Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4040
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
U toho AT v tom sjizdeni z dalnice mi tak napada,ze elektronika pri brzdeni zacina prelevat vetsi silu k prednim kolum,zadnim kolum do toho zacina kecat elektronika a ponevadz je do sportovna do posledni meze jak povida Ozawa,neni problem pak uz zadek vlal a byl pocit mimo knrolu... co zkusit odpojit ty hlidaci systemy,myslim ze by se pak zatacka projela podobne jako s MT. Zkuste to nekdo na bezpecne plose Tohle je prave to,ceho se u automatu bojim,tezko se predvida a je v tom elektronika
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- honzahk
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 333
- Registrován: ned zář 20, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Chmelař Jan
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
K tomu testování MT/AT volal jsem do KPM Kosice je tam autokrosová trat prý by to nebyl problém ale ted tam dělají nějaké teréní úpravy takže až v březnu,pak prý stačí zavolat a domluvit se není to prý problém http://www.kpmkosice.cz/
Pán s kterým jsem mluvil mi říkal že 20.2 se něco jede v Sedlčanech http://www.kotlina.sedlcany.com/
Když jsem tam volal tak taky žádný problém stačí se prý domluvit( 28.2 mají volno) chtějí tam za první hodinu pronájmu tratě 300 Kč za auto pak se to prý zvyšuje.Když to je na celý den tak 1000 Kč auto ale myslím si že by se to s nim dalo nějak pořešit.Takže asi takovéhle informace k testování
jinak tady jsou ještě autokrosové tratě
http://www.kpmkosice.cz/index.php?menu=trate
Pán s kterým jsem mluvil mi říkal že 20.2 se něco jede v Sedlčanech http://www.kotlina.sedlcany.com/
Když jsem tam volal tak taky žádný problém stačí se prý domluvit( 28.2 mají volno) chtějí tam za první hodinu pronájmu tratě 300 Kč za auto pak se to prý zvyšuje.Když to je na celý den tak 1000 Kč auto ale myslím si že by se to s nim dalo nějak pořešit.Takže asi takovéhle informace k testování
jinak tady jsou ještě autokrosové tratě
http://www.kpmkosice.cz/index.php?menu=trate
Naposledy upravil(a) honzahk dne sob úno 13, 2010 1:33 pm, celkem upraveno 1 x.
Chovej se tak aby jsi se za sebe nemusel stydět
Subaru Legacy 3.0r AT 180kW
Subaru Legacy Outback 2,5i AT 110kw prodáno
Subaru Legacy 3.0r AT 180kW
Subaru Legacy Outback 2,5i AT 110kw prodáno
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
nasel jsem autokrosovou trat tady na Morave aby doro pripadne nemusel tak daleko :811:
http://www.prerovskarokle.estranky.cz/
http://www.prerovskarokle.estranky.cz/
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
Hele jděte si řešit honění ega před VW do jiného vlákna - tohle je o testu primárně mezi subaru pohony a motorizacemi! :fuckoff: :815: :ironie:
Zjisti si o tom něco, než začneš psát nesmysly Sice jeden systém v AT je podobný Haldexu, ale zdaleka ne každý automat má právě tento systém! Od roku 2001 se začaly dělat AT s VTD a to je úplně o něčem jiném - doporučuji alespoň přečíst kratký přehled o AWD v naší wiki.jarkantor píše:...Drobná poznámka - z hlediska automatových verzí Subaru je jejich pohon 4x4 v podstatě shodný s pohonem toho "proklínaného" Haldexu, takže snad jen symetrická vyváženost vozu podél jeho podélné osy může být výhodou u Subaru...
To tvoje taky nemá 3 diferáky :845:tango píše:Haldex nemá 3 diferáky to Subo jo :supeer: Tím pádem ten můj AT nemá s Haldexem vůbec nic společného, při 1. to má 50:50 o čemž si Haldex při startu může jen nechat zdát :850: . Jsou to dva rozdílné druhy pohonu resp. tři a každý má své pro a proti :850:
Zadek se neodpojuje u žádného z běžných systémů (jen u starých Leone, Legacy, Justy... to mluvím o roku kolem 1990). U Active AWD (AT se systémem MPT) může přenos momentu na zadek klesnout až na 10%. Pokud nevíš, jakej sytém pohonu máš v automatu, tak mi pošli soukromou zprávu s VIN a kódem převodovky - transmission type (na modelovým štítku - je tam i číslo motoru a další).DRUMMER píše:Ogaři, může teda být to rozdělení mezi nápravami rozdílné u MT a AT ?...Možná při jízdě pod plynem to bude podobné, ale zdá se že při brzdění se ten zadek odpojuje...Co na to někdo znalý těchto systémů.
Stačí mi soukromou zprávou poslat VIN a Transsmission type - oboje naleznutelné pod kapotou na blatníku na štítku s dalšími kódy.Harry píše:Takže u AT si každý z nás musí najít, nebo učinit dotaz na technika Subaru, co vlastně má v autě za systém..... :845: :655:
Ano, Harry, mýlíš se, detailnější zkoumání není nutné, už jsme to s tangem nedávno vyřešili - proto si je tango tak jistý. Jediné, co se může a pravděpodobně bude lišit, je program řídící jednotky, popř. jednotka samotná. Ty německé prospekty mají v tomto směru nulovou vypovídající hodnotu. VDC ani v roce 2004-2006 nebylo běžné a AT bez VDC je vždy Active AWD. VTD je jen v kombinaci s VDC. Asi budu muset zase pokročit v tvorbě wiki, protože každý den musím někomu vysvětlovat něco ohledně AWD u automatů... ::-DD:Harry píše:Ondro, o tom pochybuji, páč ty máš v popisu "Permanenter Allradantrieb AWD", což je pravděpodobně německý výraz pro "VTD - Variable Torque Distribution" zatímco můj MY 96/97 tam tento výraz vůbec u žádného modelu, ani u Outbacku nemá uveden. MY 2004 už byla další (asi 4. :?: ) generace, já bych tam předpokládal něco jiného.... :655:
Ale mohu se mýlit.... :845:
Chtělo by to detailnější zkoumání.....
VTD u AT samozřejmě umí také fungovat bez elektroniky. Součástí spojky, která uzavírá prostřední diferák je axiální čerpadlo a při prokluzu jedné nápravy se to samo mechanicky natlakuje. Samozřejmě je to možné natlakova i jen čistě elektronikou (ještě před prokluzem) a samozřejmě elektronika může nežádoucí "samonatlakování" uvolnit. Vidím, že přehled AWD ve wiki je už nedostatečný a budu se muset rozepsat o jednotlivých pohonech...nojo, když jsem se do toho jednou namočil... ::-DDD:Doro píše:Jojo, je to asi přesně tak, u AT nemá čék jistotu, ale u MT je to vždy 50:50 a nikdy jinak...a vvvvotom to jee :657: :657:
Proto u MT mám jistotou stejného chování, neboli, líp se předvídá, co auto udělá. No a hl., žádná elektronika :845:
Je to trochu komplikovanější, protože i mechanika pohonu u AT VTD je řešená jinak než u MT (u AT MPT to bez elektroniky jeden jenom na přední pohon). Jinak VTD, když se vypne VDC (stabilizace), tak se chová velice příjemně a předvídatelně. O nějakých rázech nebo nakopnutí nemůže být ani řeč. Jediné co, tak má asymetrické rozložení momentu mezi přední a zadní nápravu a to samozřejmě může v zatáčce na pokraji smyku měnit jízdní vlastnosti.seatik píše:U toho AT v tom sjizdeni z dalnice mi tak napada,ze elektronika pri brzdeni zacina prelevat vetsi silu k prednim kolum,zadnim kolum do toho zacina kecat elektronika a ponevadz je do sportovna do posledni meze jak povida Ozawa,neni problem pak uz zadek vlal a byl pocit mimo knrolu... co zkusit odpojit ty hlidaci systemy,myslim ze by se pak zatacka projela podobne jako s MT. Zkuste to nekdo na bezpecne plose Tohle je prave to,ceho se u automatu bojim,tezko se predvida a je v tom elektronika
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4047
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
Jen pro upřesnění - ceme testovat pohony, tak je nutný delší prudký kopec, průjezd nerovnostmi apod. Nějaká rovina pro rychlostní řádění je pro naše účely naprd. To už pak fakt stačí upravit kousek někde za chalupou na prudké louce a cestu lesem a máme to zadara a v lepčích podmínkách....bo to pak stačí jeden výjezd na Díly na sněhu a hned poznáme, komu to jak jede a dají to i břichoplazky.
Třeba, jak jsme byli na motokrosové trati v Mohelnici, je tam spousta různých kopců, kde se dá porovnávat, jak na bahně, za sucha i ve sněhu. Dají toho hodně i nížší Ipmrezy, dobře se tam kameruje.
Je vcelku jedno, kde to bude, pokud to není Aš, Most aj. město až za Prahou (to už máme my z ázije cca 400-500 km, což je moc :655: )
Sice bych si rád zařádil třeba v Přerově na tom okruhu (už se jednou řešilo, ale nedořešilo), ale pro náš test je třeba fakt dobře vybrat :850:
Možná by se to dalo uskutečnit i na jarním srazu v Hynčicích - moseli by jsme dojet šici o den dřiv a máme den na testování. Ale jasně, že nejlíp je nějaký ten polygon, co to tam mají připravené, ať se nezabýváme náročnou přípravou, ale jdem hned do akce :drive:
No a jestli dám někde stovku někomu nebo už tisíc, to už nevadí těch pár km navíc, bo my stejně nebudem moc jezdit, ale testovat po jednom autě.... Osobní zkušenost z daného terénu je nejlepčí pro rozhodnutí a výběr.
Třeba, jak jsme byli na motokrosové trati v Mohelnici, je tam spousta různých kopců, kde se dá porovnávat, jak na bahně, za sucha i ve sněhu. Dají toho hodně i nížší Ipmrezy, dobře se tam kameruje.
Je vcelku jedno, kde to bude, pokud to není Aš, Most aj. město až za Prahou (to už máme my z ázije cca 400-500 km, což je moc :655: )
Sice bych si rád zařádil třeba v Přerově na tom okruhu (už se jednou řešilo, ale nedořešilo), ale pro náš test je třeba fakt dobře vybrat :850:
Možná by se to dalo uskutečnit i na jarním srazu v Hynčicích - moseli by jsme dojet šici o den dřiv a máme den na testování. Ale jasně, že nejlíp je nějaký ten polygon, co to tam mají připravené, ať se nezabýváme náročnou přípravou, ale jdem hned do akce :drive:
No a jestli dám někde stovku někomu nebo už tisíc, to už nevadí těch pár km navíc, bo my stejně nebudem moc jezdit, ale testovat po jednom autě.... Osobní zkušenost z daného terénu je nejlepčí pro rozhodnutí a výběr.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
Čekám, jak se vyjádří ozawasanovi ten pán ohledně toho Hummer areálu. Že bych jednou taky nemusel nikam daleko jezdit :845:
Rozhodně si myslím, že testovací dráha by měla obsahovat dlouhé stoupání - aby se zamezilo vyjetí kopce pomocí setrvačnosti. Potom nějaký krátký, prudký kopec se zlomem. Určitě něco na křížení - zvednutá kola křížem a podobně - tam se ukáží kvality VTD+VDC. A rozhodně by nebylo od věci 2 různé povrchy - jedna strana po trávě, druhá blátem nebo jedna po asfaltu, druhá po mokré trávě - samozřejmě do odpovídajícího kopce.
Ať už se dostanem do jakéhokoliv areálu, tak musíme nejdřív najít vhodné úseky a prověřit jejich stabilitu (jestli se třeba moc rychle nedeformují, nemění podklad) a pak teprve testovat.
:!: A ještě jednou prosím: Nemíchejte test průřezu různých značek s tímto testem - který původně vznikl a chci, aby tak pokračoval, jako test pohonů jen a pouze u Subaru. Zejména AT s elektronikou vs. MT bez ní vs. MT s ní.
Jsem samozřejmě i pro test vůči ostatním značkám, ale to pak nebudeme testovat 15 Subaru vs pár ostatních, ale prostě pár Subaru, proti pár VW, proti pár Škodovkám a já nevím čemu dalšímu. Taky mě to zajímá, jestli je Subo o tolik lepší, jak se povídá, ale sem to prostě nepatří - koukněte na název vlákna :4690: :bp:
Rozhodně si myslím, že testovací dráha by měla obsahovat dlouhé stoupání - aby se zamezilo vyjetí kopce pomocí setrvačnosti. Potom nějaký krátký, prudký kopec se zlomem. Určitě něco na křížení - zvednutá kola křížem a podobně - tam se ukáží kvality VTD+VDC. A rozhodně by nebylo od věci 2 různé povrchy - jedna strana po trávě, druhá blátem nebo jedna po asfaltu, druhá po mokré trávě - samozřejmě do odpovídajícího kopce.
Ať už se dostanem do jakéhokoliv areálu, tak musíme nejdřív najít vhodné úseky a prověřit jejich stabilitu (jestli se třeba moc rychle nedeformují, nemění podklad) a pak teprve testovat.
:!: A ještě jednou prosím: Nemíchejte test průřezu různých značek s tímto testem - který původně vznikl a chci, aby tak pokračoval, jako test pohonů jen a pouze u Subaru. Zejména AT s elektronikou vs. MT bez ní vs. MT s ní.
Jsem samozřejmě i pro test vůči ostatním značkám, ale to pak nebudeme testovat 15 Subaru vs pár ostatních, ale prostě pár Subaru, proti pár VW, proti pár Škodovkám a já nevím čemu dalšímu. Taky mě to zajímá, jestli je Subo o tolik lepší, jak se povídá, ale sem to prostě nepatří - koukněte na název vlákna :4690: :bp:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4047
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
U subárka hraje hl. roli trvanlivost a spolehlivost pohonu, který funguje stejně i po 200 a více tis. km....což se o konkurenci v drtivě většině případu říct fakt nedá.
A není problém, aby dojelo několik jiných značek....to se dá přimíchat a z našeho videa pak vypustit. Ale stejně pochybuju, že by někdo dojel, oni vždy nakonec vyměknou, bo mají strach - třeba jim to něco vyjede, ale nemají to k tomu určeno, no a jejich vidina odpáleného Hladexu či něčeho jiného je na místě, což u subárka řešit nemusíme.
...přesně, jak psal Honza ....o to nám jde :657: :657: ....prostě, stejně je MT lepšejší - křížení sice mosíme projet bez zastavení, ale jinak, jen samá pozitiva aaaa sociální jistoty ::-DD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Forester forever
A není problém, aby dojelo několik jiných značek....to se dá přimíchat a z našeho videa pak vypustit. Ale stejně pochybuju, že by někdo dojel, oni vždy nakonec vyměknou, bo mají strach - třeba jim to něco vyjede, ale nemají to k tomu určeno, no a jejich vidina odpáleného Hladexu či něčeho jiného je na místě, což u subárka řešit nemusíme.
...přesně, jak psal Honza ....o to nám jde :657: :657: ....prostě, stejně je MT lepšejší - křížení sice mosíme projet bez zastavení, ale jinak, jen samá pozitiva aaaa sociální jistoty ::-DD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Forester forever
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
HonzaCZ: to uz je program jak do Vyskova - tam maji vojaci specialni testovaci drahy na testy pruchodivosti :845:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4047
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
No tak tam teda fakt nesmíme. Eště by zjistili, že to projedem a zabaví nám vozy pro armádní účelyhetzer píše:HonzaCZ: to uz je program jak do Vyskova - tam maji vojaci specialni testovaci drahy na testy pruchodivosti :845:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
Já myslim, že to zas tak rozsáhlý plány nejsou
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16173
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
Příspěvky ohledně VW jsem dal do samostatného vlákna
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
Díky quickly :826:quickly píše:Příspěvky ohledně VW jsem dal do samostatného vlákna
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Mráča
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1364
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Jiri Mraček
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
No a me ste nadavali ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: .
Jakpak to vypada stim H centrem?Je neco jineho k mani?
Nic ve zlem,ale tesim se jako maly kluk :657: :657:
Jakpak to vypada stim H centrem?Je neco jineho k mani?
Nic ve zlem,ale tesim se jako maly kluk :657: :657:
WRX 08
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2356
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Bydliště: Lipová u Chebu
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
to mraca - s tím H centrem - ještě se mi neozval. Vzhledem k tomu, že je to pouze a jen na jeho dobré vůli, tak je jasné, že to není priorita numero uno :6066:
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
- Mráča
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1364
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Jiri Mraček
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srovnávací test SUBARU motorizací s MT/AT
To je skoda,este mne napadla moznost piskovny,ale to asi nebude ono.A je to opet na severu cech.
WRX 08