Moje auto po Subaru

Odpovědět

Zase Subaru?

Zase, zase - jsem nadšen! :-)
97
48%
Ještě nevím - nejsem vázán na značku.
9
4%
Asi ne, jsou i jiné značky.
6
3%
Rozhodně ne, Subaru mě zklamalo.
3
1%
Jen pokud budou k mání nějaké rozumné modely.
32
16%
Další auto je v nedohlednu, zatím neřeším.
48
24%
Jiná odpověď - upřesním v diskusi.
9
4%
 
Celkem hlasů: 204

Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od PavelG »

Tak to je chyba provedení, já tady vlastně jen fňukám, že nemůžu mít ani starou dobrou klasiku se zubama, kde si před zatáčkou podřadím jak potřebuju, ani efektivní variátor, kde by to stroj dělal optimálně buď na rychlost nebo na úspornost.

A toho, co píšeš, se právě bojím.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20631
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od námořník »

mužeš mi vysvětlit,jak to muže dělat, když neví co chceš sělat ty?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14859
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od Tapan »

Jirko, jednoduše, prostě sešlápneš plyn a převod půjde bezprostředně a nejvyšší možnou rychlostí do otáček, při kterých dává motor maximální výkon a na těchto otáčkách zůstává, dokud držíš plyn na podlaze. Úplně stejně jako u té blbé staré Justy. Neexistuje racionální technický důvod, proč by měla CVT převodovka nad něčím vteřinu přemýšlet. Ekologii neberu za racionální důvod. Snad ještě leda by to takhle šlo udělat méně robustní a výrazně levnější, to bych dokázal pochopit. Nicméně automat, se kterým musím řadit, je automat na piču, pardon...
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20631
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od námořník »

Já o tom Štěpáne neteoretizuju, ale konstatuju to. Tak to prostě konkrétně u Levorga je. Samozřejmě nemluvím o relativně plynulé jízdě třeba po okresce kde si občas přibrzdíš, ale o situaci podobné třeba pro brzdění před kruháčem a následnou akceleraci.
Další výhodu vidím třeba v jízdě na sněhu obvzláště z kopce. To že někdo ty výhody virtuálních stupňů nevidí neznamená, že tam nejsou a pokud náhodou někomu tak strašné vadí, tak si může koupit elektriku kde převodovka není, tam se nestane ani náhodou něco z toho, čím trpí všechny auta s automatem.
Všechno to bude o úhlu pohledu . A jó , třeba v Bělý bych si tam přál manuál a o 100 koní vic 😂, ale zbytek roku jsem s cvt spokojenej ať řadí nebo linearizuje a beru to tak, že je to jenom stroj, který mi většinou dělá radost 😁, takže když občas něco špatně vyhodnotí, tak to dokážu bez problémů zkousnout 😏
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od PavelG »

Jak píše Tapan, protože nejsou stupně, není potřeba žádné předem řadit. Stroj si nastaví variátor podle akutální rychlosti a modu. Ve svižném modu si bude držet otáčky motoru takové, aby mohl akcelerovat (někde kolem max momentu). Dáš plyn na zem, otáčky nechá vyletět k max výkonu a začne tahat rychlost variátorem.
Dokážu si ještě představit mod eko, kde bude v takových případech držet otáčky na minimu a bude při zrychlování dbát na spotřebu, tj. nevytáčet.

Ale z principu - převodovka je tam proto, že spalovací motor netáhne od nuly do 100 000 otáček. Když má ozubená kola a stupně, tak musíme vždycky zařadit takový, který se hodí pro otáčky kol a motoru. A motor musíme dělat tak, aby měl v nějakém rozsahu stálé charakteristiky. S variátorem můžeme mít poměr otáček kol k motoru jakýkoliv v daných mezích a vlastně by variátor mohl buď kompenzovat nectnosti motoru, nebo bychom motor mohli vyrábět tak, aby uměl dva režimy - eko a sport. V prvním by ho variátor držel v modu eko pracovním režimu eko (otáčky 2-3 tisíce) a prioritou by byla spotřžeba, v režimu sport by do držel buď na max výkonu nebo v bodě, odkud dobře akceleruje.

Jenže "sportovci" chtěli mít ten dojem, že řídí jako Lauda a k tomu patří řazení a přechody motoru z nízkých do vysokých otáček. Ještě že nevyžadovali kýbl ovsa do kufru.
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od PavelG »

viewtopic.php?p=14382#p14382

Tohle téma je jak stroj času :-)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19132
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od hamoun »

jsem rad "sportovec" a uprimne se podle otacek a zarazene rychlosti (podle hluku motoru) i orientuju v prostoru a case ...
jsem holt pomalejsi a zkonstnately, ale vim, ze pred urcitou zatackou (to umim videt :) ) chci podradit na 2 nebo na 3 a za ni "vystrelit" ...
takze podle zvuku motoru brzdim a podrazuju, zatacku drzim ve stabilnich otackach a na vyjezdu pomalu (postupne) zabiram a tak porad dokola ...

myslim, ze bych mel problem odhadovat, jak do zatacky najet .. byl bych bud pomaly nebo moc rychly ...
takze je to PRO ME min efektivni ... ja jsem proste bez toho variatoroveho pojeti urcite rychlejsi ...

samozrejme to speje k tomu, ze manual je pro me pro prehled jeste lepsi ... protoze jsem mel u vicestupnoveho automatu stejny "problem" pri rychlejsi jizde sledovat, co mam za kvalt a kam az chci zajit ... jak nahoru, tak dolu ... na tachometr a otackomer neni v te chvil icas .. potrebuju slyset .. odhad najezdove rychlosti metodou pocitem "z okna" nedavam :)

ps: kybl ovsa nevyzaduji
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Harous
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1643
Registrován: čtv pro 26, 2013 8:05 pm
Bydliště: Kolín

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od Harous »

Tapan píše: ned lis 20, 2022 6:16 pm Jirko, jednoduše, prostě sešlápneš plyn a převod půjde bezprostředně a nejvyšší možnou rychlostí do otáček, při kterých dává motor maximální výkon a na těchto otáčkách zůstává, dokud držíš plyn na podlaze.
Ale vždyť takhle to přesně je. Jak mu naložím tak se vykašle na virtuální stupně a udělá přesně co píšeš. Kromě toho ty stupně nemá pevný a hýbe si s nima. Je to vidět třeba na dálnici na tempomatu. Podle profilu cesty si přidává nebo ubírá plyn při udržení rychlosti.
Za mě jsou virtuální stupně výborný nápad. Ono když to vezmu ad absurdum tak vy vlastně po CVT chcete aby motor od nastartování držel v oblasti maximálního výkonu a zbytek si řešila CVT. A to by k pohodě za volantem a komfortu jízdy moc nepřispělo. :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20631
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od námořník »

Konečně někdo normální 😁
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14859
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od Tapan »

Harous: tak potom absolutně nechápu, k čemu takové virtuální stupně jsou. Fakt jen k tomu, aby to kvedlalo otáčkama v nějakým rozsahu čistě proto, protože nezanedbatelné procento operátorů volantu je na to tak zvyklý. Rozhodně nechci, aby CVT motor drželo celou cestu na otáčkách odpovídajících maximu výkonu, tohle chci jen při snaze o prudkou akceleraci. V Justy víceméně ovládám otáčky plynovým pedálem a žádný stupně se mi do toho nemontujou. Volič má ještě režim Ds (asi Sport :-D ), který se snaží držet otáčky výše (režim pro ostrou jízdu, jestli se s Justy dá něco takového provozovat, a na tahání vleku) a to je vše. Fakt ve virtuálních stupních nevidím pro CVT přínos, když pominu to, že řidič něco takového očekává a chce.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od PavelG »

hamoun píše: pon lis 21, 2022 9:52 am jsem rad "sportovec" a uprimne se podle otacek a zarazene rychlosti (podle hluku motoru) i orientuju v prostoru a case ...
jsem holt pomalejsi a zkonstnately, ale vim, ze pred urcitou zatackou (to umim videt :) ) chci podradit na 2 nebo na 3 a za ni "vystrelit" ...
takze podle zvuku motoru brzdim a podrazuju, zatacku drzim ve stabilnich otackach a na vyjezdu pomalu (postupne) zabiram a tak porad dokola ...

myslim, ze bych mel problem odhadovat, jak do zatacky najet .. byl bych bud pomaly nebo moc rychly ...
takze je to PRO ME min efektivni ... ja jsem proste bez toho variatoroveho pojeti urcite rychlejsi ...

samozrejme to speje k tomu, ze manual je pro me pro prehled jeste lepsi ... protoze jsem mel u vicestupnoveho automatu stejny "problem" pri rychlejsi jizde sledovat, co mam za kvalt a kam az chci zajit ... jak nahoru, tak dolu ... na tachometr a otackomer neni v te chvil icas .. potrebuju slyset .. odhad najezdove rychlosti metodou pocitem "z okna" nedavam :)

ps: kybl ovsa nevyzaduji

To já chápu, taky poslouchám motor a jezdím podle uší, a právě proto tady fňukám. Buď ať mi dají točivý motor s pěkným zvukem a normální převodovku, anebo když už teda variátor musí být, tak ať to funguje s ohledem na rychlost, úspornost nebo plynulost (podle modu), ale proboha ať tím nesimulují převodovku se stupni.
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od dracekvo »

Já spíš nechápu, že když už měnili software převodovky, proč proboha nedali do menu jednu pitomou volbu, jestli chci aby to fungovalo jako simulátor převodovky, nebo jako CVT. Bylo by spokojeno 100% uživatelů.
Podle mě by na to stačilo do 20 řádků kódu.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
Harous
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1643
Registrován: čtv pro 26, 2013 8:05 pm
Bydliště: Kolín

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od Harous »

Tapan, PavelG - kolik máte s těma převodovkama najeto v reálným provozu? Já totiž uznávám, že na papíře vypadají virtuální stupně u CVT dost divně a nesmyslně. Na druhou stranu to funguje a je to velmi příjemný. A určitě to není o pocitu nějaký sportovní jízdy...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od PavelG »

Já nic, už jsem to tady psal.
A podle reakcí mám navíc dojem, že se každá CVT chová jinak. Jakoby různé roky a různé modely byly osazeny jiným algoritmem.
Uživatelský avatar
Harous
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1643
Registrován: čtv pro 26, 2013 8:05 pm
Bydliště: Kolín

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od Harous »

To tak nejspíš bude. Většinou se s každým modelovým rokem objevila ve změnách i změna v převodovce. Jak jsem psal, já trochu chápu, že to na papíře vypadá divně, ale v reálu to funguje výborně. Doporučuju to vyzkoušet.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“