Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester SG)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
V manualech je to proto, ze je to asi 10 sekund prace a neudelas tim tu paseku ani kdyz ten drat nekde urves a podobne...
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
Jasně, je to zkrátka naprostá jistota
Outback 2004, 2,5
Impreza 2001, 1.6
Impreza 2001, 1.6
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
Tak hlásím, že se výměna povedla. Díky za návod. Baterii jsem neodpojil a budíky jsem ani nevyndal. Jen jsem odpojil jeden z bočních kabelů, abych se k tomu lépe dostal.
Outback 2004, 2,5
Impreza 2001, 1.6
Impreza 2001, 1.6
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon říj 28, 2019 5:02 pm
- Jméno a příjmení: Josef Petr
- Bydliště: Trojanovice
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
Menili jste nekdo take podsvetleni hodin?
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
Žárovku v podsvětlení hodin jsem měnil. Je tam také bezpaticová 1,2W - W2x4,6d.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
U těch LED žárovek chci upozornit na možnou nepříjemnost u aut se Smart řízením alternátoru.
Žárovka kontrolky nabíjení/baterie ovládá regulátor při nastartování a musí zůstat vláknová, nebo musí být doplněná odporem.
Rozumím-li tomu dobře, týká se to pouze alternátorů s třípinovým konektorem, tj. H6 a H4 někde od 116kW.
Případně mě opravte ...
Žárovka kontrolky nabíjení/baterie ovládá regulátor při nastartování a musí zůstat vláknová, nebo musí být doplněná odporem.
Rozumím-li tomu dobře, týká se to pouze alternátorů s třípinovým konektorem, tj. H6 a H4 někde od 116kW.
Případně mě opravte ...
Forester SG5 116kw 2006 MT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
Hmm, fakt to pres to i ovlada a neni ten vyvod ciste jen na rozsveceni te zarovky? Pac jinak by to ty haluze muselo delat i ve chvili, kdy ta zarovka v pristrojovce praskne.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
Ano, to jsem si myslel také.
Ale osobně jsem si to vyzkoušel, že to funguje trošku jinak. Bohužel. Stejně jako ten tady v té diskuzi zde:
https://www.subaruoutback.org/threads/l ... ng.327658/
V rychlosti přeložím alespoň tu jednu jeho zásadní větu:
YES!! the bulb in the dashboard MUST MUST! be incandescent. The filament of this bulb is used to provide the 'excitement' voltage to turn on the alternator. (thru the small green plug on the alternator.)
Ano, žárovka v přístrojové desce musí musí být žhavící. Plyn žárovky je použitý k vybuzení napětí k zapnutí alternátoru (prostřednictvím zeleného konektoru na alternátoru).
... Co to udělá když se použije u tohoto alternátoru LEDka na pozici kontrolky nabíjení:
Alternátor zůstane permanentně vypnutý.
Na signálovém (pin 3) vodiči konektoru alternátoru má být (vyzkoušel jsem u SG X 116kw) 0-6 voltů. Tady se nic nemění. Všechno OK. (Z ECU konektoru B135, pin 17).
Na středním (druhém) vodiči je napětí přímo z hlavního pojistkového boxu, tj. stejné jako na baterii. Také OK.
Na prvním vodiči (který vede od zapalování) mají být nějaké milivolty. Po otočení klíčku zapalování napětí zapne žárovku (a spotřebuje nějakou energii), která se promítne kontrolním obvodu, který alternátor "nahodí" do stavu nabíjení. Po nastartování žárovka zhasne. Bez funkční žárovky tam ty milivolty při otočení klíčku zapalování nejsou.
Myslím, že následek prasklé žárovky asi člověk nepozná hned. Je-li to skutečně tak jak jsem napsal, pak by při prasklé žárovce auto nastartovalo v pořádku, ale alternátor nezačne nabíjet na nějakých 14.5 V. Skončí to na vybité baterii.
BTW: Ten zmíněný scénář jsem si vyzkoušel. Včetně řešení. Tj. radím tuhle konkrétní žárovku za LEDku neměňte.
Také jsem si říkal, že ovládání je přeci na tom třetím pinu, který dostává 0-6V z ECU a porovná to se skutečným napětím za baterií (na druhém pinu). Ale tahle žárovka má tedy zřejmě jen zapínací funkci pro ten Diagnostic and Warning Circuit regulátoru alternátoru. Když to zkusím popsat nějak jak to mi to je srozumitelnější, tak bych jí přirovnal k restartovacímu tlačítku toho obvodu.
Ale osobně jsem si to vyzkoušel, že to funguje trošku jinak. Bohužel. Stejně jako ten tady v té diskuzi zde:
https://www.subaruoutback.org/threads/l ... ng.327658/
V rychlosti přeložím alespoň tu jednu jeho zásadní větu:
YES!! the bulb in the dashboard MUST MUST! be incandescent. The filament of this bulb is used to provide the 'excitement' voltage to turn on the alternator. (thru the small green plug on the alternator.)
Ano, žárovka v přístrojové desce musí musí být žhavící. Plyn žárovky je použitý k vybuzení napětí k zapnutí alternátoru (prostřednictvím zeleného konektoru na alternátoru).
... Co to udělá když se použije u tohoto alternátoru LEDka na pozici kontrolky nabíjení:
Alternátor zůstane permanentně vypnutý.
Na signálovém (pin 3) vodiči konektoru alternátoru má být (vyzkoušel jsem u SG X 116kw) 0-6 voltů. Tady se nic nemění. Všechno OK. (Z ECU konektoru B135, pin 17).
Na středním (druhém) vodiči je napětí přímo z hlavního pojistkového boxu, tj. stejné jako na baterii. Také OK.
Na prvním vodiči (který vede od zapalování) mají být nějaké milivolty. Po otočení klíčku zapalování napětí zapne žárovku (a spotřebuje nějakou energii), která se promítne kontrolním obvodu, který alternátor "nahodí" do stavu nabíjení. Po nastartování žárovka zhasne. Bez funkční žárovky tam ty milivolty při otočení klíčku zapalování nejsou.
Myslím, že následek prasklé žárovky asi člověk nepozná hned. Je-li to skutečně tak jak jsem napsal, pak by při prasklé žárovce auto nastartovalo v pořádku, ale alternátor nezačne nabíjet na nějakých 14.5 V. Skončí to na vybité baterii.
BTW: Ten zmíněný scénář jsem si vyzkoušel. Včetně řešení. Tj. radím tuhle konkrétní žárovku za LEDku neměňte.
Také jsem si říkal, že ovládání je přeci na tom třetím pinu, který dostává 0-6V z ECU a porovná to se skutečným napětím za baterií (na druhém pinu). Ale tahle žárovka má tedy zřejmě jen zapínací funkci pro ten Diagnostic and Warning Circuit regulátoru alternátoru. Když to zkusím popsat nějak jak to mi to je srozumitelnější, tak bych jí přirovnal k restartovacímu tlačítku toho obvodu.
Forester SG5 116kw 2006 MT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
Tak jak je to v předchozím schématu, je kontrolka jenom spínaná tranzistorem. Klidně by se dala nahradit LED.spm píše:Hmm, fakt to pres to i ovlada a neni ten vyvod ciste jen na rozsveceni te zarovky? Pac jinak by to ty haluze muselo delat i ve chvili, kdy ta zarovka v pristrojovce praskne.
Jenže takto to v našich starých vozech určitě zapojené není. Kontrolka se tam používá i na nabuzení alternátoru. Když praskne, alternátor se nemá přes co prvotně nabudit. Občas sice stačí zbytkový magnetizmus, ale u těch magneticky měkkých plechů je to nespolehlivé.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
Tímto vodičem si řídící jednotka umí vypnout dobíjení. Nic jiného to nedělá.TRJC píše: Na signálovém (pin 3) vodiči konektoru alternátoru má být (vyzkoušel jsem u SG X 116kw) 0-6 voltů. Tady se nic nemění. Všechno OK. (Z ECU konektoru B135, pin 17).
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
Furt mi prijde teda dost debilni, ze praskla zarovka zpusobi nezapnuti alternatoru... to je takova ta chyba, kdy soucastka za 5Kc zpusobi odtah nekde 1000km za hranicema zvlast kdyz jestli to chapu, tak tam stacilo akorat natahnout drat navic, aby ten budici signal sel po zapnuti klicku naprimo...
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
To nejde, protože by to zrušilo funkci kontrolky.spm píše:... zvlast kdyz jestli to chapu, tak tam stacilo akorat natahnout drat navic, aby ten budici signal sel po zapnuti klicku naprimo...
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
Takže kontrolka dobíjení je ta budící ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
Jen bych podotknul detail k překladu, tak "bulb filament" není plyn, ale vlákno žárovky.TRJC píše:V rychlosti přeložím alespoň tu jednu jeho zásadní větu:
YES!! the bulb in the dashboard MUST MUST! be incandescent. The filament of this bulb is used to provide the 'excitement' voltage to turn on the alternator. (thru the small green plug on the alternator.)
Ano, žárovka v přístrojové desce musí musí být žhavící. Plyn žárovky je použitý k vybuzení napětí k zapnutí alternátoru (prostřednictvím zeleného konektoru na alternátoru).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3655
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Návod - výměna podsvětlení přístrojové desky (Forester S
Je to tady tak, ze kdyz praskne zarovka kontroly dobijeni, tak nenaskoci alternator?? O tom jsem nemel tuseni. A kdyby ta zarovka mela mene nebo vice Watt? Deje se neco?