Stránka 26 z 26
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Napsal: čtv úno 15, 2024 9:02 am
od alky
Mám dotaz z vaší praxe, jedná se mi podřazování. Situace: zatáčky, z kopce, auto jede setrvačností, do zatáčky si podřadíte pádlama, motor to dobrzdí, ale nevadí to nějak CVT - ted myslím podřazování pádlama obecně? A dále: domů z Ještědu to mám skoro 7 km z kopce. Se staroušem jsem v sedle vyřadil a na neutrál dojel (skoro) až do garáže. Ale s CVT? Všiml jsem si, že motor točí skoro stejně když mám D nebo N, a to cca 1100 ot, takže to maže furt stejně, nebo se pletu? Díkes.
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Napsal: čtv úno 15, 2024 9:34 am
od Traveller
Neboj se toho a podřazuj. Na to tam ta pádla jsou, ne?
S CVT nemám žádnou zkušenost, ale obecně bych řekl, že ta převodovka dostává, když na to trochu šlapeš (a vlastně i při běžné jízdě) daleko větší kouř, než při brždění motorem. Jenom když vezmeš ten výkon a krouťák, který to pod plynem musí přenášet..., proti tomu je brždění motorem určitě menší zátěž.
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Napsal: čtv úno 15, 2024 10:01 am
od quickly
Já podřazování na CVT v BS Grinchovi používám dost často, třeba sjezd z Mohelničáku od Studené Loučky do Mohelnice jedu těch cca 5 km stále s podřazením, kdy občas brzdím motorem i na 3.
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Napsal: čtv úno 15, 2024 11:32 am
od námořník
taky s Levorgem normálně podřazuju
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Napsal: čtv úno 15, 2024 11:46 am
od kwt2000
Já s Outbackem taky
a kdyby hrozilo přetočení motoru, tak ti to zapípá, ale nepodřadí
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Napsal: čtv úno 15, 2024 4:50 pm
od Fleggy
Můj starý Levorg MY2015 při jízdě na tempomat uměl brzdit jenom motorem a taky to dělal (bylo pěkně vidět, jak jdou otáčky nahoru). Po přechodu na MY2018 mi tohle zpočátku hodně chybělo.