BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Skulile »

Subaru_diesel.csv
(1.32 KiB) Staženo 156 x
tady jsou custom PIDs pro Torque PRO
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
Omega23
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 779
Registrován: pon říj 22, 2018 6:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Těsnohlídek
Bydliště: Budweis Kančíkov

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Omega23 »

Díky vyzkouším a uvidím.
__________________
Forester 2.0D SJ 2015 MT
Legacy II BG 2,2 1994 MT
Ex.3 x Octavia 1,9TDI
Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od filippek »

Ahoj, dá se říct od jakého roku, nebo kód motoru, jsou diesely už ok? Benzín je benzín, ale ceny ropáků od r.v.2014-15 jsou občas tak lákavý..

Odesláno z mého SM-N970F pomocí Tapatalk

Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3419
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od mari75 »

Nějaký upgrade dieselu byl snad v 2013, takže 14, 15 by už měl být gut. Další byl myslím 2016. Kdyžtak mě opravte
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
Omega23
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 779
Registrován: pon říj 22, 2018 6:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Těsnohlídek
Bydliště: Budweis Kančíkov

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Omega23 »

Já mám motor s označení EE20ZKDZLB je to EURO 5,je to poslední co se vyráběl a ten by měl být již vychytaný.
Sad si to jen nenamlouvám,aktuálně najeto 185000 Km a zatím bez závad.
__________________
Forester 2.0D SJ 2015 MT
Legacy II BG 2,2 1994 MT
Ex.3 x Octavia 1,9TDI
Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od filippek »

Já někde četl článek že v r.2014 snad proběhl upgrade a že údajně je motor prakticky z 95% nový.

Odesláno z mého SM-N970F pomocí Tapatalk

Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Uživatelský avatar
Omega23
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 779
Registrován: pon říj 22, 2018 6:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Těsnohlídek
Bydliště: Budweis Kančíkov

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Omega23 »

filippek píše:Já někde četl článek že v r.2014 snad proběhl upgrade a že údajně je motor prakticky z 95% nový.

Odesláno z mého SM-N970F pomocí Tapatalk
Jo jo tak by to mělo být.
__________________
Forester 2.0D SJ 2015 MT
Legacy II BG 2,2 1994 MT
Ex.3 x Octavia 1,9TDI
Renata
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: ned kvě 15, 2022 1:56 pm
Jméno a příjmení: Renata Horníčková
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Renata »

Dobrý den, mám stejný problém s klimatizací. Impreza 2009. Nefunguje od koupě nového vozu. Jen sem si myslela, že ji neumím používat, tak sem to nereklamovala.
Můžete mi poradit, zda jste našel nějaké řešení. Už mě to topení /místo chlazení/ v létě fakt nebaví.
Jestli jsde o čidlo, tak o jaké? V servisu IVOS Zlín mi řekli, že jde o trubku s čidlem, že stojí 3500Kč + práce. Vyměnit čidlo by neměl být problém a trubku kupovat se mi nechce.
Předem děkuji
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22698
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od spm »

Vítej u nás na SFC, je potřeba ještě napsat 2 další příspěvky a budeš moci psát bez odsouhlasení a posílat interku.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od johyyy »

mari75 píše: pon dub 25, 2022 7:10 pm Nějaký upgrade dieselu byl snad v 2013, takže 14, 15 by už měl být gut. Další byl myslím 2016. Kdyžtak mě opravte
Nedávno jsem viděl Euro VI se zlomenou klikou, každy ten motor se posunul ale pořád stejný problémy - praská klika , hodně udělá řidič.
Na fotce mi ta euro VI přišla že má silnější uložení kliky to byl asi tak jediný rozdil kterého jsem si všimnul :-/
Euro VI diesel.jpg
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Skulile »

pokud vím, tak problém byl (také) v axiálním ložisku uložení kliky
i tam se mělo v MY2014 vše posunout k lepšímu, ale všeobecně:
tím, že boxer diesel má určitá specifika - průběh krouťáku a další, tak byly některé věci poddimenzované a proto odcházela spojka a turbo, díky tomu pak trpěla právě klika a axiální ložiska

pokud auto jezdí na delší vzdálenosti a dostatečně se zahřeje, tak nebývá problém
ale je také potřeba dobrý olej a krátké intervaly výměny
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 348
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od dofi »

Dávám opět šanci dieselu. Moje Impreza 2 roky odstavena v 240 tis km pro typický výtok oleje.
Teď jsem sehnal motor euro6.
Tuší někdo, co je třeba předělat na euro 5,
Motor neteče, ale prý po dlouhé odstavce nejel.
Asi by bylo nejlepší dat i hlavy z mé euro 5 2011. Kdy vím od nového auto, že byl pravidelnedelaný olej. Taky uvidím stav valcu a pístů. Moje vstřiky byly před defektem ok. Mám je nechat otestovat?
Prej občas někdo předělává na euro5 i proto, že zero 6 nejede?
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 348
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od dofi »

Ještě PS, že je to euro 6 podle vstřiku, ale kde najdu číslo motoru?
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
petvec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: pon úno 13, 2023 10:26 am
Jméno a příjmení: Petr Večeřa

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od petvec »

Dobrý den. Já jsem koupil Subaru outback 2015 euro 6. Najeto mel 209 tis. Mam ho dva mesice najel jsem s tim 5tis km a jel jsem na svolavacku do Olomouce kvuli konektorum ruční brzdy. Opravili a řekli prodejte to, je tam slyšet zvuk co tam byt nemá, pravděpodobně klika. Byl jsem za panem Nowakem ve Frýdku a ten mi řekl to same. Odstavit a opravit ale neví jestli to bude oprava za 50 nebo 200 tisic. Musi rozdelat cely motor aby se vědělo co s tim je. V ivosu zlin mi řekli ze tam meli i horší zvuky a najeli s tim dalsich 100tisic km. Ze to tam je slyšet ale jen trochu a oni jen výměna polokotoru kdyz uz oprava. Nekdo rika ze to je vůle kliky, nekdo ze okamžitě odstavit, ale nikdo mi neumí rict vlastně kloudnou odpoved. V autobazaru kde jsem to koupil, kdyz jsem jim rekl ze tri servisy mi rekli to same, tak rekli jezdí to? Je normalni ze diesel při 214 tisic neni tak tichý jak nový. Jsem z toho bezradny protoze jak v Olomouci tak ve Zlíně v autorizovaných servisech(ve Zlíně ma auto servisní historii do 170 tisic a mel to porad jeden a ten samy majitel) mi říkali ze u tech novych motoru neměli jedinou opravu. Tak nevim. Bat se toho nebo dávat kvalitní olej po 10 tisících 5w40. Pry se o může ztisit a vůle vymezit a muzu s tim najet x tisic km. Pan Nowak rikal hned odstavit. Na skrytou vadu to neuhraju kdyz to jezdí. Co s tim ?
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Tapan »

To je těžký. Na internetu je toho o Boxer Dieslu tuna a stejně se furt najdou lidi, kteří vidí neodolatelnou nabídku a jsou jako slepí. A poradit pak mají cizí lidi na internetu, kteří to auto neviděli a neslyšeli.
Nowak (ač s ním osobní zkušenost nemám) není žádnej blbec a pár Subar už viděl. Autorizáky dtto. Nikdo vám neřekne, jak dlouho to bude ještě jezdit. Takže buď se pustit do nákladné opravy s tím, že to vždycky bez ohledu na stav bude neprodejné (ale třeba dobře sloužící) auto, nebo jezdit, dokud to jezdí, a pak holt zamáčknout slzu a brát to jako drahou životní zkušenost.
Tyhle motory prý opravují někde v Litvě nebo tak...vylepšují prý uložení kliky, pak by to mohlo chvíli vydržet, ale za levno to nebude.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“