek9" viewtopic.php?p=603972#p603972
Ten nahradil knock sensor odporom a s pozitívnym výsledkom (bez čidla, auto jazdí "jako víno...") viewtopic.php?p=622607#p622607

Otázky na úvahu:
1) Môže knock sensor vnímať zvuky pri spaľovaní na berzín vs. na lpg tak zásadne rozdielne?
2) Má niekto skúsenosť s podobným problémom, kto urobil GO motora a symptómy vymizli? (predpoklad eliminácie "neriešiteľných zdrojov hluku")
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
marek9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Lászlo
Bydliště: Nitra

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od marek9 »

Knock senzor môže vnímať spaľovanie plynu ináč ako benzínu, ale tam by som predpokladal skôr opačný efekt, nakoľko LPG má vyššie oktánové číslo, je odolnejší proti samozápalu a mal by byť teda tichší. Za predpokladu, že ten plyn pracuje správne (správna bohatosť zmesi a tak).
Doporučujem začať stým, že zistíš, aký máš predzápal v kritickom režime, ak dramaticky neklesá tak je to niečo úúúplne iné.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od vasco »

Bol som na diagnostiku. Chybná predná lambda sonda.
Na SG 92 kW je to 22641AA140 alebo 22641AA280. Podľa OEM čísla mi to ponúka DENSO DOX-0307. Máte ju niekto odškúšanú?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od pufko »

vasco : väčšinou ak je problém s lambdou tak ti svieti check engine...

Ak ti tam ide taká tak ju môžeš použiť, iná ako Denso moc nefunguje.
Ale zameral by som sa aj na LPG, ak auto na benzín šlo v poriadku. Vstreky LPG neprepúšťajú?
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od sima »

Taky jsem měnil nedávno přední lambdu, jedině prý když tak spolehlivě funguje ono Denso, tak tam šla.
Jen to číslo jsem neřešil, vyřešil Waltr Embert.
Teď se dívám, že jsem si to nikde nepoznačil..
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Motor“