LPG nastavení svépomocí

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

RallyCAD píše:
Tohle nějak nechápu, protože jsem tam psal, že kalibraci dělám podle návodu výrobce. Psal jsem i v jakém režimu to projíždím. Nechápu tedy tuto poznámku, protože z toho co jsem napsal je jasné , že je mi to známo. Navíc pak kontroluji i jak se chová benzínová řídící jednotka.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Lambda sonda je tam DENSO DOX-0307 a zdá se mi, že funguje dobře. Prostě i s tím nastavením LPG co tam mám nyní tak benzínová jednotka je spokojená. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od Slavek_xxx »

RallyCAD píše:Nestíhám, ale mám první postřehy:

1) Trysky jsou moc velký, přestože je HLP doporučuje. Já měl na Foresteru 2.0/92kW trysky 2,0mm a ty fungovaly.
Když jsem dal víc než 2,3mm , tak nešlo sřídit, žralo to a bylo to nestabilní při volnoběhu.

2) Tlak 1,0Bar je málo. Ideální je 1,1 až 1,3 Bar.

3) Náklon 37% je strašně moc.

4) Korekce o 9% je moc. Pokud je to nutné, značí to poškozený vstřik.
A co ten muj naklon -4%? Jsem si skoro jistej, ze ho takto Staff nenastavoval, mohla to nastavit jednotka sama? A muze to souviset s chudou smesi nad tech 2200 otacek pri stale zatezi? Tlak mam cca 1,10 a trysky pokud me pamet nesali 2.5mm.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

To Slavek_xxx: nemůžeš sem dát něco podobného jako já? Aby bylo jasno co tam Máš vlastně nastaveno.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od Slavek_xxx »

mnov> dam sem par screenshotu, ale notebook s zivou baterii mam v praci. Takze nejdriv ve stredu. :655:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od RallyCAD »

mnov píše:Lambda sonda je tam DENSO DOX-0307 a zdá se mi, že funguje dobře. Prostě i s tím nastavením LPG co tam mám nyní tak benzínová jednotka je spokojená. :-)
Já jí tam měl taky, ale s LPG to není ono. U tvýho modelu už to je v cajku, ale MY98
měl ještě trochu jinou elektroniku a specifickou sondu...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od RallyCAD »

Slavek_xxx píše:
A co ten muj naklon -4%? Jsem si skoro jistej, ze ho takto Staff nenastavoval, mohla to nastavit jednotka sama? A muze to souviset s chudou smesi nad tech 2200 otacek pri stale zatezi? Tlak mam cca 1,10 a trysky pokud me pamet nesali 2.5mm.
To záleží na tom, jestli tam máš povolený adaptivní kalibraci za jízdy. Pokud by se to samo posunulo
do mínusu, tak to nejspíš znamená, že by byly lepší menší trysky - např. 2,4. Ale u pana Štaffa bych se
rozhodně nebál, že bys to měl udělaný a zkalibrovaný špatně...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Menší trysky jsem ještě nevyzkoušel, protože zrovna potřebuji s autem jezdit a nemohu ho tak odložit do garáže na jejich výměnu. Nicméně mám ještě dotaz k těm adaptivním kalibracím za jízdy u LPG jednotky. Já to tam nikdy nepovoloval, protože mi to přijde nesmyslné. LPG jednotka je řízena tou benzínovou a tam se adaptace dělají také. Prostě jsem se snažil vždy nastavit LPG, tak aby benzínová jednotka nepoznala rozdíl oproti provozu na benzín. Mít v autě dvě jednotky co se adaptují mi nepřipadá dobré.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od RallyCAD »

Přesně tak :845: :supeer:
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tak tady jsou moje hodnoty. Posledni obrazek je ulozena konfigurace po zmene naklonu krivky na 0%.
Přílohy
H6_LPG_odecet_27112013.jpg
H6_LPG_konfig_27112013.jpg
H6_LPG_konfig2_27112013.jpg
H6_LPG_kalib_27112013.jpg
Zmena naklonu na 0%
Zmena naklonu na 0%
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

TO Slavek_xxx: děkuji za zaslání Tvého nastavení. Bohužel si netroufám to nějak hodnotit. Mám však další nastavení, tak to budu studovat.
Na první pohled se mi tam líbí ta hodnota Tb u volnoběhu. To já ji mám o cca 1 ms menší. To pak asi pomalý LPG vstřikovač nestíhá. Osobně mám však hlavně problém při brzdění motorem, kdy benzínová jednotka tam pouští 0,7 ms a LPG jednotka tam dává 1,4 ms, což je asi minimu co zvládají LPG vstřiky. Pokud mám pak LPG nastaveno na optimální náklon, tak dochází občas ke škubání, při přechodu z brzdění motorem. Nastavením malého tlaku jsem toto odstranil, ale mám strach z toho náklonu. Nicméně koukám, že tam máš nastaven přechod na benzín při překročení 4k otáček. To bych tam mohl dát pro jistotu také, ale u mého motoru toho dosáhnu při běžné dálniční rychlosti.
Jinak by mě zajímal ještě ten test vstřikovačů, co jsem dával na prvním obrázku. Ovšem všiml jsem si, že máme jinou verzi programu a i jinou verzi programu řídící jednotky (u Tebe asi jednotek). Tak nevím zda to Tvá verze umožňuje.
Pak bych se také zeptal, zda kontroluješ nastavení LPG připojením k řídící jednotce benzínu?
Vím, že jsem Ti nijak neporadil, jen od Tebe stále něco chci, tak děkuji za každý příspěvek.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od Slavek_xxx »

mnov> mam jednu plynovou jednotku, prodava se az do osmivalce.
Nastaveni do benzinu nad 4 tisice a pres 90% zatizeni mam schvalne, u DOHC se bojim, abych nepodpalil ventily a tak na plny vykon radeji necham pracovat puvodni mapy a palivo i za cenu vyssich nakladu. U SOHC bych to neresil, vsak tam se daji kontrolovat a nastavovat ventily kazdou druhou vymenu oleje za pusu.
Test vstrikovacu jsem na me verzi nenasel, ale o vikendu muzu pohledat.
A samozrejme mam kabel (bezny VAG KKL) a FreeSSM na data z ridici jednotky auta. Dokazu tim lehce mazat chyby a sledovat treba hodnoty lambda pri jizde.
Jinak podle toho co popisujes mi to lajckym rozumem rika, jestli nemas opravdu prilis velke trysky, ktere pri kratke dobe otevreni vstriku nedavkuji spravne. Trysky musi stat par korun, investoval bych do nich.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od Slavek_xxx »

Nakloneni 0% bylo moc bohaty. Nejelo to dobre, dokonce mi to jednou zdechlo. Dal jsem -2% a je to super.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

V jakém režimu to zdechlo? Rozsvítila se kontrolka motoru?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od Slavek_xxx »

Pri rozjezdu z volnobehu. Ono to v AT ani jinak nejde...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Odpovědět

Zpět na „Palivo“