Naše dílenská technika a nářadí..

Odpovědět
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od outback »

Je to mover, tj. dva elektromotory podvěšené u kol pod přívěsem. Rok to tam viselo, pak demontáž a montáž na nový přívěs. Jsou to dvě jednotky (levá a pravá), z každé té sestavy jde směrem do středu kus čtyřhranného profilu, a pak se do nich zasune čtyřhranný profil, co to celé spojuje do jednoho celku. Dva M8 červíky to pak zajistí proti posunutí nebo vysunutí, tím se i nastavuje celková šířka pro různé rozvory. A stavěcí šrouby jak známo nemají hlavu, takže pro M8 TX20 nebo maximálně TX25.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14880
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Tapan »

Já teda bit vždycky:
a) ztratím, vypadne mi z nářadí do trávy,
b) zničím postupně, občas to tam prostě pro nedostatek prostoru cpu trochu pod úhlem, párkrát se to protočí a ohobluje o šroub a pak už to není ono (ale torx výjimečně, většinou PZ,
c) zničím použitím ne-rázového bitu v rázovém utahováku (už se mi neděje, pořdil jsem sadu rázových).
Že bych zničil bit o šroub aku šroubovákem nebo rukou přes libovolnou páku se mi ještě nestalo, a to ještě pořád jedu jednu sadu Parkside a jednu sadu nějakýho noname, doplněnou o Witte bity tam, kde jsem původní zničil nebo ztratil. Takže žádná hvězdná kvalita. Nicméně nevím jak ty, Láďo, ale já radši jdu koupit nový bit než odvrtávat šroub :-)
Červík je v díře celej nebo trčí ven? Jestli je celej v díře, teoreticky to omezuje možnost deformace. No a zjevně není z bláta, což je fajn zpráva.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od outback »

Byl kompletně v díře, nerez. Po vytočení vypadaly jakési kousky kovu, po vyčištění díry závitníkem všechno chodí jak má. Pravděpodobně chyba při montáži (napřed přes závit a až napodruhé správně), nebo ten závit nebyl čistě vyříznutý.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Láďo a ten nerez šroub byl natočenej v jakým materiálu ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od outback »

Magnetem jsem to nezkoušel, ale vypadá to jako normální ocel. Hliník nebo nerez by asi nejspíš nelakovali na černo... Na druhé straně to šlo povolit v pohodě.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Tak nerez by se oceli měl pustit. Asi tam byl opravdu nějakej zmršenej závit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od outback »

Tak jsem nakonec rozřešil záhadu zatuhlého šroubu: hledal jsem v návodu utahovací moment těch velkých šroubů, co to celé drží, a dočetl se mimo jiné, že ty stavěcí mají speciální potažení a smí se použít jen jednou. Takže to, že po zašroubování zatuhnou a nechtějí ven, není chyba, ale žádoucí vlastnost a vysvětlení toho bordelu, co po nich v závitu zbyl. Samozřejmě jsem je po očištění znovu použil, ještě to pro jistotu zatřu barvou.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Jo tak pak je to jasný.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od outback »

Tady jsou ještě ty utržené bity, Bosch vlevo se napřed pořádně zkroutil, to Proxxon se utrhl čistě.
PXL_20230501_071911073~2.jpg
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Pěkný.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Už nějakou dobu mě zlobilo cočko. Při svařování se mi zadrhával drát. Furt jsem řešil průvlaky a kostru, až jsem si všiml, že při změně polohy hořáku se to zadrhávání mění a došlo mi, že je někde za rukojetí hořáku nalomenej bowden.
Po 25 letech používání.
Tak jsem si holt včera zajel pro novej. Obrázek
Mohl jsem zkoušet nějaký opravy, ale když už to bylo potřeba, pořídil jsem silnější, Binzel 25, do 250 A.
Hergot, to je rozdíl. Najednou to zase vaří jako blázen. Obrázek
Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Tomiq
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1489
Registrován: pát říj 18, 2019 12:57 pm
Jméno a příjmení: Tomáš P.
Bydliště: Praha - Východ

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Tomiq »

Pěkný Tome, to musí být radost dělat. No ta tvoje dílna, nad ní vždy slintám >B-) ,,,,| (*_^) |,,,,
Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20651
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od námořník »

Není nad to, když věc funguje jak má 👍
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19164
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od hamoun »

tak to potesi .. to je parada :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od dracekvo »

S Binzel jsi určtě nešlápl vedle.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Odpovědět

Zpět na „Dům, dílna, zahrada“