Stránka 21 z 22

Re: První koupě Imprezy

Napsal: pon úno 01, 2016 9:59 am
od ladis77
na ten plyn to jezdit bude, ale jak dlouho. novejsi modely uz nejsou tak vhodny na provoz LPG jako stary(viz treba rudolfo). takze treba usetris, ale pak to nasypes do servisu a budes brecet ze sou subaru srace. spotreba: porad roztacis 4kola + diferaky a to si hold neco vezme oproti stejnymu objemu ale 2wd

Re: První koupě Imprezy

Napsal: stř úno 03, 2016 12:12 pm
od eq2
Prosím vás ještě mám pár otázek.

1) u druhé generace imprezy odchází "viskozní" co? Mezinápravovej diferenciál není mechanickej-kov na kov? Jaký je poměr rozložení 50:50 nebo 60:40 nebo jinej?

Dále k trojkové řadě:
2) Impreza 110kW je 2.0 litr bez turba a 221kW je 2.0 s turbem?

3) ten 2.0litr / nebo obecně motory Boxer, nemají hydroštely ? Dočetl jsem se že prý se vymontuje motor, ten se pošle někam do Subaru, tam seřídí vůle ventilů a pošlou ho zpět za cca 7000,-Kč ? Po kolika Km se to musí dělat?

4) lze uzavřít všechny diferenciály natvrdo ?

Děkuji za ochotu mi odpovědět, ale dohledat relativně kloudnou odpověd je oříšek.

Re: První koupě Imprezy

Napsal: stř úno 03, 2016 12:24 pm
od martinant
Na nektere dotazy ti mozna odpovi zdejsi WIKI. Jestli jsi uz neprochazel.

Re: První koupě Imprezy

Napsal: stř úno 03, 2016 12:28 pm
od davidherda
zkusím ti jako laik odpovědět:

1) viskozní spojka nevím jestli něják extrémně podléhá opotřebení, mezináprava rozděluje poměr 50:50 a teoreticky umí rozdělit až 100:0 - 0:100

2) MY2008-2011 má: 1,5 - 79kW, 2,0 - 110kW, WRX 2,5 - 169kW (turbo), WRX STI 2,5 - 221kW (turbo)

3) ventilové vůle se u tohoto modelu seřizují hrnečky a seřízení vyjde asi na 3000kč je to tak? doplňte prosím

4) nelze ani jeden! od toho je tam ta viskóza a u některých modelů je zadní diferenciál samosvorný

edit. mě to seřízení ventilových vůlí stálo v Boxer Auto 800Kč na motoru 2,0X 92kW SOHC

Re: První koupě Imprezy

Napsal: stř úno 03, 2016 12:30 pm
od ladis77
1 - 50/50 u vsech manualu(krom dccd u sti), odejit muze mezinaprava, ale rozhodne to neni castej jev, zalezi jak se staral predchozi majitel a dodrzoval servis

2 - 2.0 bez turba, 2,5 s turbem, bud 230 -wrx a nebo 300 - sti koní

3 - hydrostely nevim,(jak jakej motor) ale nikam se to neposila, to udela dobrej sevisak sam, nicmene motor musi ven dle druhu motoru, nejde rict obecne, cena 7tis nevim jak moc je realna, pri provozu na lpg kontrola 30tis, pri beno nevim

4- ne

Re: První koupě Imprezy

Napsal: čtv úno 04, 2016 10:12 am
od HonzaCZ
Příspěvky ohledně pohonu přesunuty do Jak funguje 4x4 u Subaru

Re: První koupě Imprezy

Napsal: pon říj 31, 2016 7:33 pm
od fcela
Zdravím rád bych si pořídil Imprezu Wrx Sti z roku 2004 a výše a chtěl bych se zeptat jak je to se servisníma nákladama? Chtěl bych auto jako víkendovku tak na 5000Km ročně, občas zajed nějaký okruh a nic víc. Zná někdo ceny náhradních dílů? Vím že je to staré auto co má asi něco za sebou a řekněme že bych si pořídil největší jebku v evropě? Chci opici mám na banány?

Re: První koupě Imprezy

Napsal: úte lis 01, 2016 9:13 pm
od VDC
Ahoj, čím jsi jezdil doposud, aby bylo s čím srovnat ty náklady na provoz ? U toho STI to není jen o ujetých kilometrech, ale hlavně o tom, jakým způsobem ty kilometry najedeš.

Re: První koupě Imprezy

Napsal: úte lis 01, 2016 9:47 pm
od emve
fcela píše:Zdravím rád bych si pořídil Imprezu Wrx Sti z roku 2004 a výše a chtěl bych se zeptat jak je to se servisníma nákladama? Chtěl bych auto jako víkendovku tak na 5000Km ročně, občas zajed nějaký okruh a nic víc. Zná někdo ceny náhradních dílů? Vím že je to staré auto co má asi něco za sebou a řekněme že bych si pořídil největší jebku v evropě? Chci opici mám na banány?
Dobrá a dost zajímavá volba auta. Horší ale bude něco pěkného najít. Za poslední 2 roky jsem v české inzerci viděl jedno pěkné STI MY04. Jedno solidní je teď v AWD (http://www.awd.cz/autobazar/autobazar/s ... 004-detail). V Německu jsou pěkné, ale taky jich není zrovna moc a s cenou okolo 500 tis. Kč.

Prvně bych počítal s náklady na poprodejní servis ve výši cca 20% ceny auta. Já jsem kupoval hodně pěkné WRX v květnu a stejně tam těch 20% z ceny padne, abych byl úplně spokojen se stavem. A řekl bych, že to je asi to hlavní. O dalších nákladech se dá těžko spekulovat, protože budou závislé na způsobu použití. Pneumatiky a brzdy se dají oddělat za jeden trackday. Ale to je všude. Jinak si nemyslím, že by díly na STI byly nějak extrémně drahé.

Takže zajdi omrknout třeba to STI v AWD a na ty ceny dílů, které tě zajímají, se rovnou můžeš zeptat.

Re: První koupě Imprezy

Napsal: úte lis 01, 2016 10:24 pm
od OZP
Nákup auta v AWD doporučuji, na rovinu ti odpoví na vše na co se zeptas. Já svoje STI taky kupoval přes ně a vybrali jsme dobře ;)

Ale tohle konkrétní auto se mi nějak nezda.
Těžko dohledatelný původ a předchozí majitel(e).
To křídlo, není náhodou z Eva?
A ten desnej volant, kvůli kteremu to bude mit problem na STK... jasne, originál/jiny volant sezenes celkem snadno, ale na mě to nedělá dobrý dojem.
Kola mi přijdou taky divný, nevypadají solidně.
Nový motor je taky diskutabilni- záleží kdo ho stavěl a z jakých dílů. Sám bych dal přednost autu s lehlym motorem, který bych si nechal postavit podle sebe.

Pokud netrvas na MY2004 tak zdejší uživatel Daytona prý zvažuje prodej svého STI v prodrive uprave. To bych bral daleko radši než tohle.

Držím palce s výběrem.

A co se týče nákladů tak moc nevím, můj MY2006 má spoustu věcí jinak. Počítej ale třeba s tím že jen kotouče a desky na předek stojí 16000, a celkově mi to někdy za ty dily přijde nesmyslné ty částky...

Re: První koupě Imprezy

Napsal: úte lis 01, 2016 10:52 pm
od .dundee.
Pár čísel z vlastní zkušenosti, co se ročního provozu v uvedeném rozsahu týká (STi MY2004, víkendovka 5000 km a tři trackday ročně):
- 25000 benzín
- 10000 pneu
- 6000 přední desky
- 3000 olej, filtry
- 5000 - 15000 pojistka podle rozsahu pojištění

K tomu další spotřebák zhruba jednou z tři roky:
- 25000 komplet brzdové disky a desky
- 23000 spojka a příslušenství

Tak to je minimum, co tě to bude stát, pokud to nikam nepošleš, nebo se nevysype nějaký agregát.

Jinak:
stavitelné tlumiče 30000 - 60000
antilift, stabilizátory 15000
viskospojka 18000
ložiska převodovky 20000
motor po fouklém těsnění >80000

STi žere drahý banány a má slušnej apetit :-) Ale stojí za to.

Re: První koupě Imprezy

Napsal: úte lis 01, 2016 11:09 pm
od Bony8
Pánové to tu hezky zhrnuli ..a... fakt to stoji za to :)

Re: První koupě Imprezy

Napsal: úte lis 01, 2016 11:33 pm
od VendaSTI
Jezisi Dundee, radsi sem ty castky nepis, ani nechci videt, kolik mne to auto stoji :-D

Ma pravdu, predseda :-)

Re: První koupě Imprezy

Napsal: stř lis 02, 2016 9:34 pm
od fcela
Tak člen Dundee to pěkně napsal no a uff to jsou ceny benzin, gumy, brzdy stím počítám, ale ty další díly to je teda něco já počítám prostě stou nejhorší variantou furt kdy tyhle věci prostě budou muset na výměnu

Re: První koupě Imprezy

Napsal: čtv lis 03, 2016 1:44 pm
od draconis
Ehm, čti pozorně - ty částky platí jen za předpokladu, že se nic nevyse*e. Na druhou stranu jedná se o auto pro zábavu a té to poskytne tolik, že protihodnota za ty finance není vůbec špatná. To pochopíš, až se v tom svezeš.

Říkáme to tu pořád, jenže je to prostě pravda. Kdo chce mít opici, musí mít na banány.