Hučící ložisko a jeho výměna

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Odpovědět
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10636
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od podvlada »

Jojo, zrovna tohle vím, viděl jsem to někde na videu. BP je oproti tomu paráda.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Gringo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pon říj 28, 2019 5:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Petr
Bydliště: Trojanovice

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Gringo »

Forester SG (2004)
Rekl bych podle ucha, ze prave predni lozisko. Kdyz jedu rovne tak nic, kdyz zatacim doprava tak mene, doleva ponekud vice jakoby prihrabuje.
Uz jsem objednany k lekari, ale nez se tam dostanu, najedu jeste tak 400km. Co jsem tu tak cetl, tak by to melo vydrzet. Neni to moc velky risk?
Na jinych webech jsem cetl hruzostrasne historky o zablokovanem kole, atd. Nerad bych nekde vysypal rodinu se psem.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10636
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od podvlada »

To ti asi nikdo předem neřekne. Taky to může bejt různý u SG, kde jsou lisovaný ložiska (jiná konstrukce) vs. BP, kde je celej domeček jako náhradní díl. U mýho BP se to ty tři roky zpět začalo horšit celkem rychle na roadtripu přes Ukrajinu, dojel jsem na tom asi 1000 km domů. Nejhorší bylo, že cca kolem 100 km/h ten hukot "rezonoval" tak, že z toho bolela hlava, museli jsme jet max 90 nebo aspoň 110 :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Gringo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pon říj 28, 2019 5:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Petr
Bydliště: Trojanovice

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Gringo »

Jeste takovy poznatek - kdyz po jizde sahnu na kolo, tak je trosku teple, ale uplne horky je brzdovy kotouc. Akorat ze teda i levy i pravy, tak nevim co si o tom myslet.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14830
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Tapan »

Jestli jsi během jízdy brzdil, je to úplně normální :-) Je samozřejmě možné, že ti přibržďuje kolo (zatuhlý pístek nebo vodicí čep), ale to leda vyzkoušet - projeď to ideálně tak, abys ujel co nejdelší vzdálenost (několik km) a brzdit skoro vůbec nemusel. Pokud i pak bude kotouč žhavej, nech si zrepasovat brzdy. Pokud bude max. vlažnej od závěrečného uvedení vozidla do klidu, je to ok.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od petr »

toš to máš spíš zatuhlé brzdy a přibržďuje ti to, než špatné ložisko ne ? jestli jsou horké kotouče tak od nich se to pak přenese i na kola to teplo, zkus zvednout předek a zatočit s kolama, jestli to brzdí nebo co se s tím děje , to by mělo jít poznat
je to navíc dost časté , že ty starší forestry mají s tímto problém , už jsem to na několika autech rozhybával včetně těch mých a to nejednou :-D
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od VDC »

Ten zvukový projev ukazuje na ložisko. A protože má ložisko vůli, může to kolo přibržďovat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od petr »

to je možné, píše , že jsou teplé obě kola tak ja to viděl spíš na brzdy , u ložisek by to byla dost náhoda, ale může být, záleží i na tom zvuku
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10636
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od podvlada »

Navíc ty ložiska spíš začnou přidírat, než že by byla vůle, teda zatím na těch pár kusech z BP, co mi rukama prošly, to tak bylo...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Gringo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pon říj 28, 2019 5:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Petr
Bydliště: Trojanovice

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Gringo »

Diky vsem za prispevky.
Zkusil jsem jet kus bez brzd a subjektivne bych rekl, ze kotouce byly chladnejsi, uplne studene ale nebyly.

Pak jsem jeste heverem zvedl pravy predek a zkusil potocit kolem - neslo, jakobych mel zarazeno (mel jsem ale neutral). Tu uz se presne nepamatuju, jak to bylo na predchozim oplu, ale rekl bych, ze kdyz neni zarazeno, tak by melo jit kolem tocit, nebo je to u ctyrkolek jinak?
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3175
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od dracekvo »

Jistota by byla zvednout celej zadek za diferák a pak zkusit točit.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10636
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od podvlada »

I když máš vyřazeno, je předek se zadkem spojenej přes viskózu ve středovym diffu (u manuálu). Takže byť se to v převodovce může točit volně, chce to točit i se zadkem - a ten byl na zemi. Ono to překonat jde, ale záleží v jakym stavu viskóza je :-) Kdybys zvedl celej předek, budou se ti přední kola točit proti sobě kvůli přednímu diffu, výstup předního diffu bude stát.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od petr »

přesně tak , proto jsem psal zvednout předek, jestli je to manuál tak jedním kolen točit moc nejde , leda pomaličku to je nanic, musíš mít obě přední kola ve vzduchu a mít neutrál, no ale jestli jsi měl po jízdě ty kotouče jen vlažné tak to asi fakt brzdy nejsou a je to nejspíš to ložisko
když jsi měl to jedno kolo ve vzduchu a neutrál tak by s ním mělo jít otáčet sice pomalu a s větším odporem , ale mělo by to jít, tebe to nešlo vůbec?
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22693
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od spm »

Teplotou na brzdach ne vzdycky neco poznas... ja mel zadrenej pistek na pravym prednim kole tak, ze to auto nechtelo ani jet pres kilo. Jednou na dalnici to dokonce zacalo delat zvukovy doprovody. Sjel jsem prvnim exitem a asi po pul kilaku zaparkoval u lidlu. Na ty brzdy jsem mel podezreni, nicmene disky studeny, oba stejne a smrad nikde zadnej...

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Gringo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pon říj 28, 2019 5:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Petr
Bydliště: Trojanovice

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Gringo »

Cely predek bych dovedl zvednout jen pres spalek, dva hevery nemam. Kazdopadne mi slo kolem otocit jen o trochu (tak cca 5 stupnu) kdyz bylo zarazeno a o trochu vic (tak cca 10 stupnu), kdyz bylo vyrazeno.
Pokazde jsem pootocil a pak narazil na odpor - nezkousel jsem to nejak pretlacit silou, proste jsem usoudil, ze to asi nepujde, leda by popojel s celym autem :-D
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“