AT s příznaky zapečené mezinápravy

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
azz1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: čtv srp 13, 2009 12:00 am

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od azz1 »

Nevím jestli to tu už padlo,možná by vyšlo levněji přestavba na manuál. :idea:
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od mnov »

Zajímavá je ta informace o ventilu ovládaném PWM. Podle toho mi to připadá, že se ventil musí neustále udržovat v nějak otevřeném stavu a pokud není otevřen, tak se mezináprava uzamkne.?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21960
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

mnov: Pokud vím, tak je to tak. I u VTD.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od lrmaty »

Ahoj všichni co se zapojili
Zítra to nechám napíchnout v Subaru, motor mi napíchne kdokoli, ale do převodovky se jen tak někdo bez originál věcí nedostane. Tak uvidím co budu řešit dál. S autem se snážím nejezdit, kfyž to mohu pořešit jinak zatím cca 100 km :-(
Objednají mi specielně třeba z Japonska solenoid nebo ne?
A o nějaké náhradě nevíte?
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od als »

No já si tím nejsem jistý na 100%, ale nenapadá mě jak jinak by to mohli regulovat. Ono totiž jakékoli informace tohoto typu je celkem nadlidský výkon získat :655: Navíc jak píše Honza už to párkrát ve spojení se čtyřkolkou použily (VTD, DCCD).
Je to tak jak píšeš - bez proudu je spojka "zamčená", při plným proudu je z toho předokolka (když vložíš pojistku FWD).
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21960
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

lrmaty píše:...ale do převodovky se jen tak někdo bez originál věcí nedostane.
Dostat se tam bez "originál věcí" znamená mít vybavení asi tak za 400 Kč a jeden program, který je volně ke stažení na netu :845:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od mnov »

Tak pak není problém připojit PWM regulátor přímo na ventil a testovat? PWM regl. na 12V mám třeba na ovládání stěračového motorku pro gril. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21960
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

als píše:No já si tím nejsem jistý na 100%, ale nenapadá mě jak jinak by to mohli regulovat. Ono totiž jakékoli informace tohoto typu je celkem nadlidský výkon získat :655: Navíc jak píše Honza už to párkrát ve spojení se čtyřkolkou použily (VTD, DCCD).
Je to tak jak píšeš - bez proudu je spojka "zamčená", při plným proudu je z toho předokolka (když vložíš pojistku FWD).
No dovolím si oponovat - u DCCD se ta spojka přeci ovládá elektromagneticky, tam hydraulika není :655:
Ale zbytek je podle mě tak. Prostě se tam tlačí olej volně z okruhu převodovky a tím ventilem se případně odpouští. Jak u ATS/MPT, tak u VTD. Tuším, že je to tak popsané v materiálech o převodovkách.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od johyyy »

lrmaty píše:Děkuji, jinak převodovka nová podle win v Origo. Subaru Sokolov prý 16 tis bez daně tak nevím, ale chtěl bych to pořešit laciněji :-).
Třeba kdyby někdo měl rozbitej auták,automat a solenoid dobrej.....
Z vlastní zkušenosti bych se zrovna Subaru Sokolov vyhýbal jak jen to je možné, jsou tam sice milý ale Subaru není zrovna jejich šálek kávy...
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od als »

HonzaCZ píše:No dovolím si oponovat - u DCCD se ta spojka přeci ovládá elektromagneticky, tam hydraulika není :655:
no hydraulika tam sice není, ale ta cívka elektromagnetu je podle mně regulovaná právě frekvenčně.
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od lrmaty »

Tak mi doporučte někoho jiného, jinak sám nevím. Do převodovky se přeci v origo. musí dostat.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21960
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

als píše:no hydraulika tam sice není, ale ta cívka elektromagnetu je podle mně regulovaná právě frekvenčně.
Aha, tak to asi jo. Blbě jsem to pochopil :826:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od lrmaty »

chyby P631 jestli si pamatuji, opravdu nejspise solenoid, ale ridici jednotka ho ovlada spravne dle kontroly , akorat nevime zda-li funguje :-) servisovat bych to tam nenechal, moc tomu jinak nerozumi ale zmacknout enter na klavesnici a najit zasuvku zvladli...
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21960
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od HonzaCZ »

P0631 asi spíš ne.

Jak provedli kontrolu, že ho TCU ovládá správně?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od lrmaty »

vecer podivam do protokolu vysvetlim
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“