Hučící ložisko a jeho výměna
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10636
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Jojo, zrovna tohle vím, viděl jsem to někde na videu. BP je oproti tomu paráda.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon říj 28, 2019 5:02 pm
- Jméno a příjmení: Josef Petr
- Bydliště: Trojanovice
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Forester SG (2004)
Rekl bych podle ucha, ze prave predni lozisko. Kdyz jedu rovne tak nic, kdyz zatacim doprava tak mene, doleva ponekud vice jakoby prihrabuje.
Uz jsem objednany k lekari, ale nez se tam dostanu, najedu jeste tak 400km. Co jsem tu tak cetl, tak by to melo vydrzet. Neni to moc velky risk?
Na jinych webech jsem cetl hruzostrasne historky o zablokovanem kole, atd. Nerad bych nekde vysypal rodinu se psem.
Rekl bych podle ucha, ze prave predni lozisko. Kdyz jedu rovne tak nic, kdyz zatacim doprava tak mene, doleva ponekud vice jakoby prihrabuje.
Uz jsem objednany k lekari, ale nez se tam dostanu, najedu jeste tak 400km. Co jsem tu tak cetl, tak by to melo vydrzet. Neni to moc velky risk?
Na jinych webech jsem cetl hruzostrasne historky o zablokovanem kole, atd. Nerad bych nekde vysypal rodinu se psem.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10636
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
To ti asi nikdo předem neřekne. Taky to může bejt různý u SG, kde jsou lisovaný ložiska (jiná konstrukce) vs. BP, kde je celej domeček jako náhradní díl. U mýho BP se to ty tři roky zpět začalo horšit celkem rychle na roadtripu přes Ukrajinu, dojel jsem na tom asi 1000 km domů. Nejhorší bylo, že cca kolem 100 km/h ten hukot "rezonoval" tak, že z toho bolela hlava, museli jsme jet max 90 nebo aspoň 110
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon říj 28, 2019 5:02 pm
- Jméno a příjmení: Josef Petr
- Bydliště: Trojanovice
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Jeste takovy poznatek - kdyz po jizde sahnu na kolo, tak je trosku teple, ale uplne horky je brzdovy kotouc. Akorat ze teda i levy i pravy, tak nevim co si o tom myslet.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14830
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Jestli jsi během jízdy brzdil, je to úplně normální Je samozřejmě možné, že ti přibržďuje kolo (zatuhlý pístek nebo vodicí čep), ale to leda vyzkoušet - projeď to ideálně tak, abys ujel co nejdelší vzdálenost (několik km) a brzdit skoro vůbec nemusel. Pokud i pak bude kotouč žhavej, nech si zrepasovat brzdy. Pokud bude max. vlažnej od závěrečného uvedení vozidla do klidu, je to ok.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
toš to máš spíš zatuhlé brzdy a přibržďuje ti to, než špatné ložisko ne ? jestli jsou horké kotouče tak od nich se to pak přenese i na kola to teplo, zkus zvednout předek a zatočit s kolama, jestli to brzdí nebo co se s tím děje , to by mělo jít poznat
je to navíc dost časté , že ty starší forestry mají s tímto problém , už jsem to na několika autech rozhybával včetně těch mých a to nejednou
je to navíc dost časté , že ty starší forestry mají s tímto problém , už jsem to na několika autech rozhybával včetně těch mých a to nejednou
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Ten zvukový projev ukazuje na ložisko. A protože má ložisko vůli, může to kolo přibržďovat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
to je možné, píše , že jsou teplé obě kola tak ja to viděl spíš na brzdy , u ložisek by to byla dost náhoda, ale může být, záleží i na tom zvuku
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10636
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Navíc ty ložiska spíš začnou přidírat, než že by byla vůle, teda zatím na těch pár kusech z BP, co mi rukama prošly, to tak bylo...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon říj 28, 2019 5:02 pm
- Jméno a příjmení: Josef Petr
- Bydliště: Trojanovice
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Diky vsem za prispevky.
Zkusil jsem jet kus bez brzd a subjektivne bych rekl, ze kotouce byly chladnejsi, uplne studene ale nebyly.
Pak jsem jeste heverem zvedl pravy predek a zkusil potocit kolem - neslo, jakobych mel zarazeno (mel jsem ale neutral). Tu uz se presne nepamatuju, jak to bylo na predchozim oplu, ale rekl bych, ze kdyz neni zarazeno, tak by melo jit kolem tocit, nebo je to u ctyrkolek jinak?
Zkusil jsem jet kus bez brzd a subjektivne bych rekl, ze kotouce byly chladnejsi, uplne studene ale nebyly.
Pak jsem jeste heverem zvedl pravy predek a zkusil potocit kolem - neslo, jakobych mel zarazeno (mel jsem ale neutral). Tu uz se presne nepamatuju, jak to bylo na predchozim oplu, ale rekl bych, ze kdyz neni zarazeno, tak by melo jit kolem tocit, nebo je to u ctyrkolek jinak?
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Jistota by byla zvednout celej zadek za diferák a pak zkusit točit.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10636
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
I když máš vyřazeno, je předek se zadkem spojenej přes viskózu ve středovym diffu (u manuálu). Takže byť se to v převodovce může točit volně, chce to točit i se zadkem - a ten byl na zemi. Ono to překonat jde, ale záleží v jakym stavu viskóza je Kdybys zvedl celej předek, budou se ti přední kola točit proti sobě kvůli přednímu diffu, výstup předního diffu bude stát.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
přesně tak , proto jsem psal zvednout předek, jestli je to manuál tak jedním kolen točit moc nejde , leda pomaličku to je nanic, musíš mít obě přední kola ve vzduchu a mít neutrál, no ale jestli jsi měl po jízdě ty kotouče jen vlažné tak to asi fakt brzdy nejsou a je to nejspíš to ložisko
když jsi měl to jedno kolo ve vzduchu a neutrál tak by s ním mělo jít otáčet sice pomalu a s větším odporem , ale mělo by to jít, tebe to nešlo vůbec?
když jsi měl to jedno kolo ve vzduchu a neutrál tak by s ním mělo jít otáčet sice pomalu a s větším odporem , ale mělo by to jít, tebe to nešlo vůbec?
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22693
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Teplotou na brzdach ne vzdycky neco poznas... ja mel zadrenej pistek na pravym prednim kole tak, ze to auto nechtelo ani jet pres kilo. Jednou na dalnici to dokonce zacalo delat zvukovy doprovody. Sjel jsem prvnim exitem a asi po pul kilaku zaparkoval u lidlu. Na ty brzdy jsem mel podezreni, nicmene disky studeny, oba stejne a smrad nikde zadnej...
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon říj 28, 2019 5:02 pm
- Jméno a příjmení: Josef Petr
- Bydliště: Trojanovice
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Cely predek bych dovedl zvednout jen pres spalek, dva hevery nemam. Kazdopadne mi slo kolem otocit jen o trochu (tak cca 5 stupnu) kdyz bylo zarazeno a o trochu vic (tak cca 10 stupnu), kdyz bylo vyrazeno.
Pokazde jsem pootocil a pak narazil na odpor - nezkousel jsem to nejak pretlacit silou, proste jsem usoudil, ze to asi nepujde, leda by popojel s celym autem
Pokazde jsem pootocil a pak narazil na odpor - nezkousel jsem to nejak pretlacit silou, proste jsem usoudil, ze to asi nepujde, leda by popojel s celym autem