LPG nastavení svépomocí
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG nastavení svépomocí
Po brždění motorem, nebo po dlouhém stání na volnoběh?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: LPG nastavení svépomocí
Prijel jsem na krizovatku, rozhlidl se a kdyz jsem rychle zmacknul plyn, zdechlo to... A v AT se ds startovat jen na P nebo N polohu, tak jsem tam stal jak trubka, nez mi to doslo ::-DD:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG nastavení svépomocí
Dík za odpověď, takže to bylo v podstatě po brždění motorem a to je ten můj problém. Už jsem našel na netu, že Subaru v podstatě nemá režim Cut-Off. Prostě tam pouští stále krátké vstřiky. To obohacení co jsi provedl, by tomu také odpovídalo. Prostě to tam podle nové mapy nacpe víc plynu a pak se nerozjedeš, protože to motor nedokáže spálit. Nedovolil jsem si komentovat Tvé nastavení, protože jsem doufal, že se ozve někdo s větší zkušeností. Zatím se tak nestalo, tak až vyvenčím psy budu komentovat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG nastavení svépomocí
To Slavek: Tak jsem si u toho Tvého nastavení všiml původní hodnoty Tb 3,6 ms na volnoběh. Nyní tam jednotka cpe cca 3.3 ms. To znamená, že se snaží ochuzovat směs. Tvůj problém je však opačný. Benzínová jednotka v určitém režimu hlásí chudou směs. Podle mého názoru jeden ze vstřiků LPG špatně těsní a v menší zátěži se to projeví u benzínové jednotky tím ochuzováním směsi. Naopak při větší zátěži to nemá takový vliv, ale vzhledem k tomu, že si jednotka nastavila určité přizpůsobení hlásí pak chudou směs. V každém případě je dle mého názoru náklon menší než 0% špatně. Snad se k tomu vyjádří i někdo způsobilejší než já.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG nastavení svépomocí
Pročetl jsem tu pár vláken a zaujala mne diagnostika RomRaider. HonzaCZ děkuji. Je to super nástroj pro nastavování LPG. Logování do souboru je velmi užitečná věc. Zatím jsem udělal jen pokusné logování:
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: LPG nastavení svépomocí
Dnes Outback manzelce na kruhaku chcipnul. Asi zkusim nastavit cas vstriku podle skutecnosti...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG nastavení svépomocí
No ono jde o to co je vlastně skutečnost? Já jsem právě kvůli tomu další nastavování LPG odložil a věnuji se tomu, jak zalogovat hodnoty z benzínové řj. Zatím jsem se pokusně připojil přes nějaký interface, který jsem kdysi stavěl na Feldu. Měl jsem k tomu i kabel USB2RS232 s FTDI chipem, ale ten se mi už nepodařilo najít. Musel jsem tedy použít kabel s chipem PL2303 a to ty programy moc nepodporují.
Nicméně již mám vše objednáno. Až to dorazí, tak se chystám vymazat kalibrace benzínové řj., projet to na benzín (klidně celou nádrž) abych měl vytvořené kalibrace na benzín. Ty pak na určitém úseku zaloguji a budu po té porovnávat s LPG.
Jinak ten volnoběh se nastavuje celkem dobře. Jde o to dosáhnout stejné hodnoty Tb při provozu na benzín i na plyn. Tak si to přepneš na benzín a koukáš jaká je hodnota Tb. Pak přepneš na plyn a hodnota Tb by neměla být rozdílná o víc než 0,1 ms. Pokud tomu tak není pohraješ si s tou křivkou volnoběhu. To jsou ty hodnoty P1, P2 v okně modelování. Tohle se dá nastavit na stojícím autě a je tam krásně vidět co to dělá, když se hodnota změní. Horší je to za jízdy, proto laboruji s tím logováním.
Nicméně již mám vše objednáno. Až to dorazí, tak se chystám vymazat kalibrace benzínové řj., projet to na benzín (klidně celou nádrž) abych měl vytvořené kalibrace na benzín. Ty pak na určitém úseku zaloguji a budu po té porovnávat s LPG.
Jinak ten volnoběh se nastavuje celkem dobře. Jde o to dosáhnout stejné hodnoty Tb při provozu na benzín i na plyn. Tak si to přepneš na benzín a koukáš jaká je hodnota Tb. Pak přepneš na plyn a hodnota Tb by neměla být rozdílná o víc než 0,1 ms. Pokud tomu tak není pohraješ si s tou křivkou volnoběhu. To jsou ty hodnoty P1, P2 v okně modelování. Tohle se dá nastavit na stojícím autě a je tam krásně vidět co to dělá, když se hodnota změní. Horší je to za jízdy, proto laboruji s tím logováním.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: LPG nastavení svépomocí
mnov> to vypada jednoduse, vyzkousim, diky.
Jinak ten tvuj puvodni naklon 36%, zrovna koukam do navodu pro Magic2 a oni ho tam maji na obrazcich. Tak jestli to nejakej moula tupe nenastavil podle toho...
Hele, k cemu slouzi na zalozce Kalibrace (F4) - Modelovani (F9) tlacitka Urci a Nastav?
Jinak ten tvuj puvodni naklon 36%, zrovna koukam do navodu pro Magic2 a oni ho tam maji na obrazcich. Tak jestli to nejakej moula tupe nenastavil podle toho...
Hele, k cemu slouzi na zalozce Kalibrace (F4) - Modelovani (F9) tlacitka Urci a Nastav?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG nastavení svépomocí
Stránka F4 Kalibrace obsahuje tři záložky: Modelování F9, Mapa F10 a Korekce F11.
Modelování - zde lze nastavovat LPG. Nastavením modelu, což je vlastně funkce pro výpočet doby otevření Tg na základě Tb. Mimo hlavní model je zde ještě model volnoběhu, který se nastavuje zvlášť změnou hodnot bodů P1 a P2.
Mapa - toto slouží k najetí bodů pro výpočet modelu
Korekce - mám všechny vypnuté a zatím je nehodlám používat
Urči - určí pracovní tlak, což jsem se dočetl, že je tlak při němž jednotka nedělá žádnou korekci na tlak. Program hlásí, že má být o 0,1 bar menší, než je tlak co ukazuje čidlo. Proč to tak je nevím a nechal jsem to nastaveno tak, jak si to určila jednotka.
Nastav - to uloží hodnotu Tb na volnoběh bez zátěže. Hodnota co se tam zobrazuje, je výsledkem autokalibrace na volnoběh. Lze ji ručně změnit a uložit tlačítkem Nastav. Neměnil jsem to, protože autokalibrace poznala správnou hodnotu.
Jinak on ten CZ návod v programu je k nějaké starší verzi a tak to moc nesedí. Lepší je ten anglický. Ještě lepší je návod k verzi G4. Ten a mnoho dalšího lze najít třeba zde.
To mé naklonění jsem tam nastavil já, nebo spíš LPG jednotka na základě jízdního testu. Jak už jsem psal náklon zmenšit není problém. Zvednu tlak a hned mám náklon 15%, ale taky problém se škubáním.
Modelování - zde lze nastavovat LPG. Nastavením modelu, což je vlastně funkce pro výpočet doby otevření Tg na základě Tb. Mimo hlavní model je zde ještě model volnoběhu, který se nastavuje zvlášť změnou hodnot bodů P1 a P2.
Mapa - toto slouží k najetí bodů pro výpočet modelu
Korekce - mám všechny vypnuté a zatím je nehodlám používat
Urči - určí pracovní tlak, což jsem se dočetl, že je tlak při němž jednotka nedělá žádnou korekci na tlak. Program hlásí, že má být o 0,1 bar menší, než je tlak co ukazuje čidlo. Proč to tak je nevím a nechal jsem to nastaveno tak, jak si to určila jednotka.
Nastav - to uloží hodnotu Tb na volnoběh bez zátěže. Hodnota co se tam zobrazuje, je výsledkem autokalibrace na volnoběh. Lze ji ručně změnit a uložit tlačítkem Nastav. Neměnil jsem to, protože autokalibrace poznala správnou hodnotu.
Jinak on ten CZ návod v programu je k nějaké starší verzi a tak to moc nesedí. Lepší je ten anglický. Ještě lepší je návod k verzi G4. Ten a mnoho dalšího lze najít třeba zde.
To mé naklonění jsem tam nastavil já, nebo spíš LPG jednotka na základě jízdního testu. Jak už jsem psal náklon zmenšit není problém. Zvednu tlak a hned mám náklon 15%, ale taky problém se škubáním.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: LPG nastavení svépomocí
Tak dnes se mi mezi 2000 a 2500 otackami soustavne rozsvecovala chuda smes a navic mi auto pri rozjezdu 2x zdechlo. Takze jsem si rekl dost a udelal znova kalibraci. Zajimavy je, ze vypoctenej model je uplne jinej nez puvodni. Jednak pracovni tlak byl puvodne 1.0, ted je 0.9. Cas vstriku benzinu na volnobeh puvodne 3.58, nastavil jsem 3.3 (bez zateze). Nakloneni puvodne -4% (mnou korigovane na -3) nove system nastavil +10 (upravil jsem na +5). Posunuti puvodne -1ms, nyni -0.8ms. Body na LPG a benzin jsem zatim nesbiral, potreboval jsem jet. Zatim auto v nizkych otackach vyrazne ozilo, nechcipe. Otacky kolem 2.500 jsou porad takovy hluchy, pak prijde zrychleni a pri prepnuti ve 4 tisicich druhy. Zitra budu pokracovat, zkusim kalibraci sbiranim bodu benzinu a LPG.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG nastavení svépomocí
Naklonění se stejně přepočítá po nasbírání bodů. Jinak ty body lze nasbírat i bez připojeného počítače (pokud nejsou zapnuty autokalibrace) a pak se teprve připojit a nechat vypočítat model.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: LPG nastavení svépomocí
mnov> jojo, vim. Uvidim, az to zitra napichnu, ale najel jsem asi jeste malo kilometru. Ale zlepseni je uz patrny...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG nastavení svépomocí
tak jsem si stahnul ten RomRaider, ted jeste sehnat kabel a nekam to pripojit, pokud to na SF00 jde , pac OBD BT diagnostika mi tam nemaka, bo mam ten "jiny" konektor...
a naucit se to s tim, protoze to co mi fakt chybi, je nejaka diagnoza z prubehu jizdy a problemu pri ni probihajicich, treba kdyz mi odesel vstrikovaci ventil LPG, zkousel jsem to jak za mlada u S120 postupnym odpojovanim a poslouchanim chodu valcu, jako nostalgie super, ale uz jsem na to fakt linej a radsi bych to videl online vevnitr, nejlip primo v prubehu te chyby ))
a naucit se to s tim, protoze to co mi fakt chybi, je nejaka diagnoza z prubehu jizdy a problemu pri ni probihajicich, treba kdyz mi odesel vstrikovaci ventil LPG, zkousel jsem to jak za mlada u S120 postupnym odpojovanim a poslouchanim chodu valcu, jako nostalgie super, ale uz jsem na to fakt linej a radsi bych to videl online vevnitr, nejlip primo v prubehu te chyby ))
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG nastavení svépomocí
Zrovna na to otestování LPG vstřiků je v programu pro nastavování Magic docela pěkné udělátko. Dají se všechny válce přepnout na benzín a pak si je po jednom přepínat na plyn. Krásně se tak pozná problém na vstřikovači. Je to i popsáno v návodu. Odkaz na stažení návodu jsem dával výše.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG nastavení svépomocí
o tom vim, to mi ukazoval servisak, ale me by se libilo videt nejakou krivku, prubeh, proste zaznam toho, co to dela online, pri jizde, ne jen zkouset jestli to je nebo neni vstrikama a kterym z nich...
ne vzdy se to projevi zrovna, kdyz potrebujes...
a ten Romraider mi nejak nejde nainstalovat asi spatna verze javy bo co, mam Win Vista, nebo 7 nebo co, proste to po XPeckach, tam ma byt 32bitova Java, nebo 64?
nainstaloval jsem 64 a nedokonci to instalaci, tak pocitam, ze je chyba tam...
ne vzdy se to projevi zrovna, kdyz potrebujes...
a ten Romraider mi nejak nejde nainstalovat asi spatna verze javy bo co, mam Win Vista, nebo 7 nebo co, proste to po XPeckach, tam ma byt 32bitova Java, nebo 64?
nainstaloval jsem 64 a nedokonci to instalaci, tak pocitam, ze je chyba tam...