Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od spm »

Podle vseho se rozsviti az pri nejakym extremu... 120 je jinak v lete celkem bezna teplota

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1281
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od strider »

Tech 120 ti ale ukazovala kontrolka oleje motoroveho, ne? Coz se ti povedlo jak, tahanim? Tolik sem ja u sebe nikdy nevidel a to sem s tim v lete delal trochu psi kusy ve vedru po kopcich.

Rychlej googling rika ze CVT alarm vyskakuje pri 200F, jestli je to pravda tezko rict..
jinak jeste ten AT OIL TEMP + kure vyskakuje kdyz se poroucha lineatronic.. :) takze videt to naraz neni hezky.
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od spm »

To by se CVT muselo chladit o dost lip nez ty stary prevodovky... tech 90C dam na 4EAT bez problemu i v zime

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od VDC »

Nevim, kde má teplotní limit olej v CVT, ale třeba u těch našich starejch automatů je to minimálně 135°. Minimálně píšu proto, že jsem dosáhl maxima 134° a ještě se nerozsvítila. Nemyslím, že by to u CVT bylo míň, protože 120° zase není takovej problém dosáhnout.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
HonzaK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: stř pro 13, 2023 8:25 pm

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od HonzaK »

Ahoj všem,
jsem na tomto fóru nováček, proto se předem omlouvám, pokud už se dané téma řešilo někde jinde... Ale prosím o radu.

Mám Subaru Outback MY 22, motor 2,5i Lineartronic, "automat" CVT.... Vše s tímto autem bylo zalité sluncem a v pohodě, až do letošního léta, kdy jsem jej při stavu tachometru cca 18000km protáhl k moři do Černé Hory, a to s přívěsem do 750 kg. Podotýkám, že Outback má tažné do 2000 kg.

Jeli jsme přes Blavu a maďary do Chorvatska a tam celé po dálnici až pod Makarskou a dále přes kopečky a hory v Bosně až do Boky kotorské (Kotorského zálivu). A na dálnici v Chorvatsku jsem si asi nevědomky zadělal na problém. Outback opravdu na dálniční sprinty a ještě k tomu s přívěsem opravdu moc není, zejména ve spodní části dálniční sítě v Chorvatsku měl problém udržet dálničních 130 km/h, v kopcích na dálnici prostě vadnul, až jsem se potupně šinul do pravého pruhu a snižoval tlak na plynový pedál až na horizont, třeba až na 100km/h, než znovu trochu popadnul dech. Bylo to trápení motoru, ale tlačil nás čas, denní porce km byla vysoká a my potřebovali být na místě do cca 12-13 hodin od výjezdu z Brna.

Jenže těmito sprinty po dálnici jsem si očividně zadělal na problém. Po příjezdu do cílové destinace jsem zjistil (a během celého pobytu a ježdění již bez přívěsu se mi to i potvrdilo), že nejde v pohodě zařadit režim P při parkování. Prostě voličem převodovky šlo nastavit vše, vyjma P, které drhlo a nešlo zařadit, vždy až na několikátý pokus a nejvíce při zahřátém motoru. Za studena a krátce po startu tam P většinou šlo téměř bez zadrhnutí.

A můj dotaz zde je tedy jednoduchý... netušíte, co se mohlo stát a v čem je problém? Uhnal jsem snad nějak převodovku? Ani při té zátěži na dálnici se nerozsvítila žádná kontrolka, vše se zdálo být v pohodě...ale od té doby prostě při zahřátém autě řadím P až na několikátý pokus a s problémy. A značkový servis jen krčí rameny.... Netušíte prosím, co se mohlo stát?
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16151
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od quickly »

HonzaK: vítej u nás *_*=*_* , musíš ještě napsat 2 příspěvky, které někdo z adminů odsouhlasí a potom budeš psát bez odsouhlasení a posílat interku
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20664
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od námořník »

Máš to v záruce, tak zajeď do servisu. Nikdo to tu doteď neřešil.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1317
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od kwt2000 »

Jednoznačně reklamovat. I to jak popisuješ tu jízdu po dálnici je nějaký divný. Outback je sice “lemra”, ale myslím že taková jak píšeš asi ne.
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11896
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Traveller »

Určitě reklamovat. Není co řešit.
Já jsem kdysi na foresteru řešil spoustu věcí na záruku - zřejmě páteční kus. A nejlepší zkušenost s řešením záručních oprav jsem měl jednoznačně v Praze v AWD.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
milan74ma
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 562
Registrován: sob pro 07, 2019 3:14 pm

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od milan74ma »

Presne pri 18tkm by to uz malo byt zabehnute. Ja si pamatam ze tak do cca 4tisic mal Outback fakt problem s kopcami pri plne nalozenom aute, ale potom si to sadlo a ok. Lemra to je ale to co popisujes som nezaznamenal ani s fakt velkym boxom na streche. Ako pisu chalani - reklamovat, ved to je v zaruke.
Subaru Outback 2019 (Comfort)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od outback »

Takové zacházení s autem asi není úplně košer, a věř mi, zkušenosti s podobnými akcemi s vlekem, kopcovitým terénem, vysokými teplotami, vysokými rychlostmi a benzínovými boxery mám, a nejsou úplně dobré. I CVT se zapotí. Tohle už fakt nedělej. V návodu Subaru obvykle píše, že s vlekem smíš maximálně 80 km/h, vědí proč.

Jaká byla teplota oleje při té akci? Sleduješ teplotu ATF v CVT? Velmi pravděpodobně jsi je vystavil teplotám, které vyžadují extrémně krátký interval výměny a jsou po smrti. Vyměnil bych oboje.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od outback »

Jinak v čem by mohl být problém: mně třeba při podobné akci úplně zkolabovalo dobíjení přehřátím motorového prostoru. Po půlhodině pauzy s otevřenou haubnou zase vše dobrý. Podle popisu se mohlo stát něco podobného, prostě se to všechno mohlo přes limit prohřát tak, že se někde něco hnulo.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od VDC »

Je pravda, jak píše Láďa, že i když má Outback tažné do 2000 kg, tak to určitě neznamená, že ho máš dřít 130 v bosenských kopcích. A to ani v případě, že máš "jenom" káru do 750 kg a na ní naloženo půl tuny. Zřejmě se ti podařilo tu převodovku dostatečně dlouhodobě přehřát, že to způsobilo následky. V dáničních rychlostech se olej v převodovce velmi přehřívá. Vlastně jsou pouze 2 situace, kdy lze tu převodovku tak rozehřát a to je dálnice a pomalá jízda v těžším terénu.
Přiznám se, že nevím, jak to funguje u nového Outbacku, respektive u CVT obecně. Ale když se svým starým automatem tahám káru, tak to pouze na rovině nechávám na automatu a v kopcích řadím manuálně. Té převodovce to dost uleví.
Samozřejmě, pokud je auto v záruce, tak by bylo na místě to řešit na záruku. A do budoucna se chovat k převodovce obezřetněji.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od seatik »

Otík má dělat sám o sobě s dálnicí a třeba táhlejším kopcem, kdy to člověka nutí více šlapat na plyn a rychlost pomalu klesá a klesá, natož v horku a ještě s takovou zátěží. Musím to vždy prošlápnout aby podřadil a byl schopný držet 130.
Asi bych doporučil ihned vyměnit olej v CVT a modlit se. Pak by se vidělo dál.
Ale i tak mi to docela překvapilo, co nyní čtu, myslel jsem ,že ta odolnost a nerozbitnost je větší.

Jak jde prosím sledovat teplota ATF?
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od VDC »

Vašku teplota ATF lze sledovat přes OBD2.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“