AT s příznaky zapečené mezinápravy

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od johyyy »

lrmaty píše:chyby P631 jestli si pamatuji, opravdu nejspise solenoid, ale ridici jednotka ho ovlada spravne dle kontroly , akorat nevime zda-li funguje :-) servisovat bych to tam nenechal, moc tomu jinak nerozumi ale zmacknout enter na klavesnici a najit zasuvku zvladli...
Ozawasan jim posledně musel ukazovat kde má Forester diagnostickou zásuvku takže :1774: . Mě špatně zapojili tažný (první věc kterou jsem vyměnil byla pojistka) a pak mi řekli že vyhořela pojistka... A shánět u nich origo díly je taky docela sranda :690:
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od lrmaty »

P 0741, Torque converter cluth circuit malfunction
Sám řekl, že automatu moc nerozumí. :-) alespoň, že nelhal :713: Napojil to na zvedáku nastarloval a ve vzduchu rozjel, kdy mu počítač ukazoval jestli řídící jednotka posílá signál na solenoid, což prý ano. To prý posílá, ale nevíme zda- li solenoid funguje....
Předešlý majitel říkal že mu AT fungovala normálně, měl ho cca rok, prý měnil olej v automatu pro jistotu. Neměl důvod si vymýšlet, byl to slušný chlap z Krušných hor. Poté s tímto autem manželka nabourala já auto koupil :pr: a opravil. A nyní nefunguje ten AT, tak jak by měl
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21935
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od HonzaCZ »

No ale torque converter clutch je blokace hydroměniče, to by nemělo mít s 4x4, resp. připojením zadního pohonu, nic společného.

Podle nich tam tedy jde signál, aby se ventil otevíral? To by vylučovalo závadu na nějakém čidle, která by zároveň způsobovala i tu chybu P0741.

Jestli si dobře vybavuji manuály, tak se nechá na transfer case připojit budíček s měřičem tlaku (je tam zátka) a tím měřit aktuální tlak. Tím by se potvrdila/vyvrátila závada na tom ventilku.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od lrmaty »

Je vidět, že znalosti máte větší než technici v subaru zde u nás, To že je to pro ně staré auto mě docela odzbrojilo :-), dali mi alespoň kontakt na servisáka AT, co je 30 km ode mě, tak snad si bude vědět rady.
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od ozawasan »

A kdo to tady na západě je, pres ty AT? Jinak Sokolov... inu tam to leda blokově povyměňovat... :-)
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od lrmaty »

v Boru u Karlových Varů pan Hrubý
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od ozawasan »

Diky. To se nekdy muže hodit. Každopádně ať ti to dopadne, co nejlépe a dej vědět, co tomu bylo.....
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Čibi »

als píše:No já si tím nejsem jistý na 100%, ale nenapadá mě jak jinak by to mohli regulovat. Ono totiž jakékoli informace tohoto typu je celkem nadlidský výkon získat :655: Navíc jak píše Honza už to párkrát ve spojení se čtyřkolkou použily (VTD, DCCD).
Je to tak jak píšeš - bez proudu je spojka "zamčená", při plným proudu je z toho předokolka (když vložíš pojistku FWD).
Jak dlouho jde jezdit pouze s předokolkou při vyřazení zadku přes pojistku????
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Čibi »

johyyy píše:
Není to tak, že 16tis stojí jen klasická visko spojka? tuhle informaci jsem dostal v Liberci ve VJ Cars, když mi v rejdu cvakala, tak technik jen tak mimochodem pronesl, že to je jen materiál za 16tis...


Ale to bylo na dvojkovým legu, který bylo celkem dost dojetý.
Naposledy upravil(a) Čibi dne stř zář 17, 2014 1:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21935
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Čibi píše:Jak dlouho jde jezdit pouze s předokolkou při vyřazení zadku přes pojistku????
Já myslím, že to ničemu nevadí. Pokud ta spojka není nějak mechanicky poškozená a je opravdu rozpojená, tak to nemá důvod něčemu vadit.
Čibi píše:Není to tak, že 16tis stojí jen klasická visko spojka? tuhle informaci jsem dostal v Liberci ve VJ Cars, když mi v rejdu cvakala, tak technik jen tak mimochodem pronesl, že to je jen materiál za 16tis...
To by mohlo odpovídat. Ale to by se trochu sekli (podobně jako já) s tím, co tam vlastně je za transfer.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Čibi »

no tak vzhledem k tomu, jaké má ten servis reference, tak bych se možná ani nedivil.

Jinak teď jsem někde (asi subaruclub) viděl mozek převodovky, údajně funkční, za 5tis. Ale je to loterie. Doufám, že to ten náš outback nepotká.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Tommy35
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: sob srp 16, 2014 8:54 am
Jméno a příjmení: Tomáš Brůža
Bydliště: Příbram na Moravě

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Tommy35 »

Zdravím měl jsem stejný problém U legacy II 2.0 85Kw s manuálem. Auto při zatočení přibrzdilo celkem rapidně a při plným rejdu zastavilo. Hučelo to jako kráva a nechtělo to jet. Po výměně oleje to přestalo ale občas mám pocit když jedu zatáčkou že auto přibržduje. Co sem tak četl tak by to mohly dělat ony zapečené lamely v mezinápravě která je ze zadu na převodovce pokud se nemýlím. Mám tu druhou převodovku plně funkční ale nechce se mi předělávat celá převodovka. Mohl by jste mi někdo poradit co to teda dělá a v jaké části převodovky se to nachází popřípadě jde to vyměnit na autě ? Díky za odpovědi.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21935
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od HonzaCZ »

U tebe tam určitě není mezinápravový diff, ale vicelamelová spojka. Ta je v tý bambuli na konci převodovky.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Tommy35
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: sob srp 16, 2014 8:54 am
Jméno a příjmení: Tomáš Brůža
Bydliště: Příbram na Moravě

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Tommy35 »

Ok tak díky a to jde vyměnit na autě že ??
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Slavek_xxx »

HonzaCZ> ja mam dojem, ze pise o svem manualu 85kw...
Tommy35> na aute to IMHO nevymenis. Prevodovka musi ven, ale udajne to je celkem jednoduchy a lze i bez vyndani motoru. Staci vyndat kardan a poloosy.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“