Problém u manuální převodovky

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18911
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od hamoun »

Napiš kontakt sem. Někdo kompetentní mu snad zavolá !!!
Pak ho můžeš smazat ...

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk


škoda superb
ex WRX 2008
Amon
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 56
Registrován: sob črc 13, 2019 11:30 am
Jméno a příjmení: Krystof Jurman

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od Amon »

+420606951242 Véna

Diky moc
K.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od podvlada »

Amon píše: úte čer 28, 2022 9:16 pm +420606951242 Véna

Diky moc
K.
Náhodou, jen vyskočená páka redukce? Když je v mezipoloze, je to jako neutrál.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Amon
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 56
Registrován: sob črc 13, 2019 11:30 am
Jméno a příjmení: Krystof Jurman

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od Amon »

Redukci hejbal a nic to nedela
Uživatelský avatar
rajnoch
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 460
Registrován: stř říj 25, 2017 8:13 pm
Jméno a příjmení: ondra
Bydliště: palkovice

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od rajnoch »

a kdy se mu to stalo ej jak se mu to stalo v terenu nebo v klidove jizde
Amon
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 56
Registrován: sob črc 13, 2019 11:30 am
Jméno a příjmení: Krystof Jurman

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od Amon »

rajnoch píše: stř čer 29, 2022 7:31 am a kdy se mu to stalo ej jak se mu to stalo v terenu nebo v klidove jizde
Prave ze normalni jizda, bez redukce. Zadny tereny, hrabani, jen derava polnacka, kterou jel opatrne... predtim zadne pazvuky nebo naznak, ze je neco v neporadku.

Diky
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od dracekvo »

Takže jel a jakoby vypadla rychlost?
Nebo zastavil a už nezařadil? Nebo během řazení z jedné rychlosti na druhou?
Když dá zpátečku svítí couvací světla? Řadící páka dává nějaký odpor (tj. je cejtit jak tam spadne ryclost) nebo chodí absolutně volně?
Jediné co mě napadá, jestli nemohlo vypadnout nějak táhlo od řadičky. Ale subaru s manuálem jsem nikdy neměl rozebrané, tak ani nevím jak to tam vypadá.
A pokud dá redukci, mělo by se rozsvítit LO někde na palubce.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Amon
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 56
Registrován: sob črc 13, 2019 11:30 am
Jméno a příjmení: Krystof Jurman

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od Amon »

dracekvo píše: stř čer 29, 2022 9:03 am Takže jel a jakoby vypadla rychlost?
Nebo zastavil a už nezařadil? Nebo během řazení z jedné rychlosti na druhou?
Když dá zpátečku svítí couvací světla? Řadící páka dává nějaký odpor (tj. je cejtit jak tam spadne ryclost) nebo chodí absolutně volně?
Jediné co mě napadá, jestli nemohlo vypadnout nějak táhlo od řadičky. Ale subaru s manuálem jsem nikdy neměl rozebrané, tak ani nevím jak to tam vypadá.
A pokud dá redukci, mělo by se rozsvítit LO někde na palubce.
Vypadlo to pri jizde pri prerazovani, odpor to nema zadnej, jde radit i bez spojky. Motor furt jak na neutral. LO sviti. Couvaci svetla nevi.

Podle me to taky vypada na tahla. Jen je mi divny, ze to bylo bez predchozich pazvuku...

Diky moc za reakce
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od podvlada »

To fakt vypadá jako vypadlý táhlo. Ale to by šlo s pákou hejbat libovolně, nejen v "H" šabloně, tedy klidně 1-3-5 rovně nebo třeba dokolečka. To by snad poznal?
Pokud táhlo, je několik možností. Mohlo vypadnout hned za pákou z čepu (B), mohl se rozsypat kloubek táhla k převodovce (D,E), tam je i takovej pojistnej čep co mohl vypadnout (byť to je nepravděpodobný) kterej to spojuje s trnem co trčí z převodovky (na obrázku by byl mezi D a převodovkou), nebo se mohl uvolnit ten spodní úchyt (C).
Nebo by se katastrofálně musela rozpadnout spojka tak, že by to přestalo zabírat - pak by to bylo jako furt neutrál a šlo řadit. Ale měl by bejt při řazení pořád stejnej "odpor" jako při řazení s vyšláplou spojkou - pořád hejbeš s kolečkama v převodovce.
Jestli jde řadička fakt volně bez odporu, tedy s menším odporem než to klasický "zaklapnutí" v případě normálního řazení, nebo pokud jde naprosto ignorovat H pattern, tipuju něco s táhlem.
Přílohy
shift.jpg
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14705
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od Tapan »

Vláďo, nemusí to tak být, ono záleží, kde se ti ten systém táhel rozpadne. Stalo se mi kdysi na starým Passatu, měl jsem kliku, šlo řadit jen lichý kvalty. Takže jedinej zásadní problém byl, že jsem musel jet tak, abych v žádném případě nepotřeboval couvat :-) Ale kdyby na tom mechanismu vypadl šroub vedle, tak bych zřejmě hýbal s pákou jen v kulise, ale nezařadil bych nic.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Amon
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 56
Registrován: sob črc 13, 2019 11:30 am
Jméno a příjmení: Krystof Jurman

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od Amon »

podvlada píše: stř čer 29, 2022 10:38 am To fakt vypadá jako vypadlý táhlo. Ale to by šlo s pákou hejbat libovolně, nejen v "H" šabloně, tedy klidně 1-3-5 rovně nebo třeba dokolečka. To by snad poznal?
Pokud táhlo, je několik možností. Mohlo vypadnout hned za pákou z čepu (B), mohl se rozsypat kloubek táhla k převodovce (D,E), tam je i takovej pojistnej čep co mohl vypadnout (byť to je nepravděpodobný) kterej to spojuje s trnem co trčí z převodovky (na obrázku by byl mezi D a převodovkou), nebo se mohl uvolnit ten spodní úchyt (C).
Nebo by se katastrofálně musela rozpadnout spojka tak, že by to přestalo zabírat - pak by to bylo jako furt neutrál a šlo řadit. Ale měl by bejt při řazení pořád stejnej "odpor" jako při řazení s vyšláplou spojkou - pořád hejbeš s kolečkama v převodovce.
Jestli jde řadička fakt volně bez odporu, tedy s menším odporem než to klasický "zaklapnutí" v případě normálního řazení, nebo pokud jde naprosto ignorovat H pattern, tipuju něco s táhlem.
Diky za reakci a kamarad taky na dalku dekuje :-()()-: Nevim jestli by to poznal, auta uplne nejsou jeho profese :-) spojka mela normalni odpor, to jsem se ptal. Ted uz zarizuje nejaky odtah do civilizace. Mel bys prosim te ten obrazek/schema? Co ty obnasi ta oprava tahel? Diky
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od podvlada »

Já jsem idiot, zapomněl jsem přiložit obrázek. Upravil jsem předchozí příspěvek.

Co se týče opravy táhel, záleží kde se to vysypalo. Může to být jen šroub nebo pružinový čep (za pár korun), nebo kloubek (asi litr), silentblok... záleží. Snad všechno kolem toho jde v grafickym katalogu sehnat skoro po dílu.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Amon
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 56
Registrován: sob črc 13, 2019 11:30 am
Jméno a příjmení: Krystof Jurman

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od Amon »

Diky moc vsem za reakce a rady :-()()-: snad to bude jen nejaka blbost. Brzo jede zpatky a bylo by fajn mit auto v cajku na takovou delsi cestu.

K.
Kolemkoukolem
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: pon lis 23, 2020 6:22 pm
Bydliště: u Plzně

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od Kolemkoukolem »

Děkuju pánové, jste skvělí. Takhle rychlá diagnostika na dálku, klobouk dolů ,,,,| (*_^) |,,,, . Zkoušel jsem pod auto vlézt, zda neuvidím něco uvolněného. Bohužel neviděl a s minimem zkušeností a nářadí jsem se do toho nechtěl vrtat. Teď se pokouším sehnat nějaký autoservis, co by mi to dal do kupy a to se v Anglii ukazuje taky jako slušnej oříšek :-/ . Až se mi to podaří, pokusím se jim vysvětlit, v čem předpokládám problém a pak Vám dám vědět, jak to dopadlo. Ještě jednou díky! [THNX]
Subaru Forester 2,0X - 116kW (SG5) (r. v. 2005)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od podvlada »

Držíme palce!
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“