Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 75
- Registrován: stř zář 24, 2014 6:13 pm
- Jméno a příjmení: Karel Holman
- Bydliště: Strakonice J.Cechy
Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
Mam v planu asi Otika 2.0 D MY2014 , Chtel jsem forestra protoze je moc peknej,( kazde :subaru: je moc pekne ) ale ja potrebuju velky kufr,coz me navadi k Otikovy,tak me zajima jak s tim kdo je spokojeny a jestli s tim neni zadny problem :?: a co se pohybuje servis atd... :idea: :?: spotreba je asi paradni nato ze je to 4x4 , protoze ja :3gears: trochu tezkou nohou ::-DDD: ::-DDD: tak proto me laka diesel, uz i proto ze jezdim do prace 111 km a ve 4 lidech prez sumavu. :diky: za kazde info :657: :657:
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
Emve pise
Mercedes E250 CDI 4matic kombi (MY14), tedy 4-válec diesel (204k/500Nm) v dvoutunovém kombi ve čtyřkolce. Byl jsem celkem v šoku, jak to skvěle fungovalo jako cestovní auto. Dynamika i přes vyšší váhu a nižší výkon na úrovni 3,0R, hlavně díky dobře poskládané 7AT a křivce točivého momentu. Skvělá pružnost při dálničních zrychleních i na 7st. bez nutnosti podřazování (při kickdownu pocitově dynamika ani nebyla lepší), zatímco 3,0R podřazuje při každém polechtání. Zvuk naftového čtyřválce jsem na dálnici v podstatě neslyšel, neustále tam byla 7ka.
tak toto je zsjimava varianta v případě zánovních aut. U nového asi vysoka cena ale zase servis zadarmo atd.
Mercedes E250 CDI 4matic kombi (MY14), tedy 4-válec diesel (204k/500Nm) v dvoutunovém kombi ve čtyřkolce. Byl jsem celkem v šoku, jak to skvěle fungovalo jako cestovní auto. Dynamika i přes vyšší váhu a nižší výkon na úrovni 3,0R, hlavně díky dobře poskládané 7AT a křivce točivého momentu. Skvělá pružnost při dálničních zrychleních i na 7st. bez nutnosti podřazování (při kickdownu pocitově dynamika ani nebyla lepší), zatímco 3,0R podřazuje při každém polechtání. Zvuk naftového čtyřválce jsem na dálnici v podstatě neslyšel, neustále tam byla 7ka.
tak toto je zsjimava varianta v případě zánovních aut. U nového asi vysoka cena ale zase servis zadarmo atd.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
Tak to je právě jedno, musíš je akorát zkásnout, ne? ::-DD: I kdybyste jezdili za 16l, tak je to vlastně 4l/100km na hlavuKarloss83 píše:tak proto me laka diesel, uz i proto ze jezdim do prace 111 km a ve 4 lidech prez sumavu.
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
Drakonis
dobrý to mne nepadlo. Ale to si klidně muže pořídit novou imprezu
dobrý to mne nepadlo. Ale to si klidně muže pořídit novou imprezu
Forester 2,5 XT 2010 manuál
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
Jo a BTW s tím kufrem - projdi si fórum, několikrát se to tu řešilo a víceméně se dospělo k názoru, že do Forejse se dá naložit prakticky to samé, co do Oťase. Ale je pravda, že se to většinou týkalo modelů do 2013, tak nevím, jestli se to nezměnilo. No ale zkus hledat, navíc tu někde byly i fotky, co všechno se tam dá narvat - tuším třeba i od Quicklyho...
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
Drakonis
tak presně tohle jsem Karlovi tedy Karloss83 říkal když jsem s nim telefonoval. Že ten forysek je vyšší a tak se tam dá naložit vic na výšku . Ten outback je zase takový klasický rodinný kombi. Ale na Karlovo ježdění to asi chce diesla a pak bych asi volil foryska protože se mi vždycky líbila suv.
chce to zajít do Subaru a porovnat to na mistě včetně provozních nákladů a solidní prodejce by to měl mit nastudovaný a pak se jen rozhodnout jestli třeba by se nevyplatilo nový nebo předváděcí nebo třeba staženého vozu z leasingu.
Já jsem na benzin tak nevím
tak presně tohle jsem Karlovi tedy Karloss83 říkal když jsem s nim telefonoval. Že ten forysek je vyšší a tak se tam dá naložit vic na výšku . Ten outback je zase takový klasický rodinný kombi. Ale na Karlovo ježdění to asi chce diesla a pak bych asi volil foryska protože se mi vždycky líbila suv.
chce to zajít do Subaru a porovnat to na mistě včetně provozních nákladů a solidní prodejce by to měl mit nastudovaný a pak se jen rozhodnout jestli třeba by se nevyplatilo nový nebo předváděcí nebo třeba staženého vozu z leasingu.
Já jsem na benzin tak nevím
Forester 2,5 XT 2010 manuál
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
Forester MY09+ má opravdu velký kufr, zvláště, když máš protipesovou mříž - více zde. Forestíl MY13+ má jinak umístěnou mříž, ale vejde se tam stejně.draconis píše:No ale zkus hledat, navíc tu někde byly i fotky, co všechno se tam dá narvat - tuším třeba i od Quicklyho...
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
Kiti má pravdu. Zajdi si do prodejny a omrkni to všechno "naživo". Za sebe musím říct, že Forýsek 2013+ má kufr velký až dost, ale to záleží, co v něm hodláš převážet. A se sklopenými sedadly jsem tam minulý týden naložil 8ks 17" kol a myslím, že by se tam ještě 4ks daly namáčknout. :850: :850: No a nebo počkej do srazu na Šumavě a tam si ho budeš moct prohlédnout..., případně tě vezmu ze Strakonic. :845:
No a jinak..., samozřejmě to chce benzín. ::-DD: Spotřeba hodně slušná (dnes jsem jel na Moravu..., 460km..., kus dálnice, kus okresky i státovky a dost svižným tempem to bylo za 6,2l/100km :850: :826: ), jízdní výkony srovnatelné s dieselem + když se podíváš nad 4.000ot, kam se s naftou moc nedostaneš, tak to má zvuk boxera. :845: A navíc je to bez vstřiků, bez turba, bez vypalování DPF... :845: :811:
No a jinak..., samozřejmě to chce benzín. ::-DD: Spotřeba hodně slušná (dnes jsem jel na Moravu..., 460km..., kus dálnice, kus okresky i státovky a dost svižným tempem to bylo za 6,2l/100km :850: :826: ), jízdní výkony srovnatelné s dieselem + když se podíváš nad 4.000ot, kam se s naftou moc nedostaneš, tak to má zvuk boxera. :845: A navíc je to bez vstřiků, bez turba, bez vypalování DPF... :845: :811:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
Travellere
tak to jsi vystihl mnohem lépe než já. Ještě jsi ale opomenul dodat že s
mnohem menšími náklady na servis než diesel.
Ono se to nezdá ale ty nové benzínové motory ve foryskovi i přes staly pohon všech kol jsou vykoné a docela usporné. A navíc benzin je benzin a jiný svezení než nafta.
Ty doby kdy byly traktorový motory v autě který měly krouťak a moc nežraly jsou dávno pryč. Ty novější a nové se musí točit a kvůli emisím a regeneraci žerou o litr miň než benzín a ta úspora v porovnání s náklady tam taková není jako kdysi.
tak to jsi vystihl mnohem lépe než já. Ještě jsi ale opomenul dodat že s
mnohem menšími náklady na servis než diesel.
Ono se to nezdá ale ty nové benzínové motory ve foryskovi i přes staly pohon všech kol jsou vykoné a docela usporné. A navíc benzin je benzin a jiný svezení než nafta.
Ty doby kdy byly traktorový motory v autě který měly krouťak a moc nežraly jsou dávno pryč. Ty novější a nové se musí točit a kvůli emisím a regeneraci žerou o litr miň než benzín a ta úspora v porovnání s náklady tam taková není jako kdysi.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
Chlapi neblázněte. On kupuje nového v záruce. I kdyby měl jakýkoliv problém, tak ho to 5let/200tis km nic stát nebude. Klasický servis subaru nafta/benzín je naprosto srovnatelný.
Malé servisy se pohubují do 6tis a velké do 10tis. Celkové náklady na 100-150tis km jsou ale celkem vysoké a to zejména proto, že se jezdí každých 15tis km. Když jsem hodně jezdil, tak mě to pěkně štvalo, protože jsem byl téměř pořád na servisu. V porovnání s koncernem, kde se jezdí na servis každých 30tis km, je to bída. Nejhorší na tom je, že mi unikla smysl, protože i tak to auto není spolehlivostně žádný zázrak a je naprosto srovnatelné s konkurencí, která jezdí na servis 2-3x méně, nemluvě o problémech s uplatňováním záruky. Zvýšené provozní náklady však omlouvají jízdní vlastnosti a trošku jiný pohled ostatních řidičů.
V naftě bude jezdit v dlouhodobém průměru o 1-2l menším než v benzínu a výrazně svižněji. Moje 2,5 v Legu je pocitově opravdu výrazně slabší (nemluvě o 2,0) v porovnání s 2.0D OTB, které jsem měl předtím. Když to vytočím tak to sice jede a mohu říct, že i lépe než nafta, ale jet s tím vytočeným autem třebas 300km po dálnici, abych měl pocit, že mám pod koly neustále dost výkonu, je celkem otrava.
Při jeho skladbě cest a nájezdu není o čem diskutovat. Za sebe bych mu diesela jen doporučil. Samozřejmě bych mluvil jinak, pokud by kupoval ojetinu.
Pokud bych chtěl ale být opravdu upřímný, tak pokud člověk opravdu hodně jezdí, tak bych se poohlédl spíše po jiné značce než Subaru. Subaru benzín se hodí pro lidi co jezdí cca 15-20tis /rok a nafta cca 25-30tis/rok. Nad těmito nájezdy jsou náklady provoz už dost vysoko a pokud se řeší spotřeba resp. finance, tak už to nevynahradí ani ty jízdní vlastnosti.
Malé servisy se pohubují do 6tis a velké do 10tis. Celkové náklady na 100-150tis km jsou ale celkem vysoké a to zejména proto, že se jezdí každých 15tis km. Když jsem hodně jezdil, tak mě to pěkně štvalo, protože jsem byl téměř pořád na servisu. V porovnání s koncernem, kde se jezdí na servis každých 30tis km, je to bída. Nejhorší na tom je, že mi unikla smysl, protože i tak to auto není spolehlivostně žádný zázrak a je naprosto srovnatelné s konkurencí, která jezdí na servis 2-3x méně, nemluvě o problémech s uplatňováním záruky. Zvýšené provozní náklady však omlouvají jízdní vlastnosti a trošku jiný pohled ostatních řidičů.
V naftě bude jezdit v dlouhodobém průměru o 1-2l menším než v benzínu a výrazně svižněji. Moje 2,5 v Legu je pocitově opravdu výrazně slabší (nemluvě o 2,0) v porovnání s 2.0D OTB, které jsem měl předtím. Když to vytočím tak to sice jede a mohu říct, že i lépe než nafta, ale jet s tím vytočeným autem třebas 300km po dálnici, abych měl pocit, že mám pod koly neustále dost výkonu, je celkem otrava.
Při jeho skladbě cest a nájezdu není o čem diskutovat. Za sebe bych mu diesela jen doporučil. Samozřejmě bych mluvil jinak, pokud by kupoval ojetinu.
Pokud bych chtěl ale být opravdu upřímný, tak pokud člověk opravdu hodně jezdí, tak bych se poohlédl spíše po jiné značce než Subaru. Subaru benzín se hodí pro lidi co jezdí cca 15-20tis /rok a nafta cca 25-30tis/rok. Nad těmito nájezdy jsou náklady provoz už dost vysoko a pokud se řeší spotřeba resp. finance, tak už to nevynahradí ani ty jízdní vlastnosti.
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
..je fakt, že s tímto nájezdem se nafta skutečně vyplatí. Vůz má garanci na 5 let/200tis.km, takže bych to moc neřešil. Motory jsou vcelku dobrý a po drobných úpraváích od 2012 už nemají takovou poruchovost. Jezdit s tím bude v tomto obsazení mezi cca 6,5 - 7,5l/100 .Otázkou tak zůstává za kolik se to koupí v naftě a za kolik v benzínu, takže jediné nad čím bych ted přemýšlel je výše počáteční investice. Nový modely (předváděčky) se daj sehnat s úsporou cca 150-300tis CZK.
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
Když vidím tu cenovou politiku Subaru, tak by mě zajímalo, zdali je tady někdo, kdo si koupil nové subaru za katalogovou cenu? To moje byla totiž také skladovka a sleva byla 250tis Kč.
Jinak, když jsem před dvěma lety kupoval Lego/OTB a řešil naftu/benzín, tak rozdíl v pořizovací ceně byl cca 60tis Kč, takže v cca 100tis km by se to v porovnání se spotřebou smázlo.
Co se týká té spolehlivosti dieselu, tak bych se nespoléhal ani na novější modely, protože ty vstřiky jsou pořád ty samý a pořád stejně problémové a náchylné na naftu, stejně tak spojka a další mechanika. Tam se žádná změna nekonala. To že 2012 zatím drží, je dáno zejména tím, že málokterá 2012 má dnes najeto přes 150tis km, abychom to mohli vyhodnotit. Jinak špatné vstřiky většinou stojí i za problémy s DPF, praskáním klik apod. Nevyvážený chod boxera v případě špatného vstřiku, nebo nafty, dává motoru zabrat mnohem víc i mechanicky, na rozdíl od řádových motorů. Proto se pořád vstřiky kalibrují, aby ten chod byl vyrovnaný.
Jinak, když jsem před dvěma lety kupoval Lego/OTB a řešil naftu/benzín, tak rozdíl v pořizovací ceně byl cca 60tis Kč, takže v cca 100tis km by se to v porovnání se spotřebou smázlo.
Co se týká té spolehlivosti dieselu, tak bych se nespoléhal ani na novější modely, protože ty vstřiky jsou pořád ty samý a pořád stejně problémové a náchylné na naftu, stejně tak spojka a další mechanika. Tam se žádná změna nekonala. To že 2012 zatím drží, je dáno zejména tím, že málokterá 2012 má dnes najeto přes 150tis km, abychom to mohli vyhodnotit. Jinak špatné vstřiky většinou stojí i za problémy s DPF, praskáním klik apod. Nevyvážený chod boxera v případě špatného vstřiku, nebo nafty, dává motoru zabrat mnohem víc i mechanicky, na rozdíl od řádových motorů. Proto se pořád vstřiky kalibrují, aby ten chod byl vyrovnaný.
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
Co se kufru tyce, tak outback ma kufr opravdu vetsi. Mozna, ze neni objemove vetsi, ale je rozhodne praktictejsi. Osobne mam rad, kdyz je zatazena roleta. Neco stohovat tak, aby mi to pri prudkym brzdeni litalo po celym aute a nevidel jsem pres to dozadu me moc nebre. V tomhle ohledu jsou prepravni moznosti forestera dost omezeny.
Diesel je dobrej a zvazil bych koupi s automatem. Osobne me prekvapoval vzdy kdyz sem jel na hory ten do vyssich otacek polozenej kroutak a vykon (u legacy). Na to normalni jezdeni mimo vetsi kopce pohodicka. Ale jak sem vyjel do hor, tak se ten motor proti beznymu jezdeni musel dost tocit, vic a driv radit a podrazovat, aby to jelo. Na rovinkach se v pohode sbiral z nizkych otacek, ale v kopcich a vraceckach uz to bylo fakt vyrazne horsi.
Diesel je dobrej a zvazil bych koupi s automatem. Osobne me prekvapoval vzdy kdyz sem jel na hory ten do vyssich otacek polozenej kroutak a vykon (u legacy). Na to normalni jezdeni mimo vetsi kopce pohodicka. Ale jak sem vyjel do hor, tak se ten motor proti beznymu jezdeni musel dost tocit, vic a driv radit a podrazovat, aby to jelo. Na rovinkach se v pohode sbiral z nizkych otacek, ale v kopcich a vraceckach uz to bylo fakt vyrazne horsi.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
S protipesovou mříží je to v pohodě.Kolben píše:Neco stohovat tak, aby mi to pri prudkym brzdeni litalo po celym aute a nevidel jsem pres to dozadu me moc nebre.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Outback 2.0 D MY 2013 MY 2014 Spokojenost ?
Jo to asi jo, jestli jde vyndat behem pikosekundy a nekam ji pak vyndanou narvat do auta, aby neprekazela, kdyz se spontalne rozhodnu nalozit neco vetsiho...... :845:
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html