Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10654
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Měnič je vlastně taková spojka u manuálu. Čím víc otevírá je jako by ti víc prokluzovala spojka. Akorát u automatu ji nemůžeš spálit.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
A neplatí to len pre posledný kvalt? Pretože ja mám odpozorované že sa to deje u mna len pri 4 kvalte. Zamknutím meniča mierne klesnú otáčky. Najlepšie je to vidieť pri malej rýchlosti povedzme v meste, kedy 50km/h znamená aj 4°, ale po zamknutí meniča ešte dodatočne klesnú o 150-200rpm otáčky motora
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5169
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
to poznáš, když to nezní jak splašený mixér tak je zamknutý měnič u té 4 je to výrazné jinak je to takové celkem neurčité
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ono to pri bezny jizde zamyka jenom ten posledni kvalt, nizsi kvalty to zamyka akorat ve vetsi zatezi - do prudsich stoupani, s vlekem a tak
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Přesně jak to napsal SPM. Při větší zátěži to zamyká všechny kvalty.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak snad opačně ne, pri zvýšení zátěže to měnič "odemyka"... resp. rozepne se spojka přemostění měniče a využije se zvýšení otáček motoru prokluzem měniče a násobení točivého momentu. Krome prvního kvaltu, tam je to otevrene.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jo a ne... pravda je, že to zamkne ve chvíli, kdy se buď povolí plyn nebo když se drží ve stavu, že to udržuje rychlost a při velkém přidání plynu to naopak ten měnič zase odemyká... ale pořád u těch nižších kvaltů, alespoň u těch starších převodovek, se to fakt děje jenom v té zátěži - takže prudčí stoupání, zapřáhnutý vlek, zaseknutý brzdič a tak. Na prázdném samotném autě to nižší kvalty fakt zamyká až ve 12% stoupání.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
- Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ted na dalnici pri 120 na tempomat se stanem na strese se mi stalo ze to porad odemykalo a zamykalo menic. Bylo videt ze si prevodovka potrebovala trochu pomoci tak menicem pridala otacky. Moc se mi to ale nelibilo tak jsem radsi vypnul tempomat a jel s nohou na plynu. S tim souvisi dalsi otazka vadi to prevodovce kdyz ma otevreny menic? Anebo se neco vic opotrebovava? A nebo je ji to burt.
Forester SH 2.0 Bifuel
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Rychleji se to hřeje, takže se to teoreticky může blížit do stavu rozsvícení kontrolky, kdy by pak měl člověk ubrat. Ale to to musí jet v tom režimu nějakou dobu a zase - samotný auto bude nejspíš v pohodě. Ale třeba s 2t vlekem na kouli do kopce, když to na ten odemčený měnič točí přes 3000rpm, ta teplota jde poměrně dost rychle nahoru ikdyž je zima.
Jinak je to relativně jedno, kromě toho, že to víc točí a víc žere.
Jinak je to relativně jedno, kromě toho, že to víc točí a víc žere.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
- Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ted se mi v takovem pitomem stoupani, kde jsem jel nalepeny za jinym autem prave rozsvitila kontrolka teploty oleje automatu. Musel jsem jet 1 a 2 stupen. Porad same vracecky na jednicku moc na dvojku malo a tam to dostalo zabrat. Auto jsem odstavil vypnul a dal pauzu. Az pak jsem v manualu zjistil ze v tomto pripade by se mel motor nechat bezet na volnobrhu az kontrolka zhasne. Zase jsem chytrejsi... V dalsich stoupanich jsem si nechaval vecsi rozestupy atauto vic chladi. Ale ten forejs jak je nalozeny tak tyhle kopce zrovna rad nema no...
Forester SH 2.0 Bifuel
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To jsi jeden z mála, kdo jí rozsvítil Důvod, proč píšou se zapnutým motorem bude patrně ten, že při běžícím motoru se točí ta hydraulická kapalina v převodovce točí se i přes ten chladič, případně pokud to má na chlazení výměník na vodu, tak se točí ta voda v něm a mělo by to chladnout o něco rychleji. Jinak v tom zase tak zásadní rozdíl nebude, hlavní je to přestat trápit v kopci / terénu
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To stoupání, kde to řadilo 1/2, to jsi jel na D ? Jestli jo, tak se nedivím, že jsi to přehřál. To je přesně situace, kdy je vhodné řadit manuálně.
To odemykání a zamykání měniče na tempomat, to je prostě tím, že ten motor je slabej a nic jinýho mu nezbejvá. Řešním je nejezdit se stanem na střeše 120, ale jet třeba jenom 110.
To odemykání a zamykání měniče na tempomat, to je prostě tím, že ten motor je slabej a nic jinýho mu nezbejvá. Řešním je nejezdit se stanem na střeše 120, ale jet třeba jenom 110.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Já občas bojuju s tím měničem - v obci zamyká čtyřku i pod 50km/h, s lehkým škubnutím (zamknutí ve vyšších otáčkách je hladké), a to i když jedu s vlekem, tzn podtočený motor okolo 1200-1300 otáček, takže v obci dávám většinou manuálně 3 a držím otáčky kolem 1800-2000...
Ale hádám že se s tím nedá nic dělat, jedině jezdit delší dobu hodně svižně a automat se "naučí" to zamykat později ??
Ale hádám že se s tím nedá nic dělat, jedině jezdit delší dobu hodně svižně a automat se "naučí" to zamykat později ??
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20664
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To si nemyslím. Řešení je řadit misto D 3.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat