Nafta bez bioslozky
Re: Nafta bez bioslozky
..já mám dálnici (130-150km/h) do cca 6,8/100km. Jak už jsem tu někde psal, např.full naloženej do Chorvatska v plné sestavě, plnej kufr a spotřeba byla někde kolem 6,7l/100. Neberu do toho prostě žádnou sračkovou naftu..to mi fakt nestojí za to ušetřit 3,- kačky za litr..V ČR tankuju jen u jedný pumpy EO na P4....
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Re: Nafta bez bioslozky
Zkoušeli jste někdo letos novou verzi Maxxmotion dieselu ? (dříve letní 60 cetanová verze a zimní 53 cetanů a -35°C, od 2016 celoroční varianta 57 cetanů a -40°C + lepší aditivace)
Dneska jsem sedl po delší době do S-maxu 1.8 TDCi, posledně jsem jel na standardní naftu (Benzina Top Q), dnes Maxxmotion a projev motoru nesrovnatelný. Na standardní naftu motor pod 1500 ot. vůbec nejede a v podstatě se dusí, na Maxxmotion se chová úplně jinak, jede mnohem dříve, má hladší chod, lepší startovatelnost. Fakt dobré.
Jednou jsem ho zkoušel na E 220 CDI, tam rozdíl nebyl tak dramatický, ale lepší kultivovanost a o něco nižší spotřebu jsem taky zaznamenal (0,3-0,5l na mojí klasické trase). S-max dnes žádnou standardní trasu nejel, takže spotřebu nehodnotím, ale i na starou verzi zejména s naloženým autem byly rozdíly měřitelné.
Dneska jsem sedl po delší době do S-maxu 1.8 TDCi, posledně jsem jel na standardní naftu (Benzina Top Q), dnes Maxxmotion a projev motoru nesrovnatelný. Na standardní naftu motor pod 1500 ot. vůbec nejede a v podstatě se dusí, na Maxxmotion se chová úplně jinak, jede mnohem dříve, má hladší chod, lepší startovatelnost. Fakt dobré.
Jednou jsem ho zkoušel na E 220 CDI, tam rozdíl nebyl tak dramatický, ale lepší kultivovanost a o něco nižší spotřebu jsem taky zaznamenal (0,3-0,5l na mojí klasické trase). S-max dnes žádnou standardní trasu nejel, takže spotřebu nehodnotím, ale i na starou verzi zejména s naloženým autem byly rozdíly měřitelné.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Nafta bez bioslozky
Ahoj, ale i tak v tom je bioslozka, ze ?emve píše:Zkoušeli jste někdo letos novou verzi Maxxmotion dieselu ? (dříve letní 60 cetanová verze a zimní 53 cetanů a -35°C, od 2016 celoroční varianta 57 cetanů a -40°C + lepší aditivace)
Dneska jsem sedl po delší době do S-maxu 1.8 TDCi, posledně jsem jel na standardní naftu (Benzina Top Q), dnes Maxxmotion a projev motoru nesrovnatelný. Na standardní naftu motor pod 1500 ot. vůbec nejede a v podstatě se dusí, na Maxxmotion se chová úplně jinak, jede mnohem dříve, má hladší chod, lepší startovatelnost. Fakt dobré.
Jednou jsem ho zkoušel na E 220 CDI, tam rozdíl nebyl tak dramatický, ale …
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Nafta bez bioslozky
Je v tom HVO, tedy biosložka druhé generace, která parametry paliva v mnoha ohledech vylepšuje. Stejně je to v případě Aral/BP Ultimate diesel.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Nafta bez bioslozky
Aha, le i tak moc neverim, ze by jakakoliv generace bioslozek dieselu dlouhodobe prospivala. Ale chapu, ze vyssi cetanove cislo i dalsi aditiva maji pozitivni vliv na pruznost a zatah motoru. Mne osobne pripadal motor nejzivejsi s Vervou. Nicmene z dlouhodobeho hlediska krmim motor EO Optimal Plus, byť s nizsim cetanovym cislem a nizsim % aditiv.emve píše:Je v tom HVO, tedy biosložka druhé generace, která parametry paliva v mnoha ohledech vylepšuje. Stejně je to v případě Aral/BP Ultimate diesel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Nafta bez bioslozky
Já tohle démonizování biosložky/MEŘO u nafty opravdu nechápu, negativní postoj k HVO bez jakékoliv znalosti jeho vlastností už teprve ne.
Co je zásadní problém u biosložky/MEŘO, je skladovatelnost. Takže pokud si nějaký chytrolín koupí diesel na 2 tis. km ročně, může mít problém a negativní efekt biosložky ho postihne.
Jinak biosložka, klasické MEŘO, zásadně prodloužila mazivost nafty a tím pádem životnost vstřiků. Dřív se vstřiky měnily po 100 tis. km, dnes vydrží až 250 tis. km a to právě díky biosložce/MEŘO.
Naopak jsem si před časem všiml "negativní kampaně" proti naftám bez biosložky (Maxxmotion, Optimal diesel), protože díky horší mazivosti mohou více namáhat vstřiky. Následně i Eurooil přišel s aditivovanou verzí nafty bez biosložky. OMV teď taky tvrdí, že se mazivost zlepšila, ale nový test ještě nevyšel.
Takže ve výsledku naftu s biosložkou je třeba aditivovat jen při delší odstávce auta, naftu bez biosložky je rozumné aditivovat kvůli horší mazivosti pořád.
Co je zásadní problém u biosložky/MEŘO, je skladovatelnost. Takže pokud si nějaký chytrolín koupí diesel na 2 tis. km ročně, může mít problém a negativní efekt biosložky ho postihne.
Jinak biosložka, klasické MEŘO, zásadně prodloužila mazivost nafty a tím pádem životnost vstřiků. Dřív se vstřiky měnily po 100 tis. km, dnes vydrží až 250 tis. km a to právě díky biosložce/MEŘO.
Naopak jsem si před časem všiml "negativní kampaně" proti naftám bez biosložky (Maxxmotion, Optimal diesel), protože díky horší mazivosti mohou více namáhat vstřiky. Následně i Eurooil přišel s aditivovanou verzí nafty bez biosložky. OMV teď taky tvrdí, že se mazivost zlepšila, ale nový test ještě nevyšel.
Takže ve výsledku naftu s biosložkou je třeba aditivovat jen při delší odstávce auta, naftu bez biosložky je rozumné aditivovat kvůli horší mazivosti pořád.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Nafta bez bioslozky
Tvrdim, ze bioslozka motoru neprospiva z dlouhodobeho hlediska. Nejde o demonizovani, pouze o fakt. Pokud je na trhu paliv produkt bez teto rizikove slozky, tak proc jen nepouzit. Koneckoncu, Subo ma na viku od nadrze preskrtnuty napis Bio...tak proc to pokouset...o)emve píše:Já tohle démonizování biosložky/MEŘO u nafty opravdu nechápu, negativní postoj k HVO bez jakékoliv znalosti jeho vlastností už teprve ne.
Co je zásadní problém u biosložky/MEŘO, je skladovatelnost. Takže pokud si nějaký chytrolín koupí diesel na 2 tis. km ročně, může mít problém a negativní efekt biosložky ho postihne.
Jinak biosložka, klasické MEŘO, zásadně prodloužila mazivost nafty a tím pádem životnost vstřiků. Dřív se vstřiky měnily po 100 tis. km, dnes vydrží až 250 tis. km a to právě díky biosložce/MEŘO.
Naopak jsem si před časem všiml "negativní kampaně" proti naftám bez biosložky (Maxxmotion, Optimal diesel), protože díky horší mazivosti …
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24397
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nafta bez bioslozky
No asi jsou všichni servisáci blbí i ti uživatelé,všichni jsou blbí,když od té doby co se sere do nafty bio složka se zanášejí víc vstřiky a trpí všeobecně víc palivové vedení-hadice,čerpadla taktéž.To samé u moderních sekaček typu honda motor,to samé u čehokoliv co spaluje cokoliv s bio složkou,benzín nafta oboje platí totéž.Nějaké testy jsou mě sorry fakt k ničemu,realita je jiná už dávno tomu nazad.Asi jsem z jiné planety Jen jsem musel kontrovat
Zásadní je taky věc,nač je mě prýýý "vylepšené"palivo,které uživateli způsobuje jen starosti,ať stroj užívám pravidelně a často,nebo jen občas,dřív to nebyl žádný problém,teď už jo,proč pak asi,to je mě opravdu pokrok,teda spíš jde zase jen o kšeft,ale to snad už všichni dávno víme
Jednoduše uživatel dřív dojel na pumpu,nabral klasické palivo a bez starostí jezdil či stroj odstavil,aby ho zase využil a bez aditiv,bez starostí,bez hledání super paliva.I ty dnešní přesné vstřikovače by to schlamstli a nic by se nedělo.Jenže je třeba vydělat,bio,eko,rádoby šetrná paliva,méně škodná,hmmm tj dobré,jako bych tuhle debatu četl už před léty
Zásadní je taky věc,nač je mě prýýý "vylepšené"palivo,které uživateli způsobuje jen starosti,ať stroj užívám pravidelně a často,nebo jen občas,dřív to nebyl žádný problém,teď už jo,proč pak asi,to je mě opravdu pokrok,teda spíš jde zase jen o kšeft,ale to snad už všichni dávno víme
Jednoduše uživatel dřív dojel na pumpu,nabral klasické palivo a bez starostí jezdil či stroj odstavil,aby ho zase využil a bez aditiv,bez starostí,bez hledání super paliva.I ty dnešní přesné vstřikovače by to schlamstli a nic by se nedělo.Jenže je třeba vydělat,bio,eko,rádoby šetrná paliva,méně škodná,hmmm tj dobré,jako bych tuhle debatu četl už před léty
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Nafta bez bioslozky
..přesně tak, bio tam prostě nepatří a je to jen opět masírování hlav všech uživatelů aby se obhájilo používání Bio složek. Motor v Japonsku určitě netestovali na diesel s řepkou, ale na čistou naftu a tak u ní dokud to půjde, jednoznačně zůstanu neboť EO plus je pro mě optimální palivo.
Pokud někdo zvolí jiný druh paliva jako např. Verva nebo Maxxmotion a pod., tak proč né, neboť né každý má také přístup k tankování EO, ale určitě je třeba paliva podle mého úsudku posuzovat nejdříve nikoliv podle míry cetanového čísla, ale podle míry obsahu bio sraček a tam EO je jasný vítěz.
Pokud někdo zvolí jiný druh paliva jako např. Verva nebo Maxxmotion a pod., tak proč né, neboť né každý má také přístup k tankování EO, ale určitě je třeba paliva podle mého úsudku posuzovat nejdříve nikoliv podle míry cetanového čísla, ale podle míry obsahu bio sraček a tam EO je jasný vítěz.
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Re: Nafta bez bioslozky
Já jsem tankoval 4 roky jen Vervu, schované všechny účtenky, kdyby se něco podělalo s motorem, že jsem nebral jinou naftu, sedělo to i s knihou jízd. A pak praskla klika a bylo úplně jedno co jsem tankoval Berte to prosím jen jako ironickou poznámku.
Já jsem s naftou už skončil nadosmrti. Spočítal jsem si ted, že při mém nájezdu se jedná o cca 1200 kč měsíčně rozdíl ( jen na palivu) a sice neušetřím na bezínu, ale utáhnu to. Nicméně i ten nafťák jezdil krásně.....než se pos....... Všechna čest
Já jsem s naftou už skončil nadosmrti. Spočítal jsem si ted, že při mém nájezdu se jedná o cca 1200 kč měsíčně rozdíl ( jen na palivu) a sice neušetřím na bezínu, ale utáhnu to. Nicméně i ten nafťák jezdil krásně.....než se pos....... Všechna čest
SUBARU BRZ MY 2023
SUBARU FORESTER 2.0 XT comfort MY 2017
SUBARU OUTBACK MY 2022
SUBARU Impreza 2.0R 2007
SUBARU BRZ Final Edition MY 2020 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S sport MY 2018 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S MY 2016 ex
SUBARU OUTBACK 2009 2.0D ex
SUBARU OUTBACK 2008 2.0D ex
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Nafta bez bioslozky
Pokud se divam spravne, tak praskla klika se tykala OTB MY2009, tedy jasne problemovemu motoru, ktery sel do kytek bez ohledu na palivo ? Tohle bych na palivo nehazel o)...Username píše:Já jsem tankoval 4 roky jen Vervu, schované všechny účtenky, kdyby se něco podělalo s motorem, že jsem nebral jinou naftu, sedělo to i s knihou jízd. A pak praskla klika a bylo úplně jedno co jsem tankoval Berte to prosím jen jako ironickou poznámku.
Já jsem s naftou už skončil nadosmrti. Spočítal jsem si ted, že při mém nájezdu se jedná o cca 1200 kč měsíčně rozdíl ( jen na palivu) a sice neušetřím na bezínu, ale utáhnu to. Nicméně i ten nafťák jezdil krásně.....než se pos....... Všechna čest
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Nafta bez bioslozky
[quote="pavelotb2016"][/quote]
Pokud se divam spravne, tak praskla klika se tykala OTB MY2009, tedy jasne problemovemu motoru, ktery sel do kytek bez ohledu na palivo ? Tohle bych na palivo nehazel o)...
Ale vždyt to píšu, přece Že i když jsem se snažil tankovat co nejlepší naftu, tak nastala vada motoru, která se paliva vůbec netýkala ! Toť ta ironická poznámka....
Pokud se divam spravne, tak praskla klika se tykala OTB MY2009, tedy jasne problemovemu motoru, ktery sel do kytek bez ohledu na palivo ? Tohle bych na palivo nehazel o)...
Ale vždyt to píšu, přece Že i když jsem se snažil tankovat co nejlepší naftu, tak nastala vada motoru, která se paliva vůbec netýkala ! Toť ta ironická poznámka....
SUBARU BRZ MY 2023
SUBARU FORESTER 2.0 XT comfort MY 2017
SUBARU OUTBACK MY 2022
SUBARU Impreza 2.0R 2007
SUBARU BRZ Final Edition MY 2020 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S sport MY 2018 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S MY 2016 ex
SUBARU OUTBACK 2009 2.0D ex
SUBARU OUTBACK 2008 2.0D ex
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Nafta bez bioslozky
No uz jsem to pobral o))Username píše:
Pokud se divam spravne, tak praskla klika se tykala OTB MY2009, tedy jasne problemovemu motoru, ktery sel do kytek bez ohledu na palivo ? Tohle bych na palivo nehazel o)...
Ale vždyt to píšu, přece Že i když jsem se snažil tankovat co nejlepší naftu, tak nastala vada motoru, která se paliva vůbec netýkala ! Toť ta ironická poznámka....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Nafta bez bioslozky
..u těch prvních diesel modelů skutečně nešlo až zas tak o palivo jako spíš o technickou chybu, kterou s modelem MY11 výše napravili a proto nejvíc padlejch motorů bylo právě na klice u MY 08-10.
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Re: Nafta bez bioslozky
Dneska jsem jel s OII 1.9 TDI jednu ze svých obvyklých tras, na které jsem měl dosud rekord ve spotřebě 5,0l. Dneska jsem jel opravdu velmi svižně a překvapivě za 4,6l. Pak jsem zjistil, že tam je Maxxmotion diesel, aha... Žádné změny v kultivovanosti a jízdním projevu TDI PD jsem ale narozdíl od common-railu v S-maxu, kde byly dost zásadní, nezaznamenal.
Jinak tu trasu jezdím obdobným stylem s S-maxem za 7l a s Outbackem 3,0R za 12l.
Jinak tu trasu jezdím obdobným stylem s S-maxem za 7l a s Outbackem 3,0R za 12l.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS