Palivové dřevo a vše kolem něj

Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24342
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od sima »

No tak pak se to pěkně, teda nepěkně rýsuje...ten známý říkal, že už zažil vícero zahradní techniky, která nechtěla jet na Aspen (a to dřív v tom servise samozřejmě fixně na vše doporučovali aspoň na zimu, či při delší odstávce Aspen vehementně, jak začly ty bio sračkoly)
Ale pozor, říkal, že zatím jen u menších strojků- křoviňáky, pily. Sekačky ( nedokážu říct, zda menší či je rozdíl 2či 4 takt) prý zatím ne, ale opravdu nevím jestli na to trpí i profi silnější řady pil, křoviňáků, obecně říkal, takové ty malé hračky :-) Dovezli mu třeba hasiči tu ze vsi nějakou techniku- křoviňáky a pily a nic nechtělo jet, všude Aspen a jak už nevěděl kudy, tak ho vylil a dal tam obyč, nejspíš teda lepší benzín, používali dřív shell 100, žádný jiný lepší benzín tu nebyl a teď jedou dle mě Vervu. A techniku už pak rozchodil, jen vyjet, potrápit se ze zbytku Aspenu.
Tohle peklo začalo s přechodem více lidí na Aspen, aspoň teda na zimu, na uskladnění, čili s dalším příchodem ještě většího podlu biosraček a obavy z ní.
To by mě vážně ani náhodou nenapadlo, že Aspen bude tohle dělat...
No a u mě se mu to jen potvrdilo, nepomohlo ani seřizování, nic, až změna paliva za "normální".
Zkusím si dohledat možné podobné případy.
Každopádně nás nastavený systém dostává čím dál víc do úzkých, pomalu do slepé uličky, protože kurva co tam tak lít, když člověk používá techniku jen občas, nebo co pak na zimu! To je vážně k o-rdání >>:-@@ >:-& ,,|,, (>_<) ,,|,, tak nejdřív začnou ku.vit palivo a když by člověk i sem tam pořídil něco dražššího, jako Aspen, tak technika zkolabuje, super! :-D :-D
Jako neustále vyjíždět, či vylévat benál, nebo Aspen, třeba u pily, či křoviňáku, které přes sezonu používám jen minimálně či dělat furt nějaké harakiri, to neee, na to seru zvysoka. Na zimu a i jindy tam nechám Vervu, jezdím na ní celoročně už ve všem tak jako tak a občas stroj protáhnu, tím určitě ničemu neublížím, teda aspoň 1-2 za zimu, jestli si vzpomenu... anebo taky ne a ty drobné stroje nahradím aku technikou a už mě mají lapeného :-D [IRONIE] no ono jsem to takhle už trochu stejně začal řešit, ale z jiných důvodů, ne primárně skrz biosračky...
Nicméně v sekačce jsem nechal Vervu, ani jsem jí tentokrát nevyjel a neuzavřel přívod paliva a chytla docela rozumně a jede. Takže opět, NEJSPÍŠ bude problém v té méně výkonné technice, netroufám si zatím říct, jestli napříč jen 2 takt, nebo jen ty menší stroje z 2 taktu, nebo nedej bože ve všem možném :-/ :-D
Začíná to být opravdu zoufalé, v tomto segmentu jo, nechci přehánět, ale pro ty občasné uživatele i to uskladňování na zimu je to celkem teda rebus, aneb jak se správně k tomuto postavit. Já půjdu cestou Vervy a občasného projetí techniky, nejspíš jo, jiné řešení nevidím.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od petr »

mi osobně na aspen jede vše i skůtr yamaha , který nestartuje ani na vervu po zimě, škoda, že jsem v té malé pilce nevyměnil jen ten benzín, teď nevím jestli to byla svíčka nebo aspen, ale mohl to být klidně on
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2174
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od parabolD »

Divný, jedu aspen ve všem, jak 2T tak 4T, pilky 211 a 461, křovák 56, 4T na zimu Honda, BS vanguard, Zongshen I malinkej Loncin a vše bez ztráty kytičky. Nerozporuju to, jen by mě zajímalo, co by se tak strašnýho muselo přihodit, že si motor zničwho nic an neškytne...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24342
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od sima »

Je to divné a taky nevím, jen co mě potkalo a nejen mě, víc k tomu neumím, nevím co říct :-/
Edit: předloni jsem dal do sekačky 4 takt Honda taky Aspen a v pohodě, tam bych se toho fakt nebál i zkušenosti další mých známých, to samé i s doslova slabšími sekačkami, tu tedy asi cajk.
Ty pilky máš silnější než já, já mám jen stihl 181..ale už vážně končím, protože souvislosti nepobírám.
Edit: motor škytne i nastartuje, ale nechce běžet, dusí se do otáček, či zdechá, ale nejvíc problém dostat z něj ten výkon.
Naposledy upravil(a) sima dne úte úno 27, 2024 9:02 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24342
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od sima »

petr píše: úte úno 27, 2024 8:35 pm mi osobně na aspen jede vše i skůtr yamaha , který nestartuje ani na vervu po zimě, škoda, že jsem v té malé pilce nevyměnil jen ten benzín, teď nevím jestli to byla svíčka nebo aspen, ale mohl to být klidně on
Hm, mohlo to být on, svíčky zas tak často nekolabují, já je neměnil na ničem nikdy, až jednou, jen právě z důvodu jak hledání příčiny závady, podobně jako ty.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od petr »

no já už právě zažil spoustu vadných svíček, mohla za to možná i nějaká serie vadných svíček před pár lety , skoro všichni v okolí to celkem často měnili , ale i tak sem tam odchází , když se s tím hodně dělá , většinou je to z ničeho nic klidně i v běhu a taky někdy po delší odstávce, je to asi jak kdy
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24342
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od sima »

Já chtěl dopsat, že nepoužívám třeba onu pilu tak často jako ty, to má na opotřebovanost svíčky samozřejmě velký vliv... ale přišlo mě to zbytečné, takže nic, jen souhlasím s tím tvým-: když se s "tím" hodně dělá ...
Nicméně už je mě to vlastně jedno, lidl aku pilu jsem si právě vyzvedl, když budeš potřebovat sundat nějakou velkou svini, stromisko tak brnkni :-D
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od petr »

Takový strom ještě nevyrostl aby ho parkside nepořezal :-D tak ať slouží ke tvé spokojenosti a poděl se časem o zkušenosti =) kdyby byla akce na samotnou pilu bez baterek tak bych ji taky možná pořídil , třeba bude , nic mě nehoní tak zkusím počkat
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od mnov »

Já si doposud myslel, že Aspen používají jen modeláři, aby jim doma nesmrdělo letadlo. :-)
Nelze srovnávat sekačky s 4T motory a malé 2T stroje. U té 4T sekačky stačí nechat vyjet palivo z karburátoru uzavřením přívodu paliva a je klid. Palivo se pak nedpařuje do oleje v karteru a v karburátoru nic nezanáší.
U těch malých s Walbro karburátorem, mám jen osobní zkušenost, že je tam lepší nechat benzín, aby membrány nevyschly.
Samozřejmě pak doplním čerstvé palivo, protože v tom degraduje olej.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od VDC »

Šímo jsem zvědav na report, jak to funguje. Pokud budeš jásat, pořídím si to taky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Levis29
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 205
Registrován: čtv srp 26, 2021 11:34 am
Bydliště: Opava

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od Levis29 »

S aku pilou Parkside jsem taky spokojeny, mam tu mensi s jednou baterii vzadu, na rezani tramku, palet a podobneho bordelu je to super, nenicim si Stihlku a i toho kravalu je mene...

Jedine co me zatim zklamalo je velmi rychle vybiti pri nizsich teplotach a zaroven kdyz jsem mel v dilne okolo nuly, tak se baterka ani nechtela nabit, jen to blikalo....Ryobi nema problem nikdy
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od VDC »

Já bych jí právě využil na řezání palet. Především kvůli hluku o ní uvažuju.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24342
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od sima »

mnov píše: čtv úno 29, 2024 12:04 am Já si doposud myslel, že Aspen používají jen modeláři, aby jim doma nesmrdělo letadlo. :-)
Nelze srovnávat sekačky s 4T motory a malé 2T stroje. U té 4T sekačky stačí nechat vyjet palivo z karburátoru uzavřením přívodu paliva a je klid. Palivo se pak nedpařuje do oleje v karteru a v karburátoru nic nezanáší.
U těch malých s Walbro karburátorem, mám jen osobní zkušenost, že je tam lepší nechat benzín, aby membrány nevyschly.
Samozřejmě pak doplním čerstvé palivo, protože v tom degraduje olej.
Marku, tak to jsi asi zapomněl, už jsi to tu jednou psal, s těmi modeláři :-)
Jinak v případě 4T sekačky co mám, to dělám samozřejmě taky tak, už od samého počátku- uzavřu palivo (od počátku tankuji teda "100" oktan, jen opravdu vyjímečně kdysi dávno 95-tku bez aditiv) a tj vše, nikdy žádný problém, za těch 9 let ne. Ovšem ne všechny 4T mají, nebo měli uzávěr paliva.
Levis29 píše: čtv úno 29, 2024 8:07 am S aku pilou Parkside jsem taky spokojeny, mam tu mensi s jednou baterii vzadu, na rezani tramku, palet a podobneho bordelu je to super, nenicim si Stihlku a i toho kravalu je mene...

Jedine co me zatim zklamalo je velmi rychle vybiti pri nizsich teplotach a zaroven kdyz jsem mel v dilne okolo nuly, tak se baterka ani nechtela nabit, jen to blikalo....Ryobi nema problem nikdy
Zatím mě lidl baterie nezklamaly, skladuji je v zimě i v teplotách kolem nuly, letos teda byla hovno zima, tak ne...
VDC píše: čtv úno 29, 2024 7:57 am Šímo jsem zvědav na report, jak to funguje. Pokud budeš jásat, pořídím si to taky. Obrázek
Tome, to víš, že jo, jak mám ve zvyku :-) :-) tak se hned podělím. Jinak menší hluk mě taky hodně lákal, proč ne, je to takový předem zaručený bonus aku techniky, hluku máme okolo sebe už tak víc než je zdrávo.
Edit: je mě jasné, že ty hluk-nehluk hlavně skrz sousedy, nebo vlastně i doma budou asi rádi :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od VDC »

Doma je jim to fuk. Jde mi o sousedy
Já teď rozebíral a rozřezával asi tak 30 palet a řezal jsem to aku ocaskou, abych nemusel motorovkou před barákem. Taky to šlo, ale přeci jen pomaleji, než řetězovkou.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Nemmo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
Bydliště: Praha

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od Nemmo »

...já mám už asi 20 let Stihl MS 140 ...elektrika, je fakt, že ten kabel už je přežitek, když ona ale fakt maká....jinak na normální dříví, tak Husqvarna 450 - tu můžu vřele doporučit pro hobíky a chataře - výkon velice slušný, ale hlavně ještě dost lehká, takže s ní člověk vydrží i chvilku hýbat, ještě máme se švárou dohromady 365, ale to už je těžká kráva, sice řeže fakticky sama, ale když s ní chvilku mávám, jsem okamžitě hotovej...
Odpovědět

Zpět na „Dům, dílna, zahrada“