Piskani z motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
alky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1255
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: býv. voj. výcvk. p. Ralsko

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od alky »

Tak u mě to je kladka od klimy + nakřáplý vlnovec...:)) Ta kladka dělá pěknej rachot, Kutile.
takže kombinace obojího.
Víte kolik stojí ten podělanej vlnovec? Ani se neptejte... :845:
Uživatelský avatar
Kutiltim
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 260
Registrován: stř říj 27, 2010 3:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od Kutiltim »

Dovedu si to živě představit. Teď jsem si objednal a zaplatil těsnění pod ventilové víko 2x a tesnění naventilové víko kolem svíček 4x. Celá ta sranda stojí 1500,- kč. A neorigo se nedá sehnat (zatím jsem nikde nenašel). :839: :6066: :839: :6066: :839: :6066:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Uživatelský avatar
Kutiltim
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 260
Registrován: stř říj 27, 2010 3:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od Kutiltim »

Dnes jsem sundal altík (cca 10 min.) a je u kolegy na rozborce. Další věc, vychozené napínací ložisko klimy (nové koupeno origo za 1277,-kč). Ale zjistil jsem ještě, že je pravděpodobně vychozené ložisko řemenice na kompresoru klimy :655: Jenže potřebuji stáhnout čelo elektromagnetické spojky a nevím jak. Dělal to už někdo?
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Uživatelský avatar
Kutiltim
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 260
Registrován: stř říj 27, 2010 3:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od Kutiltim »

Dnes auto zase jezdí jako nové, byla to ta napínací kladka klimatizace. Nicméně chci ještě vyměnit ložisko v řemenici kompresoru, ale nejdřív si musím vyrobit stahovák :826:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od mamut »

Kutiltim píše:Dnes auto zase jezdí jako nové, byla to ta napínací kladka klimatizace. Nicméně chci ještě vyměnit ložisko v řemenici kompresoru, ale nejdřív si musím vyrobit stahovák :826:
Pokud máš stejnou řemenici na klimě jako já, tak to se rád dozvim, jak se ti to povedlo :)
Já sem to jednou zkoumal a vyzkoumal sem nic ::-DD:

Každopádně v napánací kladce sem měnil ložisko v létě kvuli povrzávání (mám ještě kovovou a ložisko jde přelisovat) a po nějaký době sem si všimnul, že z řemenu mám téměř uhoblovanou jednu drážku a že napínací kladka je cca 3mm mimo rovinu řemenic.
Musel sem ji vyndat a ložisko v ní posunout - od tý doby OK.

Altík mi zatim jen tak "ševelí" žádná hrůza.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Kutiltim
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 260
Registrován: stř říj 27, 2010 3:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od Kutiltim »

Altík mi kolega rozebral a vyčistil. Uhlíky jsou OK a ložiska jsou jehličková-krytá. Tam je to taky vpoho. No a s tím kompresorem, se to má takto. Nejdřív se pomocí stahováku (podobný na stahování setrvačníku u babety), stáhne čelní nábojová část. Povolíš a vyšroubuješ středový zajišťovací šroubek M6 náboje a našroubuješ znovu o něco delší šroub-nepřitahovat. Potom přichytíš pomocí tří šrobů M5 stahovák s nábojem a středovým šroubem stahováku se opřeš o hlavičku zajišťovacího šroubku náboje. Opatrně stahuješ, asi bude třeba opatrně klepnout po stahováku a náboj by měl jít dolů. Za tím nábojem je segerová pojistka, tu sundáš a pomocí obyčejného dvoj, nebo tříramenného stahováku stáhneš řemenici. Na vnitřní zádní části řemenice je právě nalisované ložisko. Ber mě s rezervou, zatím jsem to ještě nesundával. Ale podařilo se mi najít i nějaké návody. Jediný problém je málo místa před nábojem (max. 7 cm). Taky se dá kompresor odmontovat od motoru a opatrně nadzvednout,samozřejmě co dovolí hadice. Tím pádem bude krásný přístup k řemenici. Já vím, je to jenom teorie, ale nechce se mi vypouštět chladivo a znovu za něj platit. Třeba to už má někdo zmáknutý tady na fóru :826:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
daniall
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 276
Registrován: pon kvě 16, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Daniel Polčík
Bydliště: Brno

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od daniall »

Tak se přidávám do klubu pískajících motorů.Téma už je docela starý,ale přišel někdo na to co je to za zvuk? Mam uplne stejný zvuk a příznaky jako Poofy.Altik to určitě neni,měl jsem dole remen a dělalo to porad..
Impreza GT My99 wagón
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od dvahrnce »

taky mi to hvízdá, můžu do klubu? ::-DD:
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
daniall
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 276
Registrován: pon kvě 16, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Daniel Polčík
Bydliště: Brno

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od daniall »

Jasné, můžeš :supeer: Hele já už to neřeším, na rozvody jsme koukali, altik, servo, všechno v pohodě. Poofy mi psal, že udělal komplet GO a stejně mu to pořád dělalo :) Tak jsem tam dal Bow off ventil a když si fouká, tak je to aspoň míň slyšet :))))
Impreza GT My99 wagón
Uživatelský avatar
poofy
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Praha

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od poofy »

do lega si BOV neda, takze nahlas radio a neresit :D proste nektery motory knucej. skoda penez a nervu to resit;)
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
daniall
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 276
Registrován: pon kvě 16, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Daniel Polčík
Bydliště: Brno

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od daniall »

Aha, na to jsme nekoukal že máš atmo. Tak v tom případě lepší repráky a durch výfuk :))
Impreza GT My99 wagón
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od dvahrnce »

Hmm, obě věci jsou v plánu, jen co našetřím na barvy do tiskárny a začnu zas chrlit Palacký ve velkém ::-DDD:
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
jantar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 83
Registrován: stř lis 04, 2015 8:45 am

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od jantar »

Já chci taky do klubu.

Vypadalo to, že to začlo po výměně rozvodů. Jen se ale stišily kladky, tak to začalo bejt slyšet. když sem to znovu rozhodil kvůli výměně nepasující vodní pumpy, našel jsem místo, kde jedna z kladek drhla o plastový kryt rozvodů, poněváč se časem mírně pokroutil. Po nahřátí horkovzduškou šel narovnat.
Pak jsem nastartoval se schozenýma řemenama klimy a altiku, abych vyločil něco z toho.
Píská pořád. No trošku ten zvuk připomíná turbo.... :-D
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od Slavek_xxx »

jantar> to se mi delo taky, nakonec byl problem nekde ve vyfuku, kde prepazky uhnily tak sikovne, ze udelaly pistalku ;-D
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Piskani z motoru

Příspěvek od draconis »

Mně to začalo teď poslední dobou za studena pískat taky. Sice relativně málo, ale stejně mě to štve. Zatím jsem to odhadnul na řemen, po výměně rozvodů najeto cca 11-12t km. Hrabat se do toho vzhledem k okolnostem odloni rozhodně sám nebudu, nicméně dá se nějak dopnout? Nebo co s tím? Až bude chvilka, zkusím sundat kryt rozvodů a prozkoumat to blíž. Zrada je v tom, že to nedělá vždy a když, tak pouze za studena. Ale po tom, co jsem do toho nasypal a co se tam dělalo, mě to prostě sere, i když na funkci živočicháře to asi nemá vliv...
Odpovědět

Zpět na „Motor“