AT s příznaky zapečené mezinápravy

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od als »

lrmaty: máš v pytli solenoid co odpouští tlak z lamelového koše čtyřkolky. Dobrá zpráva je, že se nechá celkem lehce vyměnit po sundání olejové vany, blbá zpráva je, že se nedá koupit ani u Subaru, ani u Densa - pouze jako celek s celým "mozkem" automat. převodovky za cenu okolo 50 000kč :713: . Typuji, že když vypustíš automatový olej, bude hodně černý. Celkem častý jev u převodovek v tvém modelu a v podstatě neopravitelné za rozumné peníze :725:
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od lrmaty »

touto zpravou jsi me vubec nepotesil, budu si prat aby jsi se mylil ve svem odhadu
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od lrmaty »

je pravda ze olej je ta vymenen, a je cisty puvodni majitel rikal ze pro jistotu.......
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

als: A po chcípnutí motoru by to za pár minut neuteklo? Proto jsem navrhoval ten test bez motoru. Čekal bych, že se za pár minut tlak uvolní a nechá lamely aspoň trochu klouzat, což by bylo poznat při testu zatočením.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od lrmaty »

Dobre jitro vsem, pri vypnutem motoru auto normalne zataci na obe strany a volne se pohybuje bez odporu. Stale solenoid?
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Dobré ráno. Ta spojka bude tedy mechanicky OK a je problém v jejím ovládání. No, vzhledem k tomu, že po vložení pojistky do pozice FWD to nepřestalo, tak v logice ovládání to taky nebude. Tedy zřejmě zbývá ten solenoid nebo někde něco ucpané.

Tady jsou možné příčiny dle servisního manuálu
Přílohy
AT.PNG
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo a ještě jsem ti chtěl říct, že jestli s tím budeš delší dobu jezdit, tak to zřejmě odnesou nějaká ložiska v převodovce nebo klouby na poloosách, pneumatiky atd.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od lrmaty »

Ano děkuji, za info. Uvidíme co s tím vymyslím. Asi 1. zajedu do origo subaru a nechám vyčíst pamět závad, komplet auta a tedy i převodovky. Uvidíme co nám to prozradí. Od toho se bude dát nějakým stylem odrazit a vymýšlet.
To Als: měl jsi stejnou zkušenost, nebo jakým způsobem tě napadl solenoid?
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Als je mechanik ze Subaru Dobřany a náš kamarád. Takže mluví ze zkušenosti.

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od lrmaty »

Děkuji, jinak převodovka nová podle win v Origo. Subaru Sokolov prý 16 tis bez daně tak nevím, ale chtěl bych to pořešit laciněji :-).
Třeba kdyby někdo měl rozbitej auták,automat a solenoid dobrej.....
Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od filippek »

16tis. nová aut.převodovka? Rozumím tomu dobře? A pak že jsou díly na Subaru drahý, pokud je to tak.
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

To teda nevím, co našli, ale originál 4AT s MPT pro Outback 2004-2005 jsem našel za cca 9000€... Ten spodek s ventilama cca 2500€.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
bonboniera
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 797
Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vit Pochman

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od bonboniera »

Mozna se spletli o nulu ::-DD:
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od filippek »

Nebo to bylo 16tis. v těch Eurech ::-DD:
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od als »

lrmaty píše: To Als: měl jsi stejnou zkušenost, nebo jakým způsobem tě napadl solenoid?
No dvě převodovky se stejným problémem se mě podařilo opravit a o dalších pěti, možná osmi vím, ale jaksi na to nejsou díly. Po prvé mě to dalo celkem zabrat, než jsem na to přišel. V Subaru se celkem tvářili udiveně, když jsem shánel ten solenoid a že prej s tím problémy nikdy nebyly atd a že prej když teda chceme, tak ten ventílek objednaj ... Až pak jsem pochopil, že nikdy žádný automat neopravovali a vždycky to měnili kus za kus :670:
Jinak to co psal Honza s tím používáním je pravda, když to nebudeš řešit, tak se ti vysype vnitřek vlastní převodovky, Další dvě mam hozený pod ponkem - těch co to neřešili a dojezdili jí dokonce :845:
Honzacz: No bez nastartovaného motoru by tam tlak neměl být žádný, tudíž svornost lamel žádná a mělo by se to tvářit jako předokolka.

PS: ještě samozřejmě nejdříve musíš proměřit kabeláž atd., aby jsi vyloučil nějakou prkotinu (průměry kol na nápravách předpokládám, že máš stejný), Ten solenoid, jestli jsem to dobře pochopil, tak je ovládám frekvenční regulací (PWM regulace), nic méně mám vyzkoušeno, že ta cívka "snese" i krátkodobé připojení přímo na 12V když ho takto párkrát "procvakáš", tak by ti měl chvilku fungovat ( ale fakt chvilku asi tři zatáčky :845: ), ale to je takový dost drsný způsob :1774: a spíš pro člověka, který ví co dělá a co od toho má očekávat :850:
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“