Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2173
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od parabolD »

Ani já na power nemám problém
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22743
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Samej závodník :-DDD Jako nevim, když vyjíždim z obce a chci to rozjet zase na kilo, tak to nemusí být nutně pod 2 sekundy :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1745
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Cliffer »

spm píše:Samej závodník Jako nevim, když vyjíždim z obce a chci to rozjet zase na kilo, tak to nemusí být nutně pod 2 sekundy
Ale může!

Jinak diky Honzo za popis. Právě si nedovedu představit jak přenáší sílu přes kapalinu. Já jsem spíš manualní a automat mám jen kvůli tomu že se manuál do OTB s H6 nedával (a to spec.B nepočítám protoze je to nizší a sportovní takze to není ten správný OTB a navíc nemá redukci).
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak obecnou funkci měniče určitě EE už dělal :-)

Prostě jedno kolo míchá olejem a druhý se od toho rozmíchanýho oleje roztáčí. To je asi nejjednodušší vysvětlení. :-)

EDIT:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QIobzoSGhy4[/youtube]
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49202
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Cliffer píše:
Jinak diky Honzo za popis. Právě si nedovedu představit jak přenáší sílu přes kapalinu. Já jsem spíš manualní a automat mám jen kvůli tomu že se manuál do OTB s H6 nedával (a to spec.B nepočítám protoze je to nizší a sportovní takze to není ten správný OTB a navíc nemá redukci).
No on žádnej OTB v podstatě nemá redukci. Protože redukční poměr 1:1,197 není žádnej redukční poměr. To je jenom taková legrace. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1745
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Cliffer »

To je ještě mlaďoch :-D aha no i tak si říkám že je divný že olej rozhejbe auto... :-D
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak ono hydrodynamický měniče točivýho momentu jsou třeba i u některých lokomotiv :-D

A obecně hydraulika v různých formách pohání spoustu strojů.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

VDC píše:
No on žádnej OTB v podstatě nemá redukci. Protože redukční poměr 1:1,197 není žádnej redukční poměr. To je jenom taková legrace.
Jo, to ten měnič ve výsledku dokáže zredukovat líp :-D

A teda dvoulitrový Legacy kombi (MY2007) může mít 1.447. To je už docela dobrý. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od outback »

4AT má díry mezi všemi rychlostmi, to jen na americký styl jízdy. Když máš štěstí, tak si při kickdownu vylosuješ zrychlení, ale jistý to není. Ale pořád to není nic proti dvoustupňové převodovce mopedu Stadion s poměrem 1:2 - jednička vytočená do mrtva a stejně se dvojka nechce moc sbírat...

4AT s tempomatem mi odmítá podřazovat i 3-2, musí se jak říká předseda šlápnot do kickdownu, pak podřadí a tu dvojku v osmdesáti drží dokud je potřeba...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

outback píše:Když máš štěstí, tak si při kickdownu vylosuješ zrychlení, ale jistý to není.
Jo, to je úplně přesná definice pocitů z BH9 s 4EAT. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22743
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Přesně, u H6 je problém jenom ta dvojka, jinak to jezdí vždycky slušně :-DDD

Jinak nechci úplně kecat, ale ty automaty s HDM se jako první začaly hodně používat u náklaďáků/autobusů. Měly to snad už první routemastery (ten klasickej anglickej double decker), který vyjely někdy v 50. letech. City busy co dodneška ještě po Praze jezdí maj taky 3 kvalty s HDM (a je to super, když člověk bydlí naproti zastávce do kopce :-DDD).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14862
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Tapan »

Ono na stejném principu s hydrospojkou pracují naše čerpadla systému normálního doplňování primárního okruhu v práci :-) Taky jsem na to zprvu koukal jak z jara...
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
františek1
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 307
Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
Bydliště: Bojkovice-Luhačovice

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od františek1 »

Jak si tak čtu, tak si uvědomuji, že poslední dobou jsem na svým STurbu 4EAT začal ve městě jezdit na 3, tzn. ne na D. Dělám to tak kvůli tomu, že jsem tady četl, že pro naše motory celkově je lepší když jsou spíše v otáčkách, než hrubě podtočené. Mě je to schopné i v těch 50 zamknout 4 a točím tak 1300, možná i míň, a to se fakt nedá. Zkoušel jsem i režim Power, podle toho jak tady psal Přeceda, ale nijak se mi to neoplatilo.

U šestihrnků to třeba taková průda být nemusí, ale s tím Forestrem je tenhle způsob o mnoho příjemnější.

S tím se taky vine to, že už od začátku mně otravuje ta 4 jako taková, prostě když jedu plynule 50-70 se zařazeným D - 4, a šlápnu necitlivě na plyn, tak se celý vůz roztřese tak na 2 vteřiny hrozným třesem. pokud plyn přidávám citlivě, tak se neroztřese, je to hroznej opruz. Vlastně i tohle chování při nižších rychlostech mě poslední dobou vede k tomu, že jezdím za 3.

Děje se vám někomu tak tenhle příznak nevím čeho?
Chtěl bych se pustit do řešení, ať je ten vůz co k čemu, ale kluk co k němu jezdím, tak nebude vědět, je mladej a zajímají ho tak WRXka.)
Forester STurbo 01
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od outback »

Opotřebená spojka přemostění hydrodynamického měniče, oprava přes Dobřany a jakési moravské prevodovkové specialisty těsně pod 20000,-. Koukali na mne jako na vola když jsem řekl co mám za problém a chtěl repasi měniče, ale bylo to ono.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Já s BH9 jezdil po městě taky na 3. A POWER. A pak jsem si koupil radši H6. :-D

EDIT: Tím chci jenom potvrdit, že na ježdění na 3 po městě neshledávám nic divnýho. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“