Stránka 59 z 124

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 8:16 am
od vojtasbus
Když vám to tu naruším, tak u H6 udělám na Vervu o 20 kmh vyšší maximálku. Jinak to ne pocitově, ale reálně, jede líp. A je to sakra znát. Proměnná vačka tomu dodává grády.

Odesláno z mého EVOLVEO_StrongPhone_Q8_LTE pomocí Tapatalk

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 9:00 am
od JRJ
vojtasbus píše:Když vám to tu naruším, tak u H6 udělám na Vervu o 20 kmh vyšší maximálku.
A ty maximálky jsou prosím pěkně kolik? Já jsem se na maximálku nikdy nedostal. Od 200 mi Lego nepřijde bezpečný ("plave") a na víc jak 220 jsem si s ním netroufl. A o 20 víc než s jakým palivem?

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 9:01 am
od HonzaCZ
vojtasbus píše:Když vám to tu naruším, tak u H6 udělám na Vervu o 20 kmh vyšší maximálku. Jinak to ne pocitově, ale reálně, jede líp. A je to sakra znát. Proměnná vačka tomu dodává grády.
Kdyby to byl rozdíl řekněme 230 vs 250 km/h za stejných ostatních podmínek, tak by ti to palivo muselo zvýšit výkon o skoro 30 %. Sám jsi psal, že jednou to bylo přes den v teple a po druhý v noci v chladu. To udělá daleko víc než nějaký prémiový palivo. :-)

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 9:03 am
od HonzaCZ
JRJ píše: A ty maximálky jsou prosím pěkně kolik? Já jsem se na maximálku nikdy nedostal. Od 200 mi Lego nepřijde bezpečný ("plave") a na víc jak 220 jsem si s ním netroufl. A o 20 víc než s jakým palivem?
Tak možná nějaká závada nebo opotřebení podvozkových dílů? Já teda zatím taky nejel maximálkou, ale kolem 240 tacho tam bylo a chovalo se to zcela příkladně.

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 9:29 am
od spm
Hele a jak vám to topí v těhlech rychlostech? :-) Na FB někdo včera tvrdil, že mu to v týhle rychlosti vystoupá na 107C, což mi přijde už jako moc velkej brutus a evidentně s mojí teplotou řešim úplný ptákoviny. Ale stejně si myslim, že to má rozbitý :-DDD

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 10:02 am
od HonzaCZ
Nevím, já většinou při 240 koukám na silnici a ostatní účastníky provozu, ne na teploměr. :-D Dlouhodobě rychle jsem jel jenom v zimě přes Německo, asi 160-200 nějakých 100 km v kuse a teploměr se ani nehnul. Ale je fakt, že venku bylo 10 °C. :-)

A já razím, že sice je fajn občas vědět přesný hodnoty, ale je potřeba brát stále v úvahu původní záměr výrobce. Pokud je tedy teploměr kompenzovanej na střed a v nějakém rozsahu se nehýbe, tak by mě běžně nemělo zajímat, zda jsem na spodku toho rozsahu nebo na horní hranici. :-)

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 10:14 am
od vojtasbus
HonzaCZ píše:Kdyby to byl rozdíl řekněme 230 vs 250 km/h za stejných ostatních podmínek, tak by ti to palivo muselo zvýšit výkon o skoro 30 %. Sám jsi psal, že jednou to bylo přes den v teple a po druhý v noci v chladu. To udělá daleko víc než nějaký prémiový palivo.
To sice jo, ale teď už mám další 2000 km ;D realita byla BA95 od "naší" pumpy u prasečáku vs. 2 nádrže vervy v dálničním tempu. Jinak tyhle dvě byly na tom samem useku a ted uz ve stejnem prostredi. V tomhle humusu. A rozdil byl tacho 220 vs 240. Nečekal jsem že by to udělalo tolik. Je mozne ze to bylo i tim, jak bylo vše dokonale prohřáté a tak. Ale jinačí okolnost mě nenapadá.

Odesláno z mého EVOLVEO_StrongPhone_Q8_LTE pomocí Tapatalk

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 10:18 am
od Traveller
Koukám, že se to tu začíná měnit na nekonečné téma alá oleje. :-DDD :-DDD :-DDD

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 10:20 am
od VDC
Honza má svatou pravdu. Venkovní teplota dělá daleko víc, než nějaký palivo. Zrovna ráno se mi to potvrdilo, když jsem odvezl auto na stk a jel jsem do práce na motorový koloběžce. Po ránu, jak bylo chladno, tak ta kolobrnda letěla jako střela. :-) Tam je ten rozdíl ve výkonu proti horku, opravdu reálně hmatatelný. :-)

Jinak ta teplota, 107 už je pravda relativně dost, protože ta středová poloha rafičky teploměru je do nějakých 105. Pak už leze nahoru. Ale furt to ještě není krize, protože to pořád je v černém poli.
Mě teď malinko mrzí, že nemám možnost zajet ještě na chalupu, čistě pro srovnání starý/nový chladič.
Při 240 se na teploměr moc koukat nemusí, to je takovej nápor, že to určitě vařit nebude. :-) To mám vyzkoušený, že i s chybějícím litrem vody v okruhu to na dálnici chladí jako blázen. :-)

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 10:36 am
od HonzaCZ
vojtasbus píše:To sice jo, ale teď už mám další 2000 km ;D realita byla BA95 od "naší" pumpy u prasečáku vs. 2 nádrže vervy v dálničním tempu. Jinak tyhle dvě byly na tom samem useku a ted uz ve stejnem prostredi. V tomhle humusu. A rozdil byl tacho 220 vs 240. Nečekal jsem že by to udělalo tolik. Je mozne ze to bylo i tim, jak bylo vše dokonale prohřáté a tak. Ale jinačí okolnost mě nenapadá.
Při těhlech rychlostech stačí lehkej vítr a hned je vše jinak. IMHO se to nedá reálně porovnat. No a srovnávat "nějakej" benzín a Vervu... to jako tomu možná už i věřím. :-) Zkus slušnej benzín vs premiovej třeba od stejný značky.

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 11:46 am
od spm
HonzaCZ píše: A já razím, že sice je fajn občas vědět přesný hodnoty, ale je potřeba brát stále v úvahu původní záměr výrobce. Pokud je tedy teploměr kompenzovanej na střed a v nějakém rozsahu se nehýbe, tak by mě běžně nemělo zajímat, zda jsem na spodku toho rozsahu nebo na horní hranici.
Jako sice jo, ale když vezmu (viz níže), že rozdíl mezi normální středovou polohou a totálním průserem je jenom 5C, tak bych obecně radši věděl o tom problému od začátku, abych ho mohl nějak rozumně vyřešit, než to řešit ve chvíli, kdy s tím zůstaneš na blikačky v pravym pruhu nějakého opravovaného úseku dálnice :-DDD
VDC píše: Jinak ta teplota, 107 už je pravda relativně dost, protože ta středová poloha rafičky teploměru je do nějakých 105. Pak už leze nahoru. Ale furt to ještě není krize, protože to pořád je v černém poli.
Červený je ale 110, že? :-) To tam je docela sakra málo rezervy na teplotu, jestli při 105 je ještě na středu :-)

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 12:13 pm
od VDC
Jojo, to mě na tý rafičce pěkně sere, že střed je normál, ve 105 se začne hejbat, 110 je ta první ryska a červený pole je 115-120. A když už to teda vyšplhá nad 110, tak je fakt jen kousek k opravdovýmu vaření. Za mě osobně musím říct, že mi to detailní sledování teploty, díky displeji, několikrát zachránilo od vaření.
Pravda, kdybych rovnou vyměnil před dvěma lety chladič a všechny hadice, bylo to vyřešený najednou... :-)

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 4:03 pm
od petr
To platí i u forestra s tou ručičkou ? Já ji mám taky celkem pořád ve středu ale v terénu nebo s vozíkem jsem u červeného pole byl blízko už dost krát a nějak jsem to neřešil myslel jsem že to má ještě rezervu

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 4:05 pm
od VDC
To určitě platí napříč modelama, že ten nárůst teploty není lineární. Prostě jak se přiblížíš k červenému poli, už je ta teplota vysoko.

Re: Kvalita PHM

Napsal: úte črc 31, 2018 4:17 pm
od spm
Nejsem si jistej tou jedničkovou imprezou. Přišlo mi, že většinou je ta ručička těsně pod středem, ale přišlo mi, že už jsem ji měl (za jízdy) i o kus níž a jednou naopak ve středu. Tak ta možná tu kompenzaci buď nemá tak velkou. Anebo má něco rozbitýho nebo já šikmý oči :-DDD (nicméně - SF má asi přístrojový štít jinak stejný?)