LPG

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
masha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1583
Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
Jméno a příjmení: Václav Mašek

Re: LPG

Příspěvek od masha »

VDC píše:No to je Vašku systém, kterej je v Německu všude. Spíš je divný, že jsi tam někde narazil na ten italský, co máme u nás. :-)
Aha tak já myslel že to bylo naopak ObrázekObrázek zrovna u nás u firmy ho má aral takže super ;-) akorát ta cena teď super neni v DE :-/


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

A, SLO, HR, všude tankuju sám a redukce IT, takže jak v ČR. DE mají napřímo tuším... takže když máš pod víčkem, tak už nešroubuješ, když máš klasiku někde v nárazníku, tak si zajdeš k obsluze pro redukci.

Jinak sem teď byl na chvilku v HR, tankoval jsem jenom SLO, €1.014 (~25 CZK), dost drahý, ale pořád cajk proti benálu za €2.138..
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Karlforester
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: úte pro 14, 2021 5:32 pm
Bydliště: Kamenice nad Lipou

Re: LPG

Příspěvek od Karlforester »

Zdravím klubaci.
Píši ohledně životnosti startovacich kabelů při provozu na lpg. V lednu tohoto roku jsem před přestavbou koupil nové kabely NGK, forester sg, motor 2.0 92KW. Zatím mám najeto 10t km vše v pořádku, ale ptám se zdá raději po nějaké porci km měnit preventivně nebo čekat na cukani? Svíčky mám v plánu měnit po 20t km.
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: LPG

Příspěvek od petr »

nevím jestli má LPG vliv na kabely , spíš na svíčky kvůli vyšší teplotě hoření , já tam mám kabely spoustu let a řekl bych že je to ok, svíčky dávám obyč NGK co 25tkm a taky ok , takže pokud měníš svíčky a je to ok , kabely neprobíjí tak bych je tam nechal , stačí osahat za chodu , pokud nedostaneš ránu jsou ok , pokud ji dostaneš tak bych je měnil, ale ono to funguje i když kopou :-D
spíš bych to řešil pokud by to něco dělalo
danyellsan
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 50
Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí

Re: LPG

Příspěvek od danyellsan »

Ahoj kluci, mam LPG teprve od jara tak presne nevim jak to chodi. Ale ted jak se schladilo si vsimam ze nemam az tak dobry dojezd na nadrz jak v lete. Nepo spis jakoby driv si prepne z LPG na benzin. Domyslel jsem si ze to ma souvis s tlakem LPG v nadrzi, muze byt a nebo je to blbost? 😁 Nejde o to ani ze by se zvedla spotreba, spis je potreba driv dotankovavat i kdyz v nadrzi jeste zbyva dost plynu.
Forester SH 2.0 Bifuel
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3147
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: LPG

Příspěvek od dracekvo »

Může být blbě nastavený tlak, kdy se to má přepnout na benzín.
Plynu při nižších teplotách klesá tlak. Proto se na zimu mění poměr mezi propanem a butanem. Jen asi ale nemyslím, že současné teploty jsou takové, že by jsi rozdíl v dojezdu byl schopný zpozorovat.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: LPG

Příspěvek od petr »

no a když tankuješ do plna kolik litrů ti tam vleze teď a kolik tam vlezlo v minulosti , pokud je v tom větší rozdíl tak by to být mohlo a pokud né tak ti to spíš víc žere , to muže být z mnoha příčin
danyellsan
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 50
Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí

Re: LPG

Příspěvek od danyellsan »

No musim to vic sledovat. Ale manzelka kdyz vyjede nadrz tak tam vleze klidne 65 litru. Najede na to 500km. Ted jsem tankoval po par dnech co mi samo preplo na benzin tak jsem jezdil na benzinu at mu trochu ulahodim a kdyz jsem tankoval plyn, vlezlo jenom 50 litru. Po par dnech jsem dotankovaval doplna ptz me cekala cesta, ale preplo mi to uz po 350 km. Co je divne. Ale prave jsem dotankoval ale ne doplna pac jsem bral na svk 😬 to bych hned vedel kolik tam zbylo. No tak mi to ted vrta hlavou. Protoze mam pocit ze jak jsem auto kupoval, mi majitel rikal ze v zime najede na plyn min. Ok rikam si, jasne vyssi spotreba. Ale o 150 km na nadrz min je dost min 😁😁😁
Forester SH 2.0 Bifuel
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

Zimní plyn je jiná směs než letní. V zimě je ve směsi víc propanu. Takže rozdíl tam je.
Ale ty rozdíly, o kterých píšeš jsou dost velký. To je divný.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3147
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: LPG

Příspěvek od dracekvo »

No pokud se to děje pravidelně, tak je to divný.
Ale pokud se to stalo jednou, tak je to normální. Taky se mi občas stane, že zavře plnící ventil dřiv i když není načepováno, kolik by se reálně mělo vejít podle najetých km. Ale pak při dalším tankování je to už v poho.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: LPG

Příspěvek od podvlada »

Jo, taky se mi občas zavře ventil dřív než by měl, podle litrů. Spotřeba pak vychází na střídačku 7, 15, 7, 15 :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

Jasně, to nerozporuju, že pokud se to děje opakovaně, je to divný.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: LPG

Příspěvek od podvlada »

Nechci moc odvádět pozornost jinam, ale mam taky dotaz.
Jak je chladnějš, častějš se stává, že čerstvě po přepnutí na plyn to ještě neni (celý) tak ohřatý jako to bejvalo v létě (byť reduktor už má teplou vodu), a má to trochu nepravidelnej volnoběh. Jen na plyn. Na benzín v pohodě. Na plyn je i o něco níž než by bylo zdrávo, to pak i za tepla, ale už běží rovnoměrně. Je to buď čerstvě po přepnutí, nebo když třeba s autem popojedeme 500 m, tam po chvíli stání nastartujeme, ta teplá voda mezitim reduktor ohřeje takže přepne, ale motor je studenější než by byl, kdyby se celou dobu jelo a přeplo se "za jízdy". A v tuhle chvíli je ten volnoběh nižší. Zas jako nechcípá to, myslim že ani missfire, ale je to takový nepravidelný.

Půjčil jsem si od Toma kabel na diagnostiku, tak jsem čučel na co se dá, chyby žádný (resp. jen starý když nám jednou došel plyn, nic aktuálního) a zkoušel i test vstřikovačů, kterej řekl, že vstřiky jsou v normě, byť nějaký drobný čísla to vyprodukovalo. Ale k mému překvapení jsem nenašel tlačítko "uložit", který zmiňuje návod. Jak kdybych třeba neměl licenci, nebo co.
Koukal jsem, že nastavený to je na přepnutí už od 35 °C.

Filtry se chystam měnit, ale s výkonem problém neni, jezdí to jak fík, jen ten volnoběh je takovej nedůstojnej... :-)

Forester, Magic G4.

(Kdyby někdo rovnou z hlavy věděl kde a jak měnit filtr, nebo měl odkaz na návod, byl bych rád, než to budu hledat sám :-))

Dík!
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: LPG

Příspěvek od Bekr »

Zanesený filtr se projeví při požadavku na výkon, ne při volnoběhu.
Pokud je volnoběh nízký, ale pravidelný, viděl bych to na chudou směs.
Pokud je volnoběh nepravidelný a otáčky poskakují sem a tam, zkontroloval bych ventilové vůle.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: LPG

Příspěvek od podvlada »

Díky za tipy.
S těmi filtry jsem si to tak myslel.
Volnoběh na plyn je o něco nižší než na benzín. Čím je motor studenější, tím jsou nižší, musím diagnostikou změřit kolik tam je, když je to fakt nejhorší. Na benzín tam je těch předepsaných 650/850 AC OFF/ON. Na LPG prostě níž, záleží.

Prd tomu rozumim, ale 1) má to solenoid na volnoběh (to mě překvapilo, čekal jsem tam šroub, když to má plyn lankem), 2) má to lambda sondu na řízení směsi, 3) LPG vstřiky jsou řízený pulzy pro benzinový vstřiky; tak bych čekal, že se to umí skorigovat samo, tedy pokud ECU zjistí že je směs chudší, tak přidá víc paliva, což teda prodouží časy i LPG vstřiků. Leda že by to bylo ještě ve fázi open-loop, což možná i odpovídá, stává se to obvykle jen za studena.
Ventilový vůle by měly bejt v cajku, Aleš to měl relativně nedávno (17 Mm zpět) pod kudlou, dělal se výbrus.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Palivo“