Uzávěrka diferenciálu

Odpovědět
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od M a r c e l »

A proc jít cestou kusový výroby a ne série? Nejspíš,že se já SUBARU nedělá,že?

odeslano z mobilu Sony Xperia L
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Kofilka »

No super, ausinku jsem měl na Jeepu a fungovala dobře..... na forestra jsem nakreslil něco obdobného ale pokud to už někdo vyrobil tak tim lépe protože jsem se ještě nedostal časově ani finančné k výrobě.....super, není pochyb že to bude fungovat protože ten pryncip je opravdu jednoduchej jen je třeba dobře upravit povrch materiálu, aleto má pán asi zmáknuté, jen mám obavu o viskozu protože dostane 2x tolik na prdel :-)
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Doro »

Co se týče cvakání, jsu v klidu, bo totok leží v olejové lázni, tedy hluk bude asik v pohodě. Cenu víte.
Co se týče velikosti, totok byl trochu problém, bo koš v soukolí je spíše pidikošíček.
Materál je povrchově kalená ocel, vice jsem nevyzvídal, nevím, zda bych se dozvěděl :845: .
Další problém je v přesnosti osazení na tisícihran, vhledem k provedení diferáku - je nutné minimalizovat vůle.

Pořád mi ale není jasné, jak to je v zatážce..... u klasického difu vždy zabírají obě kola 50:50, tadyk ale jen to vnitřní, bo vnější přeskakuje po zubech, takže jsou v zaběhu dohromady jen 3 kola a vnější zadní (v zatáčce) se jen veze :655:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Juras »

Doro píše:Pořád mi ale není jasné, jak to je v zatážce..... u klasického difu vždy zabírají obě kola 50:50, tadyk ale jen to vnitřní, bo vnější přeskakuje po zubech, takže jsou v zaběhu dohromady jen 3 kola a vnější zadní (v zatáčce) se jen veze :655:
Toto sem si taky hned rikal, aby to nezacalo v zatackach pod plynem driftovat.
Chtelo by to otestovat.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Doro »

Nic nebude driftovat ....jde jen o to, že vnější kolo jede naprázdno, tzn. není v tomto okamžiku poháněné, ale jen vlečené
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od M a r c e l »

Aby to neznehodnotilo výhodu stálého AWD pohonu SUBARU.
Většina "jeepu" je předokolka s pripinacim zadkem ze? Tam by to potom nevadilo...

odeslano z mobilu Sony Xperia L
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Doro »

Přesně tak..... v pohonu budou dle mého názoru jen 3 kola. Ovšem za předpokladu normálního ježdění by to neměl být problém. Chce to vyzkoušet.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Dušan
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1376
Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šindel
Bydliště: Ostrava

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Dušan »

Doro, řekl bych, že je to tak, jak píšeš. Aspoň když jsem pročítal offroadforum, tak jsem to pochopil stejně. V zatáčce bude zadní vnější kolo jen vlečené a poháněna budou jen tři kola. Nemám představu, jak moc to ovlivní chování forestříka v normálním provozu v létě, natož v zimě.

Do terénu to bude dobré > podle mne to při zatáčení zaúčinkuje tak, že v momentě kdy se vnitřní hnané kolo dostane do prokluzu např. v blátě a zvětší otáčky, tak v ten moment se to uzamkne a zapojí se i vnější dosud vlečené kolo a máš hnané všechny. A tak furt dokola.
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Juras »

Doro píše:Nic nebude driftovat ....jde jen o to, že vnější kolo jede naprázdno, tzn. není v tomto okamžiku poháněné, ale jen vlečené
No o to prave jde, situace- jedu do ostre prave zatacky ze zvyku v polovine nebo neco pred dupnu na plyn, prave zadni kolo odlehcene a jedine v zaberu (v zadu) udela co?
Podle me zacne prokluzovat az do stavu uzamknuti diferaku, pak uz to drzi jen to levy zadni, kdyz pravy prokluzuje a to uz staci malo, aby se to utrhlo uplne.
Jasne, ze bude hodne zalezet na povrchu a zpusobu jizdy, ale myslim si, ze se tim zmeni charakteristika jizdnich vlastnosti na kterou sme u subaru zvykli.
M a r c e l píše:Aby to neznehodnotilo výhodu stálého AWD pohonu SUBARU.
Většina "jeepu" je předokolka s pripinacim zadkem ze? Tam by to potom nevadilo...
Nevim jak u vetsiny, ale kamos ma jeepa zadohraba a pripojuje se predek pakou.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19067
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od hamoun »

mi se libila uzavera na mojem starem bmw (e34), kde byl vzadu samosvor a v pripade prokluzu jednoho kola (rozdil otacek) to zaviralo natvrdo ...
.. ale .. byla tam hydraulika, kterou se to z RJ (pres servocerpadlo, oddeleny okruh) ovladalo, takze
... jednoduse nedomontovalene :-(

edit: opakuju se, uz jsem to jednou psal pred 2 lety ve stejnem tematu ... :655:

Obrázek
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od M a r c e l »

Juras píše: Jasne, ze bude hodne zalezet na povrchu a zpusobu jizdy, ale myslim si, ze se tim zmeni charakteristika jizdnich vlastnosti na kterou sme u subaru zvykli.
Nevim jak u vetsiny, ale kamos ma jeepa zadohraba a pripojuje se predek pakou.
No právě,aby to v 99% užití auta nebylo spis na škodu...

Jo tak asi obráceně,prostě je to dvoukolka s možností připnout další nápravu...

odeslano z mobilu Sony Xperia L
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od VDC »

Pozor, funguje to přesně obráceně, než klasickej dif. U toho zabírá kolo odlehčené, Takže v zatáčce vnitřní. U aussie v zatáčce zabírá vnější kolo. V tom je to jinak. Ausina se odemyká a zamyká odstředivou silou.

[Příspěvek odeslán z GT-S6500 pomocí aplikace Tapatalk] Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Kofilka »

No ono máte všichni trošku skreslené představy :-)
Ale to neva....prostě v terénu je to super, pro toho kdo jezdí po silnici je to nahovno :-)
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
komlo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: sob úno 05, 2011 1:05 pm
Bydliště: Slovensko ZM

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od komlo »

Tak som včera nahodil uzavierku od Koňařika a trochu testoval.Prešiel som asi 40 km a niečo v terene.Nezbadal som žiadnu zmenu jazdných vlastností po cestách na asvalte.Prvých pár kilometrov som išiel dosť opatrne, lebo som nevedel čo mám od toho čakať.V aute je to cvakanie počuť zhruba do 40km/hod. Hlavne keď sa niekde otáčaš alebo parkuješ.Pri vyššej rýchlosti som nepočul nič.Tu sú krátke videa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8iV8iRVrQww[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tx0cQ6Cx6_E[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VfuBZbnWNLE[/youtube]
Ešte toto na pochopenie princípu ak ste to ešte nevideli.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3oL6ElIVuDI[/youtube]
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Doro »

Dík kolmo i za ty videa :supeer: :pr:
Jen upřesním, že šlo o LSD dif., tedy je z videa jasné, že LSD neřeší problém protáčení kola ve vzduchu, což už sice bylo řečeno, ale neuškodí zopakovat, když je tak pěkně vidět na videu. Já to se svým LSD zkoušel x-krát a se stejným výsledkem - forest se nehne z místa. (pokud to nebylo video s LSD diferákem, tak mě oprav).

p. Koňařík už dělá na dalším kousku pro mě a časově to vypadá min. na měsíc. Rozhodně se těším na testy v hoře... bude dost akční záležitost, obzvláště pro okolí, co nebude o změně nic tušit :845: :845: .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Odpovědět

Zpět na „Forester“