Po zahřátí brzd - kopou
Po zahřátí brzd - kopou
Ahoj.
mám wrx 2008.
Kotouče skoro jak nové. Delší dobu stály a byly celé rezavé. Tak se na jedno upnutí lízly z obou brzdných stran + dosedací plocha pro náboj a pak se položily na magnet o obrousila se dosedací plocha na kolo. Pak měřeno a vše v jedné stovce. Maximální přesnost a velmi důkladná práce.
ALE, po zahřátí brzd nebo ostřejší i krátké jízdě začnou brzdy hodně kopat, prostě jakoby byly zvlněné.
Jakmile schládnou tak zas brzní krásně, nic netřepe a vše OK' Jakmile zahřeju, zase třepou!!! Kotouče orig. subaru desky myslím taky.
Co s tím..?
Že by předchozí majitel přepálil brzdy a jak se prohřejí tak se zvlní a jak schládnou tak srovnají???
mám wrx 2008.
Kotouče skoro jak nové. Delší dobu stály a byly celé rezavé. Tak se na jedno upnutí lízly z obou brzdných stran + dosedací plocha pro náboj a pak se položily na magnet o obrousila se dosedací plocha na kolo. Pak měřeno a vše v jedné stovce. Maximální přesnost a velmi důkladná práce.
ALE, po zahřátí brzd nebo ostřejší i krátké jízdě začnou brzdy hodně kopat, prostě jakoby byly zvlněné.
Jakmile schládnou tak zas brzní krásně, nic netřepe a vše OK' Jakmile zahřeju, zase třepou!!! Kotouče orig. subaru desky myslím taky.
Co s tím..?
Že by předchozí majitel přepálil brzdy a jak se prohřejí tak se zvlní a jak schládnou tak srovnají???
WRX 2008 169kw 2,5
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 20590
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Po zahřátí brzd - kopou
zkus je znova zajet ...
brzdeni -> ne naplno, ale ja nevim - na 60%?
60km/h-10km/h treba 5x
120km/h -> 60km/h ... 3x
mezitim normalne zrychlit ...
je treba hodne mista, volna cesta ... neda se to, kdyz neni volno, at to do tebe nekdo nenapali zezadu ...
pak nezastavovat, jet par km volne, at brzdy vychladnou ...
a pak nechat uplne vychladnout ...
mi tohle pomaha ..
brzdeni -> ne naplno, ale ja nevim - na 60%?
60km/h-10km/h treba 5x
120km/h -> 60km/h ... 3x
mezitim normalne zrychlit ...
je treba hodne mista, volna cesta ... neda se to, kdyz neni volno, at to do tebe nekdo nenapali zezadu ...
pak nezastavovat, jet par km volne, at brzdy vychladnou ...
a pak nechat uplne vychladnout ...
mi tohle pomaha ..
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Po zahřátí brzd - kopou
už mám od přerovnání - očištění najeto cca 4tis km. Takže zajetý, právě že jsem si myslel než je zajedu to bude dělat... ale je to pořád stejný! Dosedací plochy mám extrémně čistý a zaprášený měděnkou... opravdu čistá kvalitní práce.
Hold to ale třepe po zahřátí.
Vím, že jsem ale letěl celkem kudlu když jsem je tam dal a že se mi z nich i kouřilo po erzetce... tak jestli jsem si je i já sám neodrovnal...? Pomohlo by znova je stočit, nebo jsou prostě K.O.
Hold to ale třepe po zahřátí.
Vím, že jsem ale letěl celkem kudlu když jsem je tam dal a že se mi z nich i kouřilo po erzetce... tak jestli jsem si je i já sám neodrovnal...? Pomohlo by znova je stočit, nebo jsou prostě K.O.
WRX 2008 169kw 2,5
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 20590
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Po zahřátí brzd - kopou
no .. jak jsem psal .. zkusil bych je novym zajetim "zformatovat" ...
ono staci, jak jsou hodne prohrate (treba ta rz) zastavit, chvilinku na nich stat (na pedalu) a pak povolit nechat je tak a jit z auta, podle me jdou kotouce do kytek ... mistne se prehrejou a ... ...
tohle si hodne hlidam ...
ono staci, jak jsou hodne prohrate (treba ta rz) zastavit, chvilinku na nich stat (na pedalu) a pak povolit nechat je tak a jit z auta, podle me jdou kotouce do kytek ... mistne se prehrejou a ... ...
tohle si hodne hlidam ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Jednou jsem se honil s jinym autem a nekolik minut se stridalo prudke zrychlovani s prudkym brzdenim. Skoncilo to tak, ze na konci te jizdy mi strasne zacaly kopat kotouce a to i pri mirnem brzdeni.
Druhy den uz se to zdalo byt v pohode, ale jakmile jsem zase trochu intenzivneji zabrzdil, opet zacaly kopat a zase nejakou dobu trvalo, nez prestaly.
Musel jsem brzdit fakt s citem, ale bylo to otravny mesic jezdeni.
Skoncilo to vymenou za kvalitnejsi sadu a od te doby uz se k nim take nechovam jako hovadko.
Suma sumarum si myslim, ze uz je mas po smrti a budes se s nimi dal uz jen trapit.
Druhy den uz se to zdalo byt v pohode, ale jakmile jsem zase trochu intenzivneji zabrzdil, opet zacaly kopat a zase nejakou dobu trvalo, nez prestaly.
Musel jsem brzdit fakt s citem, ale bylo to otravny mesic jezdeni.
Skoncilo to vymenou za kvalitnejsi sadu a od te doby uz se k nim take nechovam jako hovadko.
Suma sumarum si myslim, ze uz je mas po smrti a budes se s nimi dal uz jen trapit.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Asi je po nich... přehřáté, zkroucené, jen za studena rovné.. po prohřátí se vrací do zkroucení...
jak píše kolega, při zahřátí stačí i jen přibrždovat a kopou. Ale jak schládnou, mohu brzdit uplně normálně. ALe jak jim zase trochu dám, kopou...
jak píše kolega, při zahřátí stačí i jen přibrždovat a kopou. Ale jak schládnou, mohu brzdit uplně normálně. ALe jak jim zase trochu dám, kopou...
WRX 2008 169kw 2,5
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 20590
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Po zahřátí brzd - kopou
hmm ... jak myslis ... jeste bych to zkusil
... ja uz je takhle vratil do zivota 2x ...
jednou jsem zajizdel 1x, podruhe 2x + dalsi den ostrych par serpentin z kopce kolem cervene vody
od te doby zas ok .. nez je rovnou vyhodit ...
... ja uz je takhle vratil do zivota 2x ...
jednou jsem zajizdel 1x, podruhe 2x + dalsi den ostrych par serpentin z kopce kolem cervene vody
od te doby zas ok .. nez je rovnou vyhodit ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Asi zkusím.. ale nevěřím tomu.
Včera jsem jel 200km/h a brzdím tak středně do dědiny... za včasu, abych nemusel trhat gumy... a u cca 110 to začlo kopat... tak jsem brzdil už pak jen lehka + motorem. No na prd!!!!
V rychlostech 110km/h na 30km/h no problema. Ale když to tahám 1-2-3 brzda, 2-3 brzda 1-2 apd tak je taky roztřepu jedna dvě i v rychlostěch kolem 100km/h.
Včera jsem jel 200km/h a brzdím tak středně do dědiny... za včasu, abych nemusel trhat gumy... a u cca 110 to začlo kopat... tak jsem brzdil už pak jen lehka + motorem. No na prd!!!!
V rychlostech 110km/h na 30km/h no problema. Ale když to tahám 1-2-3 brzda, 2-3 brzda 1-2 apd tak je taky roztřepu jedna dvě i v rychlostěch kolem 100km/h.
WRX 2008 169kw 2,5
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 20590
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Po zahřátí brzd - kopou
hmmm .. mel jsem to stejne ... pekelne me to stvalo ... jak jsem psal, vyhodit je muzes dycky ...
zkus je fakt HODNE prohrat a nechat spravne ochladit ...
zkus je fakt HODNE prohrat a nechat spravne ochladit ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- PetrC
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 510
- Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
- Jméno a příjmení: Petr Celnar
- Bydliště: Bučovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Přesně jak říká hamoun, 5x 60km/h-10km/h, 3x 120km/h -> 60km/h a pak nechat dochladit jízdou bez prudkého brždění a nesmí se mezi tím zastavit.
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Včera jsem se svým Foresterem XT (2011) musel hodně prudce zpomalit z cca 130 km/h asi na 50. Brždění proběhlo celkem v pohodě. Ale při dalším šlápnutí na pedál asi po 5 minutách mi to bez přehánění málem vyrazilo volant z ruky:-(( Vážně pekelné házení. Nikdy jsem nic podobného nezažil a dost jsem se toho lekl. Pak jsem jel poklidnou jízdou bez brždění a jakž takž se to porovnalo, další pokus byl už jen s mírnými vibracemi.
Auto má najeto 42 tkm, jezdím spíše plynule a opravdu extrémní brždění jsem použil tak možná 5x za celou dobu, co ho mám. Zdá se mi fakt divné, že u takhle velkého a rychlého auta jsou brzdy dimenzovány tak, že je "rozhodí" jedno prudší zabzdění.
Brzy půjdu na garančku a uvidím, co mi na to řeknou.
Na předchozím Foresterovi 2,0 MY 2008 mi brzdy taky vibrovaly, ale celkem snesitelně. Servis to "řešil" asi 2x stočením, což mělo velmi krátkodobý efekt.
Je normální, aby tohle brzdy dělaly? To házení bylo skutečně extrémní, dovolím si tvrdit, že nebezpečné. Naštěstí to bylo v situaci, kdy jsem mohl povolit, ale být to tak, že bych potřeboval brzdit prudčeji, měl bych vážný problém.
Myslíte, že by mělo smysl použít návod v tomto vlákně uvedený? Nebo je lepší brzdy vyměnit?
Auto má najeto 42 tkm, jezdím spíše plynule a opravdu extrémní brždění jsem použil tak možná 5x za celou dobu, co ho mám. Zdá se mi fakt divné, že u takhle velkého a rychlého auta jsou brzdy dimenzovány tak, že je "rozhodí" jedno prudší zabzdění.
Brzy půjdu na garančku a uvidím, co mi na to řeknou.
Na předchozím Foresterovi 2,0 MY 2008 mi brzdy taky vibrovaly, ale celkem snesitelně. Servis to "řešil" asi 2x stočením, což mělo velmi krátkodobý efekt.
Je normální, aby tohle brzdy dělaly? To házení bylo skutečně extrémní, dovolím si tvrdit, že nebezpečné. Naštěstí to bylo v situaci, kdy jsem mohl povolit, ale být to tak, že bych potřeboval brzdit prudčeji, měl bych vážný problém.
Myslíte, že by mělo smysl použít návod v tomto vlákně uvedený? Nebo je lepší brzdy vyměnit?
Subaru Forester 2,5XT 2011
Re: Po zahřátí brzd - kopou
mě to kope pořád... jezdím ted normálně, takže mi to nevadí.. ale když náhodou letím a řeším krizovku, tak z toho šílílm :(
hold asi budu muset zainvestovat do ,,sportovních´´ KVALITNÁCH KOTOUČŮ
hold asi budu muset zainvestovat do ,,sportovních´´ KVALITNÁCH KOTOUČŮ
WRX 2008 169kw 2,5
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Tomáš1002: Před jakýmkoliv řešením (kromě výměny) bych nejdřív zkontroloval jejich tloušťku a to na více místech. Samozřejmě i stav desek. Pokud se kotouče zvlnily, protože jsou už tenké, tak by jejich další zatěžování nemuselo dopadnout dobře.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Myslim, i když nevim proc by to tak mělo byt, ze jsou ty kotouce po smrti. Ale zkušenost... to same se mi stalo na trech autech. Kdysi na SVX, jedno jediny celkem intenzivni brzdeni (ne krizovy) na nemecky dalnici a tem kotoucum uz pak nic nepomohlo. Ani stoceni, to pak proste při brzdeni kolem stovky strasne kopaly. Podruhe honda accord, tam to bylo ještě prekvapivejsi, ze ty kotouce byly mesic na aute namontovane v honda servisu. Krizovka tak ze sedmdesat na deset (stalo se v Norsku, tady se vic nejezdi :845: ), kotouce v prdeli, nepomohl ani zadnej něco jako restart, opakovane brzdeni, dochlazeni, ani stoceni. A pak jednou na petkovym BMW, to jsem neridil ja, ale byl jsem spolujezdec a tedy svedek. Tak trikrat ze 120 na 40, zhruba, a kotouce po smrti. Nechapu, nerozumim, ale proste konecna.
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady