Stránka 2 z 2

Re: Pohon AWD

Napsal: čtv lis 20, 2014 3:37 pm
od j3rry
ééééj, samozřejmě - chyba je v mé angličtině - ano, máte pravdu Limited Slip Differential je opravdu Diferenciál s omezenou svorností. Samozřejmě ten jsem měl na mysli, když jsem psal "samosvor", protože to tak prostě čtu/překládám/cítím(jako jazykově), kdykoliv někde vidím LSD/Limited Slip Differential. Tak to prostě vnímám s tím, že "Locking Diff" beru jako diferenciál s uzávěrou...

Servisní manuál pro Spec.B jsem sice neviděl, ale z toho, co lze dohledat na netu je tam klasická mezináprava s viskózou a vzadu by měl být LSD typu torsen. Ve předu je to otevřený diferenciál. Slyšel jsem už i ale, že míra svornosti mezinápravového diferenciálu je u Spec.B s manuálem řízena elektromagnetem, ale toto jsem měl jen z jednoho zdroje a zatím jsem nebyl schopný to nikde ověřit, takže předpokládám, že je tam fakt klasická viskóza...

Re: Pohon AWD

Napsal: čtv lis 20, 2014 3:50 pm
od HonzaCZ
Tak jsem na to koukal a protože tam není vůbec 3.0R v kombinaci s MT, tak Spec B v MY2004 ještě nebylo - potvrzují to i prospekty - Spec B bylo zřejmě až od MY2005.
Additions on the 2007+ models also included a 6-speed manual transmission with a Torsen R180 rear differential from the STI...
Ale těžko soudit, pro jaký trh to platí. Docela bych se divil, kdyby EDM verze Spec B měly vzadu torsen a nějak ovládanou mezinápravu v případě manuální převodovky.

Re: Pohon AWD

Napsal: čtv lis 20, 2014 8:48 pm
od VDC
Já teda pod pojmem Samosvor, taky stejně jako Honza chápu diferenciál s omezenou svorností. Protože uzávěrka je mechanická záležitost. A automaty typu Aussie locker, jsou primárně zavřený a za určitých podmínek se otevřou...

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

Re: Pohon AWD

Napsal: čtv lis 20, 2014 10:04 pm
od j3rry
HonzaCZ píše:Tak jsem na to koukal a protože tam není vůbec 3.0R v kombinaci s MT, tak Spec B v MY2004 ještě nebylo - potvrzují to i prospekty - Spec B bylo zřejmě až od MY2005.

Ale těžko soudit, pro jaký trh to platí. Docela bych se divil, kdyby EDM …
Nevím, jaký to byl modelový rok, ale Spec.B s manuálem bylo poprvé uvedeno na nějakém autosalonu v roce 2004. Takže je možné, že "už" to byl MY2005. Každopádně ten R180 torsen u všech Spec.B manuálů je. Ale s tou mezinápravou, jak říkám - myslím si, že je tam normální viskóza, ten elektromagnet jsem nikde na netu nebyl schopen vyčmuchat/potvrdit... Zkusím udělat research ještě jednou a pořádněji, když už to tu řešíme :)

Re: Pohon AWD

Napsal: čtv lis 20, 2014 10:35 pm
od HonzaCZ
Nojo, tak v USDM manuálu je pro 2.5 turbo s 6MT kysnou fakt Torsen... zajímací... označení HY, poměr 3.545, typ Torsen.

Re: Pohon AWD

Napsal: čtv lis 20, 2014 11:40 pm
od HonzaCZ
Hele, tak díky tomuhle vláknu jsem se znova pustil do hledání manuálu pro moje auto (měl jsem pro EDM variantu jen pro 2004) a narazil jsem na zajímavý čtení. Výsledek je, že mám mj. manuály na různé evropské modely... Každopádně koukám koukám a torsen má prostě jenom 2.5GT. 3.0R má viscous coupling, jak s 5AT, tak s 6MT, všechny možné ročníky. Níže uvedené tabulky jsou všechny z manuálů pro evropské verze.

Re: Pohon AWD

Napsal: pát led 30, 2015 7:01 am
od j3rry
http://home.gci.net/~cowdookey/818/Tran ... Public.pdf

Jestliže JDM Spec.Bčka měly vzadu R160 viskózu, tak lze předpokládat, že u EUDM tomu nebylo jinak. Tedy LSD typu Torsen byl u Spec.Bček až od MY2007. :850:

Re: Pohon AWD

Napsal: pát led 30, 2015 10:50 am
od HonzaCZ
No ale podle těch tabulek, které jsou mimochodem z oficiálních servisních manuálů pro dané modelové ročníky pro evropský trh, vyplývá, že Torsen má jen 2.5 GT s 6MT od MY2007.

Re: Pohon AWD

Napsal: pát led 30, 2015 11:29 am
od j3rry
Jj, jasný, takže H6ky to dost možná (pokud vůbec) měly jen v Japanu a jen od 2007 dál... :850:

Re: Pohon AWD

Napsal: pát led 30, 2015 11:49 am
od HonzaCZ
No v tebou odkazované tabulce vidím Torsen jen u Legacy Spec B, což je IMHO 2.5GT, protože H6 tam mají explicitně uvedené jako Legacy 3.0R Spec B. Takže myslím, že ani JDM H6 Spec B nemá Torsen.