Dostupnost práce, vzdělání atd...

Odpovědět
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od Subaru4ever »

Pokud se na něco dá příhodně použít termín "zkostnatělý", tak je to české školství. To je alfa a omega.
Princip, kdy absolvent jde pracovat na katedru kterou vystudoval, pak na ní učí, a po 40 letech je jejím vedoucím je úplně špatně. Minimální cirkulace pedagogů ústí v degeneraci vzdělávání a vědení, což jde ruku v ruce s nesdílením nových poznatků a zkušeností.
A když se do všeho vrhnou dotace/intervence EU, máme tu dnešní guláš :713:

Catana: Máš pravdu: ČVUT nejde brát jako jednu školu. Mezi jednotlivými fakultami jsou propastné rozdíly v kvalitě. A ano, např. FEL jde do kopru, protože z něj např. odcházejí schopní jedinci a zakládají svoje fakulty (FIT) a podobně.
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od VDC »

yeti píše:...jeden číšník se ptá: "Češi?" Říkám: "Jo Češi." A on: "Jak se máš." Říkám: "Dobře, a ty?" A on: "Na piču.", přicemž ukázal palec dolů.


No, třeba se tak opravdu měl - ty jsi na dovolené, pohoda, Allinclusive - tzn. máš se fajn. On, pingluje 10h denně kdo ví za kolik, třeba ho buzeruje šéf... Takže jeho upřímnou odpověď bych i chápal ::-DD:
Stav mysli ! Upřímná odpověď nepřednasranýho čecháčka by mohla znít třeba: " Buzeruje mě šéf, ale je to za lepší prachy, než kdyby mě buzeroval v Čechách. :-) " Nebo nemám dneska den, ale jinak dobrý. Atd. Sklenice je poloplná, nebo poloprázdná. Trochu svítí slunce, nebo asi bude pršet...



Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od yeti »

VDC: To by jistě taky šlo, ale třeba mu nebylo do řeči ::-DD:
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od JRJ »

yeti píše:JRJ: Můžeš naznačit, alespoň jednu soukromou VŠ, která je podle tebe kvalitní a má své "domovské" profesory? Nevím,jak přesně proces akreditace funguje, ale žiju v domnění, že pod předmětem (studijním oborem) musí být podepsaný doc. / prof. + nějaké obecně splnitelné podmínky. Myslím, že své "vlastní domovské" profesory soukromé školy nemají, nebo jen v případě, že školu tito pánové vlastní nebo spoluvlastní.
Psal jsem, že kvalitní soukromá VŠ nepotřebuje "létající profesory". To však neimplikuje, že nějaká v ČR existuje. Třeba soukromý Stanford patří mezi nejlepší university v USA, takže to jde i na soukromé bázi. V ČR je 72 VŠ z toho skoro 60 soukromých! Všechny VŠ mají zažádáno o akreditaci udělovat Mgr. nebo dokonce PhD. Nevím jestli některá soukromá VŠ uspěla. Pokud ano, tak se dají spočítat na prstech jedné ruky. To že mají tu možnost, ale nejsou schopny se akreditovat jasně ukazuje jak zoufalé školy to jsou.
yeti píše:A samozřejmě souhlasím, že někteří "studenti" na VŠ nemají co dělat, ale z vlastní zkušenosti to není záležitosti pouze na soukromých VŠ.
To máš sice pravdu, ale zatímco na klasických fakultách UK (1. LF, PříF, MFF) jich je zanedbatelných pár procent, na soukromých jich je, dle mého odhadu, většina.
yeti píše: No, třeba se tak opravdu měl - ty jsi na dovolené, pohoda, Allinclusive - tzn. máš se fajn. On, pingluje 10h denně kdo ví za kolik, třeba ho buzeruje šéf... Takže jeho upřímnou odpověď bych i chápal ::-DD:
No mě spíš šlo o to jak Češi dokážou "blbou náladu" šířit. Místo vulgárního "na piču" ho mohli naučit "nic moc" nebo "bylo líp".
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od VDC »

I to lze říct s úměvem... ;-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od yeti »

JRJ:
To máš sice pravdu, ale zatímco na klasických fakultách UK (1. LF, PříF, MFF) jich je zanedbatelných pár procent, na soukromých jich je, dle mého odhadu, většina.
Aniž bych se chtěl kohokoli dotknout, tak kvalitu těchto studentů pravděpodobně nemůžeš srovnávat s kvalitou studentů naprosté většiny ostatních VŠ v ČR.

Člověk nemůže být za všech okolností "pozitivní". Vyjadřování emocí, a to i negativních, je lidskou přirozeností. Kdyby byli všichni úžasně pozitivní, usměvaví a "v pohodě" s tím, že se mají vlastně dobře a že jsou na tom lidi i hůř, tak bych si připadal jako v hororovým sci-fi.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od VDC »

To máš samozřejmě pravdu. Usmívat se vždy a za všech okolností, by hraničilo s debilitou. Tak jsem to nemyslel. Umím vyjadřovat emoce velmi emotivně, hlasitě a samozřejmě umím být naštvaný. Ale nevím, proč bych s tím otravoval lidi, kterých se to netýká. A o tom to celý je. Že většina tuzemských Nováků a Primáků se tváří jako puklej chleba vždy a za všech okolností. Prostě proto...

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od catana »

Slavek_xxx píše:Kdyz uz mluvite o soukromych vysokych skolach - ja mam jednu vystudovanou. Nicmene dobrou polovinu zkousek mam od profesoru ze statnich skol a jelikoz jsme delali zkousky i spolecne s jejich studenty, dokazu jejich a mou uroven docela dobre porovnat :845: Statistiku mam napriklad z VSE, databaze z MatFyzu a CVUT a tak podobne. Ale narovinu, kdo chtel, tak ten vejsku dostudoval. O kvalite cloveka nebo jeho znalostech (tim mene zkusenostech) titul ovsem nevypovida naprosto vubec nic.
Na tohle bych navázal, že já se soukromou vysokou nemám vůbec špatné zkušenosti, rozhodně lepší než z FEL. V době, kdy jsem tam byl ještě neexistoval FIT, který je pravda o něco lepší, ale pořád MUNI je v informatice silnější. Magisterské z informatiky jsem dodělával na VŠFS, která si z různých důvodů (ať už byly skutečné nebo ne) v médiích vydobyla pověst dávačky titulů... osobně takovou zkušenost opravdu nemám, všichni co jsme byli dálkaři jsme si studia opravdu odpracovali a pár jich to i nedokončilo. Učili nás ex-profesoři z MatFyzu (trvale angažovaní), pár z ČVUT a jeden z VŠE. Ostatně VSFS je už vedena jako univerzita a má i doktorandské programy. Za mě jsem si odnesl poměrně dost znalostí, které výrazně doplňovalo prostředí pro sdílení zkušeností a znalostí v rámci naší studijní skupiny - kde se potkalo poměrně dost velmi schopných lidí z praxe. Jestli jsou tam někde nějaká zadní vrátka... nevím. Přesto však tím nechci říct, že bych VŠFS velebil jako extra kvalitní. Rozhodně má značný prostor ke zlepšení, ale aspoň za mě stojí výš než Informatika na ČVUT a níž než totéž na MUNI. Jak je na tom UK nevím, všichni z mého okolí ji studovali před řadou let a živí se zcela něčím jiným, než tam studovali (včetně PhD), což mi přijde také zvláštní. A pracovně jsem se s lidmi z UK nepotkal.

Kde vidím naprosto zásadní průšvih českých škol je ten, že učí znalosti, ne vědomosti. Mám tím na mysli to, že dost škol (a ČVUT v čele) vystuduje ten, kdo se podřídí systému a naučí se splňovat podmínky pro ten konkrétní předmět a po zkoušce je šťastně zapomene. Propojení znalostí na nějaké vyšší úrovni, což chápu jako vědomost, tam nezbytně nutné k absolvování není. Pak to vede k tomu, že školy generují "otitulované", co naprosto neumějí přemýšlet v souvislostech a jakmile vylezou ze školy, tak nejenomže od praxe jsou poměrně dost vzdálení, ale hlavně tupě prokopávají slepé uličky... je to i jeden z důvodů, proč absolventy bez nějaké praxe během studia nikdo moc nechce. Jsou výjimky, ale ty nejsou dané školou, spíš tím konkrétním jednotlivcem.

Zahraniční školy, aspoň jak jsem je zažil, jsou silné nejenom v tom, že dávají studentům k dispozici podstatně více zdrojů, ale předměty jsou poměrně dost navázané, kdy je potřeba mít místo "namemorované definice" právě tu vědomost napříč předměty (dost zkoušek je s otevřenými knihami - zpravidla to stejně nemá extra význam). Zároveň vyučující studenty vyzývají k diskuzi, musí se pracovat s aktuálními zdroji a předměty u rychle se rozvíjejích oborů se neustále aktualizují a přizpůsobují trendům v oboru - žádná 20 let stará skripta. Horší je to samozřejmě s placením, protože to stojí ranec...

Po pravdě se zájmem sleduju dění kolem MOOCS (masivní vzdělávání přes internet), protože až se nějak rozumně vyladí forma, tak studovat dálkově nějakou prestižní zahraniční univerzitu bude podstatně dostupnější než teď... a nebude moc důvod se přihlašovat na nějakou pochybnou soukromou školu a současné státní se budou muset sakra snažit, aby přitáhli schopné studenty. To teď moc nemusí. Pravda, pořád bude hrát roli cena... podle mě i MOOCS potřebuje aspoň nějakou omezenou prezenční formu, ať už třeba povinný semestr/rok na té škole.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od Subaru4ever »

Ten pán co je zrovna vzhůru nohama má pravdu :850:

Jsem nesmírně rád, že studuji na škole, kde nás vzdělávají principiálně úplně jinak než jinde. Totiž my vlastně neumíme nic moc konkrétního, ale máme brutální a velice široké teoretické základy ve spoustě disciplín. Přestože naše škola (FJFI ČVUT) má také značné mezery, tak toto je její největší deviza. Učí člověka myslet, a to hodně zeširoka. Učí nás si věci spojovat, učí na vše nahlížet z (vysokého) nadhledu a učí nás věci odvozovat. Ne nadarmo se říká, že náš absolvent sice po vystudování nic neumí, ale COKOLI pro praxi se do týdne doučí :850:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od yeti »

Catana: máš jistě pravdu. Je zajímavé, že všichni (nejen běžný "ovčan", ale i "páni nahoře") vidí, že s VŠ v ČR není něco v pořádku, ale nikdo nemá odvahu do toho rýpnout, protože tu funguje velmi silná "akademická lobby". Nechci tu zabíhat do konkrétností, ale vzpomeňme např. snahy o úpravu VŠ zákona (pan ministr tehdy rychle skončil), vzpomeňme co se dělo, když "Miloš 1 - Veliký" odmítl jmenovat nějakého člověka profesorem...
Ale o tom jsem nechtěl. Podle mně to, že úroveň VŠ v ČR je taková jaká je, je výsledkem začarovaného kruhu:
1) Obecná, ve společnosti zakořeněná, představa, že kdo nemá VŠ titul, je méněcenný.
2) veřejných VŠ je v ČR příliš mnoho, takže nejsou prachy na financování a je třeba použít nějaký mechanizmus - tedy třeba "na hlavu". Školy si zbytečně konkurují.
3) školy jsou financovány "na hlavu" - tedy přijímat více studentů je v zájmu školy
4) čím víc studentů, tím je potřeba víc "pedagogů" - prostor pro také zde zmiňovaný mechanizmus, kdy absolventi nejdou normálně pracovat, ale zůstávají na fakultách, budují si další tituly a učí (u jednotlivců to samozřejmě nevadí, ale to se děje ve značném měřítku). Takový člověk, přestože může mít značné lexikografické schopnosti, ví o "životě venku" prd. Co tedy může studentům předat?
5) "studentů" také není v ČR "nekonečně mnoho" (naopak počty klesají), takže se přijímají lidé, kteří nemají ke studiu optimální předpoklady a tahají se sem studenti ze zahraničí.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od cerv »

Za mě zkušenost ze soukromé vysoké školy Škoda Auto. Za školné, které nebylo nejlevnější, ani teda nějak nesmyslně vysoké, jsme nedostali nic zadarmo! :1774: A člověk si moc rozmyslel, jestli si prodlouží o semestr nebo ne. Někteří z nás na to už tenkrát měli půjčky a myslím, že nikdo nelitoval těch peněz.
Co se týče osazenstva přednášejících, já byl v ročníku, který byl druhý hned po založení školy, takže tenkrát tam bylo dost externistů, ale řekl bych těch lepších. Dnes už tomu tak není a hodně lidí má Škoda Auto VŠ jako domovskou.
Osobně jsem zastánce placení školného s určitými výhodami pro premianty, ale pouze ty, kteří jsou z rodin, které to prostě nedají.
Jak už někdo psal dříve, dnes si student na brigádě vydělá na nový telefon, na Alpy v zimě, ale dát i třeba minimální školné v řádu tisíců, to se může většina lidí po...
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od Slavek_xxx »

cerv> ja jsem loni pracoval na vycleneni SAVS ze Skoda Auto - konkretne na IT casti. Muj hlavni partner byl pan Svejdar :pr: Na Karmel jsem chodil rad, hezky prostredi, prijemny lidi :826:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od JRJ »

yeti píše:Podle mně to, že úroveň VŠ v ČR je taková jaká je, je výsledkem začarovaného kruhu:
1) Obecná, ve společnosti zakořeněná, představa, že kdo nemá VŠ titul, je méněcenný.
To je sice možný, ale v tom problém netkví. Naopak by bylo divné, kdyby VŠ titul byl handicap.
yeti píše:2) veřejných VŠ je v ČR příliš mnoho, takže nejsou prachy na financování a je třeba použít nějaký mechanizmus - tedy třeba "na hlavu". Školy si zbytečně konkurují.
To bych taky neřekl. Státních VŠ je stejně jako za bolševika, akorát se různé VŠ změnily na univerzity a přibyly jim fakulty. Právě tyto nové fakulty (všelijaké ekonomické a manažerské směry při bývalé VŠCHT, hnojárně, FSM VŠE, FHS a FSV UK, atp.) jsou marast, který učí jen měkké dovednosti a produkuje nepoužitelné absolventy. No pak je tu příliš mnoho soukromých VŠ, které pojmou ten zbytek.
yeti píše:3) školy jsou financovány "na hlavu" - tedy přijímat více studentů je v zájmu školy
Ono to není jen v zájmu, ona je to nutnost.
yeti píše:4) čím víc studentů, tím je potřeba víc "pedagogů" - prostor pro také zde zmiňovaný mechanizmus, kdy absolventi nejdou normálně pracovat, ale zůstávají na fakultách, budují si další tituly a učí
Toto také není úplně pravda. Pedagogové jsou placeni "od počtu studentů", přesněji řečeno musí vést alespoň daný počet studentů, aby mohli být docentem či profesorem a mít odpovídající plat. Na přírodovědě UK to je cca 20 studentů, což se při sebevetší snaze nedá zvládnout. Za mých studií před 25 lety to bylo 4 až 5 studentů. K tomu ještě musí přednášet, sepisovat studijní záměry, žádat o granty, vypisovat progress reporty, podávat závěrečné zprávy a zládnout čím dál větší byrokracii (timesheety, evidence GMO, toxinů, radioaktivních látek, ..., každá myš má svůj rodnej lista zdravotní púrůkaz, školení na každej prd zvláštť). Naopak je vyučujících málo (protože jich fakulty nemohou víc zaplatit) a tak si fakulty vypomájí tím, že jim tam chodíme my z AV přednášet a zkoušet výběrové předměty. Samozřejmě zadarmo.
yeti píše:Takový člověk, přestože může mít značné lexikografické schopnosti, ví o "životě venku" prd. Co tedy může studentům předat?
Jenže tak to bylo je a bude. Akademická obec musí být alespoň částečně odtržena od reálného světa, aby mohla studenty v klidu učit věci lege artis. Na učení se házením neplavce do hluboké vody mají celý život. Ono totiž učení se praxí člověka základní teoretickým znalostem a základním principům nenaučí. Mohl bych to ilustrovat na několika příkladech studentů přírodovědy a medicíny, kteří se za studií jaksi vyhnuli matematice a statistice a učili se ji "za pochodu" při disertaci. Ve výsledku sice věděli jak a co mají počítat, ale vůbec netušili proč mají zvolit zrovna tento test, co to P znamená, že existuje vztah mezi počtem stupňů volnosti funkce a potřebným počtem bodů na křivce, ... Takže, abych odpověděl na Tvoji otázku, ačkoliv ten člověk ví prd o životě tam venku, dokáže krom znalostí naučit studenta spoustu fundamentálních potřebných věcí.
yeti píše:5) "studentů" také není v ČR "nekonečně mnoho" (naopak počty klesají), takže se přijímají lidé, kteří nemají ke studiu optimální předpoklady a tahají se sem studenti ze zahraničí.
Hlavní důvod přijímání zahraničních studentů (vyjma Slováků) byl, je a bude, že za ně škola dostane plně (tj. násobně lépe než za Čecha) zaplaceno.

Tím neříkám, že naše školství není v prdeli, ale ty problémy jsou trochu někde jinde a nejsou úplně černobílé. Přitom by stačilo zavést koeficient náročnosti studia - čím je studium náročnější, tím větší příspěvek na hlavu. Druhá možnost je nechat objem peněz stejný a snížit počet studentů zavedením směrných čísel jako za bolševika, ale to přeci nechceme, když máme tu svobodu, že. Když jsem graduoval, tak v ČR mělo vysokoškolský titul (tehdy ještě Bc. nebylo) cca 8% populace. No a protože musíme dohnat a předehnat ten Západ, kde to je 15 až 25% (včetně Bc.) tak nějakou tu VŠ dnes u nás studuje každý 3. odpovídajícího věku (19 až 25 let). :713:
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od Marty73 »

Souhlasím s několika předřečniky v několika věcech. Vystudoval jsem také VŠFS a rozhodně to nebylo studium zadarmo. Někteří profesoři jsou tam opravdu velice kvalitní, zejména v oblasti ekonomické, dle vlastní zkušenosti. Co mě ke studiu dohnalo, byl ten fakt, že ačkoli jsem za život nabral hodně praxe a hodně i na managerských pozicích, několikrát jsem byl buď zastaven v postupu, nebo mi bylo vyčítáno, že nemám titul. Takže to je ta méněcennost, kterou je možné pociťovat. Ale můj přistup byl praktický, chtěl jsem dělat pro pro EU, tak jsem začal studovat administrativu EU. No a když jsem se po letech chtěl věnovat podnikání, pokračoval jsem studiem ekonomické větve. Pravdou je, že jelikož pracuji pro cizince, od dokončení školy jsem titul potřeboval jen při přijetí a od té doby nikdy k ničemu, protože v zahraniči (snad kromě Německa) se tituly nenosí a nikdo se s nimi neprsí. Co jsem ovšem využil, jsou znalosti. A to že mi VŠ předala znalosti, je pro mě známka toho, že není úplně špatná. Ale samozřejmě souhlasím s tím, že titul má dnes tolik lidí, že ti, kdo si ho vydřeli, jsou pak devalvováni tím komerčním pojetím VŠ vzdělání. Nevidím v mnoha připadech důvod, proč jsou na pracovní místa požadovány tituly, když stačí dostatek praxe. VŠ titul je dnes na úrovni maturity a děsím se kam to půjde dál. PhD na každé vedoucí místo? Snad ne.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Dostupnost práce, vzdělání atd...

Příspěvek od bushman1 »

Ale na reditelske uz by MBA byt mohlo :845:
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Odpovědět

Zpět na „Politika, věda, vzdělání, společnost, legislativa“