BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
přidám svoje zkušenosti:
do Subaru dieselu jsem šel s tím, že jsem čekal případné servisní investice cca 50-80tis v průběhu 3-5let provozu (což se potvrdilo), takže jsem zas tak překvapenej nebyl, ale co mě překvapilo je přístup servisů!
Očekával bych, že když je všeobecně známé co odchází, tak se to bude více hlídat, ale je to spíš naopak.
Závady jsem si spíše diagnostikoval sám a nutil servisy, aby to potvrdily a následně řešily a to mi přijde opravdu špatně.
Problém je poddimenzovaná spojka a turbo, což následně při neřešení způsobí problém na ložisku kliky.
A také česká nafta, která dělá problém na vstřikách a DPF filtru.
Ke vstřiku jsem v autorizovaném servisu dostal info, že není potřeba řešit všechny, když je problém jen na jednom, ale samozřejmě nikdo nezaručí, že se za chvíli neobjeví problém na jiném.
Vzhledem k tomu, že kvůli vstřiku musí ven motor, tak se to ještě prodraží.
Já měl motor venku a nechal rovnou vstřiky zkontrolovat s tím, že jsou všechny zatím v normě, ale naftu hodně hlídám a dávám VIF.
Paradoxně mám (možná subjektivně) vyzkoušeno, že jsou vstřiky více slyšet když natankuju Vervu, kterou mi v servisu v podstatě nutí...
do Subaru dieselu jsem šel s tím, že jsem čekal případné servisní investice cca 50-80tis v průběhu 3-5let provozu (což se potvrdilo), takže jsem zas tak překvapenej nebyl, ale co mě překvapilo je přístup servisů!
Očekával bych, že když je všeobecně známé co odchází, tak se to bude více hlídat, ale je to spíš naopak.
Závady jsem si spíše diagnostikoval sám a nutil servisy, aby to potvrdily a následně řešily a to mi přijde opravdu špatně.
Problém je poddimenzovaná spojka a turbo, což následně při neřešení způsobí problém na ložisku kliky.
A také česká nafta, která dělá problém na vstřikách a DPF filtru.
Ke vstřiku jsem v autorizovaném servisu dostal info, že není potřeba řešit všechny, když je problém jen na jednom, ale samozřejmě nikdo nezaručí, že se za chvíli neobjeví problém na jiném.
Vzhledem k tomu, že kvůli vstřiku musí ven motor, tak se to ještě prodraží.
Já měl motor venku a nechal rovnou vstřiky zkontrolovat s tím, že jsou všechny zatím v normě, ale naftu hodně hlídám a dávám VIF.
Paradoxně mám (možná subjektivně) vyzkoušeno, že jsou vstřiky více slyšet když natankuju Vervu, kterou mi v servisu v podstatě nutí...
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Já byl také napaden s tím, že tankuju špatnou naftu, neregistroval jsem nějaký větší změny když jsem natankoval na různých pumpách. Nevím, auto jsem pořídil s tím, že je tam riziko drahých oprav. Auto jsem si zamiloval, ale po téhle poruše, nevím jestli si ho nechat, nebo ne. Když ano, tak nechci jezdit s pocitem nejistoty že mě to zase někde nechá stát, tak uvidím jak dopadne oprava atd.Skulile píše:přidám svoje zkušenosti:
do Subaru dieselu jsem šel s tím, že jsem čekal případné servisní investice cca 50-80tis v průběhu 3-5let provozu (což se potvrdilo), takže jsem zas tak překvapenej nebyl, ale co mě překvapilo je přístup servisů!
Očekával bych, že když je všeobecně známé co odchází, tak se to bude více hlídat, ale je to spíš naopak.
Závady jsem si spíše diagnostikoval sám a nutil servisy, aby to potvrdily a následně řešily a to mi přijde opravdu špatně.
Problém je poddimenzovaná spojka a turbo, což následně při neřešení způsobí problém na ložisku kliky.
A také česká nafta, která dělá …
Jinak bych taky klidně bral nějaký návrhy co pořídit v naftě, když jezdím 100km min denně do práce a zpět.
Díky
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Oktavku
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Starouc Octávku, 66 nebo 77 kW, ta přežije snad všechno ......
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
No, 66kw oktavku jsem mel (byla to lemra lina, tak jsme tam dal chip a uz to bylo jakztakz prijatelne) a podle me by mi slouzila dodnes (usetril bych si anabazi boxerdiesel, ale zase bych nenasel tohle forum!). Nicmene ta radost z jizdy tam nebyla velka.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
- kwt2000
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1315
- Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Petr Jelínek
- Bydliště: Rudolec u Sokolova
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Nebo vejtřesku, ta přežije a vyjede víc
Zase jestli jsou to ve 170tkm jenom vstřiky, tak až na cenu je to dobrý. Kolega mění vstřiky na RAVce po 100tkm.
Zase jestli jsou to ve 170tkm jenom vstřiky, tak až na cenu je to dobrý. Kolega mění vstřiky na RAVce po 100tkm.
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Já doufám, že se svou Subarkou ještě nějaký kiláček najedu, upřímně bych se s ní docela těžce loučil, když jsem si ji ani pořádně neužilkwt2000 píše:Nebo vejtřesku, ta přežije a vyjede víc
Zase jestli jsou to ve 170tkm jenom vstřiky, tak až na cenu je to dobrý. Kolega mění vstřiky na RAVce po 100tkm.
Měl jsem před tímto Superba 1 96kw, řádný koráb, ale velmi spolehlivé a pohodlné auto.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Tak Octávka a radost z jízdy, to se přece vzálemně vylučuje. Praga V3S by byla nesmrtelná, ale po 100 km by umřel řidič . Možná by se dalo doporučit i BMW. Nechci lobovat a už vůbec bych to nechtěl zakřiknout, ale mám najetzo 210 kkm a zatím dobrý ...ťuk, ťuk, ťuk ..... ani vstřiky, ani turbo, nic .....bývalý spolužák co má autodopravu má už 380 kkm a taky zatím nic, ani vstřiky, ani turbo a dokonce ani žhavičky ...a se šestiválcem je i celkem radost z jízdy
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Nad BMW jsem taky uvažoval, možná by to byla lepší varianta, co se týče motoru tak rozhodně, no uvidíme, jak se vyvede oprava, ale jsem hodně nakloněný prodeji. Bohužel mám špatnou vlastnost,že když se takto něco pokazí, přestávám tomu důvěřovat a u auta je to asi trojnásobněromull píše:Tak Octávka a radost z jízdy, to se přece vzálemně vylučuje. Praga V3S by byla nesmrtelná, ale po 100 km by umřel řidič . Možná by se dalo doporučit i BMW. Nechci lobovat a už vůbec bych to nechtěl zakřiknout, ale mám najetzo 210 kkm a zatím dobrý ...ťuk, ťuk, ťuk ..... ani vstřiky, ani turbo, nic .....bývalý spolužák co má autodopravu má už 380 kkm a taky zatím nic, ani vstřiky, ani turbo a dokonce ani žhavičky ...a se šestiválcem je i celkem radost z jízdy
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
otázka je zda to někdo koupí.. \ Jinak u BMW (E61 530D) jsem měnil turbo ve 220 tis a v tu samou dobu se začalo pořád rozsvěcet kuře, takže jsem to prodal dokud byl čas páč to začalo dělat neplechu..Jinak to bylo fajn auto, bezpečné, rychlé a za 7,4l nafty na sto a to jsem ho proháněl... U benzínového Forestera jsem na spotřebě cca 7,4 což proti naftě (měl jsem dva naftáky Subaru Forester se spotřebou cca 6l na sto) je o cca litr a půl víc takže takový rozdíl už to není..a že to není závoďák mi vůbec ale vůbec nevadí,
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Já budu doufat že to prodám a že to bude co nejrychleji a nejspíš opravdu půjdu do toho BMW, mohlo mě to napadnout hned, ale nemohu být naštvaný na nikoho, jen na sebe
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Ale E60/61 ( 5ka páté generace 2003 - 10 nebrat, ani F 10/11 2010 - 17 ) tam je také moc problémů ........E 46 je fajn, ta se ale zachovalá stěží sežene, ale pokud seženeš neodhoněnou E90/91 2005 - 2012, tak ti bude dělat radost dlouho. Hlavně ne po těžké havárii, těch je spousta .......Rendy019 píše:Já budu doufat že to prodám a že to bude co nejrychleji a nejspíš opravdu půjdu do toho BMW, mohlo mě to napadnout hned, ale nemohu být naštvaný na nikoho, jen na sebe
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Díky za tipy, určitě se po něčem podívám, příští týden se bude řešit ta závada na Subaru tak až bude opraveno, rozhodnu se co dáleromull píše:
Ale E60/61 ( 5ka páté generace 2003 - 10 nebrat, ani F 10/11 2010 - 17 ) tam je také moc problémů ........E 46 je fajn, ta se ale zachovalá stěží sežene, ale pokud seženeš neodhoněnou E90/91 2005 - 2012, tak ti bude dělat radost dlouho. Hlavně ne po těžké havárii, těch je spousta .......
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Známý prodává nějaké to báfo, bávo BMW vypadá to, že ho má ve fest dobrém stavu, on je takový precizní na vše, aspoň tak působí a dle jeho popisu to auto má vše co má mít a je zaservisované, stojí mu před barákem, sem tam ho projede. Do bazaru ho nedal, dle jeho slov má nejlevnější nabídku když vezme v potaz km a stav auta. Blbá doba na prodej, šel s cenou krutě dolů, dobrá doba na nákup.
Optám se ho, co to má za model, typ, má to vystavené myslím na s.auto. Neprodával by, ještě před nedávnem to byl jeho mazel na věky, staral se, ale dostal služební.
Vím jen, že je to nafta a dával tam naftu lepší, co je teda tady v dosahu, v nabídce.
Optám se ho, co to má za model, typ, má to vystavené myslím na s.auto. Neprodával by, ještě před nedávnem to byl jeho mazel na věky, staral se, ale dostal služební.
Vím jen, že je to nafta a dával tam naftu lepší, co je teda tady v dosahu, v nabídce.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Link na bmw v nafte sem klidne dej, kdyz je majitel puntickar.
Nicmene uz jsem si prosel pomerne hodne temat na bmw forech a trochu bych zmirnil nadseni romulla. BMW umi taky hodne potrapit, zejmena rozvodovy retez prave u sestivalcu (problem je nejen, ale hlavne u tezsich aut jako x5, apod). Xdrive taky neni zadna vyhra a dokaze dost potrapit. Zbytek je asi OK, resp. sem tam neco (tj. standard).
EDIT: Zapomnel sjem na automat, ZF je super, ale kdyz se nevymeni vcas olej (a filtry?), tak je to pak pekelna kasicka podobna jako praskly rozvodak, co znici motor.
Nicmene uz jsem si prosel pomerne hodne temat na bmw forech a trochu bych zmirnil nadseni romulla. BMW umi taky hodne potrapit, zejmena rozvodovy retez prave u sestivalcu (problem je nejen, ale hlavne u tezsich aut jako x5, apod). Xdrive taky neni zadna vyhra a dokaze dost potrapit. Zbytek je asi OK, resp. sem tam neco (tj. standard).
EDIT: Zapomnel sjem na automat, ZF je super, ale kdyz se nevymeni vcas olej (a filtry?), tak je to pak pekelna kasicka podobna jako praskly rozvodak, co znici motor.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98