Po zahřátí brzd - kopou
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 55
- Registrován: úte pro 27, 2011 11:16 pm
- Jméno a příjmení: Michal Nový
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Ahoj kluci taky to řeším na autě a s několika automechanikama už jsme vyčerpali spoustu nápadů a peněz ale některé jim v tomto pomohli. Určitě kontrola ložisek a vůlí v řízení a vůbec všechny čepy z důvodu rozkmitání, uložení hřebene řízení, další věcí je že kotouče dneska dělá každej kdo má do pr...e díru ze všeho co najde. Viz kamarád a jeho bývalý Escort a kotouče Brembo-i mistr se občas utne a stáčení nepomohlo skončilo to výměnou. Tak držím palce :supeer:. Mě už došli nápady tak jsem dal auto do servisu ke klukům co jezdí závody tak uvidím.
Majkl
Kastle GT+doping STI
Kastle GT+doping STI
Re: Po zahřátí brzd - kopou
je pravda, že mám nové přední ložisko v kole, hučelo jako prase... a to jsem ty kotouče zničil ještě s tím starým ložiskem asi... možná to bude mít souvislost, nicméně kvalita materiálu bude určitě stát za hovno.
WRX 2008 169kw 2,5
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Dnes cestou ze Šumavy opět stejný scénář s tím rozdílem, že brzdy začaly kopat po celkem mírném brzdění.
Pak se zase "uklidnily" a brzdily normálně.
Sice jsem naprostý laik, ale intuice mi říká, že takovouhle závadu, vyskytující se nárazově, musí způsobovat něco, co se do nějakého stavu dostane a pak se to z něj zase samo dostane zpět. Jinými slovy kotouče, které se v určitém režimu zkroutí a pak se zase narovnají.
Uvolněné čepy či něco jiného buď v pořádku je, anebo není. Že by se čep povolil a pak zase utáhl se mi nějak nezdá.
Ale jak říkám, jsem laik, takže se třeba pletu.
Pokud by to byly kotouče, jaké doporučujete, aby něco vydržely? Ty originál od Subaru jsou na :725: , zlobily na předchozím i tomto autě.
Pak se zase "uklidnily" a brzdily normálně.
Sice jsem naprostý laik, ale intuice mi říká, že takovouhle závadu, vyskytující se nárazově, musí způsobovat něco, co se do nějakého stavu dostane a pak se to z něj zase samo dostane zpět. Jinými slovy kotouče, které se v určitém režimu zkroutí a pak se zase narovnají.
Uvolněné čepy či něco jiného buď v pořádku je, anebo není. Že by se čep povolil a pak zase utáhl se mi nějak nezdá.
Ale jak říkám, jsem laik, takže se třeba pletu.
Pokud by to byly kotouče, jaké doporučujete, aby něco vydržely? Ty originál od Subaru jsou na :725: , zlobily na předchozím i tomto autě.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Čep se samozřejmě neuvolní a zase neztuhne, ale třeba jen trochu volný čep nebo měkký silentblok se při normálních situacích nemusí vůbec projevit a při zvlněných kotoučích může ty vibrace celkem dost zvýraznit. Což by ale vysvětlovalo tu intenzitu, ne to, že se to vůbec děje - to bude skoro určitě kotoučema.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Jo, mě ta intenzita opravdu zaskočila, to jsem v životě nezažil, opravdu jsem se lekl.
Uvidím, co chlapcové u Freye vymyslí.
Uvidím, co chlapcové u Freye vymyslí.
Subaru Forester 2,5XT 2011
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7835
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Originál kotouče jsem měnil, když byly sjeté o 1 mm pod limit a nic nekopalo.
Ovšem u všech služebních aut brzdy kopou. :655:
Asi to bude stylem jízdy. Nezřídka se mi stává, že jedu za autem a tomu se stále rozsvěcí brzdová světla. Jede nalepen na auto pře sebou a stále brzdí a přidává.
Ovšem u všech služebních aut brzdy kopou. :655:
Asi to bude stylem jízdy. Nezřídka se mi stává, že jedu za autem a tomu se stále rozsvěcí brzdová světla. Jede nalepen na auto pře sebou a stále brzdí a přidává.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Stále brzdit a přidávat zřejmě moc ničemu nevadí. Vadí ty kotouče upéct, když na to nejsou zvyklý (= nebyly pozvolna zajety na takové stavy).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7835
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Ano s tím souhlasím. U služebních aut tomu dá někdo zabrat hned ze začátku a je po kotoučích. Já si nainstaluji kotouče, zajedu a nejsem schopen je zničit.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Diagnóza servisu: komplet výměna předních i zadních kotoučů a samozřejmě destičky :839: :839: .
Nepamatuju se, že bych kdy na nějakém autě měnil kotouče a když, tak třeba po 150 000 km. Tady mám najeto sotva 42 000 :686:
Fakt tomu nerozumím, ne, že bych občas trochu drsněji nezabrzdil, ale jinak jezdím docela plynule a nejsem si vědom toho, že bych se k brzdám choval nějak brutálně. A navíc mám za to, že takovéto auto by mělo mít brzdy na nějaké to prudší zabrzdění dimenzované. Asi si pořídím padák a budu brzdit jako stíhačka, když jsou brzdy tak háklivé.
No nic se nedá dělat, na záruku to samozřejmě nejde. Prosím o radu: jak správně nové kotouče zajet, abych omezil riziko, že se něco podobného bude brzy opakovat?
Nepamatuju se, že bych kdy na nějakém autě měnil kotouče a když, tak třeba po 150 000 km. Tady mám najeto sotva 42 000 :686:
Fakt tomu nerozumím, ne, že bych občas trochu drsněji nezabrzdil, ale jinak jezdím docela plynule a nejsem si vědom toho, že bych se k brzdám choval nějak brutálně. A navíc mám za to, že takovéto auto by mělo mít brzdy na nějaké to prudší zabrzdění dimenzované. Asi si pořídím padák a budu brzdit jako stíhačka, když jsou brzdy tak háklivé.
No nic se nedá dělat, na záruku to samozřejmě nejde. Prosím o radu: jak správně nové kotouče zajet, abych omezil riziko, že se něco podobného bude brzy opakovat?
Subaru Forester 2,5XT 2011
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Po zahřátí brzd - kopou
tak zajeti kotoucu +desek se bude lisit od toho jaky sou, pokud normal a nebo nejaky "zavodnejsi" ja mam treba destticky ds2500 a atam je vyslovene navod jak je zajizdet, bohuzel chce to nejakou rovnou plochu, pac se tam nekolikrat opakuje tusimn ze 120 -> 50 a pak ruzne snizovat rychlost .....nebo tak nejak a to nekde na silnici uplne nejde
davas tam origo nebo neco jinyho ?
davas tam origo nebo neco jinyho ?
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Jo, ale opakování 120 -> 50 se asi nedělá hned, ale až po nějakém přiměřeném zajetí (aby si desky sedly) cca 200 km?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Po zahřátí brzd - kopou
ja uz to nekde nasel a psal to ferencovi, ale tedka to nemuzu najit, ale nasel:
http://www.mjauto.cz/zajizdeni-brzdovyc ... -a-kotoucu
http://www.mjauto.cz/zajizdeni-brzdovyc ... -a-kotoucu
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Díky za odkaz. Dávám tam origo, protože to potřebuju udělat rychle a u Freye jiný nemaj.
Subaru Forester 2,5XT 2011
- jaromir
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1078
- Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
- Jméno a příjmení: Jaromír
- Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Tomáši, já měl stejný problém a po již druhé výměně originálních kotoučů (předek) jsem dal na radu p. Lohra v Boxer Autu a nechal si namontovat lepší s drážkami včetně lepších desek - kotouče DBA 4000 T3 a destičky HAWK HPS.
Jaromír
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Jaromíre, dík za tip, příště to udělám stejně, akorát teď jsem se dostal pod časový tlak, protože auto je u Freye, zítra ho nutně potřebuju a jezdit s nevyměněnými kotouči by bylo fakt nebezpečné.
Jakou máš s těmi lepšími zkušenost a kolik stály?
Dík
Tomáš
Jakou máš s těmi lepšími zkušenost a kolik stály?
Dík
Tomáš
Subaru Forester 2,5XT 2011