Moje auto po Subaru
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Moje auto po Subaru
Tak to je chyba provedení, já tady vlastně jen fňukám, že nemůžu mít ani starou dobrou klasiku se zubama, kde si před zatáčkou podřadím jak potřebuju, ani efektivní variátor, kde by to stroj dělal optimálně buď na rychlost nebo na úspornost.
A toho, co píšeš, se právě bojím.
A toho, co píšeš, se právě bojím.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Moje auto po Subaru
mužeš mi vysvětlit,jak to muže dělat, když neví co chceš sělat ty?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14859
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Moje auto po Subaru
Jirko, jednoduše, prostě sešlápneš plyn a převod půjde bezprostředně a nejvyšší možnou rychlostí do otáček, při kterých dává motor maximální výkon a na těchto otáčkách zůstává, dokud držíš plyn na podlaze. Úplně stejně jako u té blbé staré Justy. Neexistuje racionální technický důvod, proč by měla CVT převodovka nad něčím vteřinu přemýšlet. Ekologii neberu za racionální důvod. Snad ještě leda by to takhle šlo udělat méně robustní a výrazně levnější, to bych dokázal pochopit. Nicméně automat, se kterým musím řadit, je automat na piču, pardon...
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Moje auto po Subaru
Já o tom Štěpáne neteoretizuju, ale konstatuju to. Tak to prostě konkrétně u Levorga je. Samozřejmě nemluvím o relativně plynulé jízdě třeba po okresce kde si občas přibrzdíš, ale o situaci podobné třeba pro brzdění před kruháčem a následnou akceleraci.
Další výhodu vidím třeba v jízdě na sněhu obvzláště z kopce. To že někdo ty výhody virtuálních stupňů nevidí neznamená, že tam nejsou a pokud náhodou někomu tak strašné vadí, tak si může koupit elektriku kde převodovka není, tam se nestane ani náhodou něco z toho, čím trpí všechny auta s automatem.
Všechno to bude o úhlu pohledu . A jó , třeba v Bělý bych si tam přál manuál a o 100 koní vic , ale zbytek roku jsem s cvt spokojenej ať řadí nebo linearizuje a beru to tak, že je to jenom stroj, který mi většinou dělá radost , takže když občas něco špatně vyhodnotí, tak to dokážu bez problémů zkousnout
Další výhodu vidím třeba v jízdě na sněhu obvzláště z kopce. To že někdo ty výhody virtuálních stupňů nevidí neznamená, že tam nejsou a pokud náhodou někomu tak strašné vadí, tak si může koupit elektriku kde převodovka není, tam se nestane ani náhodou něco z toho, čím trpí všechny auta s automatem.
Všechno to bude o úhlu pohledu . A jó , třeba v Bělý bych si tam přál manuál a o 100 koní vic , ale zbytek roku jsem s cvt spokojenej ať řadí nebo linearizuje a beru to tak, že je to jenom stroj, který mi většinou dělá radost , takže když občas něco špatně vyhodnotí, tak to dokážu bez problémů zkousnout
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Moje auto po Subaru
Jak píše Tapan, protože nejsou stupně, není potřeba žádné předem řadit. Stroj si nastaví variátor podle akutální rychlosti a modu. Ve svižném modu si bude držet otáčky motoru takové, aby mohl akcelerovat (někde kolem max momentu). Dáš plyn na zem, otáčky nechá vyletět k max výkonu a začne tahat rychlost variátorem.
Dokážu si ještě představit mod eko, kde bude v takových případech držet otáčky na minimu a bude při zrychlování dbát na spotřebu, tj. nevytáčet.
Ale z principu - převodovka je tam proto, že spalovací motor netáhne od nuly do 100 000 otáček. Když má ozubená kola a stupně, tak musíme vždycky zařadit takový, který se hodí pro otáčky kol a motoru. A motor musíme dělat tak, aby měl v nějakém rozsahu stálé charakteristiky. S variátorem můžeme mít poměr otáček kol k motoru jakýkoliv v daných mezích a vlastně by variátor mohl buď kompenzovat nectnosti motoru, nebo bychom motor mohli vyrábět tak, aby uměl dva režimy - eko a sport. V prvním by ho variátor držel v modu eko pracovním režimu eko (otáčky 2-3 tisíce) a prioritou by byla spotřžeba, v režimu sport by do držel buď na max výkonu nebo v bodě, odkud dobře akceleruje.
Jenže "sportovci" chtěli mít ten dojem, že řídí jako Lauda a k tomu patří řazení a přechody motoru z nízkých do vysokých otáček. Ještě že nevyžadovali kýbl ovsa do kufru.
Dokážu si ještě představit mod eko, kde bude v takových případech držet otáčky na minimu a bude při zrychlování dbát na spotřebu, tj. nevytáčet.
Ale z principu - převodovka je tam proto, že spalovací motor netáhne od nuly do 100 000 otáček. Když má ozubená kola a stupně, tak musíme vždycky zařadit takový, který se hodí pro otáčky kol a motoru. A motor musíme dělat tak, aby měl v nějakém rozsahu stálé charakteristiky. S variátorem můžeme mít poměr otáček kol k motoru jakýkoliv v daných mezích a vlastně by variátor mohl buď kompenzovat nectnosti motoru, nebo bychom motor mohli vyrábět tak, aby uměl dva režimy - eko a sport. V prvním by ho variátor držel v modu eko pracovním režimu eko (otáčky 2-3 tisíce) a prioritou by byla spotřžeba, v režimu sport by do držel buď na max výkonu nebo v bodě, odkud dobře akceleruje.
Jenže "sportovci" chtěli mít ten dojem, že řídí jako Lauda a k tomu patří řazení a přechody motoru z nízkých do vysokých otáček. Ještě že nevyžadovali kýbl ovsa do kufru.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19132
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Moje auto po Subaru
jsem rad "sportovec" a uprimne se podle otacek a zarazene rychlosti (podle hluku motoru) i orientuju v prostoru a case ...
jsem holt pomalejsi a zkonstnately, ale vim, ze pred urcitou zatackou (to umim videt ) chci podradit na 2 nebo na 3 a za ni "vystrelit" ...
takze podle zvuku motoru brzdim a podrazuju, zatacku drzim ve stabilnich otackach a na vyjezdu pomalu (postupne) zabiram a tak porad dokola ...
myslim, ze bych mel problem odhadovat, jak do zatacky najet .. byl bych bud pomaly nebo moc rychly ...
takze je to PRO ME min efektivni ... ja jsem proste bez toho variatoroveho pojeti urcite rychlejsi ...
samozrejme to speje k tomu, ze manual je pro me pro prehled jeste lepsi ... protoze jsem mel u vicestupnoveho automatu stejny "problem" pri rychlejsi jizde sledovat, co mam za kvalt a kam az chci zajit ... jak nahoru, tak dolu ... na tachometr a otackomer neni v te chvil icas .. potrebuju slyset .. odhad najezdove rychlosti metodou pocitem "z okna" nedavam
ps: kybl ovsa nevyzaduji
jsem holt pomalejsi a zkonstnately, ale vim, ze pred urcitou zatackou (to umim videt ) chci podradit na 2 nebo na 3 a za ni "vystrelit" ...
takze podle zvuku motoru brzdim a podrazuju, zatacku drzim ve stabilnich otackach a na vyjezdu pomalu (postupne) zabiram a tak porad dokola ...
myslim, ze bych mel problem odhadovat, jak do zatacky najet .. byl bych bud pomaly nebo moc rychly ...
takze je to PRO ME min efektivni ... ja jsem proste bez toho variatoroveho pojeti urcite rychlejsi ...
samozrejme to speje k tomu, ze manual je pro me pro prehled jeste lepsi ... protoze jsem mel u vicestupnoveho automatu stejny "problem" pri rychlejsi jizde sledovat, co mam za kvalt a kam az chci zajit ... jak nahoru, tak dolu ... na tachometr a otackomer neni v te chvil icas .. potrebuju slyset .. odhad najezdove rychlosti metodou pocitem "z okna" nedavam
ps: kybl ovsa nevyzaduji
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Moje auto po Subaru
Ale vždyť takhle to přesně je. Jak mu naložím tak se vykašle na virtuální stupně a udělá přesně co píšeš. Kromě toho ty stupně nemá pevný a hýbe si s nima. Je to vidět třeba na dálnici na tempomatu. Podle profilu cesty si přidává nebo ubírá plyn při udržení rychlosti.
Za mě jsou virtuální stupně výborný nápad. Ono když to vezmu ad absurdum tak vy vlastně po CVT chcete aby motor od nastartování držel v oblasti maximálního výkonu a zbytek si řešila CVT. A to by k pohodě za volantem a komfortu jízdy moc nepřispělo.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14859
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Moje auto po Subaru
Harous: tak potom absolutně nechápu, k čemu takové virtuální stupně jsou. Fakt jen k tomu, aby to kvedlalo otáčkama v nějakým rozsahu čistě proto, protože nezanedbatelné procento operátorů volantu je na to tak zvyklý. Rozhodně nechci, aby CVT motor drželo celou cestu na otáčkách odpovídajících maximu výkonu, tohle chci jen při snaze o prudkou akceleraci. V Justy víceméně ovládám otáčky plynovým pedálem a žádný stupně se mi do toho nemontujou. Volič má ještě režim Ds (asi Sport ), který se snaží držet otáčky výše (režim pro ostrou jízdu, jestli se s Justy dá něco takového provozovat, a na tahání vleku) a to je vše. Fakt ve virtuálních stupních nevidím pro CVT přínos, když pominu to, že řidič něco takového očekává a chce.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Moje auto po Subaru
hamoun píše: ↑pon lis 21, 2022 9:52 am jsem rad "sportovec" a uprimne se podle otacek a zarazene rychlosti (podle hluku motoru) i orientuju v prostoru a case ...
jsem holt pomalejsi a zkonstnately, ale vim, ze pred urcitou zatackou (to umim videt ) chci podradit na 2 nebo na 3 a za ni "vystrelit" ...
takze podle zvuku motoru brzdim a podrazuju, zatacku drzim ve stabilnich otackach a na vyjezdu pomalu (postupne) zabiram a tak porad dokola ...
myslim, ze bych mel problem odhadovat, jak do zatacky najet .. byl bych bud pomaly nebo moc rychly ...
takze je to PRO ME min efektivni ... ja jsem proste bez toho variatoroveho pojeti urcite rychlejsi ...
samozrejme to speje k tomu, ze manual je pro me pro prehled jeste lepsi ... protoze jsem mel u vicestupnoveho automatu stejny "problem" pri rychlejsi jizde sledovat, co mam za kvalt a kam az chci zajit ... jak nahoru, tak dolu ... na tachometr a otackomer neni v te chvil icas .. potrebuju slyset .. odhad najezdove rychlosti metodou pocitem "z okna" nedavam
ps: kybl ovsa nevyzaduji
To já chápu, taky poslouchám motor a jezdím podle uší, a právě proto tady fňukám. Buď ať mi dají točivý motor s pěkným zvukem a normální převodovku, anebo když už teda variátor musí být, tak ať to funguje s ohledem na rychlost, úspornost nebo plynulost (podle modu), ale proboha ať tím nesimulují převodovku se stupni.
Re: Moje auto po Subaru
Já spíš nechápu, že když už měnili software převodovky, proč proboha nedali do menu jednu pitomou volbu, jestli chci aby to fungovalo jako simulátor převodovky, nebo jako CVT. Bylo by spokojeno 100% uživatelů.
Podle mě by na to stačilo do 20 řádků kódu.
Podle mě by na to stačilo do 20 řádků kódu.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Moje auto po Subaru
Tapan, PavelG - kolik máte s těma převodovkama najeto v reálným provozu? Já totiž uznávám, že na papíře vypadají virtuální stupně u CVT dost divně a nesmyslně. Na druhou stranu to funguje a je to velmi příjemný. A určitě to není o pocitu nějaký sportovní jízdy...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Moje auto po Subaru
Já nic, už jsem to tady psal.
A podle reakcí mám navíc dojem, že se každá CVT chová jinak. Jakoby různé roky a různé modely byly osazeny jiným algoritmem.
A podle reakcí mám navíc dojem, že se každá CVT chová jinak. Jakoby různé roky a různé modely byly osazeny jiným algoritmem.
Re: Moje auto po Subaru
To tak nejspíš bude. Většinou se s každým modelovým rokem objevila ve změnách i změna v převodovce. Jak jsem psal, já trochu chápu, že to na papíře vypadá divně, ale v reálu to funguje výborně. Doporučuju to vyzkoušet.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´