Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19027
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy

Příspěvek od hamoun »

toneni o hmotnosti jako takove stojici .. ale rotacni ... roztoci se ochotneji ...
a tam to poznat bude ... :)

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10643
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy

Příspěvek od Mira »

Tunění je závislost a hon za každým deka. Hlavně na rotační hmotnosti. =) Ale ta řemenice vodní pumpy je blábol když jí točí rozvodový řemen. A ty kladky se dají sehnat i plastový, ty budou ještě lehčí. Smysl má odlehčenej setrvák, ale jen řemenice...
Naposledy upravil(a) Mira dne pon bře 15, 2021 7:43 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy

Příspěvek od zhor »

Fiba píše:Spíš by mě zajímalo proč to dělat Jediný efekt je, že to bude možná hezky vypadat a auto bude o půl kila lehčí. Jinak to jsou podle mě bláboly, co tam píšou, včetně řemenice vodní pumpy
Proč? No aby se uspíšila generálka motoru a neutrpěla pověst o spolehlivosti klikových hřídelí u Subaru :-DDD

Ta řemenice není od vodní pumpy, ale samozřejmě od posilovače řízení.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1906
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy

Příspěvek od Fiba »

A přidá to výkon jedný koňský koblihy >:-&
To bych tu devítku, co za to chtěj, radši prohnal nádrží [3GEARS]
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Uživatelský avatar
erikpecek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: pon čer 06, 2016 12:13 pm
Jméno a příjmení: Erik
Bydliště: Brno

Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy

Příspěvek od erikpecek »

Jde mi o svižnější reakci na plyn, proto odlehčená řemenice.
Plastových věcí se bojím, to ne.
Forester 2.5 XT 2007

ex Subaru WRX STI 2015
ex BMW E46 318 Ci - zadokolka
ex BMW E30 325ix - čtyřkolka
ex Lancia Kappa 2.4 JTD kombi
Uživatelský avatar
martinant
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2214
Registrován: úte čer 28, 2011 8:12 am
Jméno a příjmení: Martin Antoš
Bydliště: Rokytnice n. Jiz.

Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy

Příspěvek od martinant »

Tak asi budes muset ty prinest report jak se to chova a jakej to ma prinos. >:-@
Odesláno z rozežranýho jabka.

Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy

Příspěvek od zhor »

Ono to je už popsáno v předchozích příspěvcích. Ta řemenice je hodně těžká. Nemyslím si, že by japonští inženýři zvyšovali rotujíci hmotnost na motoru, jenom tak, bezdůvodně. A kdyby to bylo jenom o ušetření nákladů, tak by se to určitě objevilo aspoň ve SpecC verzích.

Je to už nějakou dobu, co jsem si o tom hledal pár věcí. V podstatě, na obou koncích kliky máš dvě závaží. Jedno je řemenice, druhý je setrvačník. Aby se nezměnilo rovnoměrné zatížení na ložiscích, tak by se musela udělat stejná váhová redukce na obou stranách (nebo ve stejném poměru).

Když se odlehčoval setrvačník, tak u sériových map motoru docházelo ke chcípání motoru na volnoběh nebo po vyřazení rychlosti i ve vyšších otáčkách. Myslím, že se to občas objevovalo aji u těch odlehčených řemenic. To se většinou eliminovalo zvýšením volnoběžných otáček.

Mě osobně to nepřijde jako nejlepší nápad, to dávat na starší motor, a obzvlášť na EJ25, kde ty kliky dost odcházejí. Ale klidně zkus, a dej pak vědět, vlastní poznatky.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“