Naše dílenská technika a nářadí..
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Na tom tlustým matroši může trénovat efektivnější metody.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 340
- Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
- Jméno a příjmení: Petr Janošík
- Bydliště: Kašperské Hory
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Tak TIGem se nevaří pouze slabé materiály, kolikrát se zvolí TIG právě kvůli většímu průvaru. Naposled když se vařil sokl pod robota, tak technolog povolil pouze svaření metodou TIG/WIG, MIGem by to prý nebylo dostatečně provařené a časem by sváry popraskali, jednalo se o 25mm silné nerez plechy a všude koutové svary. Jinak já osobně s TIGem také trénoval na všem možném i když to bylo časově nerentabilní, takže to naprosto chápu.
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Tiež občas zváram aj klasické železo TIG-om, ale železo vždy obrusujem od hrdze a okují, inak to póruje.
Preto sa TIG využíva hlavne na nerez, nemá okuje a nehrdzavie = nie je problém zvárať
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Tak Vláďa hlavně nesvařuje ničím jiným než tigem. Vybral si tuhle metodu, protože ze všech nejmíň prská. Dělá v garáži, kde je obklopenej hořlavými materiály. Tu jeho dílničku znám, tak to celkem chápu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Tomáš to stihl vysvětlit za mě
Ano, jedna věc je, že jsem v malý garáži a nechci nic zapálit.
Druhá věc je, že jsem chtěl metodu co umí "vše". Chtěl jsem umět i hliník, takže střídavej TIG.
Nakonec si to "COčko" asi taky budu muset pořídit, jestli někdy budu muset vyvařit svoje káry
Podložky z nerezu by tedy nebyly zásadní problém, na materiál jsem se zatím neptal. Krátce jsme o tom hovořili s Tomášem, kterej mi řekl, že to nemá moc smysl, 5mm plech ze kterýho to je vypálený nemá šanci zreznout tak, aby se vyplatilo to dělat z nerezu.
Já je dělám z černoty za 2500,-, co vím, tak Kofilka dělá z nerezu za 5. Ale nevím, jestli to nebylo ještě před velkým zdražením.
Ano, jedna věc je, že jsem v malý garáži a nechci nic zapálit.
Druhá věc je, že jsem chtěl metodu co umí "vše". Chtěl jsem umět i hliník, takže střídavej TIG.
Nakonec si to "COčko" asi taky budu muset pořídit, jestli někdy budu muset vyvařit svoje káry
Podložky z nerezu by tedy nebyly zásadní problém, na materiál jsem se zatím neptal. Krátce jsme o tom hovořili s Tomášem, kterej mi řekl, že to nemá moc smysl, 5mm plech ze kterýho to je vypálený nemá šanci zreznout tak, aby se vyplatilo to dělat z nerezu.
Já je dělám z černoty za 2500,-, co vím, tak Kofilka dělá z nerezu za 5. Ale nevím, jestli to nebylo ještě před velkým zdražením.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
No mě to přijde zrovna v tomhle případě jako naprostá rozmařilost, dělat to z nerezu. Jedinej přínos by to mělo v tom, že to neorezne. Ale orezlá pětka plech může bejt orezlá sto let a jednu zimu, než to něčemu začne vadit a ty podložky po nasazení uvidíte jen při výměně tlumičů.
Kdybych to byl vyhodnotil jako smysluplný počinek, tak bych si ty nerezový udělal v první řadě pro sebe. Ty moje 11 cm vysoký už bych i v tom podběhu viděl.
Když jsem je začal kdysi dělat, tak jsem je nechával galvanicky pozinkovat. To jsem po čase vyhodnotil jako zbytečnost, protože ten galvanický zinek za první zimu zmizí. Takže jenom barva a děj se vůle boží.
Kdybych to byl vyhodnotil jako smysluplný počinek, tak bych si ty nerezový udělal v první řadě pro sebe. Ty moje 11 cm vysoký už bych i v tom podběhu viděl.
Když jsem je začal kdysi dělat, tak jsem je nechával galvanicky pozinkovat. To jsem po čase vyhodnotil jako zbytečnost, protože ten galvanický zinek za první zimu zmizí. Takže jenom barva a děj se vůle boží.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Ide iba o to aby bol v prípade železa materiál dôkladne zbavený špiny, vrátane očistenia rezu po rezaní laserom, inak ti to bude pórovať a ničiť elektródu, pretože tie nečistoty vyprskávajú práve na elektródu a potom je špička taká škaredá a oblúk je stojí za prd.
Tigom sa najlepšie zvára dokonale očistený materiál
Tigom sa najlepšie zvára dokonale očistený materiál
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Pálený to je plazmou, a má to takovou tu tmavou oxidační vrstvu po válcování za tepla. Dřív jsem ji brousil, což je jebačka jak cyp, zvlášť ty malinký kousky plocháče na vzpěry, a je z toho bordel. Ta oxidační vrstva je tvrdší než ten kov, takže to po něm klouže, dokud se nedostaneš pod něj, kde se to zas najednou chytne. A takhle s tou flexou tancuješ po kousku železa...
Objevil jsem díky YT daleko lepší způsob - prostě to necham několik hodin v octu. Klasickej kvasnej lihovej za pár korun. Ten ocet tu vrstvu sežere, ale kovu nic neudělá. Po vyndání to prostě otřu hadrem, 99 % je pryč. Má to tendenci rychle chytat lišku, tak to neni na to si to připravit den předem, ale těsně před vařením. To už jen otřu acetonem a můžu rovnou vařit, bez jakýkoliv další mechanický přípravy. Ocet, utřít, aceton, utřít, vařim. Mam to vyzkoušený, neprská to, jen pokud fakt zůstane hodně silná vrstva tak trošku. To co je na fotce výše se stalo, protože došel argon. Kov samotnej byl připravenej dobře.
Objevil jsem díky YT daleko lepší způsob - prostě to necham několik hodin v octu. Klasickej kvasnej lihovej za pár korun. Ten ocet tu vrstvu sežere, ale kovu nic neudělá. Po vyndání to prostě otřu hadrem, 99 % je pryč. Má to tendenci rychle chytat lišku, tak to neni na to si to připravit den předem, ale těsně před vařením. To už jen otřu acetonem a můžu rovnou vařit, bez jakýkoliv další mechanický přípravy. Ocet, utřít, aceton, utřít, vařim. Mam to vyzkoušený, neprská to, jen pokud fakt zůstane hodně silná vrstva tak trošku. To co je na fotce výše se stalo, protože došel argon. Kov samotnej byl připravenej dobře.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 340
- Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
- Jméno a příjmení: Petr Janošík
- Bydliště: Kašperské Hory
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
A nebo to nechat pálit z plechu co jsem dodaval ty přípravky a je vyřešeno a bez takové přípravy, cena je víceméně stejná, respektive na tak malém výrobku bude rozdil ceny v korunách.a idealne i ty spojnice si udelat na zamky a udelat si jednoduchy pripravek, pak je to spichnuty, klidně za 10-15minut. Jinak z nerezu pri aktualnich cenach by material vysel na cca 1000 korun , pri větší serii méně
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Jo, ten tvůj plech byl pěknej, s tím jsem nemusel dělat nic před vařením.
Můžu se zkusit příště poptat, jestli maj jinej materiál a za kolik by byl.
Spojnice/vzpěry jsou prostě plocháč v metráži. Různý šířky pro různou výšku podložek, tak mi to taky doporučil Tom. Se zámky - to bych si musel nechat pálit i vzpěry pokaždý, co někdo bude chtít podložky podle toho, jakou zrovna vejšku chce...
Přípravky mám od Tomáše půjčený, pomůžou s usazením těch vzpěr a i pak horní plochy vůči spodní, kde to je u zadních v ose, u předních s offsetem. S tím problém není. Se zámky by byl zas problém, že by přední musely být včetně orientace (osový) a určení - horní/spodní, a ještě i orientace která plocha patří nahoru/dolu. Ono ve chvíli, kdy jsou pohromadě, na nich neni nikde nic nijak symetrický. Kvůli tomu offsetu.
10-15 minut by to bylo možná MIG/MAGem, mně to TIGem teda trvá o dost dýl ale aspoň to mam jako tréning no.
Můžu se zkusit příště poptat, jestli maj jinej materiál a za kolik by byl.
Spojnice/vzpěry jsou prostě plocháč v metráži. Různý šířky pro různou výšku podložek, tak mi to taky doporučil Tom. Se zámky - to bych si musel nechat pálit i vzpěry pokaždý, co někdo bude chtít podložky podle toho, jakou zrovna vejšku chce...
Přípravky mám od Tomáše půjčený, pomůžou s usazením těch vzpěr a i pak horní plochy vůči spodní, kde to je u zadních v ose, u předních s offsetem. S tím problém není. Se zámky by byl zas problém, že by přední musely být včetně orientace (osový) a určení - horní/spodní, a ještě i orientace která plocha patří nahoru/dolu. Ono ve chvíli, kdy jsou pohromadě, na nich neni nikde nic nijak symetrický. Kvůli tomu offsetu.
10-15 minut by to bylo možná MIG/MAGem, mně to TIGem teda trvá o dost dýl ale aspoň to mam jako tréning no.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Na tohle potřebuješ YT? Ta dnešní mládež...podvlada píše: ↑stř lis 16, 2022 11:16 am Pálený to je plazmou, a má to takovou tu tmavou oxidační vrstvu po válcování za tepla. Dřív jsem ji brousil, což je jebačka jak cyp, zvlášť ty malinký kousky plocháče na vzpěry, a je z toho bordel. Ta oxidační vrstva je tvrdší než ten kov, takže to po něm klouže, dokud se nedostaneš pod něj, kde se to zas najednou chytne. A takhle s tou flexou tancuješ po kousku železa...
Objevil jsem díky YT daleko lepší způsob - prostě to necham několik hodin v octu. Klasickej kvasnej lihovej za pár korun. Ten ocet tu vrstvu sežere, ale kovu nic neudělá. Po vyndání to prostě otřu hadrem, 99 % je pryč. Má to tendenci rychle chytat lišku, tak to neni na to si to připravit den předem, ale těsně octovou esencipřed vařením. To už jen otřu acetonem a můžu rovnou vařit, bez jakýkoliv další mechanický přípravy. Ocet, utřít, aceton, utřít, vařim. Mam to vyzkoušený, neprská to, jen pokud fakt zůstane hodně silná vrstva tak trošku. To co je na fotce výše se stalo, protože došel argon. Kov samotnej byl připravenej dobře.
Když si to budeš chtít připravit předem, zkus to z octa hodit do teplého roztoku sody, to zneutralizuje zbytky octa a pak to nebude tak reznout. A dobře usušit, topení nebo fén.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Láďo, chemii jsem nezvládal už na základní škole (přitom matematika a fyzika úplně v pohodě), takže samo od sebe mi taková věc, že by ocet mohl něco dělat nenapadla. A dnes už neni in chodit do knihovny a zkoušet se informace dočíst, dneska je prostě efektivnější zeptat se googlu, a mrknout na jedno dvě videa, který nabídne.
Pověz, jak ses k takové informaci dostal ty
Dík za tip se sodou, nicméně to potřeba není, když to prostě nechám naložený v octě do tý doby, než to potřebuju... a v tu chvíli to jen utřu a dobrý.
Pověz, jak ses k takové informaci dostal ty
Dík za tip se sodou, nicméně to potřeba není, když to prostě nechám naložený v octě do tý doby, než to potřebuju... a v tu chvíli to jen utřu a dobrý.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Na tréning to je jedno, akurát časom uznáš, že to je celkom drahé trénovanie.
Ono keď už si dal peniaze za AC/DC TIG, tak časom možno kúpiš CO2 s pulzom (až bude priaznivá cena), to tak isto neprská, ale zasa platí dôkladne očistený materiál, žiadne okuje, hrdza - inak vyprskne kvalitne
Ono keď už si dal peniaze za AC/DC TIG, tak časom možno kúpiš CO2 s pulzom (až bude priaznivá cena), to tak isto neprská, ale zasa platí dôkladne očistený materiál, žiadne okuje, hrdza - inak vyprskne kvalitne
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
To uznám už teď, že to je drahý trénování, ale 1) zas tolik toho nenavařim, 2) ty podložky nedělam zadarmo
Jak už jsem řekl, u toho "COčka" stejně někdy skončim, ale buď v novym bydlení, nebo venku.
Jak už jsem řekl, u toho "COčka" stejně někdy skončim, ale buď v novym bydlení, nebo venku.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Já prostě když chci něco vědět, tak si to radši za minutu nebo dvě přečtu - koukat na nějakého trotla, jak 5-10 minut exhibuje na trubce mi přijde jako ztráta času. Samozřejmě něco je pouze na trubce, ale spousta věcí je pořád na fórech.podvlada píše: ↑stř lis 16, 2022 1:41 pm Láďo, chemii jsem nezvládal už na základní škole (přitom matematika a fyzika úplně v pohodě), takže samo od sebe mi taková věc, že by ocet mohl něco dělat nenapadla. A dnes už neni in chodit do knihovny a zkoušet se informace dočíst, dneska je prostě efektivnější zeptat se googlu, a mrknout na jedno dvě videa, který nabídne.
Pověz, jak ses k takové informaci dostal ty
Dík za tip se sodou, nicméně to potřeba není, když to prostě nechám naložený v octě do tý doby, než to potřebuju... a v tu chvíli to jen utřu a dobrý.
Princip mám z jawamania.info, používal jsem to na odrezování nádrží. Ale tam jsou samí chemici drsňáci, používají opravdové anorganické kyseliny a louh sodný. Já si to upravil na poněkud jemnější způsob, abych nemusel moc řešit likvidaci chemikálií, takže na drobné věci používám ocet nebo octovou esenci a na neutralizaci sodu. A když chci drsnou koncentraci a zároveň šetřit rychlovarnou konvici, beru kyselinu citronovou. Radši slabší chemikálie a pořádně ohřát. A před vylitím pořádně naředit.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)