BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 869
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od samvaculik »

Ok, díky. A funkční převodovka MT z dieselu by se dala prodat? Měla by být funkční.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16151
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

Adam33 píše: úte srp 29, 2023 1:48 pm Ahoj všem, vlastním Subaru Forester 2.0D 2015. Poradíte, jak bezpečně poznám kdy auto regeneruje a případně kdybych si chtěl pořídit nějakou jednoduchou diagnostiku k telefonu, abych si mohl kontrolovat alespoň stav DPF tak jakou pořídit? Díky moc
Ahoj, já měl dehet SH 2008 a vypalování jsem poznal občas jen podle sníženého výkonu, proto jsem si pořídil BT ELM 327 ve verzi 1.51 (verze 2.* není pro ActiveOBD vhodná) a k tomu nejčastěji teď používám na Androidu ActiveOBD, který umí i ředění oleje. Vypalování uměl i Torque PRO.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Adam33
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: úte srp 29, 2023 1:45 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Adam33 »

quickly píše: úte srp 29, 2023 2:40 pm Ahoj, já měl dehet SH 2008 a vypalování jsem poznal občas jen podle sníženého výkonu, proto jsem si pořídil BT ELM 327 ve verzi 1.51 (verze 2.* není pro ActiveOBD vhodná) a k tomu nejčastěji teď používám na Androidu ActiveOBD, který umí i ředění oleje. Vypalování uměl i Torque PRO.
Díky za radu, mám Iphone, ActiveOBD jsem našel i v Applestore, tak předpokládám, že na Iphone ELM327 existuje také, zatím jsem našel jen tento:

https://www.innocentstore.cz/wifi-car-d ... gUQAvD_BwE

Ale nevím zda vyhovuje té verzi 1.51
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16151
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

Jabka potřebují jen Wifi, určitě se tady někdo z uživatelů ozve
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od pufko »

samvaculik píše: úte srp 29, 2023 2:34 pm Ok, díky. A funkční převodovka MT z dieselu by se dala prodat? Měla by být funkční.
Prevodovka z dieslu je nepredajná, ludia zhánajú motory, prevodoviek a iných komponentov z dieslov je na predaj tri prdele.
Predať sa to dá, ale za smiešnu cenu
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 921
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od macasubaru »

pufko nemáš pravdu... převodovka je bez hodnoty ale za čtyřku se dá prodat mezináprvový diferenciál a ten pasuje na benzíny i zadní dif je stejný jako 2.5 benzím poměr 3.9
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 921
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od macasubaru »

samvaculik píše: úte srp 29, 2023 1:26 pm Ahojte, jen update k příběhu. Majitel auta se MáSlovi už neozval, takže to padlo. Ale naskytla se jiná příležitost, máme možnost koupit za 15k bouraného diesela bez motoru, odhlášen z evidence. Chci se vás všech zeptat na rozdíly mezi Outbackem BP fl 2.0D a 2,5i? Jde mi o např. o brzdy, kardan, differenciál.. to se dle motorizace liší, nebo ne? Rádi bychom některé díly použili pro naše auta s Máslem a zbylé díly prodali.

Inzerát: https://auto.bazos.cz/inzerat/172676328 ... motoru.php
ahoj není to hodně??? už tady na bazoši byly kompletní co najede na vlek za 15000K vždyt na tom už nic není když si vezme kola.. nejcenější je na to předek a ten tam není
jinak brzdy,tlumiče kardan na benzína pasuje i interiér ale když počkáte tak koupite za dvacku kompletní na origo ALU zy mají většinou ty sedmnástky
Naposledy upravil(a) macasubaru dne úte srp 29, 2023 6:09 pm, celkem upraveno 2 x.
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 869
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od samvaculik »

macasubaru píše: úte srp 29, 2023 6:05 pm ahoj není to hodně??? už tady na sazoši byly kompletní co najede na vlek za 15000K vždyt na tom už nic není když si vezme kola.. nejcenější je na to předek a ten tam není
Máš pravdu, relevantní je cena třeba 12k?
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 921
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od macasubaru »

15 nebo 12 to už pak je přeci jedno záleží jak moc to chceš ale vím že když počkáš ta koupíš kompletní a tam už ty díly mají cenu když máš otase v benolu... já bych nedal ani 5. jedině že bych nutně něco z toho potřeboval třeba kdybych dostal tečku na zadek tak samozřejmě pak to je jiná. je to lepší brát z něčeho co je kompletní ale jen tak kvůli dílům se vyplatí
í počkat
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Skulile »

Adam33 píše: úte srp 29, 2023 1:48 pm Ahoj všem, vlastním Subaru Forester 2.0D 2015. Poradíte, jak bezpečně poznám kdy auto regeneruje a případně kdybych si chtěl pořídit nějakou jednoduchou diagnostiku k telefonu, abych si mohl kontrolovat alespoň stav DPF tak jakou pořídit? Díky moc
Ahoj, doporučil bych ti ActiveOBD a Torque, kde si nastavíš custom PIDs pro Subaru Diesel
OBD stick stačí nějaká čína, která bude podporovat WiFi nebo BTle dle tvé preference

takto se ti pak bude zobrazovat jak zaplnění, tak i teploty a případná regenerace

bez disgnostiky to časem taky na autě poznáš, ale špatně se odhaduje, kdy regenerace bezpečně skončila a je možné případně chcípnout motor

na druhou stranu jsem si několikrát s diagnostikou udělal neplánovaný výlet po okolí, když se mi spustila regenerace pár metrů od baráku - otázka, zda je toto potřeba ;-)
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Adam33
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: úte srp 29, 2023 1:45 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Adam33 »

Ahoj, tak už to mám rozchozené a mám několik zajímavých poznatků :). Aktuálně mi to ukazuje cca 1300km od poslední regenerace, příčemž jsem měl 2x cestu do Prahy a zpět za poslední týden a Auto při každé cestě na dálnici začne regenerovat, nevím jestli je to správně ale SOOT mi nespadne pod 34%, regenruje to cca 20 min. možná déle. ASH mám na 1%. Připadá mi to, jako že se se pokaždé snaží ten SOOT spálit do 0%, ale nedokáže to, tak to zkouší častěji. Každopádně ta hodnota ujetých KM od poslední regeneraci se nemění, takže auto ji považuje stále za nedokončenou. Setkal jste se s tím někdo?
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Skulile »

tohle vypadá na stav, kdy to nedokáže do určeného časového intervalu všechno spálit a když už to nějakou dobu neklesá, tak to regeneraci ukončí jako "neúspěšnou"
koukáš jaké to má teploty na DPF a katu? vstupní a výstupní?
všeobecně to na dálnici má teploty na 400°C a přirozeně se to trochu spaluje
přerušení regenerace by mohlo nastat také při potřebě vyššího výkonu, tak by možná stálo za to během regenerace zkusit jet plynule bez velkých výkyvů...

diesel už nemám 3 roky, tak jenom tahám zbytky v paměti...
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Skulile »

ale co si pamatuju, tak regenerace mi běžela každých cca 600-700km a při cestách po dálnici to bylo někdy i více jak 1500km, takže by to nemusel bát vůbec problém, ale "chtěné chování"
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Adam33
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: úte srp 29, 2023 1:45 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Adam33 »

Skulile píše: stř zář 13, 2023 11:52 am tohle vypadá na stav, kdy to nedokáže do určeného časového intervalu všechno spálit a když už to nějakou dobu neklesá, tak to regeneraci ukončí jako "neúspěšnou"
koukáš jaké to má teploty na DPF a katu? vstupní a výstupní?
všeobecně to na dálnici má teploty na 400°C a přirozeně se to trochu spaluje
přerušení regenerace by mohlo nastat také při potřebě vyššího výkonu, tak by možná stálo za to během regenerace zkusit jet plynule bez velkých výkyvů...

diesel už nemám 3 roky, tak jenom tahám zbytky v paměti...
No zatim sleduju SOOT, ASH, stav regenerace, ujete km od regenerace a teplotu DPF. Tech cidel na katalyzator je tam pomerne hodne, vlastne nevim jaka vybrat. Ale kdyz jsem absolovoval ty cesty po dalnici tak pri kazde to zkouselo a nikdy nedotahlo do konce na mene nez 35%. Teplota DPF se pohybovala kolem 640 stupnu a jinak mam teplotu DPF i pri jizde na dalnici do 300 stupnu. No tak uvidim co to bude delat dal a jestli se mu vubec nekdy podari ten SOOT spalit :). Jinak kdyz regeneruje tak jsem se snazil jet stabilne na dalnici do 130, pak prislo zuzeni tak jsem jel 90 a po zuzeni jsem zrychlil a vsiml jsem si v zadnim okenku jak se z vyfuku vyvalil oblak sazi patrne a pak nic a pak skoncila "nedokoncena regenerace".
frst
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: pon říj 30, 2023 11:52 am
Jméno a příjmení: Dominik Bracek
Bydliště: Doma

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od frst »

Adam33 píše: stř zář 13, 2023 8:40 pm No zatim sleduju SOOT, ASH, stav regenerace, ujete km od regenerace a teplotu DPF. Tech cidel na katalyzator je tam pomerne hodne, vlastne nevim jaka vybrat. Ale kdyz jsem absolovoval ty cesty po dalnici tak pri kazde to zkouselo a nikdy nedotahlo do konce na mene nez 35%. Teplota DPF se pohybovala kolem 640 stupnu a jinak mam teplotu DPF i pri jizde na dalnici do 300 stupnu. No tak uvidim co to bude delat dal a jestli se mu vubec nekdy podari ten SOOT spalit :). Jinak kdyz regeneruje tak jsem se snazil jet stabilne na dalnici do 130, pak prislo zuzeni tak jsem jel 90 a po zuzeni jsem zrychlil a vsiml jsem si v zadnim okenku jak se z vyfuku vyvalil oblak sazi patrne a pak nic a pak skoncila "nedokoncena regenerace".
Jak často se ti spouští regenerace, resp. po kolika kilometrech? Dokud jsem měl ještě na naftě dpf, tak se to snažilo regenerovat celkem často. V létě klidně po 300km a taky to nedokončilo regeneraci pod cca 25% SOOT ratio. Bylo způsobeno načnutou hadicí z intercooleru do sání ( dírka cca 1,5cm ze spodní strany ), zrovna tahle hadice a potom ještě koleno hnedka za turbem jsou snad nejčastější závady na vedení, které tohle dělaj :-)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“