LPG

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
Karlforester
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: úte pro 14, 2021 5:32 pm
Bydliště: Kamenice nad Lipou

Re: LPG

Příspěvek od Karlforester »

Ahoj, jdu s dotazem. Začátkem zimy se mi začalo rozsvěcet kuře s chybou p0328 knock senzor high input. Na benzín to nedělá. Auto jakoby trochu ztratí výkon cca od 2 do 3 tis otáček, necuka to jen je znát nižší výkon a taky se zvedla spotřeba cca o 1,5L. Co jsem dělal. Nové Svíčky NGK BKR6E-11 nyní , rok staré zapalovací kabely NGK, prosinec 2022 čištění vstřikovacu systém magic 4. Koukal jsem na knock senzor, jen menší prasklina shora snímače, měřen odpor cca 560kohmu a to by mělo být v pořádku.
Děkuji za rady.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

Podle servisního manuálu je tato chyba opravdu jen v souvislosti s čídlem klepání a jeho připojením.
Nechápu, že to nehlásí i na benzín.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Karlforester
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: úte pro 14, 2021 5:32 pm
Bydliště: Kamenice nad Lipou

Re: LPG

Příspěvek od Karlforester »

mnov píše: pát úno 17, 2023 7:49 pm Podle servisního manuálu je tato chyba opravdu jen v souvislosti s čídlem klepání a jeho připojením.
Nechápu, že to nehlásí i na benzín.
Čidlo mám nové origo, tak ho zkusím vyměnit a uvidím. Je možné, že to čidlo klepání má za následek zvýšení spotřeby, nebo se mohlo samo rozhodit nastavení lpg?
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

Zkušenost s čidlem klepání popsal kolega zde: viewtopic.php?p=603972#p603972
Píšeš, že tam máš Magic, tak na nastavení plynu bych se Ti mohl kouknout. Kamenice n. L je od nás cca 25 km. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: LPG

Příspěvek od petr »

u mě se ten špatný knock sensor přesně takhle projevoval , nechtělo to jet od cca 2000 do 3000 otáček , po výměně vše ok , dokonce mi kvůli tomu svítila kontrolka VDC off jestli si dobře vzpomínám , už je to dávno
Karlforester
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: úte pro 14, 2021 5:32 pm
Bydliště: Kamenice nad Lipou

Re: LPG

Příspěvek od Karlforester »

mnov píše: ned úno 19, 2023 9:02 am Zkušenost s čidlem klepání popsal kolega zde: viewtopic.php?p=603972#p603972
Píšeš, že tam máš Magic, tak na nastavení plynu bych se Ti mohl kouknout. Kamenice n. L je od nás cca 25 km. :-)
Přiřazení odporu místo čidla je zajímavý levný postřeh 😉💪

Jinak pokud bys byl ochotný, mi zkouknout nastavení lpg byl bych rád, abych měl jistotu, že to chodí správně a neodelal ventily. Jinak lpg mi dělal před rokem Vaněk z Prahy.
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: LPG

Příspěvek od suubaru »

Karlforester píše: pát úno 17, 2023 2:48 pm Ahoj, jdu s dotazem. Začátkem zimy se mi začalo rozsvěcet kuře s chybou p0328 knock senzor high input. Na benzín to nedělá. Auto jakoby trochu ztratí výkon cca od 2 do 3 tis otáček, necuka to jen je znát nižší výkon a taky se zvedla spotřeba cca o 1,5L. Co jsem dělal. Nové Svíčky NGK BKR6E-11 nyní , rok staré zapalovací kabely NGK, prosinec 2022 čištění vstřikovacu systém magic 4. Koukal jsem na knock senzor, jen menší prasklina shora snímače, měřen odpor cca 560kohmu a to by mělo být v pořádku.
Děkuji za rady.
U mě to samé ohledně klepání. Vadný vstřikovač. Taky magic4. Ty vstřikovače jsou velmi citlivé na bordel v plynu. Taky se to projevovalo u volnoběhu při rozjezdech. Někdy to zdechlo.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3181
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: LPG

Příspěvek od dracekvo »

Nejsem zastánce čištění vstřiků, podle mě je to jen dočasné oddálení problému a stejně není jistota, že po vyčištění je vstřik OK. Proto jsem si místo BRC nechal dát vstřikovače magic fx, abych je mohl v případě problému za pár korun vyměnit. Vstřik stojí tak 6 stovek. Na kolik vyjde čistění? Dle mě zbytečná investice, když k tomu člověk přičte dobu bez auta, čas a cestu do a ze servisu.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49211
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

Já jsem teda míval problém se vstřiky Jet FX v prvních letech po instalaci plynu. Postupně jsem jich vyměnil asi 5. Kvůli prvnímu jsem jel k Matyášovi Vaňkovi, který mi dělal přestavbu, druhý mi měnil plynař tady u Plzně. Pak jsem si pořídil kabel a dva vstřiky do foroty a už jsem měnil sám. Ale posledních možná 5 let jsem nebyl nucen vyměnit ani jeden. Někde jsem zaslechl, že snad udělali nějakou drobnou konstrukční úpravu, aby se ty vstřiky tolik nezanášely. Docela bych tomu i věřil.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Karlforester
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: úte pro 14, 2021 5:32 pm
Bydliště: Kamenice nad Lipou

Re: LPG

Příspěvek od Karlforester »

suubaru píše: pon úno 20, 2023 6:57 am U mě to samé ohledně klepání. Vadný vstřikovač. Taky magic4. Ty vstřikovače jsou velmi citlivé na bordel v plynu. Taky se to projevovalo u volnoběhu při rozjezdech. Někdy to zdechlo.
Vstřiky jsem cistil už 2x, ale to se projevoval výrazným úbytek výkonu a hlavně cukani. Teď je to jiné.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

VDC píše: pon úno 20, 2023 8:43 am Někde jsem zaslechl, že snad udělali nějakou drobnou konstrukční úpravu, aby se ty vstřiky tolik nezanášely. Docela bych tomu i věřil.
Já jsem vyměnil všechny vstřikovače po třech letech a nyní jsou tam 7 let bez problému.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

Jedu na revizi, asi budu muset vyměnit reduktor. V mrazech to trvá a plný plyn občas přepne na benzín.. teď v teple OK. Jinak 300 000 km, 15 let a vstřikovače lpg stále původní..
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49211
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

mnov píše: Já jsem vyměnil všechny vstřikovače po třech letech a nyní jsou tam 7 let bez problému.
Tak to je dobře, že nemám ojedinělou zkušenost. :-)
Já se letos chystám znovu na výměnu všech vstřikovačů. Už je to víc než rok, co jsem si wapkou zničil řídící jednotku a když mi Matyáš Vaněk nastavoval jinou, tak říkal, že už by to bylo vhodné, ty vstřikovače vyměnit, že už nejdou tak dobře nastavit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Karlforester
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: úte pro 14, 2021 5:32 pm
Bydliště: Kamenice nad Lipou

Re: LPG

Příspěvek od Karlforester »

dethroned píše: pon úno 20, 2023 10:27 pm Jedu na revizi, asi budu muset vyměnit reduktor. V mrazech to trvá a plný plyn občas přepne na benzín.. teď v teple OK. Jinak 300 000 km, 15 let a vstřikovače lpg stále původní..
Jak často seřizujes ventilové vůle? A je třeba s nimi každou kontrolu hýbat? Máš přímaz?
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: LPG

Příspěvek od petr »

ten reduktor umí dělat problémy , měl jsem ho rozdělaný, měnil jsem tam membránu a čistil nějaké kanálky z druhé strany , bylo to totálně zanesené , membrána byla ko , od té doby lpg šlape jak hodinky , taky jsem myslel , že jsou v háji lpg vstřiky nakonec jsou nejspíš v pohodě když to tak šlape, plynař říkal , že BRC vstřiky vydrží víc než auto , klidně prý 500000km, je třeba měnit filtry i v plynu je prý někdy dost sajrajtu , viděl jsem když jsem ty filtry zkusil kuchat
ventily je třeba dělat co 30tkm, při pohodovém režimu možná 40tkm a potřeba s něma hýbat je =)
ale možná je ko to čidlo klepání když je prasklina , taky jsem ho měl prasklé a měnili mi ho , že je špatné a pomohlo to
Odpovědět

Zpět na „Palivo“