Problém u manuální převodovky
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18911
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Problém u manuální převodovky
Napiš kontakt sem. Někdo kompetentní mu snad zavolá !!!
Pak ho můžeš smazat ...
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Pak ho můžeš smazat ...
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 56
- Registrován: sob črc 13, 2019 11:30 am
- Jméno a příjmení: Krystof Jurman
Re: Problém u manuální převodovky
+420606951242 Véna
Diky moc
K.
Diky moc
K.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10609
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Problém u manuální převodovky
Náhodou, jen vyskočená páka redukce? Když je v mezipoloze, je to jako neutrál.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 56
- Registrován: sob črc 13, 2019 11:30 am
- Jméno a příjmení: Krystof Jurman
Re: Problém u manuální převodovky
Redukci hejbal a nic to nedela
- rajnoch
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 460
- Registrován: stř říj 25, 2017 8:13 pm
- Jméno a příjmení: ondra
- Bydliště: palkovice
Re: Problém u manuální převodovky
a kdy se mu to stalo ej jak se mu to stalo v terenu nebo v klidove jizde
Re: Problém u manuální převodovky
Takže jel a jakoby vypadla rychlost?
Nebo zastavil a už nezařadil? Nebo během řazení z jedné rychlosti na druhou?
Když dá zpátečku svítí couvací světla? Řadící páka dává nějaký odpor (tj. je cejtit jak tam spadne ryclost) nebo chodí absolutně volně?
Jediné co mě napadá, jestli nemohlo vypadnout nějak táhlo od řadičky. Ale subaru s manuálem jsem nikdy neměl rozebrané, tak ani nevím jak to tam vypadá.
A pokud dá redukci, mělo by se rozsvítit LO někde na palubce.
Nebo zastavil a už nezařadil? Nebo během řazení z jedné rychlosti na druhou?
Když dá zpátečku svítí couvací světla? Řadící páka dává nějaký odpor (tj. je cejtit jak tam spadne ryclost) nebo chodí absolutně volně?
Jediné co mě napadá, jestli nemohlo vypadnout nějak táhlo od řadičky. Ale subaru s manuálem jsem nikdy neměl rozebrané, tak ani nevím jak to tam vypadá.
A pokud dá redukci, mělo by se rozsvítit LO někde na palubce.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 56
- Registrován: sob črc 13, 2019 11:30 am
- Jméno a příjmení: Krystof Jurman
Re: Problém u manuální převodovky
Vypadlo to pri jizde pri prerazovani, odpor to nema zadnej, jde radit i bez spojky. Motor furt jak na neutral. LO sviti. Couvaci svetla nevi.dracekvo píše: ↑stř čer 29, 2022 9:03 am Takže jel a jakoby vypadla rychlost?
Nebo zastavil a už nezařadil? Nebo během řazení z jedné rychlosti na druhou?
Když dá zpátečku svítí couvací světla? Řadící páka dává nějaký odpor (tj. je cejtit jak tam spadne ryclost) nebo chodí absolutně volně?
Jediné co mě napadá, jestli nemohlo vypadnout nějak táhlo od řadičky. Ale subaru s manuálem jsem nikdy neměl rozebrané, tak ani nevím jak to tam vypadá.
A pokud dá redukci, mělo by se rozsvítit LO někde na palubce.
Podle me to taky vypada na tahla. Jen je mi divny, ze to bylo bez predchozich pazvuku...
Diky moc za reakce
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10609
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Problém u manuální převodovky
To fakt vypadá jako vypadlý táhlo. Ale to by šlo s pákou hejbat libovolně, nejen v "H" šabloně, tedy klidně 1-3-5 rovně nebo třeba dokolečka. To by snad poznal?
Pokud táhlo, je několik možností. Mohlo vypadnout hned za pákou z čepu (B), mohl se rozsypat kloubek táhla k převodovce (D,E), tam je i takovej pojistnej čep co mohl vypadnout (byť to je nepravděpodobný) kterej to spojuje s trnem co trčí z převodovky (na obrázku by byl mezi D a převodovkou), nebo se mohl uvolnit ten spodní úchyt (C).
Nebo by se katastrofálně musela rozpadnout spojka tak, že by to přestalo zabírat - pak by to bylo jako furt neutrál a šlo řadit. Ale měl by bejt při řazení pořád stejnej "odpor" jako při řazení s vyšláplou spojkou - pořád hejbeš s kolečkama v převodovce.
Jestli jde řadička fakt volně bez odporu, tedy s menším odporem než to klasický "zaklapnutí" v případě normálního řazení, nebo pokud jde naprosto ignorovat H pattern, tipuju něco s táhlem.
Pokud táhlo, je několik možností. Mohlo vypadnout hned za pákou z čepu (B), mohl se rozsypat kloubek táhla k převodovce (D,E), tam je i takovej pojistnej čep co mohl vypadnout (byť to je nepravděpodobný) kterej to spojuje s trnem co trčí z převodovky (na obrázku by byl mezi D a převodovkou), nebo se mohl uvolnit ten spodní úchyt (C).
Nebo by se katastrofálně musela rozpadnout spojka tak, že by to přestalo zabírat - pak by to bylo jako furt neutrál a šlo řadit. Ale měl by bejt při řazení pořád stejnej "odpor" jako při řazení s vyšláplou spojkou - pořád hejbeš s kolečkama v převodovce.
Jestli jde řadička fakt volně bez odporu, tedy s menším odporem než to klasický "zaklapnutí" v případě normálního řazení, nebo pokud jde naprosto ignorovat H pattern, tipuju něco s táhlem.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14705
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Problém u manuální převodovky
Vláďo, nemusí to tak být, ono záleží, kde se ti ten systém táhel rozpadne. Stalo se mi kdysi na starým Passatu, měl jsem kliku, šlo řadit jen lichý kvalty. Takže jedinej zásadní problém byl, že jsem musel jet tak, abych v žádném případě nepotřeboval couvat Ale kdyby na tom mechanismu vypadl šroub vedle, tak bych zřejmě hýbal s pákou jen v kulise, ale nezařadil bych nic.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 56
- Registrován: sob črc 13, 2019 11:30 am
- Jméno a příjmení: Krystof Jurman
Re: Problém u manuální převodovky
Diky za reakci a kamarad taky na dalku dekuje Nevim jestli by to poznal, auta uplne nejsou jeho profese spojka mela normalni odpor, to jsem se ptal. Ted uz zarizuje nejaky odtah do civilizace. Mel bys prosim te ten obrazek/schema? Co ty obnasi ta oprava tahel? Dikypodvlada píše: ↑stř čer 29, 2022 10:38 am To fakt vypadá jako vypadlý táhlo. Ale to by šlo s pákou hejbat libovolně, nejen v "H" šabloně, tedy klidně 1-3-5 rovně nebo třeba dokolečka. To by snad poznal?
Pokud táhlo, je několik možností. Mohlo vypadnout hned za pákou z čepu (B), mohl se rozsypat kloubek táhla k převodovce (D,E), tam je i takovej pojistnej čep co mohl vypadnout (byť to je nepravděpodobný) kterej to spojuje s trnem co trčí z převodovky (na obrázku by byl mezi D a převodovkou), nebo se mohl uvolnit ten spodní úchyt (C).
Nebo by se katastrofálně musela rozpadnout spojka tak, že by to přestalo zabírat - pak by to bylo jako furt neutrál a šlo řadit. Ale měl by bejt při řazení pořád stejnej "odpor" jako při řazení s vyšláplou spojkou - pořád hejbeš s kolečkama v převodovce.
Jestli jde řadička fakt volně bez odporu, tedy s menším odporem než to klasický "zaklapnutí" v případě normálního řazení, nebo pokud jde naprosto ignorovat H pattern, tipuju něco s táhlem.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10609
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Problém u manuální převodovky
Já jsem idiot, zapomněl jsem přiložit obrázek. Upravil jsem předchozí příspěvek.
Co se týče opravy táhel, záleží kde se to vysypalo. Může to být jen šroub nebo pružinový čep (za pár korun), nebo kloubek (asi litr), silentblok... záleží. Snad všechno kolem toho jde v grafickym katalogu sehnat skoro po dílu.
Co se týče opravy táhel, záleží kde se to vysypalo. Může to být jen šroub nebo pružinový čep (za pár korun), nebo kloubek (asi litr), silentblok... záleží. Snad všechno kolem toho jde v grafickym katalogu sehnat skoro po dílu.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 56
- Registrován: sob črc 13, 2019 11:30 am
- Jméno a příjmení: Krystof Jurman
Re: Problém u manuální převodovky
Diky moc vsem za reakce a rady snad to bude jen nejaka blbost. Brzo jede zpatky a bylo by fajn mit auto v cajku na takovou delsi cestu.
K.
K.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon lis 23, 2020 6:22 pm
- Bydliště: u Plzně
Re: Problém u manuální převodovky
Děkuju pánové, jste skvělí. Takhle rychlá diagnostika na dálku, klobouk dolů . Zkoušel jsem pod auto vlézt, zda neuvidím něco uvolněného. Bohužel neviděl a s minimem zkušeností a nářadí jsem se do toho nechtěl vrtat. Teď se pokouším sehnat nějaký autoservis, co by mi to dal do kupy a to se v Anglii ukazuje taky jako slušnej oříšek . Až se mi to podaří, pokusím se jim vysvětlit, v čem předpokládám problém a pak Vám dám vědět, jak to dopadlo. Ještě jednou díky!
Subaru Forester 2,0X - 116kW (SG5) (r. v. 2005)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10609
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Problém u manuální převodovky
Držíme palce!
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!