Uzávěrka diferenciálu
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 92
- Registrován: stř úno 03, 2010 7:01 pm
- Jméno a příjmení: David S.
- Bydliště: Šumperk
Uzávěrka diferenciálu
další takový dotaz na Vás odborníky, tu uzávěrku má každý Forester?? :diky:
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1527
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Uzávěrka diferenciálu
Pokud vím, tak žádný Forester nemá uzávěrku. U manuální převodovky má středový diferenciál lamelovou spojku, která supluje uzávěru a vyrovnává rozdílné otáčky přední a zadní nápravy. LSD - diferenciál s omezenou svorností na zadní nápravě jen v málo případech (třeba Doro) jinak otevřený diferenciál.
U automatu je to složitější. Záleží na roku výroby. Není tam klasický středový diferenciál ale něco jako spojka. LSD - diferenciál s omezenou svorností (asi 30%) na zadní nápravě ve 100% případů (aspoň myslim)
Tady je to pěkně popsané, jak který systém funguje.
http://wiki.subarufanclub.cz/technika/awd
U automatu je to složitější. Záleží na roku výroby. Není tam klasický středový diferenciál ale něco jako spojka. LSD - diferenciál s omezenou svorností (asi 30%) na zadní nápravě ve 100% případů (aspoň myslim)
Tady je to pěkně popsané, jak který systém funguje.
http://wiki.subarufanclub.cz/technika/awd
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
- Mráča
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1364
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Jiri Mraček
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzávěrka diferenciálu
Taky by me to zajimalo jak to presne je. podle toho co tam je napsane,tak mam VTD nebo se pletu?
WRX 08
Re: Uzávěrka diferenciálu
LSD na zadním difu poznáš když na zdviži pootočíš kolo a druhý se točí stejným směrem, na rozdíl od klasickýho otevřenýho diferenciálu kdy se kolo točí protiběžně. Já mám LSD :657:
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Re: Uzávěrka diferenciálu
Krásně je to vidět na těch mejch prknech ze srazu v Třeboni, kdy Ozawasan s 2,5 tůrbo přejížděl :fuckoff: a my ostatní jen vztekle hrabali :839: ::-DDD:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Re: Uzávěrka diferenciálu
Ahoj Dušane, mimochodem dlouho si tu nebyl :pr:DDDD píše:Krásně je to vidět na těch mejch prknech ze srazu v Třeboni, kdy Ozawasan s 2,5 tůrbo přejížděl :fuckoff: a my ostatní jen vztekle hrabali :839: ::-DDD:
Z jakýho důvodu myslíš že to šlo Ozymu líp? VTD, VDC, LSD, nebo automat?
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Re: Uzávěrka diferenciálu
Ahoj Dadide.
Ale znáš to.Nejdřív hodně práce a potom zááda. :666: Ale už to zas de :826:
Ozavasan :690: tam má automat s těma elektronickejma serepetičkama takže to maká za něho.Když má kola křížem tak mu to vzadu posílá šťávu na kolo co se momentálně neprotáčí.Prostě taková elektronická pološpéra ::-DDD:
Ale znáš to.Nejdřív hodně práce a potom zááda. :666: Ale už to zas de :826:
Ozavasan :690: tam má automat s těma elektronickejma serepetičkama takže to maká za něho.Když má kola křížem tak mu to vzadu posílá šťávu na kolo co se momentálně neprotáčí.Prostě taková elektronická pološpéra ::-DDD:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4047
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzávěrka diferenciálu
Honzovi v Třeboni zapracovalo VDC - samo si to přibržďuje kola, ale Honza taky říkal, že v normálním terénu mo to moc nepomůže.
Každopádně i automat má své kladné stránky :657:
Každopádně i automat má své kladné stránky :657:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Uzávěrka diferenciálu
Taky se to tak dá říct ::-DDD:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 92
- Registrován: stř úno 03, 2010 7:01 pm
- Jméno a příjmení: David S.
- Bydliště: Šumperk
Re: Uzávěrka diferenciálu
aha, tak to jsem vůbec nevěděl.. Právě se ptám, protože v inzerátech vidím někde psáno uzávěrka diferenciálu, tak proto se ptám.. A právě vím, že otec má Toyotu Land Cruiser a uzávěrku tam má na tlačítkách, tak jsem tedy myslel, že tomu tak je i u Forestra. Tak potom jo . .
Re: Uzávěrka diferenciálu
Si si isty,ze to nieje naopak?Niekde na SC to ktosi popisoval presne naopak a mne na F 03 XT,kde by som LSD mat mal sa tocia kolesa protibezne :670: ?????????Da sa to rozpoznat aj pohladom zvonku?Kde je ta viskozka umiestnena?Dadid píše:LSD na zadním difu poznáš když na zdviži pootočíš kolo a druhý se točí stejným směrem, na rozdíl od klasickýho otevřenýho diferenciálu kdy se kolo točí protiběžně. Já mám LSD :657:
Forester 2,0 XT 130kW MT 2003
Forester 2,0 92kW MT 1998
Forester 2,0 92kW MT 1998
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2356
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Bydliště: Lipová u Chebu
Re: Uzávěrka diferenciálu
Doro ono to makalo i s vypnutým VDC - takže to VDC omezuje pouze protiprokluz, ale asi ne LSD.
Jinak nevýhodou turbíny je to, že než to zapracuje, tak zpravidla "utrhne" vrstvu, o kterou se může opřít a zahrabe se - sedne si.... ten zadní diff je údajně samosvornej do nějakých 30pct - takže nic moc...ale lepší než drátem do oka.....
Jinak nevýhodou turbíny je to, že než to zapracuje, tak zpravidla "utrhne" vrstvu, o kterou se může opřít a zahrabe se - sedne si.... ten zadní diff je údajně samosvornej do nějakých 30pct - takže nic moc...ale lepší než drátem do oka.....
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Re: Uzávěrka diferenciálu
Čau Honzo. :690: To že to maká i bez stab.jizdy je prostě tím že tvůj zadní diferák oproti těm naším přenáší cca 30% energie na neprokluzující kolo.To je to čemu lid dělný zove pološpéra.Mám dojem že tím žaponci kompenzují zhoršenou možnost rychlého řazení spátečky v těžkých teréních situacích u verze AT.To co u verze s klackem řeší ona chytrá spojka a pohon 50 : 50 řeší u AT inteligence elektronickou se zvoucí.
Tož to něklolik poznatků z obecné literatury :4690: Já a můj selský rozum :713: tomu takhle rozumí toliko bez možnosti si to všechno rozebrat ::-DDD:
Tož to něklolik poznatků z obecné literatury :4690: Já a můj selský rozum :713: tomu takhle rozumí toliko bez možnosti si to všechno rozebrat ::-DDD:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4047
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzávěrka diferenciálu
V zadním difu to není, bo já měl nový zadní diferák s LSD (s časem se samosvornost ztrácí vlivem opotřebení) a prd to pomohlo :655: . Honzovi ten automat prostě přibržďoval jednotlivá kola. Jasně, že je tu stále otázka, jak dlouho to takto bude s AT fungovat, než pude něco v té převodovce do kytek. V terénu má pro mě MT s redukcí nepřekonatelné výhody a je řada míst, kde s MT budu v klidu, zatímco s AT bych ti dole v tom lepším případě jen sušil sedačku.
Ale zajímalo by mě rozjíždění s těžkým vozíkem do kopce apod. zvěrstva, co na to AT řekne..... a zase, u MT se opotřebí max. spojka, ale co u AT, co tam odejde do lovišť?
V hlubokém sněhu je AT v prd... a snadno zapadne, bo to, co MT s redukci nedá, bo ani z principu nemůže - je nutné zvolit jinou taktiku jízdy :drive: a to teda netuším jakou :655:
Kdo mi pučí AT, abych to řádně porovnal? ::-DD: :845: :845: :845: ...forestřík je hold jiná liga v terénu než offroud a je třeba porovnat MT s AT v různých situacích. Škoda, že AT nemám, bych mohl objektivně napsat, co a jak a hlavně....proč.
Ale zajímalo by mě rozjíždění s těžkým vozíkem do kopce apod. zvěrstva, co na to AT řekne..... a zase, u MT se opotřebí max. spojka, ale co u AT, co tam odejde do lovišť?
V hlubokém sněhu je AT v prd... a snadno zapadne, bo to, co MT s redukci nedá, bo ani z principu nemůže - je nutné zvolit jinou taktiku jízdy :drive: a to teda netuším jakou :655:
Kdo mi pučí AT, abych to řádně porovnal? ::-DD: :845: :845: :845: ...forestřík je hold jiná liga v terénu než offroud a je třeba porovnat MT s AT v různých situacích. Škoda, že AT nemám, bych mohl objektivně napsat, co a jak a hlavně....proč.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2356
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Bydliště: Lipová u Chebu
Re: Uzávěrka diferenciálu
Doro - to nedělá automat ale přibržďování jednotlivých protáčejících se kol pomocí brzd - celý systém VTD v akci.... no a jestli se nepletu - to je trošku na Harryho - ten automat "trpí" tím, že se max. zahřívá kapalina - a na to je tam čidlo - nebo ne?
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006