Naše dílenská technika a nářadí..
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
K pružnejm sponám... nová možná OK, mimo vymačkaný místo, ale mám zkušenost, že po servisu v Dobřanech (ty 3+ roky zpět) mi po dojetí domů prosakoval spoj hadice-chladič dole. Dal jsem tam šroubovací jako dočasnej fix a pak myslím pořídil k origo hadicím i origo pružinový spony, asi? Fakt už nevim, se budu muset podívat
Šroubovací spona se může povolovat, pokud se bavíme o těch "obyč" se šnekem. Pokud se bavíme o šroubovací sponě se šroubem a maticí, takovejch těch "pevnostních", tak ty OK, ale tý bych se zas bál na plastový přírubě.
Nej jsou takový ty "lisovací" co bejvaj na manžetách. Ty se nepovolí
Myslel jsem, že tyhle kleště jsou na právě ty lisovací deformační, ne na pružinový? Takovýhle bowdenový na spony manžet by se mi hodily minulej víkend. Měnili jsme s tátou na Roomsteru tyčky řízení (axiální táhla). Krom toho, že to řízení je utopený v nápravnici a povolit kloub z hřebene jde jen na jednom místě (v určitým rejdu) prostrčením klíče skrz nápravnici a akčním rádiusem asi 15°, naštěstí ten origo kloub má 8hran, takže se vždycky najde pozice jak na to ten klíč nasadit. Ale aftermarket má jen dvě plochy, takže to samozřejmě nevyšlo ani na jedný straně, tak jsme improvizovali. Nasadit manžetu je práce pro gynekologa a utažení tý deformační spony se provádí asi laparoskopicky... Tak jsme tam dali šroubovací. Beztak se nehejbou tak ničemu nevadí...
Šroubovací spona se může povolovat, pokud se bavíme o těch "obyč" se šnekem. Pokud se bavíme o šroubovací sponě se šroubem a maticí, takovejch těch "pevnostních", tak ty OK, ale tý bych se zas bál na plastový přírubě.
Nej jsou takový ty "lisovací" co bejvaj na manžetách. Ty se nepovolí
Myslel jsem, že tyhle kleště jsou na právě ty lisovací deformační, ne na pružinový? Takovýhle bowdenový na spony manžet by se mi hodily minulej víkend. Měnili jsme s tátou na Roomsteru tyčky řízení (axiální táhla). Krom toho, že to řízení je utopený v nápravnici a povolit kloub z hřebene jde jen na jednom místě (v určitým rejdu) prostrčením klíče skrz nápravnici a akčním rádiusem asi 15°, naštěstí ten origo kloub má 8hran, takže se vždycky najde pozice jak na to ten klíč nasadit. Ale aftermarket má jen dvě plochy, takže to samozřejmě nevyšlo ani na jedný straně, tak jsme improvizovali. Nasadit manžetu je práce pro gynekologa a utažení tý deformační spony se provádí asi laparoskopicky... Tak jsme tam dali šroubovací. Beztak se nehejbou tak ničemu nevadí...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- zdenek675
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 261
- Registrován: sob říj 27, 2018 8:14 pm
- Jméno a příjmení: zdenek kozák
- Bydliště: zeleneč
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Já je koupil protože mám někde minimální únik chladící kapaliny a objevil jsem místo kde se drží asi chladička tak to nejdřív umeju a pak zkusím tu sponu dát jinak a bud se to zlepší nebo budu měnit celou hadičku
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
VDC píše: ↑pát kvě 13, 2022 11:57 am Petře dík
Jirko já to nakonec neřešil, protože neumím německy ani slovo a nechtěl jsem něco podělat. Tak jsem prostě požádal mladýho, aby jednou udělal něco pro mě.
Vtipný bylo, že mi to večer přivezl do hospody. Kamarád tam byl autem, tak jsem se z nálevny vezl i se strojem.
To je taky řešení . Mě dnes přišel stojan na pokosovou pilu. Cca za 1000kč . (44€)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49202
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Vyfotit !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
. Má to skládací nohy
https://shop.scheppach.com/universal-sa ... 5907107900
https://shop.scheppach.com/universal-sa ... 5907107900
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Samej workoholik tady . Pěkná koza.
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Pořídil jsem tuten kufr na nářadí, protože se mi ty plastové pod tíhou všech potřebných věcí časem deformovaly...
Překvapilo mne, že tam ale není na dně přihrádek vůbec nic, přímo kov se stejnou povrchovou úpravou jako zvenku. Dáváte tam něco, nebo tam nářadí házíte natvrdo jen na kov?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14862
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Tak určitě by se tam dala říznout aspoň milimetrová guma v rozměru dle přihrádek, abys nechrastil, když tolik to neseš. Osobně bych si tam něco takovýho asi dal. Ale já používám plastový.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49202
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Jirko moc pěkný !
Láďo mě to teda úplně nepřekvapuje, že je to holý. Ale asi bych tam taky dal gumu.
Láďo mě to teda úplně nepřekvapuje, že je to holý. Ale asi bych tam taky dal gumu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14862
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Jak jsem opravoval DeWaltí aku vrtačku/šroubovák:
Tenhle kus nářadí u mne v poslední době zažil těžké časy. Hodně jsem s ním vrtal přes omítku do miako stropů, samozřejmě vrtáky s hladkým upnutím, takže krátkými, tzn. že všechen prach se sypal do sklíčidla a do dalších otvorů ve stroji. Výsledek na sebe nenechal dlouho čekat, začalo jít blbě otočit přepínání momentů / vrtání / vrtání s příklepem a později taky sklíčidlo (bezkličkové). Příležitostně jsem to nějak trochu vyfoukal a ono to nějak uspokojivě fungovalo. V úterý, když jsem tím šrouboval svorky na zemnící pásek, se sklíčidlo nějak seklo a když jsem uklízel nářadí, nebyl jsem schopnej ho povolit a vyndat z něj redukci ze šestihranu na čtyřhran. Zkoušel jsem do toho doma fouknout nějaký WDčko, bez úspěchu. Už už jsem přemýšlel, že to má, potvora, asi za sebou, a řekl jsem si, že když to rozeberu, víc už to stejně dokurvit nemůžu Tak jsem se do toho pustil, torxové šrouby mi dávaly naději, že to půjde rozebrat bez nějakých složitých kouzelných hmatů a chvatů. Umístění šroubů, které držely přední část na motoru, sice nedávaly šanci klasickým bitům, ale naštěstí mám v sadě šroubováků z lidlu příslušný tenký torxový šroubováček. Jak jsem tak rozebíral, vysypalo se na mne asi 5 planetových převodů (tolik ozubených koleček jsem najednou nikdy neviděl), snažil jsem se z toho průběžně nějak čistit ten cihelnej prach a zároveň nezajebat to, co čisté a namazané je... měl jsem ale spíš pocit, že přemisťuju bordel z míst, kde nevadil, do míst, kde vadit bude. K samotnému mechanismu sklíčidla jsem se neprobojoval, už jsem nevěděl, jak pokračovat v rozborce. Tak jsem to zas seskládal, dokud jsem si aspoň zhuba pamatoval, jak to patří. Povedlo se, stavební délka mechanického soustrojí odpovídala prostoru v pouzdru, umožňovala otáčení a neozývaly se žádné zvuky obrábění kovových částí při zkušebním chodu. Zkusil jsem povolit sklíčidlo a na druhý pokus se bez velkého násilí povedlo. Teď chodí hezky. Snad mu to vydrží. Nevím, co přesně pomohlo, ale hlavně že to vrčí Doufám, že do toho už nikdy nebudu muset lézt
Tenhle kus nářadí u mne v poslední době zažil těžké časy. Hodně jsem s ním vrtal přes omítku do miako stropů, samozřejmě vrtáky s hladkým upnutím, takže krátkými, tzn. že všechen prach se sypal do sklíčidla a do dalších otvorů ve stroji. Výsledek na sebe nenechal dlouho čekat, začalo jít blbě otočit přepínání momentů / vrtání / vrtání s příklepem a později taky sklíčidlo (bezkličkové). Příležitostně jsem to nějak trochu vyfoukal a ono to nějak uspokojivě fungovalo. V úterý, když jsem tím šrouboval svorky na zemnící pásek, se sklíčidlo nějak seklo a když jsem uklízel nářadí, nebyl jsem schopnej ho povolit a vyndat z něj redukci ze šestihranu na čtyřhran. Zkoušel jsem do toho doma fouknout nějaký WDčko, bez úspěchu. Už už jsem přemýšlel, že to má, potvora, asi za sebou, a řekl jsem si, že když to rozeberu, víc už to stejně dokurvit nemůžu Tak jsem se do toho pustil, torxové šrouby mi dávaly naději, že to půjde rozebrat bez nějakých složitých kouzelných hmatů a chvatů. Umístění šroubů, které držely přední část na motoru, sice nedávaly šanci klasickým bitům, ale naštěstí mám v sadě šroubováků z lidlu příslušný tenký torxový šroubováček. Jak jsem tak rozebíral, vysypalo se na mne asi 5 planetových převodů (tolik ozubených koleček jsem najednou nikdy neviděl), snažil jsem se z toho průběžně nějak čistit ten cihelnej prach a zároveň nezajebat to, co čisté a namazané je... měl jsem ale spíš pocit, že přemisťuju bordel z míst, kde nevadil, do míst, kde vadit bude. K samotnému mechanismu sklíčidla jsem se neprobojoval, už jsem nevěděl, jak pokračovat v rozborce. Tak jsem to zas seskládal, dokud jsem si aspoň zhuba pamatoval, jak to patří. Povedlo se, stavební délka mechanického soustrojí odpovídala prostoru v pouzdru, umožňovala otáčení a neozývaly se žádné zvuky obrábění kovových částí při zkušebním chodu. Zkusil jsem povolit sklíčidlo a na druhý pokus se bez velkého násilí povedlo. Teď chodí hezky. Snad mu to vydrží. Nevím, co přesně pomohlo, ale hlavně že to vrčí Doufám, že do toho už nikdy nebudu muset lézt
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19141
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Seš šikovný!!! A jestli to trvalo stejně, jako to popsat, musela to být šílená práce;-)
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Hezky! Celou dobu jsem se usmival. Jako bych videl sam sebe.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14862
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Hele půl hoďky tak. Bohužel jsem nic nenafotil, měl jsem ruce zasraný od maziva a WDčka.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49202
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Celkem si to umím představit, jak to muselo bejt uvnitř zajebaný. Ten cihelnej prach je hrozný svinstvo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14862
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Tomáši, jako jo, ale to, co jsem dokázal rozebrat, mají zkonstruované dobře. Ty planetový převody byly čistý a chodily hezky. To mě na tom mrzí, že jsem nenašel, kde je problém. Taková oprava stylem "zkusili jste to vypnout a zapnout?"
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12