Moje auto po Subaru

Odpovědět

Zase Subaru?

Zase, zase - jsem nadšen! :-)
97
48%
Ještě nevím - nejsem vázán na značku.
9
4%
Asi ne, jsou i jiné značky.
6
3%
Rozhodně ne, Subaru mě zklamalo.
3
1%
Jen pokud budou k mání nějaké rozumné modely.
32
16%
Další auto je v nedohlednu, zatím neřeším.
48
24%
Jiná odpověď - upřesním v diskusi.
9
4%
 
Celkem hlasů: 204

Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1677
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od CoZmo »

koukám, že mezi cvt jednotlivých typů a roků u subaru budou asi pekelný rozdíly z toho co tu čtu.

Takže jen koment ode mne: 5AT co je v H6 je rozhodně vhodnější do terenu jak CVT. Pro pomalý vyjíždění apod. určitě. Jinak je zcela bez diskuze, že ty kvalty v tom autě ladil trochu debil. Trochu přeháním, ale za ty léta co s tím jezdím musím prostě přiznat, že sice technicky fungujou super, ale naladěný dobře nejsou a dost často se dostávám do hluchých míst, kde ani za 3 ani za 4 a vyber si...udržet 50 v mírně kopcovatým městě prostě nedáš, ject 100 na dálnici do kopce nejde (tragedií je pokaždý výjezd na Brenner z italský strany, to je fakt chuťovka stejně jako stoupání s tempomatem).

CVT, když pominu splašenej vysavač Justy, kde se pracuje s výkonem městskýho skutru a hmotností oplechovanýcho skutru...
U 3,6 opravdu pecka. Virtuální kvalty tomu dávaj další rozměr právě pro tu sportovní jízdu, kdy chci podřazovat před zatáčkou a pod plynem si jí vytáhnout, kdy chci někomu na dálnici nakopat prdel a poslechnout si porsche s plejádama na čumáku. CVT v základním režimu je zas přesně na to normální ježdění, kdy máš vždycky to co potřebuješ. Ty virtuály tam padaj tak rychle jako sem jinde nezažil.
Nicméně to celý chce trochu učení. Vždycky, když tam posadím někoho, kdo to nezná, tak přichází nejprv šok z rozjezdu, kdy to auto kope vší silou dopředu a pak, protože jsou všichni zvyklí šlapat na plyn, tak jsou zmatení z toho, že jim to hned sype virtuál...ono to chce ten plyn jen strašně jemně hladit. No, žádný jízdní režimy to auto nemá, takže je to prostě na řidiči...a to oceňuju asi nejvíc. Štěpánovo stížnostem pořád nerozumím, i když se dlouhodobě snažím, ale uniká mi point toho, co vlastně chce. Ona jedna luxusní vychytávka je možnost naprosto plynule přecházet mezi oběma režimy, kdy si nakvaltuješ a během vteřiny dovytáčíš cvt už jenom nohou bez kvaltů...
Chci tím vlastně řict asi jen to, že usuzovat na chování z toho, že se člověk jednou svez, prostě nelze. Proto o ZF hovořím s respektem, ale najel sem s ním 30km a vím hovnajs. Zato o DSG můžu klidně mluvit s totálním despektem, s tim sem nahnil hodně km...a už ani audi si nedovolí to dát k silnějšímu motoru. No a že němci nedokázali CVT a potupně se vrátili k hydromechanice...i to se stává. Japonci zas nedokázali protikorozní úpravu kastle no...
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1295
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od PeteBiggy »

Přesně tak, ono je asi taky těžko, když se jeden baví o CVT v Justy, jak sám píšeš s výkonem splašeného vysavače a druhý o tak nějak normálně nakoňovaném autě.... Taková debata pak fakt nemá smysl.... Jinak dle podpisu vidím, že máš MY2019 šestihrnek Oťase, Kanadu, takže s km/h.... To sis nechal dovézt/dovezl funglovku a nebo to je dovezené jeté a opravené?

Jinak Milane já jsem teda velmi překvapen, že ty bys v I a S módu neměl mít virtuální stupně :-/ Dyk ty máš přece SJ po faceliftu (nebo ne Quickly????)? Jsem myslel, že mezi našimi auty byl mimo barvy rozdíl jen v tom, že ty máš el. kufr a žraloka anténu a já oproti tomu na té severské verzi měl vyhřívání i zadních sedadel a volantu, což měla u nás až ta nejvyšší výbava (jako měl Kolben). Možná byl rozdíl ještě mezi MY 2017/2018, i když to jsou dle mne oba MY už po faceliftu (viz světla). No a možná, že to je dost pravděpodobně, jak psal Jirka - to, že se ta převodovka učí jízdnímu stylu jsem věděl, ale že by to u někoho v automatickém režimu I a S se naučilo až tak, že by to i při podlaze vynechávalo virtuální stupně, to bych si nemyslel.....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
Metuzalem
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2201
Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
Jméno a příjmení: Milan P.
Bydliště: venkov u Jaroměře

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od Metuzalem »

Čau Petře. Myslím, že opravdu mám poFL, nejspíš si to myslím kvůli LED potkávačkám, ty asi předFL ještě neměl.

Nevím, možná jsem jen necitlivý starý blb :-) Plný plyn dávám často při předjíždění na našich okreskách, protože prostě nemám většinou dost času na nějaký klidnější předjetí. Šlápnu na pedál a pokaždý prakticky okamžitě otáčky vyletí až k maximu a drží se tam dokud nepustím plyn, žádný přeřazování se nekoná, auto akceleruje co to dá, pak většinou pustím plyn, jak se zařazuju zpátky a nepotřebuju už tu akceleraci a otáčky zase naprosto plynule klesají až na obvyklou úroveň.

Protože žádné jiné "divočiny" neprovádím, tak nevím, jak mám teda ty virtuální stupně poznat? Kdy by se měly projevit?
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1295
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od PeteBiggy »

Zdravím Tě Milane :-) Ano, dle mne máš také SJ po FL, natáčecí Full-LED světla, to se myslím Dan spletl nebo pojem FL chápeme každý jinak... Hmmm, tak to tam asi fakt mimo ten Sport Sharp v automatickém režimu nemáš :-/ Ono si to totiž při prudším sešlápnutí plynu (jestli mne paměť neklame, tak psali někde v testu už snad po 30%) přejde z klasického režimu právě do těch virtuálních st., tzn. začne se to chovat jako klasický měničový automat. Hele já vlastně ani nevím, jestli jsem měl MY 2018 nebo 2017, snad už 2018 (dovezl jsem to ve 12/2017). Tys to kupoval, jestli mne paměť neklame, někdy v 9/2017. A jestli jsi to teda měl MY 2017 a já už 2018, tak to je možná právě ono ;)
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
Metuzalem
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2201
Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
Jméno a příjmení: Milan P.
Bydliště: venkov u Jaroměře

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od Metuzalem »

Jo, mám MY2017, vyrobený v 7/2017 a koupený v 9/2017. Pokud se má při prudkém sešlápnutí dít to samé, jako při S#, tj. takové to plynulé zvyšování otáček/jako přeřazení/zase plynulé zvyšování/atd. tak to se určitě na I ani S neděje. Asi to mám rozbitý :-)

Jinak plyn jen šimrám a tam se nepozná nic, akorát se bojím, až se mi po rukách začnou klepat i nohy, to pak nebudu schopen plynulé jízdy :-)
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1677
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od CoZmo »

PeteBiggy píše: sob lis 19, 2022 2:43 pm
To sis nechal dovézt/dovezl funglovku a nebo to je dovezené jeté a opravené?
25tis to mělo najeto, nebylo co opravovat. Nechal jsem si dovézt, musel sem si ho najít, ale zbytek proběhl na klíč.

K převodovce...u mě se to chová podle toho, jak ho nakopnu...mírný tlak = plynulý přechod, kopnutí tak na 30% = virtuály, kopnutí na zem podřadí virtuálně někam ke 4000 přesně do tahu a pak už jen hrozně rychle nahoru. Nahoře to jakoby switchne (neumím ten pocit poznat, kdybych popsal posílání řetězu po kuželu, tak jakoby posledních 1000rpm bylo strmější) a točí se to...první měsíc ježdění jsem s tim neuměl a byl jsem furt ve virtuálu a strašně mě to bavilo...
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1295
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od PeteBiggy »

CoZmo píše: sob lis 19, 2022 3:58 pm 25tis to mělo najeto, nebylo co opravovat. Nechal jsem si dovézt, musel sem si ho najít, ale zbytek proběhl na klíč.

K převodovce...u mě se to chová podle toho, jak ho nakopnu...mírný tlak = plynulý přechod, kopnutí tak na 30% = virtuály, kopnutí na zem podřadí virtuálně někam ke 4000 přesně do tahu a pak už jen hrozně rychle nahoru. Nahoře to jakoby switchne (neumím ten pocit poznat, kdybych popsal posílání řetězu po kuželu, tak jakoby posledních 1000rpm bylo strmější) a točí se to...první měsíc ježdění jsem s tim neuměl a byl jsem furt ve virtuálu a strašně mě to bavilo...
Jo, tož super kára (*_^) |,,,,
Ano, řekl bych, že takhle nějak to mohlo fungovat i u mého XT a bylo to fajn :-)
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16138
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od quickly »

PeteBiggy píše: sob lis 19, 2022 2:43 pm Dyk ty máš přece SJ po faceliftu (nebo ne Quickly????)?
Žil jsem v tom, že poFL jsou virtuální stupně a Metuzalém má předFL.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1295
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od PeteBiggy »

quickly píše: sob lis 19, 2022 6:01 pm Žil jsem v tom, že poFL jsou virtuální stupně a Metuzalém má předFL.
Nee, Milan má SJ po faceliftu, stejně jako jsem měl já nebo Kolben to bílé XT. Před faceliftem měl SJ třeba Marťas a nebo Kolben to červené. V exteriéru se to pozná především podle světel, mj., ale tohle je nejmarkantnější rozdíl. V interiéru už tam není to klasické rádio, je tam dotyková obrazovka ad.
Ale jinak jsem také žil v tom, že po faceliftu jsou u XT (na rozdíl od atmošky) už virtuální stupně. Ale podle všeho teda asi až od MY2018? :-/
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16138
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od quickly »

Vypadá to, že SJ XT má virtuální stupně od MR2018
https://www.roadblog.cz/test-subaru-for ... 018-video/
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1279
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od strider »

moje my13 tim 'virtualnim zarazenim' zakryva v nizkych rychlostech sepnuti menice. tzn vysoke otacky do rychlosti ja nevim.. 30-50 podle zahrati motoru, pak takove 'jakoby zarazeni', coz sepne menic naplno a otacky spadnou pod 2k. a pak uz to jen vylitne do otacek podle seslapnuti plynu a tam uz to zustane ala cvt funkce... a to jak v I tak v S modu, akorat velikost otacek je jina.
Ale na dalnici se nesmi ject na nic jinyho nez I, jinak jsou zbytecne otacky o 500 rpm vyssi i pri tempomatu...
jak to maji vyssi modelove roky netusim..
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22706
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od spm »

To asi nemusi simulovat, zamcenim menice se ty otacky snizi by design :-)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od PavelG »

Tapan píše: pát lis 18, 2022 10:04 pm Virtuální stupně u variátoru jsou imho největší kokotina, jakou kdy svět vymyslel. A ano, s variátorem už jsem jel. Bez virtuálních stupňů. Ale někdo třeba tyhle oblbovátka rád. Zvuk osmiválce vyluzovaný reproduktory tam nechyběl?
S variátorem jsem nejel a když se poprve objevil, tak jsem si říkal, že by to mohla být docela zajímavá věc. Prostě mechanismus schopný držet motor v max. výkonu ve velkém rozsahu rychlostí. Pak z toho udělali virtuální rychlosti, asi aby uspokojili ty, kteří nevědí, oč jde a vyžadájí bzuuuiiiiii bzuuuuiiiii pří zrychlování. Tím podle mě zabili potencál té věci a radši budu řadit na poctivých zubech než na virtuálních kuželech.
Je to jako kdyby starého Forda napadlo dát na Plechovou Lízinku košík na koňská hovna a pod kapotu xylofon simulující klapot koňských kopyt.
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od PavelG »

námořník píše: sob lis 19, 2022 12:55 pm Nevím Štěpáne, brzdíš před zatáčkou a slapeš na plyn? To asi u těchhle aut s elektronickejma plynama moc nefunguje.
Když chceš jet rychle, tak tam ten převod musíš mít předtím. A žádná převodovka určitě neví co chceš dělat a kam pojedeš.
Právě v autě bez převodových stupňů to nepotřebuješ dělat. Dojíždíš, brzdíš a dejme tomu máš nastaven mode závodník. Auto si bude postupně stahovat variátor tak, aby motor točil tak vysoko, aby bylo možné zase svižně zrychlovat. Nemusíš to proto řešit před zatáčkou.
Tj. před ní brzdíš (a nemusíš si chystat s meziplynem stupeň od dva níž, v nájezdu přestaneš brzdit a necháš to projet na volně a na výjezdu tomu naložíš. Protože auto drželo variátorem otáčky motoru na max. momentu, sešlápnutám plynu začne svižně zrychlovat a až se dostane na otáčky max. výkonu, začne variátorem tahat rychlost nahoru.

Předovovka se stupni je prostě nedokonalá náhrada variátoru a samozřejmě je potřeba, aby řidič věděl, co bude dělat za chvíli - jestli bude zastavovat nebo zrychlovat, to auto vědět nemůže a nemůže proto nachystat rychlost předem. Vtip variátoru je v tom, že to vědět nepotřebuje.
Jen to asi zabili ti, co chtěli slyšet klapot koňských kopyt, aby měli pocit, že jsou závodníci.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20602
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Moje auto po Subaru

Příspěvek od námořník »

Tak já ti řeknu, jak je to v reálu. Brzdíš a když šlápneš na plyn, tak si v módu S tak sekundu počkáš, než si to převodovka přebere a pak se začne něco dít.
A díky, že jsi mi vysvětlil moje pocity 😂.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“