LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Karloss83
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 75
Registrován: stř zář 24, 2014 6:13 pm
Jméno a příjmení: Karel Holman
Bydliště: Strakonice J.Cechy

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od Karloss83 »

yohn píše:spotřeba je relativní pojem. jezdim už třetí atmosféru s manuálem a redukcí, jsem často mimo silnici, jezdim téměř pořád ve více lidech nebo s károu a moje LPG spotřeby jsou zde : http://www.spritmonitor.de/de/user/yohn.html

jo a nejezdim na spotrebu, jezdim svizne, ale bez pokut. proste jen tak trochu malo rychleji nez je doporuceno...
TAK KDYZ :subaru: DO PLYNU TAK ASI TEN ROK 2006 ? TO NEJSOU S PLYNEM ZADNE KOMPLIKACE ? :6066:
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od Slavek_xxx »

Karloss83> IMHO je uplne jedno, jestli do LPG chces model 2006 nebo 2009, zalezi na motoru. Obecne:
Idealni jsou SOHC motory (jednovackove). Tedy dvoulitry EJ20 do roku 2005 (92kW) nebo dvouapullitry EJ25 do roku 2012 (vykony 121 nebo 126-127kW). Idealni jsou proto, ze maji jednoduche serizovani ventilu = motor i pri serizovani muze zustat v aute a u dvoulitru nebylo zadne nataceni vacek AVCS.

Vse ostatni je trochu problem, at uz kvuli nutnosti vyndat motor z auta pri serizeni ventilu, nebo tomu, ze maji hrnickova zdvihatka a ne podlozky, ktere by se daly brousit.

Teoreticky nejvetsi problem jsou turba, protoze tam navic neni jednoduchy vyladit smes tak, aby se neposkozovaly ventily vysokou teplotou pri spalovani lokalne chudych smesi.

Zvlastni kapitolou jsou nove FB20 a FB25 motory (asi od roku 2012 dle modelu). Jednak maji plastovy sani a druhak maji samy o sobe velmi dobrou spotrebu, takze prestaveb do LPG je minimum.

Jinak je to asi naprosto jedno, protoze co se tyce materialu, budou motory plus minus stejny.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od yohn »

Doplnim : verze 116kW DOHC se delaly primo i pro provoz na LPG, bud je v nich z fabriky LPG uz zastaveno nebo se daji rozlisit podle kodu motoru tak, za ctvrte pismeno v kodu je tusim pismeno "F". Tyto motory maji tvrzena sedla ventilu a jsou primo urcene pro provoz i na LPG.


iPhone@Tapatalk
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od Slavek_xxx »

yohn> ano, to se rika. Ale jednak takhle informace koluje, aniz bych ji videl potvrzenou vyrobcem (a uprimne se zkusenostmi ze Skodovky, kde se LPG fabricky montovalo a testovalo uprimne pochybuju, ze by Subaru tohle kdy delalo), druhak nikde neni potvrzene, co jsou to ta tvrzena sedla a za treti, informace o znaku ve VIN nebo kodu motoru jsou ruzne. Osobne to povazuju za mytus.
Mozna, ze byla vyrobena serie motoru s upravenym tvarem ventilu pro trhy s horsi kvalitou paliva, ale to je tak vsechno. Ale i o tom pochybuju. Jestli mate nekdo presne informace, sem s nimi. Rad se poucim, ale zatim jsem neverici...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od Čibi »

yohn píše:Doplnim : verze 116kW DOHC se delaly primo i pro provoz na LPG, bud je v nich z fabriky LPG uz zastaveno nebo se daji rozlisit podle kodu motoru tak, za ctvrte pismeno v kodu je tusim pismeno "F". Tyto motory maji tvrzena sedla ventilu a jsou primo urcene pro provoz i na LPG.


iPhone@Tapatalk
Jedná se o kod motoru (to je jiny stitek? ) nebo o znaky v VIN?
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od kiti »

Karloss83


taky si vezmi servisní náklady u benzínu a nafty. Já u oficiálního zástupce servisoval XT včetně čištění klimatizace a prohlídky po třech letech za necelých 7. Což je podle mne slušný když jej olej stal přes 3.
Nevím kolik by to bylo u nafty.

je to potřeba všechno zvážit ale benzin je jednoduchý oproti dechtu.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od yohn »

Čibi píše: Jedná se o kod motoru (to je jiny stitek? ) nebo o znaky v VIN?
O kod motoru. Hledej v diskuzi, v lednu nebo unoru jsem kupoval SGH a resil jsem jestli 2.0 nebo 2.5XT a tam v tom vlakne to je popsany.


iPhone@Tapatalk
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od SCOOTER »

Osobně by jsem do Turba LPG nedával...já ho sice mám v mém STurbu,ale vím o čem mluvim(více starosti než zatim radosti :845: )...
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od kiti »

Presně tak do 2.5xt plyn rozhodně nepatří proto že negativa převyšují.
Uvidíme co si nakonec Karel vybere ale vypadá to že už má jasno v tom že to bude forysek. Tak už jen zvolit motorizaci a rok.
Myslím že se těší na Šumavu.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Karloss83
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 75
Registrován: stř zář 24, 2014 6:13 pm
Jméno a příjmení: Karel Holman
Bydliště: Strakonice J.Cechy

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od Karloss83 »

To je jasny,ze se tesim na sumavu !!! Poznam super silence do Subaru,uvidim co to vyjede a dozvim se spoustu veci :) Ja uz striham metr :D
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od als »

Slavek_xxx píše:yohn> ano, to se rika. Ale jednak takhle informace koluje, aniz bych ji videl potvrzenou vyrobcem (a uprimne se zkusenostmi ze Skodovky, kde se LPG fabricky montovalo a testovalo uprimne pochybuju, ze by Subaru tohle kdy delalo), druhak nikde neni potvrzene, co jsou to ta tvrzena sedla a za treti, informace o znaku ve VIN nebo kodu motoru jsou ruzne. Osobne to povazuju za mytus.
Mozna, ze byla vyrobena serie motoru s upravenym tvarem ventilu pro trhy s horsi kvalitou paliva, ale to je tak vsechno. Ale i o tom pochybuju. Jestli mate nekdo presne informace, sem s nimi. Rad se poucim, ale zatim jsem neverici...
Tady je screen z manuálu pro Forestra 09 (ale platí i pro starší Forestry), kde je to jasně napsaný :-)
kod_motoru.jpg
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od kiti »

A je to jasný
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od yohn »

dík Aleši :-)


iPhone@Tapatalk
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od Slavek_xxx »

Co je jasny? Step-iii a STEP-IV exhaust regulation, co to znamena? Maximalne to co pisu, ruzny upravy emisi pro ruzny trhy lisici se kvalitou benzinu. Ale co je to za upravy, ptam se?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do 2.5XT a kdy dělat rovzody

Příspěvek od yohn »

Jasny je to, ze pokud je na 5. miste kodu motoru pismeno "F" je primo urcen pro provoz na LPG.


iPhone@Tapatalk
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Odpovědět

Zpět na „Forester“