Nafta bez bioslozky
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22830
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Nafta bez bioslozky
Tohle mi přijde jako celkem blbost... O2 1.9TDi doma máme, něco jsem s tím najezdil, k tomu teď 3.0 154kW (která na tom se spotřebou bude asi dost podobně s 3.0R). 3.0 nemá PP, takže spotřebu vidím až po dotankování, nicméně vždycky jsem byl pod 11 (a to ikdyž jsem si myslel, že jsem s tím jel celkem dost rychle). Naproti tomu 5 litrů u okty odpovídalo na trase po okreskách, kde byla semtam nějaká vesnice, takovému normálnímu ne moc pomalému ježdění. Pokud bych na to šlapal tak, aby H6 jela za 12, tak budu i u tý octávie dost přes 6 litrů. A tomu prostě nevěřím, že jiná nafta udělá 50% rozdíl na spotřebě... Naproti tomu čemu jsem si u tohohle auta všiml je, že tu spotřebu dosti ovlivňuje počasí a pozapínaný spotřebiče. Ačkoliv je v tom jenom manuální klimatizace, tak při velkém vedru to žere opravdu o hodně víc, než když se to zapne při 27 stupních. Stejně tak když je zima - jak se to déle ohřívá, leze to dost nahoru. Upřímně z toho co jsem najezdil mi přišlo, že na stejné trase se stejnou naftou a stejným jízdním stylem se ta spotřeba liší klidně až o 1,5 litru - právě podle toho jak moc je vedro, zima a podobně. Nechci hodnotit kultivovanost a podobný věci, ale kdyby to na tu zázračnou biosložku najednou začalo žrát pětinu, tak tam do toho nikdo tu naftu ani nebude míchat...
Re: Nafta bez bioslozky
Ano, neříkám, že 4,6l u 1.9 TDI odpovídá 12l u 3,0R ve všech režimech. Dálniční cestování stejným stylem je 3,0R za 12l a 1.9 TDI za 6-6,5l, což odpovídá tomu, co píšeš. Já jen popisuju realitu na dané trase (25 km okresek přes kopečky a vesnice do města se studeným startem a zpět, tyto spotřeby jsem zaznamenal v průběhu jednoho týdne za obdobných podmínek). Ty popisuješ nějaké domněnky na základě zkušeností s jiným autem s jinou motorizací bez palubního počítače.
Musím podotknout, že 1.9 TDI je po repasi vstřiků (najeto 235k) a takhle málo nikdy nežrala. Už těch předchozích rekordních 5,0l jsem moc nechápal a teď těch 4,6l s Maxxmotionem už vůbec ne. Jízdní styl byl podobný, jezdím pořád stejně.
Velmi dobré dojmy a výsledky (vlastně nejlepší) jsem měl s Aral/BP Ultimate dieselem v naloženém S-maxu s rakví (v jednom případě byly jízdní průměry úplně mimo obvyklé hodnoty), na trase kterou jezdím každoročně asi 7 let na různé paliva. Maxxmotion je v tomto ohledu pro mě dlouhodobě nafta číslo 2 a teď po tom updatu složení jsem opravdu poznal rozdíl oproti běžné naftě na 2 autech, takže jsem chtěl doporučit k vyzkoušení. To byla hlavní myšlenka.
Musím podotknout, že 1.9 TDI je po repasi vstřiků (najeto 235k) a takhle málo nikdy nežrala. Už těch předchozích rekordních 5,0l jsem moc nechápal a teď těch 4,6l s Maxxmotionem už vůbec ne. Jízdní styl byl podobný, jezdím pořád stejně.
Velmi dobré dojmy a výsledky (vlastně nejlepší) jsem měl s Aral/BP Ultimate dieselem v naloženém S-maxu s rakví (v jednom případě byly jízdní průměry úplně mimo obvyklé hodnoty), na trase kterou jezdím každoročně asi 7 let na různé paliva. Maxxmotion je v tomto ohledu pro mě dlouhodobě nafta číslo 2 a teď po tom updatu složení jsem opravdu poznal rozdíl oproti běžné naftě na 2 autech, takže jsem chtěl doporučit k vyzkoušení. To byla hlavní myšlenka.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: Nafta bez bioslozky
..já jsem Maxx tankoval cestou jen když jsem jel do Chorvatska a zásadní rozdíl jsem neviděl proti EO. Spotřeba byla cca stejná stejně jako kultivovanost motoru.Po dálnici jsem se nedostal přes 6,8 a to jsem byl full naloženej až po střechu a tempomat na 140. průměr jsem tam měl tuším na konci dovolený někde mezi 6,4-6,6. Ale jako ,,dvojka" nafta proč né..
Jinak tady v ČR na EO při pohodové jízdě na chalupu (klobouk) jedu za cca 5,4 a když se chci bavit tak cca do 6l. Jinou naftu jsem tam zatím nezkoušel..radši
Jinak tady v ČR na EO při pohodové jízdě na chalupu (klobouk) jedu za cca 5,4 a když se chci bavit tak cca do 6l. Jinou naftu jsem tam zatím nezkoušel..radši
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Nafta bez bioslozky
Ja tankuju ropu Benzinu obyc nebo Cepro bez bio nebo ONO a spotreba je na nafte absolutne nezavisla. Daleko vic se projevujou kratky trasy a jejich profil a teplota vzduchu, ale dalnice napriklad skoro vubec (jezdim tacho 140). O2 1.6TDI DSG. Prumer mam v lete 5.5, v zime kolem 6ti.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2593
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Nafta bez bioslozky
Já do pracovní 2.0 TDi tankuju (už 100 tis. km) jen Benzina Verva Diesel, Čepro Eurooil bez bio a MOL Evo Diesel.
Jízdní charakteristiky a hlučnost hodnotím nastejno, u spotřeby je to trochu jinak:
Benzina dlouhodobě 5,7, Čepro spotřeba stejná ale při ustálené a dlouhé jízdě (klidně i dálnice 130 dle GPS) nižší spotřeba o 0,3-0,5l. MOL vždy nižší spotřeba o 0,3-0,5l bez ohledu na typ jízdy (ale je pravda že délku jízdy mívám málokdy pod 20 km).
Jízdní charakteristiky a hlučnost hodnotím nastejno, u spotřeby je to trochu jinak:
Benzina dlouhodobě 5,7, Čepro spotřeba stejná ale při ustálené a dlouhé jízdě (klidně i dálnice 130 dle GPS) nižší spotřeba o 0,3-0,5l. MOL vždy nižší spotřeba o 0,3-0,5l bez ohledu na typ jízdy (ale je pravda že délku jízdy mívám málokdy pod 20 km).
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- racmaster
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 234
- Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
- Jméno a příjmení: rado cajko
- Bydliště: Muranska planina, Slovensko
Re: Nafta bez bioslozky
ahojte, cely zivot jazdim na benzine a mam uz otestovane rozne, vratane ich vplyvov... teraz som vsak presedlal na prvy diesel, tak som z toho trochu neisty. precital som si to vlakno a zaznamenal tu rozne veci, ako bio, bez bio, s aditivami takymi, onakymi, cetan vyssi, nizsi... mohli by ste mi to niekto nejak celistvo zhrnut, aby som sa pre zaciatok zorientoval a vedel rozhodnut, ako krmit toho mojho noveho ropaka? na co si dat pozor, co sa oplati, co je placebo atd apod...?
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16162
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta bez bioslozky
Racmaster : pokud máš blízko Eurooil, tak doporučuji tam brát dehet, protože tam nejsou biosracky. Pokud nemáš blízko Eurooil, tak je dobré jezdit tam, kde je dobrá výtoč. Značková pumpa neznamená, že ti dehet nezadela vstriky. Já jsem jezdil k Tesco pumpě a plná spokojenost.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6355
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: Nafta bez bioslozky
Než jsem pořídil forejse, měl jsem 9 let Nissana v ropě a až na výjimky jsem celou dobu tankoval u TankOna a bez jediného problému.
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Re: Nafta bez bioslozky
Já tankuju taky hlavně ono a přilejvám vif a taky bez problémů.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
- racmaster
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 234
- Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
- Jméno a příjmení: rado cajko
- Bydliště: Muranska planina, Slovensko
Re: Nafta bez bioslozky
ten vif som uz pozeral, len este mi neni jasne to davkovanie. taky klasicky vif ma pol litra a stoji nejakych 7-8 eur. podla pomeru 1:1000 by to malo stacit na 500 litrov nafty, spravne? cize to proste dajak od oka nalejete pred tankovanim do nadrze?
a co tie premiove paliva, do tych tiez, ci tie maju uz aditivum v sebe? co som zatial nasiel, tak nas slovnaft evo diesel ludia chvalia, aj testy ma velmi dobre, ale to asi nebudete poznat...
a co tie premiove paliva, do tych tiez, ci tie maju uz aditivum v sebe? co som zatial nasiel, tak nas slovnaft evo diesel ludia chvalia, aj testy ma velmi dobre, ale to asi nebudete poznat...
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16162
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta bez bioslozky
racmaster: aditiva od MO mají lahvičku a plná malá nádržka odpovídala 60 l dehtu (=1 celá nádrž), takže dávkování bylo v pohodě. Na forestíka v benzínu jsem nejdřív bral normální N95 + aditiva od MO, jak Tesco začalo prodávat Ultra95 (N95+aditiva), tak jsem přešel jen na Ultra95 a u EuroOilu beru taky jejich aditivovaný benzín. Je pravda, že u již aditivovaných PHM nevíš, jak se to tam promíchá, ale Tesco má dost velkou výtoč, tak si myslím, že promíchání bude dostatečné.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Nafta bez bioslozky
Za mne EuroOil Optimal Plus z paterni distribucni site se slusnou vytoci. Je bez Bio slozky, aditivovany, nemichany v cisterne...pro mne nejlepsi alternativa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk